DROPS Extra / 0-520

DROPS Extra 0-520 by DROPS Design

Gehaakte DROPS sneeuwvlok van ”Cotton Viscose”.

Trefwoorden: kerst, kerstdecoraties,

Materiaal: DROPS COTTON VISCOSE
50 gr kleur nr. 01, wit
Van 1 bol Cotton Viscose kunt u ongeveer 10 sneeuwvlokken haken.
------------------------------------------------------------
DROPS HAAKNLD 2.5 mm.
DROPS Parelmoerknoop nr. 541: 1 per sneeuwvlok.
Gordijnring met een diameter van ongeveer 3 cm: 1 per sneeuwvlok.

SNEEUWVLOK:
Haak 48 v met haaknld 2.5 mm en Cotton Viscose rond de gordijnring (pas het aantal v aan als de ring kleiner of groter is, maar zorg ervoor dat het aantal v deelbaar is door 3), en eindig met 1 hv in de eerste v van het begin van de toer.

TOER 1: 6 l, * sla 2 v over, 1 v in de volgende v, 5 l *, herhaal van *-*, en eindig met 5 l, sla de laatste 2 v over en haak 1 hv in de eerste l van het begin van de toer = 16 l-lussen.
TOER 2: Haak als volgt in iedere l-lus: 2 v, 3 l, 1 v in de eerste l (= 1 picot) en 2 v, eindig met 1 hv in de eerste v van het begin van de toer. Knip de draad niet af!

LUSJE:
Haak 30 l en zet ze vast met 1 hv aan het einde van TOER 2, knip de draad af en zet vast. Naai de knoop aan de binnenkant van de ring, net onder het lusje.

Grossmeyer,Elfriede 20.08.2018 - 19:44:

Wie gross müssen die Ringe sein.Aus der Beschreibung konnte ich das leider nicht exakt entnehmen. Danke für ihre Antwort

DROPS Design 27.08.2018 kl. 11:15:

Liebe Frau Grossmeyer, es steht oben im Kopf der Anleitung beim Material - 3 cm Durchmesser sollten die Ringe haben. Viel Spaß beim Häkeln!

Martin 03.11.2015 - 08:35:

Un grand merci pour le tuto du flocon de neige dans un anneau au crochet :-) martine

Philippine 31.01.2014 - 15:14:

Heb afgelopen kerst deze versiering gehaakt voor in de boom in de kleuren wit en roze.ze zijn geweldig geworden

Clawur 22.10.2013 - 12:18:

Geht schnell und sieht toll aus!

Stella 07.11.2010 - 17:35:

Hei ! Denne oppskriften var super ! Jeg lager dem som pynt på julekort ;o) Fant ikke gardinring som passet, men det går helt fint uten !!!

Tine 16.12.2008 - 12:56:

Start med at trække perlen på garnet og hækl den med ind i den første fastmaske, så er man helt sikker på, at den bliver hængende. I stedet for at bryde garnet efter den sidste kædemaske, så forsæt med de 30 luftmasker og derefter en kædmaske, som beskrevet. dermed har man sparet to hæfteende, hvilket betyder at man har sparet både garn, hæftearbejde samt tid. :-)

Laat een opmerking achter voor DROPS Extra 0-520