DROPS / 164 / 1

Into The Woods by DROPS Design

Kötött DROPS kardigán, lustakötéssel, dupla rizsmintával és csipkemintával, valamint ó kapucnival "Eskimo" fonalból. Méret: S - XXXL.

DROPS design: ee-531-es minta
E vagy C + C fonalcsoport
----------------------------------------------------------
Méret: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Alapanyagok:
DROPS ESKIMO a Garnstudio-tól
950-1050-1150-1300-1400-1550 gramm a 23-as barna színből

DROPS KÖRKÖTŐTŰ (80 cm hosszú) 8 mm-es - vagy olyan vastagságú, amellyel 11 szem X 15 sor = 10 X 10 cm harisnyakötéses (színén sima, fonákoldalán fordított) próbadarabot tudunk készíteni.
DROPS KÖRKÖTŐTŰ (80 cm hosszú) 7 mm-es- a lustakötéses szegélyhez.
DROPS AGANCS GOMB 538-AS SZÁMÚ Minden mérethez 6 darab.

Elkészítette ezt, vagy egy másik mintánkat? Zegyen #dropsdesign taget a képekre a szoliális médiában, hogy mi is láthassuk.

Másik fonalat szeretne használni? Próbálja ki a fonal-átváltónkat!
Nem tudja melyik méretet válassza? Akkor segíthet, ha tudja, hogy a modell kb 170 cm magas és S vagy M méretet hordHa pulóvert, kardigánt, ruhát vagy hasonló darabot készít, a kész darab méreteit a minta alján találja.

100% gyapjú
minimum 781.00 Ft /50g
DROPS Eskimo uni colour DROPS Eskimo uni colour 781.00 Ft /50g
Nordfonal.hu
Rendelés
DROPS Eskimo mix DROPS Eskimo mix 905.00 Ft /50g
Nordfonal.hu
Rendelés
DROPS Eskimo print DROPS Eskimo print 976.00 Ft /50g
Ehhez a darabhoz, megvásárolhatja a fonalat már 14839Ft. Olvasson tovább.

Mintaleírás

Lustakötés oda-vissza.
Minden sorban sima szemekkel kötünk. 1 borda= 2 sima szemekkel kötött sor.

MINTA:
Lásd az A.1-es és A.2-es diagramot (válasszuk a méretnek megfelelő diagramot). A diagram a minta minden sorát a színe oldal felől mutatja.

JAVASLAT A FOGYASZTÁSHOZ
Minden fogyasztást a színe oldal felől készítünk. Fogyasszunk egy szemet a lustakötéses 1 szélszem és 1 S szem mellett.
Amikor 2 szem marad az 1 lustakötéses szélszem és az 1 S szem előtt: 2 szemet simán összekötünk.
Az 1 lustakötéses szem és 1 szem után a következő módon készítjük a fogyasztást: Egy szemet simán leemelünk, egy sima, és a leemelt szemet az lekötött szemen áthúzzuk

JAVASLAT A SZAPORÍTÁSHOZ:
Minden szaporítást a színe oldal felől készítünk.
A szaporításokat a lustakötéses szélszem és az 1 S szem mellett készítjük 1 rh-al. A következő sorban a ráhajtást csavartan kötjük, hogy ne keletkezzen lyuk.

1-es TANÁCS A FOGYASZTÁSHOZ (a háta és eleje darabra vonatkozóan):
A megfelelő méreteket úgy érhetjük el, ha a darabot vízszintesen lefektetve mérjük. A vállrészen használt lustakötés tulajdonságai és a fonal súlya miatt a ruhadarab használat közben kb 10 cm-t nyúlik majd a diagramon megadott méretekhez képest.

TANÁCS A MÉRÉSHEZ (az ujjakra vonatkozóan):
A fonal súlya miatt minden hosszirányú mérést a darabot függőlegesen tartva végezzünk el.

