DROPS Extra / 0-118

DROPS Extra 0-118 by DROPS Design

Diverse gehaakte DROPS bloemen van "Muskat".

Dit model heeft nog geen naam. Heeft u misschien een goede voorstel?

Materialen: DROPS Muskat van Garnstudio.
De volgende kleuren zijn gebruikt:
nr. 01 lichtblauw, nr. 05 lichtroze, nr. 61 donkerbeige en nr. 19

DROPS Haaknaald 3 mm voor alle bloemen.

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden:

thema: bloem,
Garen type
Deals vanaf
DROPS MUSKAT UNI COLOUR (50g)
DROPS Super Sale / 30% OFF!
2.05 EUR
1.45 EUR

Parelgrijze bloem met ronde bladen in 2 lagen:
Haak 4 l en sluit deze tot een ring met 1 hv.
1e tr: Haak 1 l en vervolgens 6 v om de ring.
2e tr: * 1 v in de volgende v, 3 l *, herhaal *-* 6 keer. Eindig met 1 hv in de eerste v van de tr. Er zijn 6 bogen gehaakt.
3e tr: 1 l. Haak vervolgens om elke boog: 1 v, 1 l, 3 stk, 1 l, 1 v.
4e tr: Keer het werk. Haak vervolgens * 1 v in de v van de 1e tr tussen twee bladen, en dan 5 l *, herhaal *-* 6 keer. Eindig met 1 hv in de eerste v van de tr. Er zijn 6 bogen gehaakt.
5e tr: 1 l. Haak vervolgens om elke boog: 1 v, 1 l, 5 stk, 1 l en 1 v
Knip de draad en hecht stevig af.

Donkerbeige bloem met een "ring" in het midden en ronde bladen in 2 lagen:
Haak 4 l en sluit deze tot een ring met 1 hv.
1e tr: Haak 3 l en vervolgens * 1 stk, 1 l * om de ring, herhaal *-* 5 keer. Eindig met 1 hv in de 2e l van het begin van de tr.
2e tr: * 3 l, 1 v in de volgende l *, herhaal *-* 5 keer. Eindig met 3 l en 1 hv in de eerste l van het begin van de tr. Er zijn 6 bogen gehaakt.
3e tr: 1 l. Haak in elk boog als volgt: 1 v, 1 l, 3 stk, 1 l en 1 v.
4e tr: Keer het werk. Haak vervolgens * 1 v om de v van de 2e tr (haak rondom de st), en dan 5 l *, herhaal *-* 6 keer. Eindig met 1 hv in de eerste v van het begin van de tr. Er zijn 6 bogen gehaakt.
5e tr: 1 l. Haak vervolgens om elke boog: 1 v, 1 l, 5 stk, 1 l en 1 v. Knip de draad en hecht stevig af.

Lichtroze bloem met een "ring" in het midden, puntbladen in 3 lagen:
Haak 4 l en sluit deze tot een ring met 1 hv.
1e tr: Haak 3 l en vervolgens * 1 stk, 1 l * om de ring, herhaal *-* 5 keer. Eindig met 1 hv in de 2e l van het begin van de tr.
2e tr: * 3 l, 1 hv in de volgende l *, herhaal *-* 5 keer. Eindig met 3 l en 1 hv in de eerste l van het begin van de tr. Er zijn 6 bogen gehaakt.
3e tr: 1 l. Haak in elke boog als volgt: 1 v, 1 l, 2 stk, 1 l en 1 v.
4e tr: Keer het werk. Haak vervolgens * 1 hv om de hv van de 2e tr (haak rondom de st), en dan 5 l *, herhaal *-* 6 keer. Eindig met 1 hv in de eerste hv van het begin van de tr. Er zijn 6 bogen gehaakt.
5e tr: 1 l. Haak in elke boog als volgt: 1 v, 1 l, 2 stk, 1 dstk, 2 stk, 1 l en 1 v.
6e tr: * 1 hv om de 1e hv van de 4e tr (haak rondom de st), en dan 6 l *, herhaal *-* 6 keer. Eindig met 1 hv in de eerste hv van het begin van de tr. Er zijn 6 bogen gehaakt.
7e tr: 1 l. Haak vervolgens in elke boog als volgt: 1 v, 1 l, 2 stk, 1 dstk, 2 stk, 1 l en 1 v. Knip de draad en hecht stevig af.

Lichtblauwe sterrenbloem:
Haak 4 l en sluit deze tot een ring met 1 hv.
1e tr: Haak 10 v om de ring.
2e tr: * haak 4 l. Haak vervolgens 1 hv in de 1e l van de nld, 1 stk in de laatste l, 1 v overslaan en bevestig met 1 hv in de volgende v *, herhaal *-* 5 keer. Knip de draad en hecht stevig af.

Lichtblauwe bloem van lossen:
Haak 4 l en sluit deze tot een ring met 1 hv.
1e tr: Haak 8 v om de ring.
2e tr: * Haak 14 l en 1 hv in de volgende v *, herhaal *-* 8 keer. Knip de draad en hecht stevig af.

Kleine parelgrijze bloem van lossen:
Haak 3 l en sluit deze tot een ring met 1 hv.
1e tr: Haak 6 v om de ring.
2e tr: * Haak 12 l en 1 hv in de volgende v *, herhaal *-* 6 keer. Knip de draad en hecht stevig af.

Blad: Haak 12 l.
Haak vervolgens 1 nld in de l als volgt: 1 hv in de 2e en 3e l, 1 hstk in de 4e en 5e l, 1 stk in de 6e, 7e en 8e l, 1 hstk in de 9e en 10e l en eindig met 1 hv in de 11e en 12 l.
Haak 1 l en haak vervolgens op dezelfde manier langs de andere kant van de 12 l. Haak vervolgens 1 tr van hv rondom de hele rand van het blad. Begin met 2 l en haak ook 2 l in de overgang naar de andere kant van het blad. Eindig met 4 l. Knip de draad en hecht stevig af.

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS Extra 0-118.