DROPS / 136 / 3

Rainbow by DROPS Design

Gehaakte DROPS omslagdoek met stk-groepen van “BabyAlpaca Silk”.

DROPS design: Model nr. BS-012
Garengroep A
--------------------------------------------------------
Maat: ongeveer 70 cm hoog gemeten middenachter vanaf de hals naar beneden.
Materiaal: DROPS BABYALPACA SILK van Garnstudio
200 gr. kleur nr. 6347, blauwpaars
150 gr. kleur nr. 1760, licht grijs/paars
100 gr. kleur nr. 4088, heidekruid
50 gr. kleur nr. 3250, licht oudroze
50 gr. kleur nr. 7219, pistache
50 gr. kleur nr. 7402, licht zeegroen

DROPS HAAKNLD 3 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 10 toeren = 10 cm in de hoogte.
--------------------------------------------------------

Opmerkingen (18)

70% alpaca, 30% zijde
vanaf 5.40 € /50g
DROPS BabyAlpaca Silk uni colour DROPS BabyAlpaca Silk uni colour 5.40 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 64.80€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

STREEPPATROON: Haak 6 toeren in iedere kleur tot kleur 9, haak dan slechts 1 toer met dit kleur. Begin met kleur 1.
Kleur 1: blauwpaars
Kleur 2: licht grijs/paars
Kleur 3: licht oudroze
Kleur 4: pistache
Kleur 5: licht zeegroen
Kleur 6: blauwpaars
Kleur 7: heidekruid
Kleur 8: licht grijs/paars
Kleur 9: blauwpaars

TIP VOOR HET HAKEN:
Zet de draden vast na iedere kleurwisseling. Werk de draad van de vorige toer weg in het werk door er met de nieuwe kleur omheen te haken. Knip dan het uitstekende draadeinde af.
--------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------

OMSLAGDOEK:
Haak 6 l met kleur 1 en haaknld 3 mm en vorm een ring met 1 hv in de eerste l. Haak dan telpatroon M.1 en haak in het STREEPPATROON – lees TIP VOOR HET HAKEN. Knip na in totaal 49 toeren de draad af en zet vast.

Opmerkingen (18)

Plaats uw opmerking!

Claudia Elfring 08.02.2019 - 19:31:

Hallo, als ertse wat een super mooi partoon. alleen ik heb het volgende probleem ik kan niet het tel patroon uit lezen heb al van alles geprobeerd maar t wil niet....... heb je ook de lees patroon van deze?? (toer 1 ,Toer 2, toer 3 ,enz)

DROPS Design 13.02.2019 kl. 11:50:

Dag Claudia,

Helaas is er alleen een getekend patroon van dit model. Je begint midden onder en haakt eerst 6 lossen, welke je met een halve vaste sluit. Dan begin je vlak naast het rondje van lossen aan der echterkant, dus 3 lossen, 2 stokjes om de cirkel, 3 lossen en weer 3 stokjes om de cirkel, keer het werk haak 3 lossen en haak zo steeds heen en weer waarbij je in de middelste lossenlus steeds 2 stokjesgroepen haakt.

Agnes 03.01.2017 - 20:40:

Hallo, ich bin jetzt bei dem Tuch rainbow bei Farbe 7 erika, bin jetzt also schon recht weit. Wo ich ein Problem habe, mir bleiben ca. fünf Knäuel übrig. Es sind: Farbe 6347 zwei Stück, Farbe 4088 ein Stück, Farbe 1760 zwei Stück. Natürlich unbenutzt. Warum bleibt mir soviel Wolle über? Habe nach Anleitung mit Nadel nr. 3 gehäkelt. Kann ich die Wolle noch zurücksenden? Ich erhielt die Wolle am Donnerstag, den 22.12. Danke

DROPS Design 04.01.2017 kl. 09:05:

Liebe Agnes, stimmt Ihre Maschenprobe? Über zurücksenden besprechen Sie am besten direkt mit Ihrem DROPS Laden. Viel Spaß beim häkeln!