GOMBLYUKAK:
A gomblyukakat a jobboldali gomboláspánton a következő módon készítjük el: Kössünk le 4 szemet, majd láncoljunk le 2 szemet gomblyuknak, kössünk le 6-6-6-8-8-8 szemet, láncoljuk le a köv 2 szemet gomblyuknak = 2 gomblyukat készítettünk uabban a sorban (a gomb.pántból 4 szem van hátra). A következő körben szedjünk fel 2 új szemet a leláncolt szemek fölött, és a korábbiaknak megfelelően folytassuk a munkát.
A gomblyukakat akkor készítsük, amikor a darabunk:
S méretben: 36, 45 és 54 cm-es.
M méretben: 38, 47 és 56 cm-es.
L méretben: 40, 49 és 58 cm-es.
XL méretben: 42, 11, 51, és 60 cm
XXL méretben: 44, 53 és 62 cm-es.
XXXL méretben: 46, 55, 64 cm
MEGJEGYZÉS: Az utolsó gomblyuk után kb 1 cm marad, mielőtt elkezdenénk minden szemen lustakötéssel kötni (a gomboláspánton).
----------------------------------------------------------

HÁTA:
A darabot a szemek száma miatt oda-vissza kötjük, a körkötőtűn.
A kezdéshez szedjük fel 61-65-71-75-81-87 szemet (ebben benne van mindkét oldalon 1-1 szélszem) a 7 mm-es körkötőtűre az Eskimo fonallal. Kössünk lustakötéssel - lásd a fenti magyarázatot 5-5-5-6-6-6 cm-ig. (az 1. sor = SZO). Váltsunk a 8 mm-es körkötőtűre. Folytassuk a munkát a SZO felől a következő módon: 1 szélszem lustakötéssel, 19-21-22-24-25-28 szem harisnyakötéssel, a minta az A.2-es diagram szerint egymás mellett 2 alkalommal (válasszuk a méretnek megfelelő diagramot = 2 ism 10-10-12-12-14-14 szemes mintaegységből), Kössünk harisnyakötéssel, amíg 1 szem marad a sorba. ,akd 1 lustakötéses szélszemmel fejezzük be a sort. Folytassuk a fentiek szerint harisnyakötéssel, a mintákkal és mindkét oldalon 1 lustakötéses szélszemmel. NE FELEDKEZZÜNK MEG A MEGFELELŐ KÖTÉSPRÓBA BETARTÁSÁRÓL. Amikor a darabunk 8-8-8-10-10-10 cm-es mindkét oldalon fogy 1 szemet - olvassuk el a fenti tanácsot a fogyasztáshoz (= 2 szemet fogy), és a fenti tanácsot a méréshez). Ismételjük meg a fogyasztást mindkét oldalon 7-7-8-10-10-10 cm-ként összesen 7-7-7-6-6-6 alkalommal = 47-51-57-63-69-75 szem marad. Amikor a darabunk 61-63-65-67-69-71 cm-es láncoljunk le szemeket a karöltő kialakításához, minden sor elején, a következő módon: 3 szemet 1 alkalommal, 2 szemet 0-0-1-2-3-4 alkalommal, 1 szemet 1-2-2-3-3-3 alkalommal = 39-41-43-43-45-47 szem. Amikor a darabunk 78-81-84-87-90-93 cm-es láncoljuk le a középső 9-9-11-11-11-13 szemet a nyakkivágáshoz és a két vállrészt külön-külön fejezzük be. Láncoljunk le további 1 szemet a következő sorban a nyakrész mellett = 14-15-15-15-16-16 szem marad a vállhoz. Amikor a darabunk -83-86-89-92-95 cm-es, láncoljuk le a szemeket. Ismételjük meg a másik oldalon.

