DROPS / 74 / 11

Ruffle Rose by DROPS Design

DROPS 74-11 Kötött DROPS felső Cotton Viscose fonalból, horgolt virágokkal az elején.

DROPS design: N-025 jelű minta
--------------------------------------------------------

Méretek: S - M - L - XL
Alapanyagok: DROPS COTTON VISCOSE fonal a Garnstudiótól
A Viscose fonal hajlamos megereszkedni, megnyúlni, ezt a méréseknél vegyük figyelembe. Az egyenetlen kötéskép mosás után elrendeződik.
200-250-250-300 gramm a 03 sz. fáradt rózsaszínből

DROPS körkötőtű, 2,5 és 3 mm vastag.
DROPS HORGOLÓTŰ: 3 mm vastag
---------------------------------------------------------

Kötéspróba: 24 szem X 32 sor = 10 X 10 cm az 3 mm vastag kötőtűvel és harisnyakötéssel. Ne feledkezzünk meg arról, hogy a horgolótű mérete csak ajánlás.

Elkészítette ezt, vagy egy másik mintánkat? Zegyen #dropsdesign taget a képekre a szoliális médiában, hogy mi is láthassuk.

Másik fonalat szeretne használni? Próbálja ki a fonal-átváltónkat!
Nem tudja melyik méretet válassza? Akkor segíthet, ha tudja, hogy a modell kb 170 cm magas és S vagy M méretet hordHa pulóvert, kardigánt, ruhát vagy hasonló darabot készít, a kész darab méreteit a minta alján találja.

Mintaleírás

LUSTAKÖTÉS (a kötőtűn oda-vissza): 1 borda= 2 sima szemekkel kötött sor.
BORDÁS MINTA: *1 sima, 1 fordított*. Ismételjük a *-* közötti részt.
A testrész formázása: Fogyasszunk és szaporítsunk az eleje és a háta formájának kialakításához az M.1 és M.2 jelű diagramok szerint. A diagramok a mintát a színe oldal felől mutatják.

Tanács a fogyasztáshoz (az karöltők és a nyakkivágás kialakításánál): Minden fogyasztást a színe oldal felől készítünk. Fogyasszunk:
KARÖLTŐ: A 7 szélszemen mellett, amelyeket a köv módon kötünk a szélétől befelé haladva (a SZO felől nézve): 1 szem lustakötéssel, majd *1 S, 1 F. * összesen 3 alkalommal.
NYAKKIVÁGÁS: A 3 szélszemen mellett, amelyeket a köv módon kötünk a szélétől befelé haladva (a SZO felől nézve): 1 szem lustakötéssel, 1 S, 1 F.
A szélszemek UTÁN a következő módon készítjük a fogyasztást: 1 szemet simán leemelünk, 1 sima, majd a leemelt szemet a lekötött szemen áthúzzuk. A szélszemek ELŐTT a következő módon készítjük a fogyasztást: 2 szemet S összekötünk.
----------------------------------------------------------

TESTRÉSZ: A kezdéshez szedjünk fel 200-220-240-260 szemet a 3 mm vastag körkötőtűre a Cotton Viscose fonalból. Váltsunk a 2,5 mm vastag körkötőtűre, és kössünk a bordás mintával 2 cm-ig. Váltsunk vissza a 3 mm vastag körkötőtűre. Tegyünk 1 jelölőt a kör kezdetéhez, és kössük a köv kört a köv módon: 10 szem a bord mintával (1 S szemmel kezdjük), 79-89-99-109 szem harisnyakötéssel, 21 szem a bord mintával (1 F szemmel kezdünk)79-89-99-109 szem harisnyakötéssel, 11 szem a bord mintával,(1 F szemmel kezdjünk). Folytassuk harisnyakötéssel felfelé, és a bord mintával az oldalán. NE FELEDKEZZÜNK MEG A MEGFELELŐ KÖTÉSPRÓBA BETARTÁSÁRÓL! Amikor a darabunk 6-7-8-9 cm-es tegyünk jelölőt a darabba, és az elejét és a hátát a következő módon kötjük tovább. 10 szem a bord mintával, 17-21-25-29 szem harisnyakötéssel. Tegyünk 1 jelölőt a darabba. 45-47-49-51 szem harisnyakötéssel, tegyünk jelölőt a darabba. 17-21-25-29 szem harisnyakötéssel, 21 szem a bord mintával, 17-21-25-29 szem harisnyakötéssel, tegyünk jelölőt a darabba. 45-47-49-51 szem harisnyakötéssel, tegyünk jelölőt a darabba, 17-21-25-29 szem harisnyakötéssel, 11 szem bord mintával.
Ezután kössük az M.1 jelű mintát az elejébe és a hátába tett jelölőknél (= a forma kialakítása), figyeljük meg a nyilat a diagramon- a jelölő helyét mutatja). Ism az M.1 jelű mintát, összesen 4 alkalommal = 168-188-208-228 szem. Az M.1 jelű minta után, folytassuk harisnyakötéssel, és a bord mintával a darab oldalán, amíg a darabunk 16-17-18-19 cm hosszú lesz. Most készítsük az M.2 jelű mintát az elejébe és hátába tett jelölőknél. Ism az M.2 jelű mintát, összesen 4 alkalommal = 200-220-240-260 szem.

