DROPS / 213 / 36

Breaking Sunlight by DROPS Design

Kötött DROPS pulóver kerek vállrésszel DROPS Paris fonalból. A darabot fentről lefelé haladva kötjük, csíkokkal és struktúramintával S - XXXL méretekben

DROPS design: W-794 jelű minta
C vagy A + A fonalcsoport.
----------------------------------------------------------

Méretek:
S - M - L - XL - XXL - XXXL

ALAPANYAGOK:
DROPS PARIS fonal a Garnstudiótól (a C fonalcsoporthoz tartozik)
400-400-450-500-550-600 gramm a 17 sz. törtfehér színből
100-100-100-100-100-150 gramm a 61 sz. lime színből

A KÖTÉSPRÓBA:
16 szem egymás mellett és 20 sor egymás fölött a harisnyakötéssel = kb 10 x 10 cm.

KÖTŐTŰK:
DROPS KÉTHEGYŰ KÖTŐTŰ KÉSZLET: 5,5 MM VASTAG
DROPS KÖTŐTŰ: 5,5 MM VASTAG 40 és 80 cm hosszú.
DROPS KÉTHEGYŰ KÖTŐTŰ KÉSZLET: 4,5 MM VASTAG
DROPS KÖTŐTŰ: 4,5 MM VASTAG 40 és 80 cm hosszú a bordásmintához.
Ne feledkezzünk meg arról, hogy a kötőtű mérete csak ajánlás. Mindig készítsünk, és ellenőrizzük a kötéspróbát. Ha a 10 cm-n túl sok szemünk van, váltsunk nagyobb kötőtűre. Ha a 10 cm-n túl kevés szemünk van, váltsunk kisebb kötőtűre.

Elkészítette ezt, vagy egy másik mintánkat? Zegyen #dropsdesign taget a képekre a szoliális médiában, hogy mi is láthassuk.

Másik fonalat szeretne használni? Próbálja ki a fonal-átváltónkat!
Nem tudja melyik méretet válassza? Akkor segíthet, ha tudja, hogy a modell kb 170 cm magas és S vagy M méretet hordHa pulóvert, kardigánt, ruhát vagy hasonló darabot készít, a kész darab méreteit a minta alján találja.

100% pamut
minimum 444.00 Ft /50g
DROPS Paris uni colour DROPS Paris uni colour 515.00 Ft /50g
Nordfonal.hu
Rendelés
DROPS Paris recycled denim DROPS Paris recycled denim 444.00 Ft /50g
Ehhez a darabhoz, megvásárolhatja a fonalat már 4440Ft. Olvasson tovább.

Mintaleírás

----------------------------------------------------------

TANÁCSOK A MINTA ELKÉSZÍTÉSÉHEZ:

----------------------------------------------------------

BORDA / LUSTAKÖTÉS (körben kötve):
1 borda = 2 kör : 1 kör sima szemekkel, 1 kör fordított szemekkel.

1. TANÁCS A SZAPORÍTÁSHOZ (a vállrésznél):
Az 1., 3., 5. és a 7. jelölő UTÁN 1 rh-t készítve szaporítunk.
A 2., 4., 6. és a 8. jelölő ELŐTT 1 rh-t készítve szaporítunk.
A következő körben a ráhajtásokat csavartan kötjük, így a helyükön nem keletkezik lyuk. A szaporított szemeket a mintába illesztve kötjük tovább. Vagyis az 1. szaporításból keletkezett szemet lustakötéssel kötjük, a 2. szaporításból keletkezett szemet harisnyakötéssel stb. Amikor a struktúramintával kötött résszel elkészültünk, a szaporított szemeket harisnyakötéssel kötjük a továbbiakban.

2. TANÁCS A SZAPORÍTÁSHOZ (a testrész oldalánál):
Kössünk, amíg 2 szem marad a jelölő előtt, 1 RH, 4 sima (a jelölő a 4 szem közepénél van),1 RH (= 2 szemet szaporítottunk). Szaporítsunk a fentiek szerint mindkét jelölőnél (= összesen 4 szemet szaporítottunk a körben).
A következő sorban/körben a ráhajtást csavartan kötjük, így a helyükön nem keletkezik lyuk. A szaporított szemeket harisnyakötéssel kötjük.

