DROPS / 139 / 35

Kitchen Wiz by DROPS Design

De set bevat: gehaakte DROPS pannenlap met bloem van “Paris” en pannenlap met strepen van “Paris”.

Trefwoorden: bloem, keuken, pannenlap, vierkant,
DROPS design: Model nr. W-443
Garengroep C
--------------------------------------------------------
PANNENLAP MET BLOEM:
Maten: Ongeveer 22 keer 22 cm
Materiaal: DROPS PARIS van Garnstudio
100 gr. kleur nr. 11, opaalgroen
50 gr. kleur nr. 39, pistache
50 gr. kleur nr. 14, geel
50 gr. kleur nr. 33, roze
50 gr. kleur nr. 06, pink

PANNENLAP MET STREPEN:
Maten: Ongeveer 22 keer 22 cm
Materiaal: DROPS PARIS van Garnstudio
50 gr. kleur nr. 45, warm oranje
50 gr. kleur nr. 14, geel
50 gr. kleur nr. 39, pistache
50 gr. kleur nr. 02, licht turkoois
50 gr. kleur nr. 30, denimblauw
50 gr. kleur nr. 05, lichtpaars
50 gr. kleur nr. 33, roze
50 gr. kleur nr. 06, pink

DROPS HAAKNLD 5 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 14 stk x 8 toer = 10 x 10 cm. Ieder vierkant meet ongeveer 22 x 22 cm.
--------------------------------------------------------

vanaf 1.30 € /50g
DROPS Paris recycled denim DROPS Paris recycled denim 1.30 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 18.20€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

TIP VOOR HET HAKEN:
Zet de draden vast na iedere kleurwisseling. Verwerk de draadeinden van de vorige toer in het werk voor u de uiteinden afknipt (haak een paar cm om de draadeindes heen.)
--------------------------------------------------------

PANNENLAP MET BLOEM:
De pannenlap bestaat uit 2 verschillende vierkantjes die op elkaar worden geplaatst en die vervolgens samen gehaakt worden rondom.

BLOEM VIERKANT:
Haak 4 l met haaknld 5 mm met geel en vorm een ring met 1 hv in de eerste l.
TOER 1: 1 l, 8 v in de l-ring, eindig met 1 hv in de eerste v. LEES TIP VOOR HET HAKEN!
TOER 2: Ga verder met roze. Haak 6 l (= 1 stk en 3 l), * 1 stk in de volgende v, 3 l *, herhaal van *-* in totaal 7 keer en eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer = 8 stk met 3 l tussen iedere.
TOER 3: 1 l, haak dan als volgt in iedere l-lus: 1 v, 1 hstk, 3 stk, 1 hstk en 1 v, eindig de toer met 1 hv in de l van het begin van de toer = 8 blaadjes.
TOER 4: Ga verder met pink. Haak 7 l, * 1 v tussen de volgende 2 blaadjes, 6 l *, herhaal van *-* in totaal 7 keer, eindig de toer met 1 hv in 1e l van het begin van de toer = 8 l-lussen.
TOER 5: 1 l, haak dan als volgt in iedere l-lus: 1 v, 1 hstk, 5 stk, 1 hstk en 1 v, eindig de toer met 1 hv in de l van het begin van de toer = 8 blaadjes.
TOER 6: Haak 10 l, * 1 v tussen de volgende 2 blaadjes, 9 l *, herhaal van *-* in totaal 7 keer, eindig de toer met 1 hv in de 1e l van het begin van de toer = 8 l-lussen.
TOER 7: 1 l, haak dan als volgt in iedere l-lus: 1 v, 1 hstk, 1 stk, 5 dstk, 1 stk, 1 hstk en 1 v, eindig de toer met 1 hv in de l van het begin van de toer = 8 blaadjes. Knip de draad af en haal deze door de st op de haak.
TOER 8: Ga verder met pistache en start met 1 v in het eerste dstk op het eerste blaadje, 3 l, * 8 l (= hoek), sla 3 dstk over, 1 stk in het laatste dstk op hetzelfde blaadje, 5 l, 1 v in het eerste dstk op het volgende blaadje, 5 l, sla 3 dstk over, 1 v in het laatste dstk op hetzelfde blaadje, 5 l, 1 stk in het eerste dstk op het volgende blaadje *, herhaal van *-* in totaal 4 keer maar eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer (in plaats van 1 stk in het 1e dstk op het volgende blaadje).
TOER 9: 1 hv in de 8-l-lus, * 4 stk en 4 l en 4 stk in de l-lus in de hoek, (4 l, 1 stk in de volgende l-lus), herhaal van (-) in totaal 3 keer, 4 l *, herhaal van *-* in totaal 4 keer, eindig met 1 hv in het eerste stk van het begin van de toer.
TOER 10: Ga verder met opaalgroen. * 1 stk in iedere van de eerste 4 stk, haak in de l-lus in de hoek 3 stk en 2 l en 3 stk, 1 stk in iedere van de volgende 4 stk, 4 stk in de volgende l lus, 3 stk in de volgende l-lus, 1 stk in dezelfde l-lus maar wacht met de laatste doorhaling, haak 1 stk in de volgende l-lus maar wacht met de laatste doorhaling, haal de draad door beide st. Haak 3 stk in dezelfde l-lus, 4 stk in de volgende l-lus *, herhaal van *-* in totaal 4 keer, eindig de toer met 1 hv in het eerste stk van het begin van de toer. Er zijn nu 29 stk langs iedere kant en 2 l in iedere hoek. Knip de draad af.

