Pizza Party by DROPS Design

Heklet pizza i DROPS Paris

DROPS Design: Modell nr w-040-bn
Garngruppe C
--------------------------------------------------------
Materialer: DROPS PARIS fra Garnstudio
100 g f.nr 35, vaniljegul
100 g f.nr 26, mørk beige
50 g f.nr 12, rød
50 g f.nr 46, rust
50 g f.nr 16, hvit
50 g f.nr 15, sort
50 g f.nr 39, pistasj

DROPS HEKLENÅL NR 4 - eller den nålen du må bruke for å få 22 fm på 10 cm i bredden.
--------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord: leker,

Arb starter med denne teknikk for å unngå hull i midten. Hold i garnenden og surr garnet en gang rundt venstre pekefinger for å danne en løkke. Hold i løkken med venstre tommel og langfinger, tråden legges over venstre pekefinger. Stikk nålen gjennom løkken, lag et kast med tråden og trekk tråden gjennom løkken, hekle 1 lm, deretter hekles det fm rundt løkken. Når du har ønsket antall fm, dra i garn enden slik at du snører sammen løkken. Fest garnenden på baksiden. Fortsett å hekle rundt i sirkel.

HEKLEINFO:
Første fm på hver rad erstattes av en lm.

SAMMENHEKLING AV FM:
2 fm hekles sammen til 1 fm slik: Stikk nåla inn i første m, hent tråden, stikk nåla inn i neste m, hent tråden, lag et kast og trekk tråden gjennom alle 3 m på nåla.
--------------------------------------------------------

PIZZASTYKKE:
Arb hekles frem og tilbake fra spissen.
Hekle 3 lm med vaniljegul, snu og hekle 1 fm i den 2 lm og 1 fm i neste = 3 fm. LES HEKLEINFO! Videre hekles det 1 fm i hver fm, SAMTIDIG økes det 1 fm på beg av hver rad ved å hekle 2 fm i første fm. NB: På hver 5.rad hekles det 1 fm i hver fm – det økes ikke. Fortsett med økninger til det er 22 fm = 24 rader. Bytt til mørk beige, hekle 8 rader med 1 fm i hver fm. Videre felles det 1 fm på slutten av hver omg, NB! På hver 5.rad hekles det 1 fm i hver fm – det felles ikke. Fortsett til det er 1 fm igjen på arb, klipp og fest tråden.

Legg pizzastykket dobbelt, start i overgangen mellom vaniljegul og mørk beige, hekle 1 kjm med vaniljegul gjennom begge lag helt ned til spissen, rundt spissen og opp igjen på den andre siden. Klipp og fest tråden. Hekle 6 pizzastykker.

PEPPERONI:
Arb hekles rundt i sirkel med rust. Det startes ved å lage en MAGISK SIRKEL - les forkl over - på nål 4.
1.OMG: Hekle 6 fm om den magiske sirkelen.
2.OMG: Hekle 2 fm i hver fm = 12 fm. Klipp tråden, la det være igjen ca 20 cm for å sy fast på pizzastykket.

TOMAT:
Arb hekles rundt i sirkel med rød. Det startes ved å lage en MAGISK SIRKEL - les forkl over - på nål 4.
1.OMG: Hekle 6 fm om den magiske sirkelen .
2.OMG: Hekle 2 fm i hver fm = 12 fm.
3.OMG: 4 lm, * hopp over 1 fm, 1 halv-st i neste fm, 2 lm *, gjenta fra *-* omg ut, avslutt med 1 kjm i 2.lm på beg av omg = 6 halv-st med 2 lm mellom.
4.OMG: Hekle 3 fm om hver lm-bue. Klipp tråden, la det være igjen ca 20 cm for å sy fast på pizzastykket.

LØKRING:
Hekle 18 lm med hvit og sett de sammen til en ring. Hekle 26 fm rundt ringen, avslutt med en kjm i den første fm. Klipp tråden, la det være igjen ca 20 cm for å sy fast på pizzastykket.

OLIVEN:
Arb hekles rundt i sirkel med sort. Det startes ved å lage en MAGISK SIRKEL - les forkl over - på nål 4.
1.OMG: Hekle 6 fm om den magiske sirkelen.
2.OMG: Hekle 2 fm i hver fm = 12 fm.
3.OMG: Hekle alle fm sammen 2 og 2 = 6 fm. Klipp tråden, la det være igjen ca 20 cm for å sy fast på pizzastykket. Trekk tråden gjennom de siste fm og snurp sammen.

PAPRIKA:
Hekle 10 lm med pistasj. Snu og hekle 1 halv-st i den 3.lm fra nålen (= 2 halv-st). Hekle 1 halv-st i hver av de 3 neste lm, 1 lm, 1 halv-st i samme lm som forrige, hekle 1 halv-st i hver av de 4 siste lm. Klipp tråden, la det være igjen ca 20 cm for å sy fast på pizzastykket.

Hekle 3 tomater, 13 pepperoni, 5 løkringer, 4 oliven og 5 paprika. Fordel de på pizzastykkene og sy de fast – Se bildet.