DROPS Baby / 13 / 31

Timmy the Turtle by DROPS Design

DROPS Schildpad van Safran/Muskat.

Materialen: Safran/Muskat
Gebruik restjes en kies zelf de kleuren die u leuk vindt (zie de foto voor een voorbeeld). U heeft minder dan 50 gr nodig.

DROPS Haaknld nr. 3 voor ”Safran” of 3 ½ voor ”Muskat”
Extra: watten om de knuffels mee te vullen.

Haak v samen op deze manier: 2 v naar 1 v samen haken als volgt: steek de haaknld in de eerste v, haal de draad door en steek de haaknld door de volgende st, haal de draad door en maak 1 omsl. Haal de draad door alle 3 lussen op de haaknld.

SCHILDPAD:

De schildpad op deze foto is van Muskat gehaakt, met een gestreept schild, en spiraal voor de staart, poten en hoofd van 1 kleur.

Schild: Haak het schild als hieronder beschreven. Haak vervolgens nog 2 tr, en meerder tegelijkertijd als de in de eerdere tr = 11 tr (haak 2 stukken = beneden- en bovenschild).
1e tr: haak 3 l, en sluit deze tot een ring met 1 hv in de eerste l.
2e tr: haak 6 v in de ring. Eindig met 1 hv in de eerste v, 1 l.
3e tr: 2 v in elke v = 12 v. Eindig met 1 hv in de eerste v, 1 l.
4e tr: * 1 v, 2 v in de volgende st *, herhaal steeds *-*. Eindig met 1 hv in de eerste v, 1 l = 18 v.
5e tr: * 2 v, 2 v in de volgende v *, herhaal steeds *-*. Eindig met 1 hv in de eerste v, 1 l = 24 v.
6e tr: * 3 v, 2 v in de volgende v *, herhaal steeds *-*. Eindig met 1 hv in de eerste v, 1 l = 30 v
7e tr: * 4 v, 2 v in de volgende v *, herhaal steeds *-*. Eindig met 1 hv in de eerste v, 1 l = 36 v.
8e tr: * 5 v, 2 v in de volgende v *, herhaal steeds *-*. Eindig met 1 hv in de eerste v, 1 l = 42 v.
9e tr: * 6 v, 2 v in de volgende v *, herhaal steeds *-*. Eindig met 1 hv in de eerste v, 1 l = 48 v.

Poot: Haak 4 pootjes. Vul de pootjes met watten en sluit de openingen.
1e tr: haak 3 l en sluit deze tot een ring met 1 hv in de eerste l.
2e tr: 6 v in de ring, eindig met 1 hv in de eerste v, 1 l.
3e tr: 2 v in elke st = 12 v, eindig met 1 hv in de eerste v, 1 l.
4e -7e tr: haak v rond, en eindig met 1 hv in de eerste v. Hecht de draad af.

Hoofd: Haak het hoofd als hieronder beschreven.
1e tr: haak 3 l, en sluit deze tot een ring met 1 hv in de eerste l.
2e tr: haak 6 v in de ring. Eindig met 1 hv in de eerste v, 1 l.
3e tr: 2 v in elke v = 12 v. Eindig met 1 hv in de eerste v, 1 l.
4e tr: * 1 v, 2 v in de volgende st *, herhaal steeds *-*. Eindig met 1 hv in de eerste v, 1 l = 18 v.

Haak vervolgens nog 10 tr, (met 1 v in elke v = in totaal 14 tr). Vul het hoofd met watten en sluit de opening.

Ogen: Haak 2 ogen.
1e tr: haak 3 l en sluit deze tot een ring met 1 hv in de eerste l.
2e tr: 6 v in de ring, eindig met 1 hv in de eerste v, 1 l.
3e tr: 1 v in elke st = 6 v, eindig met 1 hv in de eerste v.

Pupillen: Haak 2 knopen en naai deze op de ogen als pupillen.
1e tr: haak 3 l en sluit deze tot een ring met 1 hv in de eerste l.
2e tr: 6 v in de ring en eindig met 1 hv in de eerste v. Hecht de draad af.

Staart: Haak een spiraal.
1e tr: haak 12 l en keer het werk.
2e tr: haak 3 stk in elke l. Hecht de draad af.

Afwerken: Zet de pootjes, het hoofd en de staart tussen het beneden- en bovenschild. Haak rondom het schild met v. Haak door alle lagen, zodat de delen samen worden gehaakt. NB: het schild met watten vullen en de opening dichtnaaien.

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS Baby 13-31.