CSÍKOK:
1. csík: Kössünk 13-13-14-14-14-14 cm-t a törtfehér színnel és kössük a mintát a köv módon: *1 sima, 1 szem lustakötéssel - olvassuk el a fenti magyarázatot.* Ismételjük a *-* közötti részt a kör végéig.
2. csík: Folytassuk harisnyakötéssel és csíkokkal a köv módon: Kössünk * 2 kört a lime színnel, 4 kört a törtfehér színnel. * Ismételjük a *-* közötti részt 15-15-15-16-16-16 cm-ig (egy teljes csík után álljunk meg (a lime színnel kötött csíkra vonatkozik.)
3. csík: Most a darabot a törtfehér színnel és harisnyakötéssel fejezzük be.

TANÁCS A FOGYASZTÁSHOZ (az ujjánál):
Minden jelölő mindkét oldalán a következő módon fogyasztunk 1 szemet: Kössünk, amíg 3 szem marad a jelölő előtt, 2 szemet simán összekötünk, 2 sima szemet kötünk (a jelölő a 2 szem között van), 1 szemet simán leemelünk, 1 sima, majd a leemelt szemet a lekötött szemen átemeljük.

TANÁCS A LELÁNCOLÁSHOZ:
A leláncolt szélünk nem lesz túl szoros, ha nagyobb (vastagabb) kötőtűvel láncoljuk le a szemeket. Ha a leláncolt szélünk még mindig túl szoros, segíthet, ha kb minden 4. szem után 1 rh-t készítünk, UGYANAKKOR, ezt a rh-t sima szemként láncoljuk le.

----------------------------------------------------------

A MINTALEÍRÁS ITT KEZDŐDIK:

----------------------------------------------------------

PULÓVER: RÖVID ÖSSZEFOGLALÓ
A nyakkivágás szegélyét és a vállrészt körben kötjük, a háta közepénél kezdve, a körkötőtűn fentről lefelé haladva. A vállrész szemeit szétosztjuk és a darabot körben haladva készítjük tovább. A pulóver ujját körben kötjük, a kéthegyű kötőtűkön, fentről lefelé haladva.

A NYAKKIVÁGÁS:
A kezdéshez lazán szedjünk fel 80-80-88-88-96-96 szemet az 4,5 mm-es körkötőtűre, a törtfehér színű fonalból. Kössünk 1 kört S szemekkel.
A következő körben így haladjunk:
*1 sima, 1 fordított. * Ismételjük a *-* közötti részt a teljes körben.
Kössünk 2 cm-t a fentiek szerint, majd váltsunk az 5,5 mm vastag kötőtűkre.
Tegyünk jelölőt a elejére (= a háta közepe), a vállrészt ettől a jelölőtől mérjük.

