DROPS Extra / 0-585

Snow Blossoms by DROPS Design

DROPS Kerst sneeuwsterren van ”Cotton Viscose”.

DROPS design: Model nr. N-101-jul
----------------------------------------------------------
Maat: Diameter ongeveer 6 cm
Materiaal: DROPS COTTON VISCOSE
50 gr. kleur nr. 01, wit

Van ongeveer 4 gr garen kunt u 1 sneeuwster haken.

DROPS HAAKNLD 2.5 mm

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden:

thema: decoratie, kerst,

SNEEUWSTER:
Haak 6 l met haaknld 2.5 mm en 1 draad Cotton Viscose en vorm een ring met 1 hv in de eerste l.
TOER 1: 1 l, 12 v in de ring, eindig met 1 hv in de l van het begin van de toer.
TOER 2: 1 l, 1 v in de eerste v, * 6 l, sla 1 v over, 1 v in de volgende v (= 1 ster-lus),* herhaal van *-* in totaal 5 keer en eindig met 6 l en 1 hv in de v van het begin van de toer (= 6 ster-lussen).

TOER 3: 1 l, haak rond de ster-lussen als volgt: * 2 v in de ster-lus, 3 l, 1 v in de derde l van de haak, 1 v in de ster-lus, 3 l, 1 v in de derde l van de haak, 1 v in de ster-lus, 3 l, 1 v in de derde l van de haak en 2 v in de ster-lus *, herhaal van *-* in totaal 5 keer. Haak rond de laatste ster-lus als volgt: 2 v in de ster-lus, 3 l, 1 v in de derde l van de haak, 1 v in de ster-lus, 20 l, 1 v in de ster-lus, 3 l, 1 v in de derde l van de haak en 2 v in de ster-lus, eindig met 1 hv in de l van het begin van de toer. Knip de draad af en zet vast.

TIP: Om de ster wat steviger te maken, kunt u de ster dopen in suikerwater of bronwater met bubbels en dan te drogen hangen.

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS Extra 0-585.