DROPS Extra / 0-1031

Lona by DROPS Design

Gehaakte DROPS muts met stokjes van ”Peak” of "Eskimo".

Trefwoorden: mutsen, ruime muts, strepen,

DROPS design: Model nr. pe-001
Garengroep E of C en C
----------------------------------------------------------
Maat: M - L
Hoofdomtrek: 56 - 58 cm
Materiaal:
DROPS PEAK van Garnstudio
100 gr voor beide maten in kleur nr. 03, grijs
50 gr voor beide maten in kleur nr. 08, neonroze

Of gebruik: DROPS ESKIMO van garnstudio
100 g voor beide maten in kleur nr 14, donkergrijs
50 g voor beide maten in kleur nr 26, pink

DROPS HAAKNLD 8 mm – of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 9 stk = 10 cm breed.
----------------------------------------------------------

70% acryl, 30% wol

Vervang het eerste stk aan het begin van elke stk-toer door 3 l. Eindig de toer met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer.

TIP VOOR HET MEERDEREN:
Meerder 1 stk door 2 stk in 1 st te haken.

KLEUREN VAN DE STREPEN:
6-7 TOEREN grijs
1 TOER neonroze/pink
1 TOER grijs/donkergrijs
2 TOEREN neonroze/pink
1 TOER grijs/donkergrijs
2 TOEREN neonroze/pink
2 TOEREN grijs/donkergrijs
--------------------------------------------------------

MUTS:
Het werk wordt van boven naar beneden gehaakt.
Haak 4 l met haaknld 8 mm en Peak of Eskimo - ZIE KLEUREN VAN DE STREPEN en vorm een ring met 1 hv in de eerste l.
TOER 1: haak 10-12 stk in de l-ring. Lees INFORMATIE VOOR HET HAKEN boven. DENK OM DE STEKENVERHOUDING!
TOER 2: * 1 stk in eerste stk, 2 stk in volgende stk *, herhaal van *-* = 15-18 stk.
TOER 3: * 1 stk in eerste stk, 2 stk in volgende stk *, herhaal van *-* = 22-27 stk.
TOER 4: * 1 stk in eerste stk, 2 stk in volgende stk *, herhaal van *-* = 33-40 stk.
TOER 5: haak 1 stk in elk stk maar meerder 10-5 stk gelijkmatig – zie TIP VOOR HET MEERDEREN = 43-45 stk.
Ga verder met 1 stk in elk stk tot er 15-16 toeren zijn gehaakt. Het werk meet ongeveer 26-27½ cm. Hecht af.

Maaike 01.09.2018 - 15:32:

Hoe moet ik deze uitvoeren? TOER 5: haak 1 stk in elk stk maar meerder 10-5-8 stk

DROPS Design 19.09.2018 kl. 19:00:

Dag Maaike, Er staat een foutje in het patroon en ik heb het nu aangepast. Het moet niet 10-5-8 stk zijn maar 10-5 stk. Afhankelijk van je maat meerder je 10 of 5 steken verdeeld over de toer.

Gitte 18.11.2016 - 16:04:

5.OMG: hækl 1 st i hver st men tag 10-5 st ud jævnt fordelt = 43-45 st. hvad menes der med dette

DROPS Design 21.11.2016 kl. 14:56:

Hej Gitte. I den lille str har du 33 eller 40 m paa omgangen og i 5. omg tager du 10 eller 5 st ud (afhaengig af str) jaevnt fordelt paa omgangen saa du har 43 eller 45 st paa omg

Magda 30.09.2016 - 19:14:

Witam, nie rozumiem opisu rzędu nr 5, co oznacza "10-5-7", czy i jak zwiększać ilość słupków w tym rzędzie? Dziękuję i pozdrawiam :)

DROPS Design 03.10.2016 kl. 18:40:

Witaj Magdo! We wzorze w tym miejscu powinno być 10-5 sł w zależności od rozmiaru. Już poprawiam. Aby dodać 1 sł należy w 10-5 miejscach w okrążeniu (zależy od rozmiaru) przer. 2 sł w 1 sł. POWODZENIA!

Chantal 01.02.2015 - 20:41:

Bonsoir, Pouvez vous m'aider ? Je souhaite faire ce bonnet mais la laine que j'emploie est plus fine que celle du modèle, elle se tricote théoriquement avec du 31/2-4. Le crochet que j'utilise c'est du n° 4. J'ai fait plusieurs tentatives mais j'ai tout enlevé et je préfère vous demander conseil. Vous pouvez me donner les explications du début de l'ouvrage jusqu'à la fin ? Un grand Merci !!

DROPS Design 02.02.2015 kl. 13:02:

Bonjour Chantal, ce bonnet se réalise sur la base d'un échantillon de 9B = 10 cm de large, avec une laine plus épaisse - adaptez la laine au modèle, ou bien regardez parmi nos différents modèles de bonnets au crochet si vous trouvez l'équivalent de votre tension. Bon crochet!

Chris 07.01.2015 - 11:51:

Bonjour, je me permet de vous contacter car je n'arrive pas à comprendre la ligne du tour 5: "TOUR 5 : *1 B dans chaque B, en même temps, augmenter 10-5 B à intervalles réguliers - voir AUGMENTATIONS = 43-45 B. " Je ne vois pas où faire les augmentations? Pouvez vous m'aidez? En vous remercient par avance.

DROPS Design 07.01.2015 kl. 16:14:

Bonjour Chris, en taille M, crochetez (1 B dans chacune des 2 B suiv, 2 B dans la B suiv) 10 fois au total, terminez par 1 B dans chacune des 3 dernières B = 43B. En taille L, crochetez (1 B dans chacune des 7 B suiv, 2 B dans la B suiv) 5 fois au total = 45 B. Bon crochet!

Joanna Adolfsson 03.01.2015 - 23:51:

Undrar vad "st" betyder? Det står t.ex. 1 st i första st. Och ska man virka stolpar hela tiden om inget står? Det står aldrig i mönstret. Tack på förhand!

DROPS Design 08.01.2015 kl. 15:59:

Hej Joanna. 1 st er forkortelsen for 1 stolpe. Saa du haekler 1 stolpe i första stolpa ( 1 st i första st ).

Laat een opmerking achter voor DROPS Extra 0-1031