JOBB ELEJE:
Körkötőtűn kötjük, oda-vissza.
A kezdéshez szedjük fel 40-42-44-48-52-54 szemet (ebben benne van mindkét oldalon 1-1 szélszem ÉS 18-18-18-20-20-20 szem a gomboláspánthoz) a 7 mm-es körkötőtűre az Eskimo fonallal. A következő színe oldali sorban így kössük Az A.1-es minta az első 18-18-18-20-20-76 szemen, majd kössük lustakötéssel a köv 22-24-26-28-32-34 szemet. Folytassuk az A.1-s mintával a gomb.pánton, és lustakötéssel a többi szemen 5-5-5-6-6-6 cm-t. Váltsunk a 8 mm-es körkötőtűre, és a köv SZO sorban így haladjunk: Az A.1 minta az első 18-18-18-20-20-20 szemen, 2 szem harisnyakötéssel, a minta az A.2-es diagram szerint egymás mellett 2 alkalommal (válasszuk a méretnek megfelelő diagramot = 1 ism 10-10-12-12-14-14 szemes mintaegységből). Kössünk harisnyakötéssel, amíg 1 szem marad a sorba. majd 1 lustakötéses szélszemmel fejezzük be a sort. Folytassuk a fentiek szerint harisnyakötéssel, a mintákkal és mindkét oldalon 1 lustakötéses szélszemmel az oldala felé. Amikor a darabunk 8-8-8-10-10-10 cm-es, a hátánál leírt módon láncoljunk le szemeket a karöltő kialakításához. Ismételjük meg a fogy összesen 7-7-7-6-6-6 alkalommal = 33-35-37-42-46-48 szem. UGYANAKKOR, amikor a darabunk 36-38-40-42-44-46 cm-es, készítsük el a gomblyukakat - olvassuk el a fenti magyarázatot. Amikor a darabunk 55-57-59-61-63-65 cm-es -NE FELEDKEZZÜNK MEG A FENTI 1-ES TANÁCSRÓL A MÉRÉSHEZ - kössünk lustakötéssel tovább minden szemen (a gomboláspánt 18-18-18-20-20-20 szemén is) a teljes méretig. UGYANAKKOR, amikor a darabunk 61-63-65-67-69-71 cm-es a fonákoldalon minden sor elejénél a hátához hasonló módon láncolunk le szemeket a karöltő kialakításához =29-30-30-32-34-34 szem. Amikor a darabunk 74-77-80-82-85-88 cm-es csúsztassuk szemtartóra a mindkét oldalon az eleje közepénél a szélső 11-11-11-12-13-13 szemet a nyakkivágáshoz (miután lekötöttük őket, hogy ne kelljen a fonalat feleslegesen elvágnunk) és a két vállrészt külön-külön fejezzük be. Ezután a következő módon láncoljunk le szemeket a nyaktól kezdve minden sorban: 2 szemet 1 alkalommal, majd 1 szemet 2-2-2-3-3-3 alkalommal = 14-15-15-15-16-16 szem marad a sorban a vállrészhez. Amikor a darabunk 80-83-86-89-92-95 cm-es lazán láncoljuk le a szemeket.

BAL ELEJE:
Ugyanúgy kötjük, mint a jobb eleje darabot, de annak tükörképeként. MEGJEGYZÉS: Az A.2-es mintával kezdünk a színe oldal felől a következő módon: 1 szélszem lustakötéssel, harisnyakötés, amíg 29-29-31-33-35-35 szem marad a sorban, a minta az A.2-es diagram szerint (válasszuk a méretnek megfelelő diagramot = 1 ism a 10-10-12-12-14-14 szemes mintaegységből), 1 szem harisnyakötéssel, és folytassuk az A.1-es mintát a megmaradt 18-18-18-20-20-20 szemen (= gomb. pánt). A bal elején nem készítünk gomblyukakat.

ÖSSZEÁLLÍTÁS:
Varrjuk össze a vállvarrásokat.

KAPUCNI:
A színe oldal felől szedjünk fel körülbelül 46-58 szemet (az elején szemtartóra félretett szemekkel együtt) a 8 mm-es körkötőtűre az Eskimo fonallal. Kössünk 1 sort S szemekkel a FO felől, miközben egyenletesen elosztva annyi szemet fogy, hogy 66-68-70-72-74-76 szemünk legyen a kötőtűn. A gomb. pánt szemein nem szap. Folytassuk a kötést lustakötéssel, oda-vissza haladva minden szemen, amíg a darabunk 32-33-34-35-36-37 cm-es lesz. Láncoljuk le a szemeket. Hajtsuk félbe a kapucnit, és varrjunk össze kötést utánzó, Kitchener öltéssel.

