DROPS Extra / 0-118

DROPS Extra 0-118 by DROPS Design

Diverse gehaakte DROPS bloemen van "Muskat".

Trefwoorden: bloem, tafeltextiel,

Materialen: DROPS Muskat van Garnstudio.
De volgende kleuren zijn gebruikt:
nr. 01 lichtblauw, nr. 05 lichtroze, nr. 61 donkerbeige en nr. 19

DROPS Haaknaald 3 mm voor alle bloemen.

Parelgrijze bloem met ronde bladen in 2 lagen:
Haak 4 l en sluit deze tot een ring met 1 hv.
1e tr: Haak 1 l en vervolgens 6 v om de ring.
2e tr: * 1 v in de volgende v, 3 l *, herhaal *-* 6 keer. Eindig met 1 hv in de eerste v van de tr. Er zijn 6 bogen gehaakt.
3e tr: 1 l. Haak vervolgens om elke boog: 1 v, 1 l, 3 stk, 1 l, 1 v.
4e tr: Keer het werk. Haak vervolgens * 1 v in de v van de 1e tr tussen twee bladen, en dan 5 l *, herhaal *-* 6 keer. Eindig met 1 hv in de eerste v van de tr. Er zijn 6 bogen gehaakt.
5e tr: 1 l. Haak vervolgens om elke boog: 1 v, 1 l, 5 stk, 1 l en 1 v
Knip de draad en hecht stevig af.

Donkerbeige bloem met een "ring" in het midden en ronde bladen in 2 lagen:
Haak 4 l en sluit deze tot een ring met 1 hv.
1e tr: Haak 3 l en vervolgens * 1 stk, 1 l * om de ring, herhaal *-* 5 keer. Eindig met 1 hv in de 2e l van het begin van de tr.
2e tr: * 3 l, 1 v in de volgende l *, herhaal *-* 5 keer. Eindig met 3 l en 1 hv in de eerste l van het begin van de tr. Er zijn 6 bogen gehaakt.
3e tr: 1 l. Haak in elk boog als volgt: 1 v, 1 l, 3 stk, 1 l en 1 v.
4e tr: Keer het werk. Haak vervolgens * 1 v om de v van de 2e tr (haak rondom de st), en dan 5 l *, herhaal *-* 6 keer. Eindig met 1 hv in de eerste v van het begin van de tr. Er zijn 6 bogen gehaakt.
5e tr: 1 l. Haak vervolgens om elke boog: 1 v, 1 l, 5 stk, 1 l en 1 v. Knip de draad en hecht stevig af.

Lichtroze bloem met een "ring" in het midden, puntbladen in 3 lagen:
Haak 4 l en sluit deze tot een ring met 1 hv.
1e tr: Haak 3 l en vervolgens * 1 stk, 1 l * om de ring, herhaal *-* 5 keer. Eindig met 1 hv in de 2e l van het begin van de tr.
2e tr: * 3 l, 1 hv in de volgende l *, herhaal *-* 5 keer. Eindig met 3 l en 1 hv in de eerste l van het begin van de tr. Er zijn 6 bogen gehaakt.
3e tr: 1 l. Haak in elke boog als volgt: 1 v, 1 l, 2 stk, 1 l en 1 v.
4e tr: Keer het werk. Haak vervolgens * 1 hv om de hv van de 2e tr (haak rondom de st), en dan 5 l *, herhaal *-* 6 keer. Eindig met 1 hv in de eerste hv van het begin van de tr. Er zijn 6 bogen gehaakt.
5e tr: 1 l. Haak in elke boog als volgt: 1 v, 1 l, 2 stk, 1 dstk, 2 stk, 1 l en 1 v.
6e tr: * 1 hv om de 1e hv van de 4e tr (haak rondom de st), en dan 6 l *, herhaal *-* 6 keer. Eindig met 1 hv in de eerste hv van het begin van de tr. Er zijn 6 bogen gehaakt.
7e tr: 1 l. Haak vervolgens in elke boog als volgt: 1 v, 1 l, 2 stk, 1 dstk, 2 stk, 1 l en 1 v. Knip de draad en hecht stevig af.

Lichtblauwe sterrenbloem:
Haak 4 l en sluit deze tot een ring met 1 hv.
1e tr: Haak 10 v om de ring.
2e tr: * haak 4 l. Haak vervolgens 1 hv in de 1e l van de nld, 1 stk in de laatste l, 1 v overslaan en bevestig met 1 hv in de volgende v *, herhaal *-* 5 keer. Knip de draad en hecht stevig af.

Lichtblauwe bloem van lossen:
Haak 4 l en sluit deze tot een ring met 1 hv.
1e tr: Haak 8 v om de ring.
2e tr: * Haak 14 l en 1 hv in de volgende v *, herhaal *-* 8 keer. Knip de draad en hecht stevig af.

Kleine parelgrijze bloem van lossen:
Haak 3 l en sluit deze tot een ring met 1 hv.
1e tr: Haak 6 v om de ring.
2e tr: * Haak 12 l en 1 hv in de volgende v *, herhaal *-* 6 keer. Knip de draad en hecht stevig af.

Blad: Haak 12 l.
Haak vervolgens 1 nld in de l als volgt: 1 hv in de 2e en 3e l, 1 hstk in de 4e en 5e l, 1 stk in de 6e, 7e en 8e l, 1 hstk in de 9e en 10e l en eindig met 1 hv in de 11e en 12 l.
Haak 1 l en haak vervolgens op dezelfde manier langs de andere kant van de 12 l. Haak vervolgens 1 tr van hv rondom de hele rand van het blad. Begin met 2 l en haak ook 2 l in de overgang naar de andere kant van het blad. Eindig met 4 l. Knip de draad en hecht stevig af.

Emilie Renaud 18.10.2017 - 04:01:

Pour le modèle de la feuille, qu'est ce que je fais avec la 6e ml? Le patron passe de la 5e à la 7e ml.

DROPS Design 18.10.2017 kl. 08:55:

Bonjour Mme Renaud, on saute la 6ème ml pour continuer dans la 7ème. Bon crochet!

Alexis 01.05.2016 - 15:00:

Thank you so much for putting these out there for free. My great-grandmother taught me to crochet when I was 5--now I am trying my hand at lace crochet and tatting, so these are such an awesome way to get started!

Rikke 28.09.2010 - 19:18:

Hvor er opskriften henne????

Karina 15.08.2010 - 12:14:

Oppskriften er ikke på siden...

Kokkole 17.11.2007 - 12:39:

Thank you Drops Design for "giving" us all these flower patterns. It's wonderful to have so many on one page. This is a treasure. Compliments to you as always! :-)

Drops Design 13.07.2007 - 10:30:

Vet ikke helt hva du gjør feil, har sjekket alt fungerer. Den finnes kun på svensk, og du får den kun frem ved å trykke på det svenske flagget. Lykke til

Anne Grete 12.07.2007 - 23:17:

Skulle gjerne hatt oppskriftn på norsk. Klarer heller ikke skrive den ut slik den er på svensk, det skrives ut bare bilder og "generell" info som garnalternativer osv.

Janni Ingildsen 22.02.2007 - 12:40:

Kan denne opskrift ikke laves på dansk?

Laat een opmerking achter voor DROPS Extra 0-118