VÁLLRÉSZ:
A darabot CSÍKOS MINTÁVAL kötjük- lásd a fenti magyarázatot. A következő körben, tegyünk 8 jelölőt a kötésbe a következő módon (minden jelölőt S szembe teszünk):
Az 1. jelölőt tegyük a 7.-7.-9.-9.-9.-9. szembe.
A 2. jelölőt tegyük a 13.-13.-15.-15.-15. szembe.
A 3. jelölőt tegyük a 27.-27.-31.-31.-33.-33. szembe.
A 4. jelölőt tegyük a 33.-33.-37.-37.-39.-39. szembe.
Az 5. jelölőt tegyük a 47.-47.-53.-53.-57.-57. szembe.
A 6. jelölőt tegyük az 53.-53.-59.-59.-63.-63. szembe.
A 7. jelölőt tegyük a 67.-67.-75.-75.-81.-81. szembe,
A 8. jelölőt tegyük a 73.-73.-81.-81.-87.-87. szembe.
A következő körben, minden jelölőnél szaporítsunk 1 szemet - olvassuk el a fenti, 1. tanácsot a szaporításhoz (= 8 szemet szaporítottunk). A szemek száma az 1. és a 2. jelölő között, a 2. és a 3. jelölő között a 4. és az 5. jelölő között, valamint a 6. és a 7. jelölő között állandó marad. A szaporított szemek az 1. és 2 jelölők között, a 3. és a 4. jelölők között, az 5. és a 6. jelölők között és a 7. és a 8. jelölők között lesznek.
NE FELEDKEZZÜNK MEG A MEGFELELŐ KÖTÉSPRÓBA BETARTÁSÁRÓL!
Ismételjük meg a szaporításokat a fentiek szerint, minden 2. körben, összesen 15-17-19-23-24-27 alkalommal, minden 4. körben 1 alkalommal, majd minden 6. körben összesen 1 alkalommal = 216-232-256-288-304-328 szem.
A darabunk kb 15-17-19-23-24-27-es a jelölőtől mérve. Folytassuk a munkát, amíg a darabunk 21-23-24-27-28-31 cm-es lesz.
Most osszuk el a szemeket a testrész és az ujjak szemeire, majd a darabokat külön-külön fejezzük be a köv módon:
Kössük le az első 31-33-36-41-44-49 szemet a korábbiak szerint. A következő 46-50-56-62-64-66 szemet tegyük szemtartóra az ujjához, szedjünk fel 8-8-8-8-10-10 új szemet az ujja alatt, folytassuk a következő 62-66-72-82-88-98 szemmel, csúsztassuk a következő 46-50-56-62-64-66 szemet szemtartóra a másik ujjához, szedjünk fel 8-8-8-8-10-10 új szemet az ujja alatt, és kössük az utolsó 31-33-36-41-44-80 szemet.

TESTRÉSZ:
= 140-148-160-180-196-216 szem.
Tegyünk jelölőt, mindkét oldalra, az ujja alatt újonnan felszedett 8-8-8-8-10- szem közepére. Most 70-74-80-90-98-108 szemünk van a jelölőszálak között. A jelölőt a munka haladtával együtt mozdítsuk felfelé, az oldalaknál a szaporításokhoz használjuk majd.
Amikor a darabunk 4 cm-es attól a ponttól, ahol a szemeket szétválasztottuk, mindkét jelölő mindkét oldalán szaporítsunk 1 szemet. OLVASSUK EL A FENTI 2-ES TANÁCSOT A SZAPORÍTÁSHOZ! (= összesen 4 szemet szaporítottunk).
Ismételjük meg a szaporítást a fentiek szerint, mindkét oldalon, 4 cm-ként, összesen 3 alkalommal = 152-160-172-192-208-228 szem marad.
Amikor a test 20-20-21-21-21-20 cm-es attól a ponttól, ahol a szemeket szétválasztottuk, a következő körben egyenletesen elosztva szaporítsunk 10-11-11-12-11-12 szemet = 162-171-183-204-219-240 szem.
Váltsunk a 4,5 mm vastag körkötőtűre / kéthegyű kötőtű készletre, és kössük a bordás mintát (1 sima / fordított). 4 cm-t.
A lime színű fonallal S szemekkel láncoljuk le a szemeket. OLVASSUK EL A FENTI TANÁCSOT A LELÁNCOLÁSHOZ!

