DROPS Extra / 0-1390

I See You by DROPS Design

Gehaakte onderzetter met smiley voor Halloween. Het werk wordt gehaakt in DROPS Paris.

DROPS Design: Patroon w-667
Garengroep A + A of C
-----------------------------------------------------------
Een onderzetter weegt ongeveer 20 g.
-----------------------------------------------------------
Maat: ongeveer 11 cm in diameter.
Materiaal:
DROPS PARIS van Garnstudio (hoort bij garengroep C)
50 gr kleur 14, geel
Een restje kleur 24, donkergrijs – voor de ogen en de mond

Het werk kan tevens gehaakt worden met garen van:
“Alternatief garen (garengroep C)” - zie link hieronder.

DROPS HAAKNAALD 4MM – of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 18 stokjes = 10 cm in de breedte.

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden: halloween, keuken,
We hebben heel veel enge patronen voor u - bekijk ze hier!

Zie telpatroon A.1. LET OP: Op de 6e toer worden er enkele steken gehaakt met donkergrijs.

TIP VOOR HET AFWERKEN:
De onderzetter kan zo genaaid / geborduurd worden, dat hij aan beide kanten gelijk is, door de draad aan beide kanten in de toeren te naaien. Dit geldt tevens voor het afwerken van de draden tijdens het haken.
----------------------------------------------------------

ONDERZETTER:
Het werk wordt in de rondte van het midden en naar buiten toe gehaakt, de mond wordt op de 6e toer gehaakt. Borduur vervolgens de ogen en mondharen.

Haak 4 lossen op naald 4mm met geel en vorm een ring met 1 halve vaste in de 1e losse. Ga verder met het haken van het patroon rond volgens telpatroon A.1. DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Als het hele telpatroon A.1 is gehaakt meet de onderzetter ongeveer 11 cm in diameter. Hecht af - lees TIP VOOR HET AFWERKEN hierboven.

AFWERKING:
Zie de foto.
Borduur de ogen met 2 kettingsteken en een restje donkergrijs - deze worden geborduurd met lange kettingsteek van de 3e tot de 6e toer. Borduur de mondharen met 1 kettingsteek over 2 toeren aan elke zijde van de mond.

= vaste om de lossenring
= vaste in de steek
= 2 vasten in dezelfde steek
= (de steek wordt gehaakt met donkergrijs) vaste in de achterste lus van de steek
= (de steek wordt gehaakt met donkergrijs) 2 vasten in de achterste lus van dezelfde steek
= vaste in de achterste lus van de steek
= 2 vasten in de achterste lus van dezelfde steek
= 4 lossen, vorm een ring met 1 halve vaste in de eerste losse - zie punt op de cirkel, de toer begint en eindigt hier

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS Extra 0-1390.