Agnes 15.12.2016 - 10:40:

Hallo, ich findes dieses rainbow Dreieckstuch wunderschön. Was mir nicht ganz klar ist, wo fange ich mit dem Tuch zu häkeln an, ist das unten an der Spitze oder oben in der Mitte? Und wann mache ich den Farbwechsel? Um baldige Antwort würde ich mich freuen, auch weil die Wolle zur Zeit reduziert ist.

DROPS Design 15.12.2016 kl. 12:13:

Liebe Agnes, das Tuch wird von oben nach unten gehäkelt. So werden die Streifen gehäkelt: je 6 Reihen mit Farbe 1 bis Farbe 8 (= 48 Reihe insgesamt) + 1 Reihe mit Farbe 9. Viel Spaß beim häkeln!

Glori 18.04.2016 - 23:05:

Sorry, hab vorhin wohl die falsche Kategorie gewählt... Meine Frage; kommt es darauf an ob ich am Ende der Reihe zuerst die 4 Luftmaschen häkle und dann erst die Häkelarbeit drehe oder soll ich erst umdrehen und dann 4 Luftmschen häkeln? Ich kriege den oberen Rand nicht schön hin und er sieht so verknotet aus. Vielen Dank bereits im Voraus!

DROPS Design 19.04.2016 kl. 12:19:

Liebe Glori, es macht eigentlich keinen Unterschied, ob Sie die Arbeit erst wenden und dann die Lm häkeln oder danach wenden. Achten Sie aber darauf, dass die Lm nicht verdreht sind. Sie sollten ebenso darauf achten, dass die letzte Stb-Gruppe sorgfältig gearbeitet wird (in die 4. Lm des vorherigen Reihenanfangs) - hier könnte auch der Grund sein, dass der Rand nicht schön aussieht. Sie können zum Schluss noch eine Kante darüber häkeln, um dies zu kaschieren.

Gloria 18.04.2016 - 22:59:

Wunderschönes Tuch und tolle Anleitung! Meine Frage; kommt es darauf an ob ich am Ende der Reihe zuerst die 4 Luftmaschen häkle und dann erst die Häkelarbeit drehe oder soll ich erst umdrehen und dann 4 Luftmschen häkeln? Ich kriege den oberen Rand nicht schön hin und er sieht so verknotet aus. Vielen Dank bereits im Voraus!

LANDRY Sylvie 12.10.2015 - 10:58:

Bonjour, je ne comprends pas comment commencer le 1er rang après la boucle en maille chainette. Pouvez-vous m'éclairer sur le 1er rang et comment se font les augmentations ? Merci par avance si vous pouvez m'aider. Cordialement Sylvie

DROPS Design 12.10.2015 kl. 11:14:

Bonjour Mme Landry, la vidéo ci-dessous (cf onglet "vidéos" à droite de la photo pour accéder au texte en français) montre comment commencer le châle. Bon crochet!

Anne-Marie 23.02.2014 - 00:45:

Ik had 650 gram besteld en heb 5 hele bollen over plus restanten van kleuren...

Anne-Marie 23.02.2014 - 00:41:

Ja ik heb zelfs een extra rand gehaakt, plus drie enkele randen...niet erg hoor, kan nog een baby dekentje maken van de rest.

Anne-Marie 16.02.2014 - 17:48:

Ik kan wel twee shawls haken van deze hoeveelheid garen, heb echt heel veel over!

DROPS Design 19.02.2014 kl. 11:55:

Hoi Anne-Marie. Heb je de juiste stekenverhouding en hoogte van de sjaal als in het patroon. Ik heb het project bekeken en de hoeveelheid zou moeten kloppen (wel met een beetje over van de kleuren).

Luna.maridiana 11.02.2013 - 23:53:

Ma dove il continuo di questo scialle?

DROPS Design 14.02.2013 kl. 09:35:

E' spiegato tutto nel modello, bisogna lavorare 49 righe seguendo il diagramma M.1.

Laat een opmerking achter voor DROPS 136-3