Mint & Pistachio by DROPS Design

Gehaakte DROPS ijshoorntje met dubbele bol ijs van ”Paris”.

DROPS design: Model nr. w-045-bn
Garengroep C
--------------------------------------------------------
Materiaal: DROPS PARIS van Garnstudio
50 gr. kleur nr. 61, licht perzik
50 gr. kleur nr. 02, lichtturkoois
50 gr. kleur nr. 39, pistache
Een restje bruin voor de decoratie.

DROPS HAAKNLD 3.5 mm
ACCESSOIRES: kussenvulling voor de vulling
--------------------------------------------------------

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden:

patroontype: speelgoed,

Vervang de eerste v aan begin van elke v toer door 1 l. Eindig elke toer met 1 hv in l van het begin van de toer.

HAAK V SAMEN:
Steek haak in eerste v en haal draad door, steek haak in volgende v en haal draad door, maak een omsl en haal draad door alle 3 lussen op haak.
--------------------------------------------------------

IJSHOORNTJE MET DUBBELE BOL IJS:
Haak in de rondte van onderen naar boven. Haak 3 l met haaknld 3.5 mm en licht perzik en vorm een ring met 1 hv in eerste l. LEES INFORMATIE VOOR HET HAKEN!
TOER 1: haak 4 v in l-ring.
TOER 2: haak dan in de achterste lussen van st. Haak 2 v in elke v de hele toer = 8 v.
TOER 3-4: haak 1 v in elke v de hele toer.
TOER 5: haak * 1 v in volgende v, 2 v in volgende v *, herhaal van *-* de hele toer = 12 v.
TOER 6-7: haak 1 v in elke v de hele toer.
TOER 8: haak * 1 v in elke van de volgende 2 v, dan 2 v in volgende v *, herhaal van *-* de hele toer = 16 v.
TOER 9-10: haak 1 v in elke v de hele toer.
TOER 11: haak 1 v in elke van de volgende 3 v, dan 2 v in volgende v *, herhaal van *-* de hele toer = 20 v.
TOER 12-13: haak 1 v in elke v de hele toer.
TOER 14: haak 1 v in elke van de volgende 4 v, dan 2 v in volgende v *, herhaal van *-* de hele toer = 24 v.
TOER 15-16: haak 1 v in elke v de hele toer.
TOER 17: haak 1 v in elke van de volgende 5 v, dan 2 v in volgende v *, herhaal van *-* de hele toer = 28 v.
TOER 18-20: haak 1 v in elke v de hele toer.
TOER 21: haak een toer en haak alleen in de voorste lussen van st als volgt: * 2 l, sla 1 v over, 1 v in volgende v *, herhaal van *-* de hele toer.
TOER 22: ga verder met turkoois en haak nu door beide lussen van st op toer 20. * Haak 1 v in elke van de volgende 6 v, dan 2 v in volgende v *, herhaal van *-* de hele toer = 32 v.
TOER 23: haak 1 v in elke van de volgende 7 v, dan 2 v in volgende v *, herhaal van *-* de hele toer = 36 v.
TOER 24-28: haak 1 st in elke v de hele toer.
TOER 29: LEES HAAK V SAMEN! Haak * 1 st in elke van de volgende 4 v, haak 2 v samen *, herhaal van *-* de hele toer = 30 v.
TOER 30: haak 1 v in elke v de hele toer.
TOER 31: haak * 1 v in elke van de volgende 3 v, haak 2 v samen *, herhaal van *-* de hele toer = 24 v.
TOER 32: haak 1 v in elke v de hele toer.
TOER 33: haak * 1 v in elke van de volgende 2 v, haak 2 v samen *, herhaal van *-* de hele toer = 18 v.
TOER 34: ga verder met pistache en haak 1 v in elke van de volgende 2 v, 2 v in volgende v *, herhaal van *-* de hele toer = 24 v.
TOER 35-37: haak 1 v in elke v de hele toer.
TOER 38: haak * 1 v in elke van de volgende 2 v, haak 2 v samen *, herhaal van *-* de hele toer = 18 v.
TOER 39: haak 1 v in elke v de hele toer en vul het ijs met wat kussenvulling.
TOER 40: haak * 1 v in volgende v, haak 2 v samen *, herhaal van *-* de hele toer = 12 v.
TOER 41: haak v 2 aan 2 samen de hele toer = 6 v.
Knip de draad af en naai de bovenkant van het ijs dicht. Borduur spikkels op de bolletjes ijs met bruin.

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS Children 24-4.