DROPS Extra / 0-1414

Frost Fighters by DROPS Design

Kötött zokni színes norvégmintával karácsonyra 35 - 43 évesekre való méretekben. A darabot DROPS Fabel fonalból kötjük.

DROPS design: fa-397 jelű minta
A fonalcsoport
----------------------------------------------------------
Méret: 37/34 - 38/40 - 41/43
A lábfej (talp) hossza: körülbelül 22 - 24 - 27 cm
A zokni szárának hossza: körülbelül. 24 - 24 - 24 cm
Alapanyagok:
DROPS FABEL fonal a Garnstudiótól (az A fonalcsoporthoz tartozik)
50-50-100 g a 103- sz. szürkés kék színből
Minden mérethez 50 gramm az 100 sz. törtfehér színből

A darabot elkészíthetjük még:
"Az A fonalcsoportból választható más fonalakból"

DROPS KÖRKÖTŐTŰ (80 cm hosszú) 3 mm vastag - vagy olyan ret, amellyel 24 szem X 32 sor = 10 X 10 cm próbakötést tudunk készíteni harisnyakötéssel.

DROPS KÉTHEGYŰ KÖTŐTŰ (80 cm hosszú) 2,5 mm vastag a bordás mintához - vagy olyan méret, amellyel 26 szem X 34 sor = 10 X 10 cm próbakötést tudunk készíteni harisnyakötéssel.
----------------------------------------------------------

Elkészítette ezt, vagy egy másik mintánkat? Zegyen #dropsdesign taget a képekre a szoliális médiában, hogy mi is láthassuk.

Másik fonalat szeretne használni? Próbálja ki a fonal-átváltónkat!
Megjegyzések (2)

75% gyapjú, 25% poliamid
minimum 813.00 Ft /50g
DROPS Fabel uni colour DROPS Fabel uni colour 813.00 Ft /50g
Kacskaringó Fonalbolt
Rendelés
DROPS Fabel print DROPS Fabel print 878.00 Ft /50g
Kacskaringó Fonalbolt
Rendelés
DROPS Fabel long print DROPS Fabel long print 943.00 Ft /50g
Ehhez a darabhoz, megvásárolhatja a fonalat már 1626Ft. Olvasson tovább.
----------------------------------------------------------

TANÁCSOK A MINTA ELKÉSZÍTÉSÉHEZ:

MINTA:
Lásd az A.1 - A.6-os diagramokat A teljes mintát harisnyakötéssel kötjük. Válasszuk a méretünknek megfelelő diagramot (az A.4 jelű diagramra vonatkozóan).

TANÁCS A FOGYASZTÁSHOZ / SZAPORÍTÁSHOZ (egyenletesen elosztva elhelyezett szaporításokhoz):
Úgy számoljuk ki, hogy az egyenletesen elosztott szaporításokhoz /fogyasztásokhoz hol kell a sorban szemeket összekötnünk, hogy vesszük a kötőtűn lévő szemek számát (vagyis ebben a példában 78 szemet), és a szemek számát elosztjuk azzal a számmal, ahány szemet kell szaporítanunk/ fogyasztanunk, (ebben a példában 6) = 13.
Más szóval, ebben a példában, minden 12. és 13. szemet kell összedolgoznunk. A szaporításhoz minden 13. szem után kell szaporítanunk. (1 szem szaporításához készítsünk RH-t. A következő körben a ráhajtásokat csavartan kössük le, így nem keletkezik lyuk.).

TANÁCS A KÖTÉSHEZ:
Ügyelnünk kell, arra, hogy amikor a vállrészen kötjük a mintát, ne húzzuk meg a fonalat, mert másként összehúzódik a minta. Ha a mintánál túl szoros a kötésünk, akkor váltsunk nagyobb méretű kötőtűre a minta kötéséhez).

