DROPS / 136 / 4

Sandrose by DROPS Design

Gehaakte DROPS sjaal met bloemen en golvende rand van ”BabyAlpaca Silk”.

DROPS design: Model nr. BS-014
Garengroep A
----------------------------------------------------------
Afmeting: ongeveer 172 cm x 32 cm
Materiaal: DROPS BABYALPACA SILK van Garnstudio
250 gr. kleur nr. 7219, pistache

DROPS HAAKNLD 3.5 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 20 stk (10 stk-groepen in de breedte) = 10 cm.
----------------------------------------------------------

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden:

patroontype: sjaal, techniek: kantpatroon, ruche, thema: bloem,

1 STK-GROEP = haak [1 stk, 1 l] in 1 stk van de vorige toer (op de 1e toer in de l). Begin iedere stk-groep toer met 4 l (= 1e stk en 1e l) en eindig met 1 stk in het laatste stk, keer het werk.
----------------------------------------------------------

SJAAL:
Wordt heen en weer gehaakt.
Haak 345 l met BabyAlpaca Silk en haaknld 3.5 mm. Haak de 1e toer als volgt: haak 1 stk-groep - Lees INFORMATIE VOOR HET HAKEN boven - in de 5e l van de haak. Haak dan als volgt: * Sla 1 l over, 1 stk-groep in de volgende l *, herhaal van *-* de rest van de toer, eindig met sla 1 l over, 1 stk in de laatste l, keer het werk = 172 stk-groepen en 1 stk. Haak dan stk-groepen heen en weer tot het werk 26 cm meet in de hoogte.

GOLVENDE RAND:
Haak dan een golvende rand als volgt:
TOER 1: Haak 1 l, * 1 v in de volgende l-lus, 2 v in de volgende l-lus *, herhaal van *-*, eindig met 1 v in het laatste stk, keer het werk.
TOER 2: Haak * 1 stk-groep in de volgende v, sla 1 v over *, herhaal van *-* de rest van de toer, eindig met 1 stk in de laatste v, keer.
TOER 3: Haak * 1 stk-groep in elke van de volgende 2 stk-groepen, dan 1 stk-groep in de l-lus van de 2e stk-groep * (= 1 stk-groep gemeerderd om de stk-groep), herhaal van *-* de rest van de toer, eindig met 1 stk in het laatste stk, keer.
TOER 4: Haak als de 3e TOER. Knip de draad af en zet vast.
Haak toer 1 tot en met 4 langs de opzetrand aan de andere kant.

BLOEM:
TOER 1: Haak 31 l, 1 v in de 2e l van de haak, dan 1 v in iedere l, keer het werk.
TOER 2: Haak 1 stk-groep in iedere v, eindig met 1 stk in de laatste v, keer.
TOER 3: Haak 1 stk-groep in ieder stk, 1 stk-groep in iedere l-lus, eindig met 1 stk in het laatste stk, knip de draad af en zet vast.
Draai de spiraal tot een bloem en zet vast aan de achterkant.
Haak nog 2 bloemen op dezelfde manier maar begin met 41 en 51 l zodat deze bloemen groter worden. Naai de bloemen op de sjaal (zie foto).

BLOEM: zie model 0-827

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS 136-4.