DROPS Extra / 0-515

DROPS Extra 0-515 by DROPS Design

Gebreide DROPS Kerstballen van ”Fabel”.

Dit model heeft nog geen naam. Heeft u misschien een goede voorstel?

Maat: diameter is ongeveer 8 cm
Materiaal: DROPS FABEL
50 gr kleur nr. 672, wijnrood mix
Van 1 bol Fabel kunt u ongeveer 8 ballen maken.
Een restje kussenvulling.
----------------------------------------------------------
DROPS BREINLD ZONDER KNOP 3 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 24 st x 32 nld in tricotst met Fabel = 10 x 10 cm.
DROPS HAAKNLD 3 mm – voor het lusje.

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden:

thema: decoratie, kerst,

TIP VOOR HET BREIEN: Brei de omsl in de teruggaande nld achter in de st om een gaatje te voorkomen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KERSTBAL: Wordt in de rondte gebreid op breinld zonder knop.
Zet 9 st op met breinld zonder knop 3 mm met Fabel en brei 1 nld r.
NLD 2: * 1 omsl, 1 st r *, herhaal van *-* = 18 st.
NLD 3 en 4: alle st r – ZIE TIP VOOR HET BREIEN!
NLD 5: * 1 omsl, 1 st r *, herhaal van *-* = 36 st.
NLD 6 en 7: alle st r.
NLD 8: * 1 omsl, 2 st r *, herhaal van *-* = 54 st.
NLD 9-11: alle st r.
NLD 12: * 9 st r, 1 omsl *, herhaal van *-* = 60 st.
NLD 13-20: alle st r.
Haal nu een draad door de st van de opzetnld, haal de draad stevig aan om de bal te sluiten en zet vast aan de binnenkant.

NLD 21: * 8 st r, 2 st r samenbreien *, herhaal van *-* = 54 st.
NLD 22-24: alle st r.
NLD 25: * 1 st r, 2 st r samenbreien *, herhaal van *-* = 36 st.
NLD 26 en 27: alle st r.
NLD 28: brei alle st op de nld 2 aan 2 r samen = 18 st.
NLD 29 en 30: alle st r.
NLD 31: brei alle st op de nld 2 aan 2 r samen = 9 st.
NLD 32: alle st r.
Knip de draad af met een lengte van ongeveer 1 meter om een lusje te haken. Haal de draad door de overgebleven st, vul de bal met kussenvulling en haal de draad aan.

LUSJE: Gebruik het draadeinde en haak een lusje met haaknld 3 mm als volgt: Duw de haak door de bovenkant van de bal, haak ongeveer 40 l en zet het lusje vast met 1 hv aan de bovenkant van de bal.

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS Extra 0-515.