DROPS Baby / 21 / 45

Frankie by DROPS Design

Gehaakte kikker vin DROPS Paris

Trefwoorden: dieren, speelgoed,

DROPS design: Model nr. W-014-BN
Garengroep C
--------------------------------------------------------
Maat: hoogte ongeveer 20 cm
Materiaal: DROPS PARIS van Garnstudio
100 gr. kleur nr. 39, pistache
Een restje garen in kleur kleur nr. 38, koraal
Een restje garen in kleur kleur nr. 02, lichtturkoois
Een restje garen in kleur kleur nr. 15, zwart

DROPS HAAKNLD 4 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 16 v x 18 toeren = 10 x 10 cm.
ACCESSOIRES: Kussenvulling voor de vulling
--------------------------------------------------------

Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 2.60€ krijgen. Lees meer.

Als het werk in de rondte wordt gehaakt, begin dan met deze techniek om een gat in het midden te voorkomen (in plaats van een l-ring): Hou het uiteinde van het garen vast en wind het garen een keer rond de wijsvinger en maak zo een lus. Hou de lus vast met de linker duim en middelvinger, sla de draad over de linker wijsvinger. Steek de haak door de lus, maak een omsl en haal de draad door lus, haak 1 l, haak dan v langs de lus. Als het gewenste aantal v gehaakt is, trekt u het draadeinde aan om de lus te sluiten. Zet het draadeinde vast aan de achterkant van het werk. Ga verder en haak in de rondte in een cirkel.

HAAK IN DE RONDTE IN EEN CIRKEL:
Ga na de laatste v op de toer verder met de volgende toer met 1 v in de volgende v (= eerste v van de vorige toer). LET OP: Plaats een markeerder aan het begin van de toer tussen de laatste v en de eerste v op de toer, neem de markeerder gaandeweg mee naar boven.

HAAK 2 V SAMEN:
* Steek de haak in de volgende st, haal de draad door *, herhaal van *-* nog een keer, maak een omsl en haal de draad door alle 3 st op de haak.

WISSELEN VAN KLEUR - V:
Haak voor een mooie kleurovergang de laatste v op de toer als volgt: Steek de haak in de laatste st, haal de draad door, maak een omsl met de nieuwe kleur en haal deze door alle st op de haak. Ga verder tot de volgende toer met de nieuwe kleur.
--------------------------------------------------------

KOP:
Wordt in de rondte gehaakt in een cirkel met pistache en haaknld 4 mm. Begin aan de bovenkant van de kop met een magische cirkel - Lees uitleg boven.
TOER 1: Haak 8 v in de lus.
TOER 2: 2 v in iedere v = 16 v. Lees HAAK IN DE RONDTE IN EEN CIRKEL boven.
TOER 3: * 1 v in de volgende v, 2 v in de volgende v *, herhaal van *-* de rest van de toer = 24 v.
TOER 4: * 1 v in de volgende 2 v, 2 v in de volgende v *, herhaal van *-* de rest van de toer = 32 v.
TOER 5: Haak 1 v in iedere v = 32 v.
TOER 6: * 1 v in de volgende 3 v, 2 v in de volgende v *, herhaal van *-* de rest van de toer = 40 v.
TOER 7: Haak 1 v in iedere v = 40 v.
TOER 8: * 1 v in de volgende 4 v, 2 v in de volgende v *, herhaal van *-* de rest van de toer = 48 v.
TOER 9-13: Haak 1 v in iedere v = 48 v.
TOER 14: * 1 v in de volgende 6 v, haak dan de volgende 2 v samen * - Lees uitleg boven, herhaal van *-* de rest van de toer = 42 v.
TOER 15: * 1 v in de volgende 5 v, haak dan de volgende 2 v samen *, herhaal van *-* de rest van de toer = 36 v.
TOER 16: Haak 1 v in iedere v = 36 v.
TOER 17: * 1 v in de volgende 4 v, haak dan de volgende 2 v samen *, herhaal van *-* de rest van de toer = 30 v.
TOER 18: Haak 1 v in iedere v = 30 v.
TOER 19: * 1 v in de volgende 3 v, haak dan de volgende 2 v samen *, herhaal van *-* de rest van de toer = 24 v.
TOER 20: * 1 v in de volgende 2 v, haak dan de volgende 2 v samen *, herhaal van *-* de rest van de toer = 18 v.
TOER 21: * 1 v in de volgende v, haak dan de volgende 2 v samen *, herhaal van *-* de rest van de toer = 12 v.
Knip de draad af en vul de kop met wat kussenvulling.