UJJA:
Körkötőtűn kötjük, oda-vissza.
A kezdéshez szedjük fel 26-28-30-30-34-34 szemet (ebben benne van mindkét oldalon 1-1 szélszem) a 7 mm-es körkötőtűre az Eskimo fonallal. Kössünk 2 bordányit lustakötéssel. Váltsunk a 8 mm-es körkötőtűre, és folytassuk harisnyakötéssel, valamint a két szélén 1-1 lustakötéses szélszemmel. Amikor a darabunk 8-8-8-8-10-12 cm-es, mindkét oldalon szap 1 szemet (OLVASSUKE L A FENTI MAGYARÁZATOT A SZAPORÍTÁSHOZ) (= 2 SZEMET SZAP), ÉS A TANÁCSOT A MÉRÉSHEZ. Ismételjük meg a szap 7½-6-6-5-4½-3½ cm-ként még 6-7-7-8-8-9 alkalommal = 38-42-44-46-50-52 szem marad. Amikor a darabunk 48-48-47-45-44-43 cm-es (MEGJEGYZÉS: A nagyobb méreteknél az ujja a szélesebb vállak miatt rövidebb) az ujja felső ívének kialakításához láncoljuk le a szemeket a következő módon: 3 szemet 1 alkalommal, 2 szemet 1-2-2-2-2-2 alkalommal és 1 szemet 2-2-3-3-3-3 alkalommal. Ezután láncoljunk le 2 szemet az ujja felső ívének a kialakításához minden sor elején, amíg a darabunk 55-56-56-56-56-56 cm-es, majd láncoljunk le egy-egy alkalommal 3-3 szemet mindkét oldalon. Láncoljuk le a megmaradt szemet. A darabunk körülbelül 56-57-57-57-57-57 cm-es.
Kössünk ugyanilyen módon egy másik ujját.

ÖSSZEÁLLÍTÁS:
Varrjuk össze az ujjak alsó varrását, és a kardigán oldalát a szélszem mellett. Varrjuk fel a gombokat a baloldali gomboláspántra.

Diagram

= Sima a színe oldal felől, fordított a fonákoldal felől
= Fordított a színe oldal felől, sima a fonákoldal felől
= 1 ráhajtás két szem között
= Egy szemet simán leemelünk, 2 szemet S összekötünk, a leemelt szemet a lekötött szemen átemeljük.

Segítségre van szüksége a mintával kapcsolatban?

Köszönjük, hogy a DROPS Design mintáját választotta! Sokat dolgozunk azért, hogy mintáink könnyen érthetőek és hibamentesek legyenek. Minden mintát Norvégból fordítunk, és a méreteket, számításokat mindig ellenőrizheti az eredeti mintán (DROPS 164-1) .

Megjegyzések / Kérdések (96)

Peter Ackers 12.08.2019 - 01:55:

Thank you very much. It's all about how the pattern is read. I took it as decreasing the 2 sts at the beg of the next 4 rows. That's where I made the mistake. ****NOTE**** The 2 st decrease each side 4x means, cast off 2 sts on the RS then cast off 2 sts on the WS. This counts as 1 time. Repeat this process 3 more times to give you the 16 sts less. Woo-hoo I have 47 sts remaining.

Peter Ackers 11.08.2019 - 17:57:

What the hell am I doing wrong?? I saw the error on the 75 sts decrease, I didnt notice the further decreasing. So I pulled it out, and corrected the error. I now have 75 sts on the neddle. Cast off 3 sts beg next 2 rows - 75-8=69. Next Cast off 2 sts beg next 4 rows - 69-8=61 sts remaining. Next is says decrease 1 st each end 3 times - 69-8=61 sts. The final step says to decrease 1 st each end 3 times for 6 sts total. That only equals 55 sts, where the heck are those decreased from??

DROPS Design 11.08.2019 kl. 18:25:

Hello Peter. You start with 75 sts. You cast off both on right and wrong side of work. You cast off 3 sts 1 time on each side of work (so after this decrease you must have 75-6= 69 sts). You then dec 2 sts 4 times each side (so this leaves you with 69 - 16 = 53 sts). Now you dec 1 st 3 times each side: 53 - 6 = 47 sts. Happy knitting!

Peter Ackers 09.08.2019 - 21:41:

Thanks for the info on the decreasing. I went back and looked at the pattern against and saw the decreases to 75 sts. I totally missed that part. Grrrr

Peter Ackers 09.08.2019 - 17:07:

Unless I'm reading section wrong, "Now bind off for armholes at beg of every row in each side as follows: bind off 3 sts 1 time, 2 sts 0-0-1-2-3-4 times and 1 st 1-2-2-3-3-3 times = 39-41-43-43-45-47 sts" or the pattern is wrong somehow. From 85 sts currently on the needle, this decrease only drops to 65 sts, not 47. Have been knitting a long time and this is confusing lol

DROPS Design 09.08.2019 kl. 18:11:

Dear Peter, before binding off for the armholes for size XXXL you've 75 sts on needles. You've to bind off the sts at both sides as follows: 3 sts each side, 2 sts each side for 4 times and 1 st each side for 3 times, so 6+16+6= 28 sts decreased. 75-28 = 47 sts. Happy knitting!

