DROPS / 139 / 36

Al Fresco by DROPS Design

Gehaakte DROPS broodmand van "Paris".

DROPS design: Model nr. W-441
Garengroep C
---------------------------------------------------------
Afmetingen:
Diameter: ongeveer 26 cm
Hoogte: ongeveer 20 cm
Materiaal: DROPS PARIS van Garnstudio
Voor 1 mand met strepen heeft u nodig:
100 gr. kleur nr. 13, oranje
100 gr. kleur nr. 14, geel
100 gr. kleur nr. 17, naturel
100 gr. kleur nr. 33, roze
100 gr. kleur nr. 38, koraal

Of voor 1 effen mand heeft u nodig:
200 gr. kleur nr. 06, pink

DROPS HAAKNLD 3.5 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 17 stk = 10 cm breed.

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden:

pattern type: mandjes, thema: keuken,

Vervang het eerste stk elke toer door 3 l.
Vervang de eerste v elke toer door 1 l.
Eindig iedere stk toer met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer.
Eindig iedere v toer met 1 hv in de 1e l van het begin van de toer.

STREPEN:
Haak strepen met 1 toer in iedere kleur als volgt: * koraal, roze, naturel, oranje, koraal, geel, naturel, roze, geel, oranje *, herhaal van *-*. LET OP: knip de draden niet af maar neem ze gaandeweg mee naar boven aan de verkeerde kant van het werk.

PATROON:
TOER 1: 3 l, * 1 l, sla 1 st over, 1 stk in de volgende st *, herhaal van *-* de hele toer en eindig met 1 l, sla de laatste st over en haak 1 hv in de 3e l van het begin van de toer.
TOER 2: 1 stk in ieder stk en 1 stk in iedere l.
TOER 3: 1 v in ieder stk.
TOER 4: 3 l, haak dan gekruisde stk, doe dit als volgt: * sla 1 st over, 1 stk in de volgende st, haak dan 1 stk in de st die u net overgeslagen heeft*, herhaal van *-* de hele toer, eindig met 1 stk in het laatste stk en 1 hv in de 3e l van het begin van de toer.
TOER 5: 1 v in ieder stk.
TOER 6: 1 v in iedere v.
TOER 7: 1 stk in iedere v.
Herhaal steeds toer 1 tot en met 7.
---------------------------------------------------------

BROODMAND:
Wordt vanaf de onderkant naar boven gehaakt. LEES TIP VOOR HET HAKEN!
Haak 5 l met haaknld 3.5 mm en koraal en vorm een ring met 1 hv in de eerste l.
Haak STREPEN - zie uitleg boven - en haak TEGELIJKERTIJD als volgt:
TOER 1: Haak 10 stk in de l-ring, eindig met 1 hv in het eerste stk.
TOER 2: Haak 2 stk in ieder stk = 20 stk.
TOER 3: Haak afwisselend 1 stk en 2 stk in ieder stk de hele toer = 30 stk.
TOER 4: Haak 1 stk in ieder stk maar haak 2 stk in ieder 3e stk = 40 stk.
TOER 5: Haak 1 stk in ieder stk maar haak 2 stk in ieder 4e stk = 50 stk.
Ga verder met 1 stk meer tussen iedere meerdering elke toer tot er 120 stk op de toer zijn. Haak dan 1 toer met stk en meerder TEGELIJKERTIJD 8 stk gelijkmatig = 128 stk. MEET NU HET WERK VANAF HIER! Ga verder in strepen en haak TEGELIJKERTIJD in PATROON - zie uitleg boven - tot het werk ongeveer 20 cm hoog is. Knip de draden af en zet vast.

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS 139-36.