MIELŐTT FOLYTATNÁNK A MUNKÁT, OLVASSUK EL A TELJES HÁTRALEVŐ RÉSZT!
Amikor a darabunk 33-34-35-36 cm-es, a következő módon láncoljunk le szemeket a V nyakkivágáskialakításához. Láncoljunk le 3 szemet a karöltő kialakításához, kössünk 7 szemet a bord mintával, 36-41-46-51 szemet harisnyakötéssel, 1 F, 1 S, 1 szem lustakötéssel, a köv szemet D leemeljük, 1 S, a leemelt szemet a lekötött szemen átemeljük. 1 S, 1 F, 36-41-46-51 szem harisnyakötéssel, 7 szem bord mintával. Láncoljunk le 7 szemet a karöltő kialakításához, kössünk 7 szemet a bord mintával, 79-89-99-109 szem harisnyakötéssel, 7 szem a bord mintával, és láncoljunk le 4 szemet a karöltő kialakításához. A darab részeit ezután külön-külön fejezzük be.

ELEJE: Tegyük a szemeket a baloldalon (a darabot felvéve) 1 szemtartóra vagy maradék fonalra.
JOBB OLDAL: = 46-51-56-61 szem.
MIELŐTT FOLYTATNÁNK A MUNKÁT, OLVASSUK EL A TELJES HÁTRALEVŐ RÉSZT! Folytassuk a fogyasztásokat a karöltők és a V nyakkivágás kialakításához - olvassuk el a fenti tanácsot a fogyasztáshoz.
V-KIVÁGÁS: 1 szemet minden 2. sorban, összesen 25-26-28-29 alkalommal.
KARÖLTŐ: 1 szemet minden 2. sorban, összesen 10-14-17-21 alkalommal, 11bord mintával kötött szemünk marad a vállpánthoz. Folytassuk a kötést amíg a darabunk 54-56-58-60 cm-es majd láncoljuk el a szemeket, a sima szemeket simán, a fordított szemeket fordított szemekkel.
BAL OLDAL: Tegyük vissza a szemeket a kötőtűre (= 46-51-56-61 szem), és készítsük úgy, mint a jobb oldalt, annak tükörképeként - az 1. sort az eleje közepétől kezdjük, vagyis a FO felől kötjük. A kezdéshez 1 szemet szedünk fel a korábban leláncolt középső szembe, és ezt a kötőtűn levő 1. szemmel S összekötjük (így nem lesz "ugrás" a V nyakkivágás alsó pontján).

Háta: = 93-103-113-123 szem. Folytassuk a fogyasztást a karöltők kialakításához mindkét oldalon, az elejéhez hasonló módon = 73-75-79-81 szem marad a kötőtűnkön. Amikor a darabunk kb 48-50-52-54 cm hosszú lesz, kössünk 1 bordányit minden szemen. Amikor a darabunk körülbelül 50-52-54-56 cm-es. lazán láncoljuk le a szemeket.

ÖSSZEÁLLÍTÁS: Varrjuk össze a vállpántokat a háta mindkét oldalán, úgy, hogy a szemek egyezzenek.