VIERKANT 2:
EFFEN VIERKANT:
Haak 4 l met haaknld 5 mm en opaalgroen en vorm een ring met 1 hv in de eerste l. Ga verder en haak als volgt:

TOER 1: 3 l (= 1 stk), 2 stk in de l-ring, 3 l, * 3 stk in de l-ring, 3 l *, herhaal van *-* in totaal 3 keer en eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer.
TOER 2: Haak 3 l in het 1e stk, 1 stk in ieder stk tot de volgende l-lus, * haak in de l-lus 3 stk, 2 l en 3 stk, haak 1 stk in ieder stk tot de volgende l-lus *, herhaal van *-* en eindig met 1 hv in het eerste stk = 4 l-lussen en 9 stk tussen iedere.
TOER 3: Haak 3 l in het 1e stk, 1 stk in ieder stk tot de volgende l-lus, * haak in de l-lus 1 stk, 2 l en 1 stk, haak 1 stk in ieder stk tot de volgende l-lus *, herhaal van *-*, haak 1 stk in ieder stk en eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer = 4 l-lussen en 11 stk tussen iedere.
TOER 4: Als de 3e TOER = 4 l-lussen en 13 stk tussen ieder.
TOER 5: Haak 3 l in het 1e stk, 1 stk in ieder stk tot de volgende l-lus, * haak in de l-lus 2 stk, 2 l en 2 stk, haak 1 stk in ieder stk tot de volgende l-lus *, herhaal van *-*, haak 1 stk in ieder stk en eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer. = 4 l-lussen en 17 stk tussen iedere.
TOER 6-7: Herhaal de 5e TOER. Meerder elke toer de zijkanten van het vierkant met 4 stk tussen iedere l-lus = 4 l-lussen en 25 stk tussen iedere.
TOER 8: Haak 3 l in het 1e stk, 1 stk in ieder stk tot de volgende l-lus, * haak in de l-lus 2 stk, 2 l en 2 stk, haak 1 stk in ieder stk tot de volgende l-lus *, herhaal van *-*, haak 1 stk in ieder stk en eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer. = 4 l-lussen en 29 stk tussen iedere. LET OP! Vervang op een van de vierkantjes een van de l-lussen door een ophanglus in een van de hoeken. Haak die als volgt: 2 stk, 12 l, 2 stk. Zet vast en knip de draad af.

GEHAAKTE RAND:
Plaats de vierkantjes op elkaar en zorg dat de mooiste kant van de bloem buiten ligt. Haak langs beide pannenlappen met geel en haaknld 5 mm. Haak in alle stk als volgt: Steek de haak door beide lussen van beide st in beide vierkantjes, haak 1 v in ieder stk rondom het vierkant, haak in iedere hoek in beide l-lussen: 2 v, 2 l, 2 v. haak in de hoek waar de ophanglus is gemaakt 1 v in beide l-lussen, haak dan 16 v om de ophanglus (= de 12 l van de vorige toer), 1 v in beide l-lussen. Ga verder met v rondom het vierkant als hiervoor en eindig met 1 hv in de eerste v op de toer.
--------------------------------------------------------

PANNENLAP MET STREPEN:

STREPEN:
Haak 1 toer in iedere van de volgende kleuren:
Begin en 1 toer: pink
Toer 2: roze
Toer 3: lichtpaars
Toer 4: denimblauw
Toer 5: licht turkoois
Toer 6: pistache
Toer 7: geel
Toer 8: warm oranje

--------------------------------------------------------

Haak het vierkant in de rondte en wissel elke toer van kleur. Begin om de kleurovergangen mooi te maken iedere nieuwe toer in een hoek, zorg dat u altijd aan dezelfde kant van het vierkant haakt. De pannenlap bestaat uit twee delen die later samen gehaakt worden rondom.

