Arwen by DROPS Design

Heklet lue med blomster i DROPS Big Delight

Stikkord: blomst, luer,

DROPS Design: Modell nr db-003-bn
Garngruppe C
-----------------------------------------------------------
Størrelse: 3/5 - 6/9 - 10/12 år
Passer hodemål: 50/52 - 52/54 - 54/58 cm
Materialer: DROPS BIG DELIGHT fra Garnstudio
100-100-100 g f.nr 01, rosehage

DROPS HEKLENÅL NR 5 - eller den nål du må bruke for å få 14 st x 9 rader på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

fra 38.50 kr /100g
DROPS Big Delight print DROPS Big Delight print 38.50 kr /100g
Garnet for å lage denne oppskriften koster fra 39kr. Les mer.
HEKLEINFO:
Hver omg med st starter med 3 lm i stedet for 1.st. Hver omg avsluttes med 1 kjm i den 3.lm på beg av omg.

ØKETIPS:
Det økes 1 st ved å hekle 2 st i samme st.
----------------------------------------------------------

LUE:
Luen hekles rundt ovenfra og ned.
Hekle 4 lm på nål 5 med Big Delight og sett de til en ring med 1 kjm i første lm. HUSK PÅ HEKLEFASTHETEN!
1.OMG: Les HEKLEINFO! Hekle 10-10-10 st om ringen.
2.OMG: * 1 st i første st, 2 st i neste st * gjenta fra *-* = 15-15-15 st.
3.OMG: * 1 st i første st, 2 st i neste st * gjenta fra *-* omg rundt og avslutt med 1 st i siste st = 22-22-22 st.
4.OMG: * 1 st i første st, 2 st i neste st * gjenta fra *-* omg rundt = 33-33-33 st.
5.OMG: * 1 st i første st, 2 st i neste st * gjenta fra *-*omg rundt og avslutt med 1 st i siste st = 49-49-49 st.
6.OMG: Hekle 1 st i hver st SAMTIDIG som det økes 6-7-8 st jevnt fordelt –LES ØKETIPS! = 55-56-57 st.
7.OMG: Hekle 1 st i hver st SAMTIDIG som det økes 8-10-12 m jevnt fordelt = 63-66-69 st. Videre hekles det 1 st i hver st på hver omg til arb måler ca 18-20-22 cm.
Hekle en picotkant nederst på luen slik: * Hekle 3 lm, 1 st i den første av disse 3 lm, hopp over 2 st på luen og hekle 1 fm i neste st *, gjenta fra *-* omg rundt, avslutt med 1 kjm i første lm på omg = 21-22-23 picoter rundt kanten. Klipp og fest tråden. Arb måler ca 19-21-23 cm.

HEKLEBLOMSTER:
Lag 4-5 blomster til å feste på luen, hekle noen små og noen store. Sy blomstene fast på siden av luen.

LITEN BLOMST:
Hekle 5 lm og sett sammen til en ring med 1 kjm i første lm. * Hekle 3 lm og 1 fm om ringen *, gjenta fra *-* totalt 5 ganger og avslutt med 1 kjm i første lm på omg.

STOR BLOMST:
Hekle 6 lm og sett sammen til en ring med 1 kjm i første lm. * Hekle 5 lm og 1 fm om ringen *, gjenta fra *-* totalt 6 ganger og avslutt med 1 kjm i første lm på omg.

Denne oppskriften har blitt rettet. .

under LUE/Picotkant (hopp over 2 st, ikke 3):
Hekle en picotkant nederst på luen slik: * Hekle 3 lm, 1 st i den første av disse 3 lm, hopp over 2 st på luen og hekle 1 fm i neste st *, gjenta fra *-* ...
Oppdatert online: 12.06.2014

Kommentarer (7)

Legg inn en kommentar!

Stéphany 07.12.2015 - 09:29: www.bijouxetbienetre ...

Je viens de réaliser ce modèle en taille 6ans. Il se trouve être vraiment grand!!! même pour moi!

DROPS Design 07.12.2015 kl. 14:07:

Bonjour Stéphany, pensez à bien vérifier votre échantillon et la taille souhaitée (tour de tête en cm). Bon crochet!

Elsebeth 09.06.2014 - 14:36:

Picotkant: der skal kun springes over 2 stgm, og ikke 3, som der står i opskrifte. Ellers kommer det samlede antal piloter ikke til at passe

DROPS Design 12.06.2014 kl. 11:37:

Hej Elsebeth. Det har du ret i. Vi retter og tak for meldingen.

Laura 10.04.2014 - 21:02:

Hallo, Een vraag over toer 2. Wat bedoelen jullie met 10-10-10? Ik kom er niet uit. Moeten er dan 30 stokjes in die kleine losse ring? Of drie toeren met 3x 10 lossen? Bedankt voor de hulp!! Groeten Laura

DROPS Design 11.04.2014 kl. 09:45:

Hoi Laura. Er zijn 3 maten voor dit patroon. Dus afhankelijk van welk patroon je haakt haak 10, 10 of 10 stk om de ring (later veranderen de aantallen wel ;-)) Veel haakplezier.

Kevin 16.11.2013 - 10:07:

Det är ett mångfärgat garn!

Helga Jessen 15.11.2013 - 18:43:

Jeg ønsker opgivet farver. Kun opgivet f.nr.01,rosenhave. Hvor mange rækker af hver farve?

DROPS Design 18.11.2013 kl. 11:32:

Hei Helga. Der bruges kun 1 nögle Big Delight til denne hue. Garnet er multifarvet, saa forlöbet dannes automatisk som du hekler. See ogsaa farveoversigten: https://www.garnstudio.com/lang/no/visgarn.php?garn=BigDelight

E Van Haandel 15.10.2013 - 21:24:

Als 9 toeren 10 cm is hoe kan het dan dat het patroon 7 toeren aangeeft en dan nog picotrand en toch op 21cm uit moet komen?

DROPS Design 16.10.2013 kl. 11:42:

Hoi. Er staat direct na TOER 7 in het patroon: "Haak dan 1 stk in elk stk elke toer tot het werk ongeveer 18-20-22 cm meet." Je haakt na toer 7 dus door met 1 stk in elk stk tot 18, 20 of 22 cm.

Maria Graciela Gasparotti 24.07.2013 - 05:13:

Es muy original y bonito ... gracias x compartirlo..

Kommentér oppskrift DROPS Children 23-37