Horgolt szegély a nyakkivágás szélén. A 3 mm vastag horgolótűvel, és a Cotton Viscose fonallal, az 1 szélszem mellett haladjunk:
1. sor: 1 rp, * 5 lsz, 1 sort / szemet kihagyunk (a nyakkivágásnál hagyjunk ki 3 szemet), 1 rp a köv sorba / szembe. * Ismételjük a *-- közötti részt, majd az 1. rp-ba öltött ksz-mel zárjuk a kört.
2. sor: Horgoljunk ksz-ekkel az 1. lsz-ívközepéig. * 5 lsz, 1 rp a köv lsz-ívbe, 5 lsz, 1 rp ugyanabba a lsz-ívbe. * Ismételjük meg a *-* közötti részt, majd 5 lsz, és 1 rp az 1. lsz-ívben.

Horgolt virág: 4 láncszemet készítünk, és egy kúszószemmel az első láncszembe öltve kört alakítunk ki.
1. kör: 6 rp minden rp-ba, és a kört az 1. rp-ba öltött ksz-mel fejezünk be.
2. kör: * 1 rp a rp-ba, 3 lsz. * Ism a *-* közötti részt, majd 1 ksz a kör elején az 1. rp-ba öltött ksz-mel zárjuk a kört.
3. kör: 1 lsz, majd a lsz-ívben a köv módon haladunk: * 1 rp, 1 lsz, 3 erp, 1lsz, 1 rp. * Ism a *-* közötti részt, összesen minden lsz-ívben, majd 1 ksz a kör elején az 1. rp-ba.
4. kör: Fordítsuk meg a darabot. * 1 rp a 2 kör rp-jába (az előző kör szeme köré öltsünk) és húzzuk meg a szálat), 5 lsz. * Ism a *-* közötti részt, összesen 6 alkalommal, majd 1 ksz a kör elején az 1. rp-ba.
5. kör: 1 lsz, majd a lsz-ívben a köv módon haladunk: * 1 rp, 1 lsz, 5 erp, 1lsz, 1 rp. * Ism a *-* közötti részt, összesen minden lsz-ívbe. a kört az 1. rp-ba öltött 1 ksz-mel fejezzük be.
6. kör: Fordítsuk meg a darabot. * 1 rp a 2 kör rp-jába (az előző kör szeme köré öltsünk) és húzzuk meg a szálat), 7 lsz. * Ism a *-* közötti részt, összesen 6 alkalommal, majd 1 ksz a kör elején az 1. rp-ba.
7. kör: 1 lsz, majd a lsz-ívben a köv módon haladunk: * 1 rp, 1 lsz, 1 erp, 5 hrp, 1 erp, 1 lsz, 1 rp. * Ism a *-* közötti részt, minden lsz-ívben a kört az 1. rp-ba öltött 1 ksz-mel fejezzük be. Vágjuk el a szálat, és varrjuk fel a virágot a felső elejére.

Diagram

= sima a színe oldalon, fordított a fonákoldalon
= 1 RH (ráhajtás)
= 1 szemet simán leemelünk, 1 sima, majd a leemelt szemet a lekötött szemen áthúzzuk.
= 2 szemet S összekötünk.

Segítségre van szüksége a mintával kapcsolatban?

Köszönjük, hogy a DROPS Design mintáját választotta! Sokat dolgozunk azért, hogy mintáink könnyen érthetőek és hibamentesek legyenek. Minden mintát Norvégból fordítunk, és a méreteket, számításokat mindig ellenőrizheti az eredeti mintán (DROPS 74-11) .

Megjegyzések / Kérdések (10)

Martine Ribault 25.03.2020 - 10:03:

Bonjour, je vous remercie pour votre réponse et votre réactivité. Cordialement.

Martine Ribault 24.03.2020 - 20:17:

Bonjour, est-ce que ce modèle de débardeur 🎽 se tricote en rond avec l'aiguille circulaire ??? Pourquoi doit on monter les mailles avec l'aiguille circulaire numéro 3 et tout de suite tricoté les premiers rangs avec l'aiguille circulaire numéro 2, et enfin reprendre l'aiguille numéro 3 quelques rangs plus haut 🔝 ??? Je vous remercie par avance pour votre réponse. Cordialement.