VIERKANT MET STREPEN:
Haak 4 l met haaknld 5 mm en pink en vorm een ring met 1 hv in de eerste l. Ga verder en haak als volgt:

TOER 1: 3 l (= 1 stk), 4 stk in de l-ring, 3 l, * 5 stk in de l-ring, 3 l *, herhaal van *-* in totaal 3 keer en eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer. LEES STREPEN en TIP VOOR HET HAKEN BOVEN.
TOER 2: Wissel van kleur en begin in een hoek. Haak * 3 l (= 1 stk), 2 l en 1 stk. Haak 1 stk in ieder stk tot de volgende l-lus *. Herhaal van *-* de hele toer. Eindig met 1 hv in het 1e stk van het begin van de toer = 4 l-lussen met 7 stk tussen iedere.
TOER 3: Als de 2e TOER = 4 l-lussen en 9 stk tussen iedere.
TOER 4: Wissel van kleur en begin in een hoek. Haak * 3 l (= 1 stk), 1 stk, 2 l en 2 stk. Haak 1 stk in ieder stk tot de volgende l-lus *. Herhaal van *-* de hele toer. Eindig met 1 hv in het 1e stk van het begin van de toer = 4 l-lussen met 13 stk tussen iedere.
TOER 5-7: Herhaal de 4e TOER. Meerder elke toer aan de zijkanten van het vierkant 4 stk tussen iedere l-lus = 4 l-lussen en 25 stk tussen iedere.
TOER 8: Wissel van kleur en begin in een hoek. * 3 l (= 1 stk), 1 stk, 2 l en 2 stk. Haak 1 stk in ieder stk tot de volgende l-lus *. Herhaal van *-* de hele toer en eindig met 1 hv in de eerste st op de toer. LET OP! Vervang op een van de vierkantjes een van de l-lussen door een ophanglus in een van de hoeken. Haak die als volgt: 2 stk, 12 l, 2 stk. Zet vast en knip de draad af.

GEHAAKTE RAND:
Plaats de vierkantjes op elkaar. Haak langs beide pannenlappen met pink en haaknld 5 mm. Haak in alle stk als volgt: Steek de haak door beide lussen van beide st in beide vierkantjes, haak 1 v in ieder stk rondom het vierkant, haak in iedere hoek in beide l-lussen: 2 v, 2 l, 2 v. haak in de hoek waar de ophanglus is gemaakt 1 v in beide l-lussen, haak dan 16 v om de ophanglus (= de 12 l van de vorige toer), 1 v in beide l-lussen. Ga verder met v rondom het vierkant als hiervoor en eindig met 1 hv in de eerste v op de toer.

Heeft u hulp nodig voor dit patroon?

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS 139-35) voor de afmetingen en de berekiningen.

Opmerkingen / Vragen (22)

Sabrins 17.03.2015 - 15:02:

Ich verstehe die 6-7 Runde von dem Blumen Topflappen nicht, es heißt ich muss wie runde 5 häkeln nur mit je 4 Stäbchen mehr im Luftmaschenbogen. Ergibt 25 Stäbchen und 4 luftmascchenbogen. Aber doch nur bei einer Runde oder liege ich da jetzt falsch? 17 stäbchen + 4 Stäbchen recht + 4 Stäbchen links macht 25 Stäbchen im Runde 6. noch eine Runde ergibt bei mir 33 Stäbchen??? Oder liege ich jetzt falsch?

DROPS Design 19.03.2015 kl. 10:53:

Die zusätzlichen Stb ergeben sich automatisch, da das, was Sie in die Lm-Bögen in den Ecken häkeln, die 4 Zunahmen sind. Sie müssen nicht noch zusätzlich weitere Stb häkeln. Sie häkeln die 6. und 7. Rd also einfach so: um jeden Lm 2 Stb + 2 Lm + 2 Stb und dazwischen in jedes Stb 1 Stb.

Gerda 06.06.2014 - 13:11:

Hallo, Als ik de hoeveelheden garen koop die in de beschrijving staat vd pannenlap met strepen. Kan ik er dan 1 maken of 2 stuks? Vriendelijke groeten, Gerda

DROPS Design 10.06.2014 kl. 16:30:

Hoi Gerda. Je kan een setje van maken - dus 2 stuks

Laura 06.08.2013 - 22:42:

In welcher Lm muss ich beim Streifen-Topflappen anfangen, wenn es heisst "in einer Ecke"? Beim Wiederholen von *-* in Rd.2, habe ich an der 2., 3. und 4. Ecke je 5 Lm, aber an der 1. Ecke nur 2 Lm. Ausserdem weiss ich nicht, in welche Lm der Ecke von Rd.1 ich fuer das Stb. einstechen muss, bevor es wieder mit den Stb. in die Stb. von Rd. 1 weitergeht. Werden grundsaetzlich bei den folgenden Runden an den Ecken Lm der Vorrunde uebersprungen?

