DROPS Extra / 0-1031

DROPS Extra 0-1031 by DROPS Design

Gehaakte DROPS muts met stokjes van ”Peak”.

Dit model heeft nog geen naam. Heeft u misschien een goede voorstel?

DROPS design: Model nr. pe-001
Garengroep E of C en C
----------------------------------------------------------
Maat: M - L
Hoofdomtrek: 56 - 58 cm
Materiaal:
DROPS PEAK van Garnstudio
100 gr voor beide maten in kleur nr. 03, grijs
50 gr voor beide maten in kleur nr. 08, neonroze

DROPS HAAKNLD 8 mm – of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 9 stk = 10 cm breed.
----------------------------------------------------------

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden:

patroontype: mutsen, techniek: strepen, vorm: ruime muts,

Vervang het eerste stk aan het begin van elke stk-toer door 3 l. Eindig de toer met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer.

TIP VOOR HET MEERDEREN:
Meerder 1 stk door 2 stk in 1 st te haken.

KLEUREN VAN DE STREPEN:
6-7 TOEREN grijs
1 TOER neonroze
1 TOER grijs
2 TOEREN neonroze
1 TOER grijs
2 TOEREN neonroze
2 TOEREN grijs
--------------------------------------------------------

MUTS:
Het werk wordt van boven naar beneden gehaakt.
Haak 4 l met haaknld 8 mm en Peak - ZIE KLEUREN VAN DE STREPEN en vorm een ring met 1 hv in de eerste l.
TOER 1: haak 10-12 stk in de l-ring. Lees INFORMATIE VOOR HET HAKEN boven. DENK OM DE STEKENVERHOUDING!
TOER 2: * 1 stk in eerste stk, 2 stk in volgende stk *, herhaal van *-* = 15-18 stk.
TOER 3: * 1 stk in eerste stk, 2 stk in volgende stk *, herhaal van *-* = 22-27 stk.
TOER 4: * 1 stk in eerste stk, 2 stk in volgende stk *, herhaal van *-* = 33-40 stk.
TOER 5: haak 1 stk in elk stk maar meerder 10-5-8 stk gelijkmatig – zie TIP VOOR HET MEERDEREN = 43-45 stk.
Ga verder met 1 stk in elk stk tot er 15-16 toeren zijn gehaakt. Het werk meet ongeveer 26-27½ cm. Hecht af.

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS Extra 0-1031.