A SAROKRÉSZ FOGYASZTÁSA:
1. sor (= SZO): Kössünk, amíg 8-9-9 szem marad a sorban, a következő szemet simán leemeljük, 1 sima, a leemelt szemet a lekötött szemen átemeljük. Fordítsuk meg a darabot.
2. sor (= FO): Kössünk F szemekkel, amíg 8-9-9 szem marad a sorban, a következő szemet fordítottan leemeljük, 1 fordított, a leemelt szemet a lekötött szemen átemeljük.
3. sor (= SZO): Kössünk, amíg 7-8-8 szem marad a sorban, a következő szemet simán leemeljük, 1 sima, a leemelt szemet a lekötött szemen átemeljük. Fordítsuk meg a darabot.
4. sor (= FO): Kössünk F szemekkel, amíg 7-8-8 szem marad a sorban, a következő szemet fordítottan leemeljük, 1 fordított, a leemelt szemet a lekötött szemen átemeljük.
Folytassuk a fogyasztást a fentiek szerint, mindig az előző sornál 1 szemmel kevesebbel, amíg 15-15-17 szem marad a kötőtűn.

TANÁCS A FOGYASZTÁSHOZ (az orrára vonatkozóan):
Az A.4a / A.4c jelű minták ELŐTT a következő módon készítjük a fogyasztásokat: Az.4a / A.2c, előtt 2 szemmel kezdjük, és 2 szemet S összekötünk.
Az A.4a / A.4c jelű minták UTÁN a következő módon készítjük a fogyasztásokat: 1 szemet simán leemelünk, 1 sima, a leemelt szemet a lekötött szemen átemeljük.
----------------------------------------------------------

