Arwen by DROPS Design

Gehaakte muts vmet bloemen in DROPS Big Delight.

Trefwoorden: bloem, mutsen,

DROPS design: Model nr. db-003-bn
Garengroep C
-----------------------------------------------------------
Maat: 3/5 - 6/9 - 10/12 jaar
Hoofd omtrek: 50/52 - 52/54 - 54/58 cm
Materiaal:
DROPS BIG DELIGHT van Garnstudio
100-100-100 gr. kleur nr. 01, rozentuin

DROPS HAAKNLD 5 mm – of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 14 stk x 9 toeren = 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 6.26€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

INFORMATIE VOOR HET HAKEN:
Begin elke stk toer met 3 l in plaats van het 1e stk. Eindig elke toer met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer.

TIP VOOR HET MEERDEREN:
Meerder 1 stk door 2 stk in hetzelfde stk te haken.
----------------------------------------------------------

MUTS:
Wordt van boven naar beneden gehaakt.
Haak 4 l met haaknld 5 mm en Big Delight en vorm een ring met 1 hv in de eerste l. DENK OM DE STEKENVERHOUDING!
TOER 1: Lees INFORMATIE VOOR HET HAKEN! Haak 10-10-10 stk in de l-ring.
TOER 2: * 1 stk in het eerste stk, 2 stk in het volgende stk *, herhaal van *-* = 15-15-15 stk.
TOER 3: * 1 stk in het eerste stk, 2 stk in het volgende stk *, herhaal van *-* de hele toer en eindig met 1 stk in het laatste stk = 22-22-22 stk.
TOER 4: * 1 stk in het eerste stk, 2 stk in het volgende stk *, herhaal van *-* de hele toer = 33-33-33 stk.
TOER 5: * 1 stk in het eerste stk, 2 stk in het volgende stk *, herhaal van *-* de hele toer en eindig met 1 stk in het laatste stk = 49-49-49 stk.
TOER 6: haak 1 stk in elk stk en meerder TEGELIJKERTIJD 6-7-8 stk gelijkmatig - LEES TIP VOOR HET MEERDEREN = 55-56-57 stk.
TOER 7: haak 1 stk in elk stk en meerder TEGELIJKERTIJD 8-10-12 st gelijkmatig = 63-66-69 stk. Haak dan 1 stk in elk stk elke toer tot het werk ongeveer 18-20-22 cm meet.
Haak een picotrand aan de onderkant van de muts als volgt: * haak 3 l, 1 stk in de eerste van deze 3 l, sla 2 stk over op de muts en haak 1 v in het volgende stk *, herhaal van *-* de hele toer, eindig met 1 hv in de eerste l op de toer = 21-22-23 picots langs de rand. Knip de draad af en zet vast. Het werk meet ongeveer 19-21-23 cm.

GEHAAKTE BLOEMEN:
Maak 4-5 bloemen en zet ze vast op de muts, haak een paar kleine en een paar grote bloemen. Naai de bloemen op de zijkant van de muts.

KLEINE BLOEM:
Haak 5 l en vorm een ring met 1 hv in de eerste l. * Haak 3 l en 1 v in de l-ring *, herhaal van *-* in totaal 5 keer en eindig met 1 hv in de eerste l op de toer.

GROTE BLOEM:
Haak 6 l en vorm een ring met 1 hv in de eerste l. * Haak 5 l en 1 v in de l-ring *, herhaal van *-* in totaal 6 keer en eindig met 1 hv in de eerste l op de toer.

Dit patroon is gecorrigeerd. .

Gewijzigd online: 12.06.2014
onder MUTS/Picotrandje (sla 2 stk over, niet 3): Haak een picotrand aan de onderkant van de muts als volgt: * haak 3 l, 1 stk in de eerste van deze 3 l, sla 2 stk over op de muts en haak 1 v in het volgende stk *, herhaal...

Stéphany 07.12.2015 - 09:29:

Je viens de réaliser ce modèle en taille 6ans. Il se trouve être vraiment grand!!! même pour moi!

DROPS Design 07.12.2015 kl. 14:07:

Bonjour Stéphany, pensez à bien vérifier votre échantillon et la taille souhaitée (tour de tête en cm). Bon crochet!

Elsebeth 09.06.2014 - 14:36:

Picotkant: der skal kun springes over 2 stgm, og ikke 3, som der står i opskrifte. Ellers kommer det samlede antal piloter ikke til at passe

DROPS Design 12.06.2014 kl. 11:37:

Hej Elsebeth. Det har du ret i. Vi retter og tak for meldingen.

Laura 10.04.2014 - 21:02:

Hallo, Een vraag over toer 2. Wat bedoelen jullie met 10-10-10? Ik kom er niet uit. Moeten er dan 30 stokjes in die kleine losse ring? Of drie toeren met 3x 10 lossen? Bedankt voor de hulp!! Groeten Laura

DROPS Design 11.04.2014 kl. 09:45:

Hoi Laura. Er zijn 3 maten voor dit patroon. Dus afhankelijk van welk patroon je haakt haak 10, 10 of 10 stk om de ring (later veranderen de aantallen wel ;-)) Veel haakplezier.

Kevin 16.11.2013 - 10:07:

Det är ett mångfärgat garn!

Helga Jessen 15.11.2013 - 18:43:

Jeg ønsker opgivet farver. Kun opgivet f.nr.01,rosenhave. Hvor mange rækker af hver farve?

DROPS Design 18.11.2013 kl. 11:32:

Hei Helga. Der bruges kun 1 nögle Big Delight til denne hue. Garnet er multifarvet, saa forlöbet dannes automatisk som du hekler. See ogsaa farveoversigten: https://www.garnstudio.com/lang/no/visgarn.php?garn=BigDelight

E Van Haandel 15.10.2013 - 21:24:

Als 9 toeren 10 cm is hoe kan het dan dat het patroon 7 toeren aangeeft en dan nog picotrand en toch op 21cm uit moet komen?

DROPS Design 16.10.2013 kl. 11:42:

Hoi. Er staat direct na TOER 7 in het patroon: "Haak dan 1 stk in elk stk elke toer tot het werk ongeveer 18-20-22 cm meet." Je haakt na toer 7 dus door met 1 stk in elk stk tot 18, 20 of 22 cm.

Maria Graciela Gasparotti 24.07.2013 - 05:13:

Es muy original y bonito ... gracias x compartirlo..

Laat een opmerking achter voor DROPS Children 23-37