DROPS / 147 / 49

Marigold by DROPS Design

Gehaakte DROPS bloemen: Afrikaantje van ”Safran”.

DROPS design: e-197
Garengroep A
-----------------------------------------------------------
Materiaal:
DROPS SAFRAN van Garnstudio
50 gr. kleur nr. 28, oranje

DROPS HAAKNLD 3 mm
----------------------------------------------------------

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden:

thema: bloem,

4 l, 1 stk in 4e l vanaf haak.
----------------------------------------------------------

BLOEM:
Wordt in de rondte gehaakt.
Haak 5 l met haaknld 3 mm en Safran en vorm een ring met 1 hv in eerste l.
TOER 1: 2 l (vervangt niet 1e hstk), 12 hstk in l-ring en eindig met 1 hv in eerste hstk van begin van toer.
TOER 2: 1 l, * 1 v in volgende hstk, 4 l, sla 1 hstk over*, herhaal van *-* nog 5 keer (= 6 keer in totaal) en eindig met 1 hv in eerste v van begin van toer = 6 l-lussen.
TOER 3: 1 l, * 1 v in volgende v, 5 l *, herhaal van *-* nog 5 keer (= 6 keer in totaal) en eindig met 1 hv in eerste v van begin van toer = 6 l-lussen.
TOER 4: 1 l, * 1 v in volgende v, 6 l *, herhaal van *-* nog 5 keer (= 6 keer in totaal) en eindig met 1 hv in eerste v van begin van toer = 6 l-lussen.
TOER 5: 1 l, haak in elke l-lus van 4e toer: 1 v, 1 PICOT – lees uitleg boven, 1 v, 1 picot, 1 v en 1 picot. Eindig met 1 hv in eerste v van begin van toer = 18 blaadjes op toer.
TOER 6: 1 l, haak dan 1 hv in eerste v op 3e toer, * 1 v, 1 picot, 1 v en 1 picot *, ga naar volgende lus en herhaal van *-* de rest van de toer. Eindig met 1 hv in eerste v van begin van toer = 12 blaadjes op toer.
TOER 7: 1 l, haak dan 1 hv in eerste v op 2e toer, * 1 v, 1 picot *, ga naar volgende lus en herhaal van *-* de rest van toer. Eindig met 1 hv in eerste v van begin van toer = 6 blaadjes op toer. Knip de draad af en zet vast.

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS 147-49.