ZOKNI:
Körben kötjük a kéthegyű kötőtűkészleten, fentről lefelé haladva.
A kezdéshez szedjünk fel 72-72-78 szemet az 2,5 mm-es körkötőtűre, a szürkéskék fonalból. Kössünk 1 kört S szemekkel. Kössünk a bordás mintával = 1 S / 2 F, 2 cm-ig. Váltsunk a 3 mm-es kéthegyű kötőtű készletre, és kössünk 1 kört sima szemekkel, miközben UGYANAKKOR 0-0-6 szemet fogy (olvassuk el a fenti tanácsot a fogyasztáshoz) = 6072-72-72 szem.
OLVASSUK EL A FENTI TANÁCSOT A KÖTÉSHEZ! Kössük a mintát körben az A.1 jelű diagram szerint = 9-9-9 ismétlés a 8 szemes mintaegységből. Az utolsó körben (lásd a nyilat a diagramban, annyi szemet fogyasztunk vagy szaporítunk, hogy a szemek száma
64-64-80 szem legyen. NE FELEDKEZZÜNK MEG A MEGFELELŐ KÖTÉSPRÓBA BETARTÁSÁRÓL!
Ezután kössük a mintát körben az A.2 jelű diagram szerint = 4-4-5 r ismétlés a 16 szemes mintaegységből. A minta utolsó körében (lásd a nyilat a diagramon), egyenletesen elosztva fogyasszunk 0-0 -8 szemet = 64-64-72 szem.
Ezután kössük a mintát körben az A.3 jelű diagram szerint = 8-8-9 ismétlés a 8 szemes mintaegységből. Az utolsó körben (lásd a nyilat a diagramban, annyi szemet fogyasztunk vagy szaporítunk, hogy a szemek száma 66-72-72 szem legyen.
Ezután haladjunk a következő módon: Készítsük az A.4a jelű mintát = 3 szem), az A.4b jelű mintát (= 25-31-31 szem), az A.4c jelű mintát (= 3 szem), az A.5 jelű minta (= 35 szem). Folytassuk, amíg az A.5 jelű minta sorait elkészítettük, most 62-68-68 szemünk van a kötőtűn a körben. A darabunk kb 20 cm-es.
Most csúsztassunk 31-37-37 szemet (= az A.4 jelű minta) 1 szemtartóra (7 a lábfej felső része) = 31 szemünk maradt a sarokrészhez. Kössük az A.6 jelű mintát (= 31 szem) oda-vissza a sarok szemein, 5-5½-6 cm-t. Tegyünk jelölőt a sarokrészbe az utolsó sor után. A DARABOT EZUTÁN ETTŐL A PONTTÓL MÉRJÜK! Most kössük a sarok fogyasztását - LÁSD A FENTI MAGYARÁZATOT! (Miközben fogyasztunk, folytassuk a mintát az A.6 jelű diagram szerint.
A sarokrész fogyasztása után a következő (első) körben így haladjunk: Kössük a sarokrész 15-15-17 szemét (az A.6 jelű mintával), szedjünk fel 12-13-14 szemet a sarokrész oldalán (minden második szürkéskék és fehér szemet szedjük fel, hogy a szemek illeszkedjenek az A.6 jelű mintához). Kössük a szemtartóra tett szemeket (az A.4 jelű mintával), és szedjünk fel 12-13-14 szemet a sarok másik oldalán (minden második szürkéskék és fehér szemet szedjük fel, hogy a szemek illeszkedjenek az A.6 jelű mintához) = 70-78-82 szem marad a körben.
Folytassuk a mintát az A.4 jelű minta szerint a lábfej felső részének 31-37-37 szemén (ism az A.4 jelű minta sorait egymás fölött), kössük a talprész megmaradt szemeit az A.6 jelű mintával. A lábfej felső része 31-37-37 szemének mindkét oldalán a köv módon a köv módon készítünk fogyasztásokat: S kössük össze az A.4a jelű minta előtti utolsó két szemet, és csav S kössük össze az A.4c csavartan össze. Ismételjük meg a fogyasztást, a fentiek szerint minden 2. körben összesen 6-6-7 alkalommal = 58-66-68 szem marad.
Folytassuk az A.4 és az A.6 jelű minta kötését, amíg a darabunk 17-18-21 cm-es lesz a sarokba helyezett jelölőtől (= kb 5-6-6 cm marad hátra).
Ezután haladjunk a következő módon: Az A.4a jelű minta, az A.6 jelű minta a következő 25-31-31 szemen, az A.4c jelű minta, az A.6 jelű minta a következő 27-29-31 szemen, és fogy a zokni orrának kialakításához az A,4a és az A.4c jelű minták mindkét oldalán- OLVASSUK EL A FENTI TANÁCSOT A FOGYASZTÁSHOZ (= 4 szemet fogyasztottunk a körben. Ismételjük meg a fogyasztásokat a fentiek szerint, minden második körben, összesen 6-9-9 alkalommal, majd minden körben, összesen 4-1-1 alkalommal = 18-26-28 szem marad a kötőtűn. A következő körben kössünk össze minden szemet kettesével a törtfehér színű fonallal = 9-13-14 szem marad a kötőtűn a körben. Vágjuk el a fonalat és vezessük át a megmaradt szemeken, húzzuk szorosra, és varrjuk el a szálat. Készítsük el ugyanilyen módon a másik zoknit.

Diagram

= törtfehér
= szürkés kék
= 2 szemet simán összekötünk
= Kör szaporításokkal / fogyasztásokkal

Megjegyzések (2)

Nagymami 01.12.2018 - 12:29:

Ez most komoly??? 35-43 évesekre? :D :D :D Tiszta szerencse, hogy olyan gondosan ellenőrzik a leírásokat, mint állítják. Tudják mit? Segítek. A "Size 35 to 43" azt jelenti, hogy '35–43-as méretben'. És a két szám közé nagykötőjelet kell tenni. Szívesen.

Tirza 11.03.2018 - 19:46:

Ik snap niet waarom er telkens geminderd en gemeerderd wordt bij het been. Ik zou het snappen als er in het begin meer steken zijn en dan minderen, het been volgend. Maar in dit patroon ga je van veel steken naar minder en dan weer meer. Wordt dit niet 1 gigantisch golvend been?

DROPS Design 12.03.2018 kl. 09:11:

Hallo Tirza, Er moet af en toe geminderd en gemeerderd worden zodat het patroon op het aantal steken op de sok past. Om die reden moeten er af en toe dus ook een paar steken gemeerderd worden, maar dit zal verder niet opvallen in het geheel. De pijp loopt enigszins taps toe vanaf de opzet naar de enkel.

Post a comment to pattern DROPS Extra 0-1414