DROPS Extra / 0-585

Snow Blossoms by DROPS Design

DROPS lumitähtiä jouluksi ”Cotton Viscose” -langasta.

Koko: Halkaisija = n. 6 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS COTTON VISCOSE:
50 g nro 01, luonnonvalkoinen

Yhteen lumitähteen tarvitset n. 4 grammaa lankaa.

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 2,5.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit: joulu, koristelu,
Meiltä löydät sadoittain ilmaisia jouluohjeita. Katso ohjeet tästä!

LUMITÄHTI:
Virkkaa 6 kjs koukulla nro 2,5 ja Cotton Viscose -langalla ja sulje nämä renkaaksi 1 ps:lla ensimmäiseen kjs:aan.
1. KRS: Virkkaa 1 kjs, 12 ks renkaaseen, virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen kjs:aan.
2. KRS: Virkkaa 1 kjs, 1 ks ensimmäiseen ks:aan, *6 kjs, jätä 1 ks väliin, 1 ks seuraavaan ks:aan (= 1 tähtikaari)*, toista *-* yht. 5 kertaa, virkkaa lopuksi 6 kjs ja 1 ps krs:n ensimmäiseen ks:aan (= 6 tähtikaarta).
3. KRS: Virkkaa 1 kjs, virkkaa tähtikaariin seuraavasti: *2 ks, 3 kjs, 1 ks 3. kjs:aan koukusta laskien, 1 ks, 3 kjs, 1 ks 3. kjs:aan koukusta laskien, 1 ks, 3 kjs, 1 ks 3. kjs:aan koukusta laskien ja 2 ks*, toista *-* yht. 5 kertaa. Virkkaa sitten viimeiseen tähtikaareen seuraavasti: 2 ks, 3 kjs, 1 ks 3. kjs:aan koukusta laskien, 1 ks, 20 kjs, 1 ks, 3 kjs, 1 ks 3. kjs:aan koukusta laskien ja 2 ks, virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen kjs:aan. Katkaise lanka ja päättele langanpäät. Upota tähti esim. värittömään sokeroituun virvoitusjuomaan, jotta siitä tulisi hieman jäykkä ja jotta se riippuisi siististi. Aseta tähti tasaiselle alustalle kuivumaan.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS Extra 0-585 alkuperäisohjeeseen.