OOG:
Wordt in de rondte gehaakt in een cirkel met pistache en haaknld 4 mm. Begin met een magische cirkel.
TOER 1: Haak 6 v in de magische cirkel.
TOER 2: 2 v in iedere v = 12 v.
TOER 3: * 1 v in de volgende v, 2 v in de volgende v *, herhaal van *-* de rest van de toer = 18 v.
TOER 4: * 1 v in de volgende 8 v, 2 v in de volgende v *, herhaal van *-* nog een keer = 20 v.
TOER 5-7: Haak 1 v in iedere v = 20 v.
Knip de draad af op een lengte van 30 cm voor de Afwerking. Vul het oog met wat kussenvulling. Haak nog een oog op dezelfde manier.

LIJF:
Wordt in de rondte gehaakt in een cirkel met pistache op haaknld 4 mm. Begin aan de onderkant van lijf met een magische cirkel.
TOER 1: Haak 6 v in de lus.
TOER 2: 2 v in iedere v = 12 v.
TOER 3: * 1 v in de volgende v, 2 v in de volgende v *, herhaal van *-* de rest van de toer = 18 v.
TOER 4: * 1 v in de volgende 2 v, 2 v in de volgende v *, herhaal van *-* de rest van de toer = 24 v.
TOER 5: * 1 v in de volgende 3 v, 2 v in de volgende v *, herhaal van *-* de rest van de toer = 30 v.
TOER 6: * 1 v in de volgende 4 v, 2 v in de volgende v *, herhaal van *-* de rest van de toer = 36 v.
TOER 7: * 1 v in de volgende 5 v, 2 v in de volgende v *, herhaal van *-* de rest van de toer = 42 v.
TOER 8-12: Haak 1 v in iedere v = 42 v.
TOER 13: * 1 v in de volgende 5 v, haak dan de volgende 2 v samen *, herhaal van *-* de rest van de toer = 36 v.
TOER 14-15: Haak 1 v in iedere v = 36 v.
TOER 16: * 1 v in de volgende 4 v, haak dan de volgende 2 v samen *, herhaal van *-* de rest van de toer = 30 v.
TOER 17-18: Haak 1 v in iedere v = 30 v.
TOER 19: * 1 v in de volgende 3 v, haak dan de volgende 2 v samen *, herhaal van *-* de rest van de toer = 24 v.
TOER 20: Haak 1 v in iedere v = 24 v.
TOER 21: * 1 v in de volgende 2 v, haak dan de volgende 2 v samen *, herhaal van *-* de rest van de toer = 18 v.
TOER 22: Haak 1 v in iedere v = 18 v.
TOER 23: * 1 v in de volgende v, haak dan de volgende 2 v samen *, herhaal van *-* de rest van de toer = 12 v.
Knip de draad af op een lengte van 30 cm voor de Afwerking. Vul het lijf met kussenvulling.

ACHTERPOOT:
Wordt in de rondte gehaakt in een cirkel met koraal en haaknld 4 mm. Begin aan de onderkant van de poot met een magische cirkel.
TOER 1: Haak 5 v in de magische cirkel.
TOER 2: 2 v in iedere v = 10 v.
TOER 3-4: Haak 1 v in iedere v - LET OP: Ga verder met lichtturkoois in de laatste st op de 4e toer - Lees WISSELEN VAN KLEUR - V boven = 10 v op de toer.
TOER 5: * 1 v in de volgende 3 v, haak dan de volgende 2 v samen *, herhaal van *-* nog een keer = 8 v.
Haak dan 1 v in iedere v als volgt: * Haak 2 toeren met lichtturkoois, 1 toer met pistache *, herhaal van *-* in totaal 4 keer (= 12 toeren), haak dan 2 toeren met lichtturkoois. Denk erom van kleur te wisselen in de laatste st op de toer.
Knip de draad af op een lengte van 30 cm voor de Afwerking. Vul de poot met wat kussenvulling. Haak nog een poot op dezelfde manier.