Peter Ackers 22.07.2019 - 10:17:

What are the changes on the corrections page. Love the design.

DROPS Design 22.07.2019 kl. 19:25:

Hi Peter, if we get a report of a potential error, we will review the pattern and make the correction if necessary. This will be done normally within 7 to 10 working days. If no correction is made, it means that we weren't able to find any error/mistake. The pattern itself is corrected as well. Kind regards

Véronique 11.02.2019 - 18:55:

Bonjour, J’aimerai tricoter ce modèle par contre, j’aimerai que le col ferme jusqu’en haut, surtout pour l’hiver. Comment puis-je faire pour rajouter 3 rangées de boutons au-dessus des 3 déjà prévues ? Merci de votre retour. Cordialement.

DROPS Design 12.02.2019 kl. 08:42:

Bonjour Véronique, commencez par exemple par le devant gauche avant le devant droit, et marquez les emplacements des boutons/boutonnières prévues avec des épingles, pour trouver l'emplacement idéal des autres boutons que vous souhaitez ajouter. Il sera ainsi plus simple de prévoir les boutonnières sur le devant droit là où vous les souhaitez. Bon tricot!

Emilie Cote 06.01.2019 - 18:57:

Bonjour, de combien de balle de laine ai-je besoin pour tricoter ce modèle dans le format moyen? Merci

DROPS Design 07.01.2019 kl. 11:36:

Bonjour Mme Cote, vous trouverez les quantités requises pour chaque taille, au poids, sous l'en-tête du modèle, soit 1050 g en taille M / 50 g la pelote DROPS Eskimo = 21 pelotes Eskimo en taille M. Bon tricot!

Sylvia 04.12.2018 - 12:39:

Hallo, ich habe eine Frage zur Länge von Vorder- und Rückenteil. Es heißt: das Gestrick wird sich im Verhältnis zu den Maßen in der Maßskizze um ca. 10 cm in der Länge aushängen. Bedeutet dass, dass ich 10 cm in der Länge weniger stricke (liegend gemessen) als auf der Skizze angegeben? Somit wäre der Armausschnitt in Größe S bei 75 cm (5 cm kraus rechts + 70 cm) und nicht erst bei 85 cm (5 cm kraus rechts + 80 cm)? Vielen Dank

DROPS Design 04.12.2018 kl. 13:55:

Liebe Sylvia, messen Sie alle Teilen flach = das sind dieselben Massen, die Sie in der Maßskizze finden. Beim Tragen wird dann die Jacke ca 10 m länger wegen Gewicht der Wolle. Viel Spaß beim stricken!

Petra 17.11.2018 - 22:46:

Alles perfekt anhand der tollen Anleitung und der sehr netten Betreuung bei Fragen, herzlichen Dank!

Petra 06.11.2018 - 09:24:

Der Halsausschnitt vorne bei den Teilen sieht etwas merkwürdig aus. Ich lege 11 M ab, dann direkt, also nach den 11 M den Ausschnitt beginnen mit der Abnahme, die in der Anleitung steht und später die 11M normal abk.?

DROPS Design 06.11.2018 kl. 09:35:

Liebe Petra, beim rechten Vorderteil stricken Sie die ersten 11 M dann diese Maschen stilllegen (= so brauchen Sie nicht den Faden abzuschneiden), die Reihe bis zur Ende stricken, wenden und die Rückreihe stricken. Dann wird es am Anfang jeder Hinreihe abgekettet (= 2 M 1x und 1 M 2-3 x) - beim linken Vorderteil werden diese Maschen am Anfang der Rückreihe stillgelegt/abgekettet. Die stillgelgten Maschen werden später fur die Kaputze aufgefasst. Viel Spaß beim stricken!

Post a comment to pattern DROPS 164-1