DROPS Extra / 0-818

Rover Hat by DROPS Design

Basis DROPS heren muts in tricotst en sjaal in boordsteek van ”Andes”.

DROPS design: Model nr. EE-409
Garengroep E
--------------------------------------------------------
MUTS:
Maat: Eén maat
Materiaal: DROPS ANDES van Garnstudio
100 gr kleur nr. 0519m, donkergrijs

DROPS BREINLD ZONDER KNOP en RONDBREINLD (40 cm) 8 mm - of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 11 st x 15 nld in tricotst = 10 x 10 cm.

SJAAL:
Afmeting: ongeveer 18 x 150 cm
Materiaal: DROPS ANDES van Garnstudio
200 gr kleur nr. 0519m, donkergrijs

DROPS RECHTE BREINLD 8 mm - of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 11 st x 15 nld in tricotst = 10 x 10 cm.
--------------------------------------------------------

vanaf 4.77 € /100g
DROPS Andes uni colour DROPS Andes uni colour 4.77 € /100g
Breiwebshop
Bestel
DROPS Andes mix DROPS Andes mix 4.99 € /100g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 14.31€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

MUTS:
Wordt in de rondte gebreid. Zet 56 st op met rondbreinld 8 mm en Andes.
Brei 1 nld recht en ga verder in boordsteek, 2 st recht/2 st av. Brei 5 nld in boordsteek en ga dan verder in tricotst.
Minder vanaf een hoogte van ongeveer 18 cm (ga verder met breinld zonder knop als de st niet meer op de rondbreinld passen):
Brei de volgende nld als volgt *2 st recht samen, 5 st r*, herhaal *-* over de hele nld = 48 st. Brei 1 nld recht.
Volgende nld: *2 st recht samen, 4 st recht*, herhaal *-* over de hele nld = 40 st. Brei 1 nld recht.
Volgende nld: *2 st recht samen, 3 st recht*, herhaal *-* over de hele nld = 32 st. Brei 1 nld recht.
Volgende nld: *2 st recht samen, 2 st recht*, herhaal *-* over de hele nld = 24 st.
Volgende 2 nld: brei alle st 2 aan 2 recht samen = 6 st over.
Rijg het garen twee keer door de overgebleven st, trek de draad aan en zet vast.
--------------------------------------------------------

SJAAL:
Zet 22 st op met nld 8 mm en Andes. Brei in boordsteek met 2 kant st aan iedere kant in ribbelst als volgt:
1e nld (goede kant): 2 st recht, *2 st recht, 2 st av*, herhaal *-* 4 keer en eindig met 4 st recht.
2e nld (verkeerde kant): 2 st recht, *2 st av, 2 st recht*, herhaal *-* 4 keer en eindig met 2 st av, 2 st recht.
Herhaal steeds nld 1 en 2.
Ga verder tot de sjaal ongeveer 150 cm lang is. Kant af in boordsteek.

Heeft u hulp nodig voor dit patroon?

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS Extra 0-818) voor de afmetingen en de berekiningen.

Opmerkingen / Vragen (7)

Kirstine Schmidt 02.02.2019 - 10:13:

Har i printervenlige versioner uden kommentarer og reklame ?

DROPS Design 06.02.2019 kl. 10:07:

Hej Kirstine, Ja hvis du klikker på "skriv ud-knappen" inde på selve opskriften, så kan du selv vælge hvilke sider du vil printe ud. God fornøjelse!

Christiane 19.11.2013 - 11:34:

Hallo, wird der Schal ohne Randmaschen gestrickt? Ich komme mit der Maschenzahl nicht hin, mir bleiben nur vier rechte am Ende der ersten Reihe, das Muster sieht "durcheinander" aus.

DROPS Design 19.11.2013 kl. 22:51:

Liebe Christiane, stricken nur so, wie es in der Anleitung angegeben ist, ohne zusätzliche Randmaschen (die 1. bzw. letzte der angegebenen Maschen ist jeweils die Randmasche).

Christiane 19.11.2013 - 11:32:

Hallo, eine Frage zum Schal: keine Randmasche stricken? Ich komme mit den vier rechten am Ende der ersten Reihe nicht hin, bei mir bleiben nur zwei rechte übrig. Aber ich stricke die erste und letzte als Randmasche, ist das falsch?

DROPS Design 19.11.2013 kl. 22:50:

Liebe Christiane, stricken nur so, wie es in der Anleitung angegeben ist, ohne zusätzliche Randmaschen (die 1. bzw. letzte der angegebenen Maschen ist jeweils die Randmasche).

Sabina Biondo 14.12.2012 - 20:29:

Buongiorno! Come faccio a fare questa sciarpa con i ferri circolari? Grazie mille.

DROPS Design 17.12.2012 kl. 15:32:

Essendo una sciarpa non deve essere lavorata in tondo, ma può tranquillamente utilizzare i ferri circolari lo stesso, lavorando avanti e indietro sui ferri circ.

Josephine 10.12.2012 - 11:26:

Hej! Jag är en nybörjare som håller på att sticka den här mössan och ska börja avsluta den. Jag undrar helt enkelt vad detta betyder: " "2 rm tills, 5 rm", upprepa *-* = 48 m."?

Katharina Klusmann 02.12.2012 - 14:43:

Hallo, Für welchen Kopfumfang ist die Anleitung der Mütze? Und wie lang ist sie vom Bündchen bis zum Oberkopf/Ende? Herzlichen Dank!

DROPS Design 03.12.2012 kl. 09:31:

Liebe Frau Klusmann, die Mütze ist one-size, also eine Einheitsgrösse. Die Abnahmen beginnen nach 18 cm (siehe Anleitung), dann kommen noch 9 Rd dazu.

Mary 16.02.2012 - 21:56:

Por favor suban vídeos de como hacerlos paso a paso Gracias!

Laat een opmerking achter voor DROPS Extra 0-818