DROPS Extra / 0-520

DROPS Extra 0-520 by DROPS Design

Gehaakte DROPS sneeuwvlok van ”Cotton Viscose”.

Dit model heeft nog geen naam. Heeft u misschien een goede voorstel?

Materiaal: DROPS COTTON VISCOSE
50 gr kleur nr. 01, wit
Van 1 bol Cotton Viscose kunt u ongeveer 10 sneeuwvlokken haken.
------------------------------------------------------------
DROPS HAAKNLD 2.5 mm.
DROPS Parelmoerknoop nr. 541: 1 per sneeuwvlok.
Gordijnring met een diameter van ongeveer 3 cm: 1 per sneeuwvlok.

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden:

thema: decoratie, kerst,

SNEEUWVLOK:
Haak 48 v met haaknld 2.5 mm en Cotton Viscose rond de gordijnring (pas het aantal v aan als de ring kleiner of groter is, maar zorg ervoor dat het aantal v deelbaar is door 3), en eindig met 1 hv in de eerste v van het begin van de toer.

TOER 1: 6 l, * sla 2 v over, 1 v in de volgende v, 5 l *, herhaal van *-*, en eindig met 5 l, sla de laatste 2 v over en haak 1 hv in de eerste l van het begin van de toer = 16 l-lussen.
TOER 2: Haak als volgt in iedere l-lus: 2 v, 3 l, 1 v in de eerste l (= 1 picot) en 2 v, eindig met 1 hv in de eerste v van het begin van de toer. Knip de draad niet af!

LUSJE:
Haak 30 l en zet ze vast met 1 hv aan het einde van TOER 2, knip de draad af en zet vast. Naai de knoop aan de binnenkant van de ring, net onder het lusje.

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS Extra 0-520.