DROPS Extra / 0-525

Jolly Morning by DROPS Design

Gehaakte DROPS placemat en servetring voor uw Kerstlunch in ”Cotton Viscose” en ”Symphony”.

Maat van de placemat: ongeveer 40 x 30 cm.
Materiaal: DROPS COTTON VISCOSE
PLACEMAT:
100 gr kleur nr. 05, rood
100 gr kleur nr. 07, wijnrood
SERVETRING:
Restjes van iedere kleur van de placemat.
En gebruik: DROPS SYMPHONY:
VOOR BEIDE:
50 gr kleur nr. 01, wit.
-----------------------------------------------------------
DROPS HAAKNLD 3.5 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 19 st x 14 toeren in patroon met 2 draden Cotton Viscose = 10 x 10 cm.

65% wol, 35% polyamide

PATROON: Haak alleen in de achterste lusjes van de st van de vorige toer.
TOER 1: 1 stk in iedere st – keer met 1 l
TOER 2: 1 v in iedere st – keer met 3 l
Herhaal toer 1 en 2.

PICOTRAND: Haak met 1 draad Symphony als volgt: 1 v in de eerste st, * 4 l, 1 stk in de eerste van deze l (= 1 picot), sla ongeveer 1 cm over, 1 v in de volgende st *, herhaal van *-*, en eindig met 1 hv in de eerste st.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

PLACEMAT:
Haak losjes 82 l (inclusief 1 l om te keren) met 1 draad rood en 1 draad wijnrood (= 2 draden) en haaknld 3.5 mm.
Ga verder als volgt: 1 v in de tweede l van de haak, * 1 v in iedere van de volgende 7 l, sla 1 l over *, herhaal van *-* tot er 8 l over zijn, haak 1 v in iedere van deze l = 72 v op de toer, eindig met 3 l, keer het werk.

Ga nu verder in patroon – ZIE BOVEN.
DENK OM DE STEKENVERHOUDING!
Knip bij een hoogte van ongeveer 28 cm de draad af en zet deze vast – eindig na een toer van v.
Haak een Picotrand rond de mat – ZIE BOVEN.

-----------------------------------------------------------

SERVETRING:
Haak losjes 10 l (inclusief 1 l om te keren) met 1 draad rood en 1 draad wijnrood (= 2 draden) en haaknld 3.5 m. Haak 1 v in de tweede l van de haak, dan 1 v in iedere van de volgende 3 l, sla 1 l over en haak 1 v in iedere van de laatste 4 l = 8 v, eindig met 3 l, keer het werk. Ga verder in patroon – ZIE BOVEN - tot een hoogte van 14 cm, knip de draad af en naai de opzettoer aan de laatste toer, met de kanten tegen elkaar om een dikke naad te voorkomen.
Haak een picotrand rond de 2 open zijkanten – ZIE BOVEN.

Laat een opmerking achter voor DROPS Extra 0-525