Pizza Party by DROPS Design

Gehaakte DROPS pizza van "Paris".

DROPS design: Model nr. w-040-bn
Garengroep C
--------------------------------------------------------
Materiaal: DROPS PARIS van Garnstudio
100 gr. kleur nr. 35, vanillegeel
100 gr. kleur nr. 26, donkerbeige
50 gr. kleur nr. 12, rood
50 gr. kleur nr. 46, roest/oranje
50 gr. kleur nr. 16, wit
50 gr. kleur nr. 15, zwart
50 gr. kleur nr. 39, pistache

DROPS HAAKNLD 4 mm – of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 22 v = 10 cm breed.
--------------------------------------------------------

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden:

patroontype: speelgoed,

Als het werk in de rondte wordt gehaakt, begin dan met deze techniek om een gat in het midden te voorkomen (in plaats van een l-ring): houd het uiteinde van het garen vast en wind het garen een keer rond de wijsvinger en maak zo een lus. Houd de lus vast met de linker duim en middelvinger, sla de draad over de linker wijsvinger. Steek de haak door de lus, maak een omsl en haal de draad door de lus, haak 1 l (telt als 1e v), haak dan v om de lus. Als het gewenste aantal v gehaakt is, trekt u het draadeinde aan om de lus te sluiten. Zet het draadeinde vast aan de verkeerde kant van het werk.

INFORMATIE VOOR HET HAKEN:
Vervang de eerste v elke toer door een l.

HAAK 2 V SAMEN ALS VOLGT:
Steek de haak in eerste v en haal draad door, steek haak in volgende v en haal draad door, maak een omsl en haal draad door alle 3 lussen op haak.
--------------------------------------------------------

PIZZAPUNT:
Wordt heen en weer gehaakt vanaf de punt.
Haak 3 l met vanillegeel, keer en haak 1 v in 2e l, haak 1 v in volgende = 3 v. LEES INFORMATIE VOOR HET HAKEN! Haak dan 1 v in elke v en meerder TEGELIJKERTIJD 1 v aan het begin van elke toer door 2 v te haken in de eerste v. LET OP: haak elke 5e toer 1 v in elke v – dus meerder niet. Ga verder met meerderen tot er 22 v zijn = 24 toeren. Ga verder met donkerbeige en haak 8 toeren met 1 v in elke v. Minder dan 1 v aan het einde van elke toer, LET OP, haak elke 5e toer 1 v in elke v – dus minder niet. Ga verder tot er 1 v over is, hecht de draad af.

Vouw de pizzapunt dubbel, begin bij de overgang tussen vanillegeel en donkerbeige, haak 1 hv met vanillegeel door beide lagen heen langs de rand, tot de punt en langs de andere rand. Hecht de draad af. Haak 6 pizzapunten.

SALAMI:
Wordt in de rondte gehaakt in een cirkel met roest/oranje. Begin met een MAGISCHE CIRKEL - lees uitleg boven - en haaknld 4 mm.
TOER 1: haak 6 v in de magische cirkel.
TOER 2: haak 2 v in elke v = 12 v. Knip de draad af en houd een draadeinde van ongeveer 20 cm om de salami mee op de pizza te naaien.

TOMAAT:
Wordt in de rondte gehaakt in een cirkel met rood. Begin met een MAGISCHE CIRKEL - lees uitleg boven - met haaknld 4 mm.
TOER 1: haak 6 v in de magische cirkel.
TOER 2: haak 2 v in elke v = 12 v.
TOER 3: 4 l, * sla 1 v, 1 hstk in volgende v, 2 l *, herhaal van *-* de hele toer en eindig met 1 hv in 2e l van het begin van de toer = 6 hstk met 2 l tussen elke.
TOER 4: haak 3 v in elke l-lus. Knip de draad af en houd een draadeinde van ongeveer 20 cm om de tomaat mee op de pizza te naaien.

UIENRING:
Haak 18 l met wit en vorm een ring. Haak 26 v in de l-ring, eindig met 1 hv in eerste v. Knip de draad af en houd een draadeinde van ongeveer 20 cm om de uienring mee op de pizza te naaien.

OLIJF:
Wordt in de rondte gehaakt in een cirkel met zwart. Begin met een MAGISCHE CIRKEL - lees uitleg boven - met haaknld 4 mm.
TOER 1: haak 6 v in de magische cirkel.
TOER 2: haak 2 v in elke v = 12 v.
TOER 3: haak alle v 2 aan 2 samen = 6 v. Knip de draad af en houd een draadeinde van ongeveer 20 cm om de olijf mee op de pizza te naaien. Haal de draad door de laatste v en trek de draad aan.

PEPER:
Haak 10 l met pistache. Keer en haak 1 hstk in 3e l vanaf haak (= 2 hstk). Haak 1 hstk in elke van de volgende 3 l, 1 l, 1 hstk in dezelfde l als vorige, haak 1 hstk in elke van de laatste 4 l. Knip de draad af en houd een draadeinde van ongeveer 20 cm om de peper mee op de pizza te naaien.

Haak 3 tomaten, 13 salami’s, 5 uienringen, 4 olijven en 5 pepers. Verdeel ze over de pizzapunten en naai ze vast – zie foto.

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS Children 24-44.