DROPS Design 25.03.2020 kl. 09:48:

Bonjour Mme Ribault, la styliste a probablement fait ce choix pour que le rang de montage ne soit pas trop serré. Vous montez les mailles avec l'aiguille 3 puis tricotez en rond, en côtes, avec l'aiguille 2,5. Bon tricot!

Cluzeaud 13.02.2019 - 15:11:

Merci pour votre réponse, et j\' avais bien compris qu'il me fallait diviser le nombre de maille par 2, par contre, à quel moment je vais faire les diagrammes 1 et 2(pinces)

DROPS Design 14.02.2019 kl. 09:40:

Bonjour Mme Cluzeaud, nous ne sommes pas en mesure de pouvoir adapter chaque modèle à chaque demande, il vous faudra alors lire les explications pour adapter à votre façon de faire. Dans ce cas, on commence par 10 m en côtes et on termine par 11 m de côtes, au milieu du rang, on a 21 m en côtes = côtés, le début du tour commence par un côté (10 m), on a 21 m en côtes de l'autre côté et on termine par 11 m (= soit 21 m en côtes de chaque côté). Ajustez ainsi en fonction de votre taille le nombre de mailles. Votre magasin pourra vous aider si besoin, même par mail ou téléphone. Bon tricot!

Cluzeaud 13.02.2019 - 14:46:

Bonjour\r\nVos modèles sont jolis mais, je ne sais pas tricoter en rond, comment adapter le modèle avec des aiguilles normales.\r\nCordialement\r\nM. Cluzeaud

DROPS Design 13.02.2019 kl. 14:56:

Bonjour Mme Cluzeaud, vous trouverez ici, comment adapter un modèle sur aiguilles droites. Bon tricot!

Blottiere Véronique 03.03.2018 - 10:25:

Bonjour, Je ne comprends pas les explications concernant les pinces. Les mailles en côtes sont elles situées aux côtés du top ? la jonction des mailles est elle le milieu du dos ? Merci pour votre réponse Cordialement VB

DROPS Design 05.03.2018 kl. 08:26:

Bonjour Mme Blottiere, les tours commencent sur le côté = on commence par 10 m en côtes et on termine par 11 m de côtes et au milieu du tour, on aura 21 m en côtes (= 2ème côté). Bon tricot!

Eleonore Peensgen 06.02.2015 - 18:08:

Hallo, ich verstehe das Muster nicht. Soll denn vier Mal je weils abgenommen werden (M.1) und danach später vier Mal (Muster2)durch Umschläge zugenommen werden???? Oder habe ich das falsch verstanden? Freundliche Grüße an alle Strickerinnen Nora

DROPS Design 08.02.2015 kl. 16:06:

Sie haben das richtig verstanden. Sie müssen ja die Formgebung wie in der Schnittzeichnung erreichen, das erfolgt bei diesem Modell durch M.1 und M.2. Durch die Abnahmen in M.1 ergibt sich die Taillierung, dann mit den Zunahmen in M.2 erreichen Sie die Brustweite.

DROPS Design NL 14.03.2010 - 19:49:

Hoi. Je moet 4 markeerringen plaatsen zoals beschreven. Brei M.1. Door de omslagen minder je 2 st per markeerdraad = 8 st per herhaling van M.1. Herhaal M.1 vier keer = 32 st minder. 260-32 st = 228 st. Ik hoop dat je nu verder kan. Succes ;o). Gr. Tine

Alice 06.03.2010 - 14:00:

Hallo, ik ben een leek in het breien en probeer patroon drops 74-11. Volgens de teltekening (denk ik) moet men boven elke merkdraad bij voor en achterpand 4 steken minderen, en dit 4 x herhalen, maar dan kom ik niet aan 228 steken of zie ik dit verkeerd. Of moet ik alleen minderen aan het voorpand?

DROPS Design NL 29.12.2009 - 21:33:

Hoi Mita. De Nederlandse verklaring voor de teltekening staat onderaan het patroon in dezelfde verticale volgorde als op de teltekening. Kijk onder "VERTALING SYMBOLEN". Wij hebben dit ook vermeld in het patroon zelf. Veel plezier verder. Gr. Tine

Mita 25.12.2009 - 17:27:

Ook hier ontbreken de verklaringssymbolen voor het = teken.Graag hulp. grts,Mita

Post a comment to pattern DROPS 74-11