VOORPOOT:
Wordt in de rondte gehaakt in een cirkel met koraal en haaknld 4 mm. Begin aan de onderkant van de poot met een magische cirkel.
TOER 1: Haak 4 v in de magische cirkel.
TOER 2: 2 v in iedere v = 8 v.
TOER 3-4: Haak 1 v in iedere v - LET OP: Ga verder met pistache in de laatste st op de 4e toer = 8 v op de toer.
Haak dan 1 v in iedere v als volgt: * Haak 2 toeren met pistache, 1 toer met lichtturkoois *, herhaal van *-* in totaal 3 keer (= 9 toeren), haak dan 2 toeren met pistache. Denk erom van kleur te wisselen in de laatste st op de toer.
Knip de draad af op een lengte van 30 cm voor de Afwerking. Vul de poot met wat kussenvulling. Haak nog een poot op dezelfde manier.

AFWERKING:
Naai de ogen (pistache) op de bovenkant van de kop. Borduur de mond en de ogen met een restje zwart, zie de foto. Naai de kop aan het lijf met nette, kleine st. Naai de poten aan het lijf.

Opmerkingen (6)

Plaats uw opmerking!

Goyave 19.12.2016 - 18:56:

Je suis débutante en crochet et j'ai trouvé les explications très claires d'autant plus que j'ai vu après réalisation que c'était un modèle pour intermédiaire. Egalement, je trouve votre site est très bien fait.

Anne-Marie 07.04.2016 - 22:29:

Hei, de magiske sirklene mine lager alltid små tupper, slik at hodet og rumpen ble litt spiss. Det ser dessverre litt dumt ut, synes jeg. Har dere et tips hvordan jeg kan unngå dette? Jeg har prøvd å trekke dem mindre stramme, men det hjalp bare litt.

DROPS Design 08.04.2016 kl. 09:10:

Hej Anne-Marie, Har du set vor video med magisk cirkel? Ellers kan du sikkert justere det når du hæfter tråden. God fornøjelse!

Nicole 09.10.2013 - 08:39:

Ihr habt recht! Die Naht sieht nicht schön aus! Ich habe es so gemacht wie angegeben, besser geht's nun mal in Runden nicht. Er ist toll geworden!

Nicole 01.10.2013 - 14:45:

Das mit dem Farbwechsel an den Armen und Beinen finde ich nicht so schön, das sieht nicht sehr sauber aus. Ich werde sie wohl in Reihen häkeln. Das zugefügte Video zeigt übrigens den Farbwechsel beim häkeln in Reihen, und nicht in Runden.

DROPS Design 02.10.2013 kl. 09:01:

Liebe Nicole, wir fanden eine Naht etwas störend bei so kleinen Teilen und empfehlen daher in Runden zu häkeln. Aber vielleicht können Sie in abgeschlossenen Runden häkeln (wie im Video gezeigt!) und nicht spiralförmig - dann wird der Runden-Übergang nicht versetzt. Uns hat dies allerdings noch gefallen (siehe Foto).

Julia 02.09.2013 - 09:06:

Danke für die Antwort. Scheinbar wirken die Farben dann einfach an meinem Monitor nur anders.

Julia 01.09.2013 - 15:50:

Wird hier wirklich in Farbe Pistazie gehäkelt der handelt es sich auf dem Bild um Mint?

DROPS Design 01.09.2013 kl. 17:40:

Liebe Julia, der Körper ist mit Pistazie gehäkelt, die Beine pistazie und helltürkis geringelt. Aber selbstverständlich können Sie Frankie so häkeln, wie es Ihnen am besten gefällt!

Laat een opmerking achter voor DROPS Baby 21-45