DROPS Design 07.08.2013 kl. 10:56:

Liebe Laura, Sie beginnen in einer der Ecken in einem 3-Lm-Bogen. Die 2. Rd müssen Sie sich nochmal gut durchlesen: Sie haben immer nur 2 Lm in den Ecken, die 3 ersten Lm ersetzen nur das 1. Stb. Und zu Ihrer weiteren Frage: die Stb in den Ecken werden in die Lm-Bogen gehäkelt.

Knöpfchen 02.02.2013 - 01:07:

OK, danke....dann sollte das aber in der Anleitung geändert werden, weil da steht "total 3 mal", das heißt bei mir soviel wie insgesamt. Vielleicht irre ich mich auch, aber bei mir kommt das so an. Danke und liebe Grüße

Knöpfchen 31.01.2013 - 22:24:

Hallo! Ich versuche grad den Streifen-Topflappen nachzuhäkeln. Aber irgendwie komme ich nicht ganz klar. In der ersten Runde muß ich 3 mal die Folge stricken, in der zweiten Rd. soll ich dann 4 Bögen mit je. 7 Stb. dazwischen haben, das kommt irgendwie nicht hin. Irgendwie hab ich nur 3 Seiten, anstatt 4. Könnten Sie bitte für mich nochmal nachlesen, ob da vielleicht ein Fehler in der Anleitung ist. Ich sitze da jetzt seit 2 Tagen dran. Aber es klappt einfach nicht. Danke und VG Knöpfchen

DROPS Design 01.02.2013 kl. 23:02:

Hallo Knöpfchen, der erste Teil vor den * ist die erste Seite, dann wird von *-* 3 x gehäkelt, das sind die anderen 3 Seiten, also haben Sie insgesamt 4 Seiten. Gutes Gelingen!

Claudia Antonia Hofer 21.01.2013 - 17:34:

10. RUNDE:... jedoch mit dem letzten Durchziehen warten, ein weiteres Stb um den nächsten Lm-Bogen jedoch mit dem letzten Durchziehen warten,... DA MÜSSTE ES DOCH HEISSEN, DASS BEIDE STB ZUSAMMEN ABGEMASCHT WERDEN, oder?

DROPS Design 22.01.2013 kl. 09:01:

Liebe Frau Hofer, ja da hat unsere Übersetzerin einen Teil vergessen. Danke für den Hinweis, ich habe nun ergänzt.

DROPS Design Deutschland 02.10.2012 - 14:16:

Hallo Miriam, beim Nachhäkeln habe ich noch einen Fehler in der 4. Runde gefunden - ist jetzt korrigiert.

Miriam Rabanus 28.09.2012 - 12:02:

Guten Tag, ich verstehe beim Topflappen mit Streifen die 2. Runde nicht: lt. Anleitung müsste ich 5 Lm hintereinander + 1 Stb häkeln. Aber wo soll ich reinstechen? Ich hätte dann ein ziemlich großes Eckloch und die Stb.zahl erhöht sich nicht pro Runde. Herzlichen Dank

DROPS Design 01.10.2012 kl. 15:35:

Liebe Miriam. Sie beginnen wie beschrieben in der Ecke. Es gibt kein grosses Loch (nur die 2 Lm), denn die ersten 3 Lm werden beim Beenden der Rd. mit 1 Kettm in die 3. Lm quasi zum ersten Stb. Es entsteht auch in dieser Rd eine Zunahme: in der vorherigen Rd waren 5 Stb, und in dieser R sind 7 Stb. Wichtig ist, dass Sie die Runde IN der Ecke beginnen, nicht danach.

Mariska 14.07.2012 - 14:51:

Waar kan ik een schematekening vinden van de pannenlap? ik ben een beginner en kom er niet helemaal uit, met name de hoeken.

DROPS Design 16.07.2012 kl. 10:44:

Wij hebben geen schematekening voor dit patroon. De werkwijze is beschreven per toer. U moet de geschreven beschrijving volgen of u kunt hulp vragen in een brei/haakgroep of bij uw verkooppunt.

Alike 09.05.2012 - 06:45:

Als ik twee pannelappen met de bloem wil haken hoeveel bollen moet ik dan van elke kleur. Geloof nirt dat ik ze allemaal dubbel nodig heb en moet ik bijv van de pistache er 3 of 4 hebben. Misschien hebben andere mensen al ervaring?

DROPS Design 09.05.2012 kl. 11:14:

De aangegeven hoeveelheid in het patroon is voor 2 pannelappen (= 1 set). Veel haakplezier.

Laat een opmerking achter voor DROPS 139-35