UJJAK:
Csúsztassuk vissza az egyik ujjához szemtartóra félretett 46-50-56-62-64-66 szemet a 4 mm- vastag kéthegyű kötőtűkészletre / körkötőtűre. Szedjünk fel 1-1 új szemet az ujjak alatt felszedett 8-8-8-8-10-10 szem mindegyikébe a = 54-58-64-70-74-76 szem van a kötőtűnkön. Tegyünk jelölőt a 8-8-8-8-10-10 új szem közepére, mindkét ujja alatt. A jelölőt a munka haladtával együtt mozdítsuk felfelé, az ujjak alsó középvonalánál a fogyasztásokhoz használjuk majd. Folytassuk harisnyakötéssel és a csíkokkal, körben haladva, a korábbiak szerint.
Amikor a ujja 3 cm-es attól a ponttól, ahol a szemeket szétválasztottuk, mindkét jelölő mindkét oldalán fogyasszunk 1 szemet. OLVASSUK EL A FENTI TANÁCSOT A FOGYASZTÁSHOZ! (= összesen 2 szemet fogyasztottunk).
Ismételjük meg a fogyasztást a fentiek szerint 3-2½-2-1½-1-1 cm-ként összesen 6-7-9-11-12-12 alkalommal = 42-44-46-48-50-52 szem marad a kötőtűn a körben / sorban. Amikor az ujja 24-23-22-20-19-16 cm-es a szemek szétválasztásától, a következő körben egyenletesen elosztva szaporítsunk 0-1-2-0-1-2 szemet = 42-45-48-48-51-54 szem. Váltsunk a 4,5 mm vastag körkötőtűre / kéthegyű kötőtűkre. Kössünk bordásmintával = 1 sima / 2 fordított, kb 6 cm-t, majd, a köv körben lazán láncoljuk le a szemeket a sima szemeket simán, a fordítottakat fordítottan.
Készítsük el ugyanilyen módon a másik ujját.

Diagram

Segítségre van szüksége a mintával kapcsolatban?

Köszönjük, hogy a DROPS Design mintáját választotta! Sokat dolgozunk azért, hogy mintáink könnyen érthetőek és hibamentesek legyenek. Minden mintát Norvégból fordítunk, és a méreteket, számításokat mindig ellenőrizheti az eredeti mintán (DROPS 213-36) .

Megjegyzések / Kérdések (39)

Käthe Mohr 29.05.2020 - 11:50:

Kære Jane, nej så har jeg ikke skrevet det rigtigt. I selve opskriften står der, at når vi har nået 23 cm skal arb. deles op. Jeg har nået de 23 cm., men under forklaringen om striber, står der, at første stribe skal være 13 cm og anden stribe skal være 15 cm. Det er 28 cm? Min første stribe er 13 cm, men min anden stribe er 12 cm. Det er 25 cm., ? Min strikkeprøve var som sagt rigtig.

Käthe Mohr 26.05.2020 - 13:00:

Under striber står der, at "Første stribe" skal være 13 cm. Det passer. Under "Anden stribe" skal målet være 15 cm. Det kommer ikke til at passe. Efter min 5' stribe med lime måler "Anden stribe" 12 cm. I selve opskriften skal de to striber være 23 cm inden arbejdets deling?? Der er en forskel på 3 cm? Min strikkeprøve var korrekt.

DROPS Design 29.05.2020 kl. 10:50:

Hej Käthe, men så strikker du bare en lime stribe mere så du får det rigtige mål. God fornøjelse!

Jane Hegewald 25.05.2020 - 13:12:

Tak for foreløbig svar 36. Men er stadig i tvivl. En vrid RET og en vrid GLATSTRIK er det det samme

Jane Hegewald 18.05.2020 - 14:29:

Syntes strukturmønstret er svært, har lært lidt ved at læse svar nr. 32. 1 omgang ret og 1 omgang 1ret og 1 vrang. Men er det så på retpinden der skal tages ud ( slås om). Hvordan strikker man så næstepind. 1. Udtagning strikkes ret 2. Udtagning strikkes i glatstrik. Og hvordan strikkes så drejet.? Venlig hilsen jane hegewa

DROPS Design 25.05.2020 kl. 11:32:

Hei Janne. Når det står at kastene skal strikkes vridd (drejet), strikkes det i bakre maskebue slik at det ikke blir hull/kun et lite hull. Strikker du kastet i den fremste maskebue (som man vanligvis gjør blir det hull). God Fornøyelse!

Katarzyna Sorokosz 16.05.2020 - 14:32:

Jak wykonac ścieg strukturalny ?

DROPS Design 18.05.2020 kl. 10:43:

Witaj Kasiu! Ścieg strukturalny jest wykonywany następująco: 1 oczko prawe i 1 oczko ściegiem francuskim itd. A bardziej opisowo: 1-sze okr. ściegu strukturalnego: przerobić całe okrążenie na prawo. 2 -gie okrążenie: powtarzać na okrągło: 1 oczko prawe i 1 oczko lewe. 3-cie okrążenie: całe na prawo. 4-te okrążenie: 1 oczko prawe i 1 oczko lewe (pamiętaj aby oczka lewe znajdowały się dokładnie ponad oczkami lewymi okr. 2). Itd. Pozdrawiamy!

Maria Monica 14.05.2020 - 15:30:

Grazie. Ci sono riuscita. Non e molto chiara la spiegazione ma alla fine ho capito come si esegue. 👍 Saluti

Maria Monica Urbani 13.05.2020 - 16:39:

Buongiorno. Bellissimo modello. Ho appena iniziato la riga punto legaccio con l aumento yarn over. Il giro seguente sarà a maglia rasata. Come lavoro la maglia aumentata per trovarmi giusta con il pattern? Non capisco... Grazie se potrete rispondere Saluti Monica

DROPS Design 13.05.2020 kl. 18:06:

Buongiorno Monica, in che punto del modello si trova? Nel paragrafo SUGGERIMENTO PER GLI AUMENTI trova l'indicazione su come vanno lavorati gli aumenti nei ferri successivi. Buon lavoro!

Lone Bergh Hansen 05.05.2020 - 20:16:

Jeg kan ikke forstå strukturmønstret: Der står: 1.stribe således: Strik *1 maske ret, 1 maske retstrik, strik fra * til * over alle masker. Retstrik forklares således: strik en omgang ret og 1 omgang vrang. Hvordan omsætter jeg omgange til masker? Det forvirrer mig nok mest at der står retstrik som masker mens det er forklaret som omgange. Og jeg kan ikke få indtagninger på hver anden omgang til skiftevis at være i glatstrik og retstrik.

DROPS Design 06.05.2020 kl. 08:07:

Hej Lone, jo du strikker skiftevis 1 maske ret (glatstrik), 1 maske retstrik. Det vil sige på første omgang strikker du ret hele vejen rundt, på næste omgang strikker du 1 ret, 1 vrang hele vejen rundt, du gentager disse 2 pinde. God fornøjelse!

Anki Jürs 28.04.2020 - 07:02:

Tack för svaret men den biten ni beskrev hade jag klart för mig det var när man kom förbi detta och skall börja med Rand 1 som jag är osäker på vad man menar i beskrivningen, tror jag har kommit på det, Varannan maska slätstickning, varannan rätstickning tills man är klar med Rand 1, rand 2 enbart slätstickning

DROPS Design 28.04.2020 kl. 14:17:

Hej Anki, ja det stemmer, varannan slätstickning, varannan rätstickning God fornøjelse! :)

Anki Jürs 27.04.2020 - 13:07:

Blir inte klok på hur rand 1 skall stickas, skall det vara rätstickning, eller fortsatt resår 1 r och 1 a, rand 2 står där tydligt att det skall vara slätstickning, men rand 1 blir jag inte klok på

DROPS Design 27.04.2020 kl. 13:48:

Hei Anki. Først legger du opp 80-80-88-88-96-96 masker, så strikker du 1 omgang med kun rett masker (=første omgang). Neste omgang (2. omgang) begynner du med vrangborden (1 rett, 1 vrang , 1 rett, 1 vrang osv omgangen ut). Strikk 1 omganger til (=2 omganger med vrangbord). Da har du strikket en omgang med bare rettmasker og 2 omganger med vrangbord der det er strikket rett masker over rettmasker og vrang masker over vrangmasker. God Fornøyelse!

Post a comment to pattern DROPS 213-36