DROPS / 217 / 30

Rosehip Jam by DROPS Design

Kötött kardigán DROPS Melody fonalból. A darabot rizsmintával kötjük, bord mintás szegéllyel. Méret: S -XXXL

DROPS design: ml-062 jelű minta
D fonalcsoport
----------------------------------------------------------

DROPS MELODY fonal a Garnstudiótól (a D fonalcsoporthoz tartozik)
250-300-300-350-350-400 gramm a 20 sz. szőlő színből

A KÖTÉSPRÓBA:
13 szem egymás mellett és 18 sor egymás fölött a rizsmintával (= az A.1 jelű minta) = kb 10 x 10 cm.

KÖTŐTŰK:
DROPS körkötőtű: 7 mm vastag. 60 és 80 cm hosszú a rizsmintához.
DROPS körkötőtű: 6 mm vastag. 80 cm hosszú, a bord mintához.
Ne feledkezzünk meg arról, hogy a megadott tűméret csak ajánlás. Készítsünk kötéspróbát! Ha a 10 cm-n túl sok szemünk van, váltsunk nagyobb kötőtűre. Ha a 10 cm-n túl kevés szemünk van, váltsunk kisebb kötőtűre.

DROPS MÁRVÁNYGOMBOK 629. számú: 5-5-5-6-6-6 darab

Elkészítette ezt, vagy egy másik mintánkat? Zegyen #dropsdesign taget a képekre a szoliális médiában, hogy mi is láthassuk.

Másik fonalat szeretne használni? Próbálja ki a fonal-átváltónkat!
Nem tudja melyik méretet válassza? Akkor segíthet, ha tudja, hogy a modell kb 170 cm magas és S vagy M méretet hordHa pulóvert, kardigánt, ruhát vagy hasonló darabot készít, a kész darab méreteit a minta alján találja.

71% Alpaka, 25% Gyapjú, 4% Poliamid
minimum 1704.00 Ft /50g
DROPS Melody uni colour DROPS Melody uni colour 1704.00 Ft /50g
Ehhez a darabhoz, megvásárolhatja a fonalat már 8520Ft. Olvasson tovább.

Mintaleírás

----------------------------------------------------------

TANÁCSOK A MINTA ELKÉSZÍTÉSÉHEZ:

----------------------------------------------------------

LUSTAKÖTÉS (oda-vissza haladva):
Minden sorban sima szemekkel kötünk.
1 borda = 2 sima szemekkel kötött sor.

1. TANÁCS A FOGYASZTÁSHOZ (egyenletesen elosztva elhelyezett fogyasztásokhoz):
Úgy számítjuk ki, hogy milyen sűrűn kell a fogyasztásokat / szaporításokat egyenletesen elosztva elkészíteni az összes szem számát a körben (pl 79 szem) ki kell vonni a szélszemek számát (pl. 2 szem) és a megmaradt szemek számát (= 77) el kell osztani azzal, ahány szaporítást / fogyasztást kell a körben készítenünk (pl. 13) = 5,9.
Más szóval, ebben a példában, minden 5. és 6 szemet kell összedolgoznunk a fogyasztásokhoz, a szélszemeken nem készítünk fogyasztásokat.

2. TANÁCS A FOGYASZTÁSHOZ (a V nyakkivágásra vonatkozóan):
Minden fogyasztást a színe oldal felől készítünk.
A darab a jobb elején a következő módon készítjük el a fogyasztást: Kössünk 1 szélszemet lustakötéssel, a köv 2 szemet csavart S vagy csavart F összekötjük (az A.1 jelű mintának megfelelően) (= 1 szemet fogyasztottunk).
A darab bal elején a következő módon készítjük el a fogyasztást: Kössünk, amíg 2 szem marad a szélszem előtt, a köv 2 szemet S, vagy F összekötjük (az A.1 jelű mintának megfelelően), és 1 lustakötéssel kötött szélszemmel fejezzük be a sort (= 1 szemet fogyasztottunk).

1. TANÁCS A SZAPORÍTÁSHOZ (az ujjakra vonatkozóan):
1 szemet szaporítunk a 1 lustakötéses szélszem mellett1 rh-t készítve. A következő sorban a rh-sokat csavartan kötjük- így a helyükön nem keletkeznek lyukak. A szaporított szemeket az A.1 jelű mintába illesztve kötjük tovább.

2.TANÁCS A SZAPORÍTÁSHOZ (a gomboláspántra vonatkozóan):
A gomb pántunk nem fog meghajlani a V nyakivágás alsó szélénél (ahol a fogyasztásokat kezdtük), ha minden SZO sorban az alábbiak szerint szaporítunk:
1 szemet szaporítunk a 1 lustakötéses szélszem mellett1 rh-t készítve. A következő sorban (FO), a ráhajtást csavartan kötjük, hogy ne keletkezzen lyuk. A szaporított szemeket a SZO felől fordítottan, a FO felől sima szemként kötjük.

MINTA:
Lásd az A.1 jelű diagramot (= rizsminta) A diagramok a minták minden sorát a színe oldal felől mutatják.

----------------------------------------------------------

A MINTALEÍRÁS ITT KEZDŐDIK:

----------------------------------------------------------

KARDIGÁN: RÖVID ÖSSZEFOGLALÓ
A pulóver testrészét részekben kötjük alulról felfelé haladva Körkötőtűn kötjük, oda-vissza. A darabot a mintában leírt módon varrjuk össze. Ezután szemeket szedünk fel a gomb pánt és a gallér kialakításához.

HÁTA:
A kezdéshez szedjünk fel 79-85-91-99-109-117 szemet a 6 mm vastag körkötőtűre, a Melody fonalból. 1 sort kötünk F szemekkel a fonákoldal felől. A következő SZO sorban így haladjunk a bordás mintával: Kössünk 1 szélszemet lustakötéssel - olvassuk el a fenti magyarázatot * 1 sima / 1 fordított. * Ismételjük a *-* közötti részt, amíg 2 szem marad, 1 sima, és 1 lustakötéssel kötött szélszemmel fejezzük be a sort.
Folytassuk a bord mintával oda-vissza haladva a fentiek szerint kb 8 cm-ig, úgy, hogy a következő sor SZO sor legyen.
Ezután, kössünk 1 sort F szemekkel a FO felől (a szélszemeket végig lustakötéssel kötjük), miközben a sorban egyenletesen elosztva fogyasztunk 13-15-15-17-19-19 szemet - olvassuk el a fenti 1. magyarázatot a szaporítások / fogyasztások elhelyezéséhez = 66-70-76-82-90-98 szem marad.
Váltsunk az 7 mm vastag kötőtűre, és a következő módon folytassuk a SZO felől: 1 szélszem lustakötéssel, kössük az A.1 jelű mintát, amíg 1 szem marad a kötőtűn, majd 1 szélszem lustakötéssel. A fentiek szerint folytassuk a kötést oda-vissza haladva. NE FELEDKEZZÜNK MEG A MEGFELELŐ KÖTÉSPRÓBA BETARTÁSÁRÓL!
Amikor a darabunk 38-39-40-41-42-43 cm, a következő módon láncoljunk le szemeket a karkivágás kialakításához: Láncoljuk le az első 3-3-4-5-5-6 szemet, és kössük a többi szemet a korábbiak szerint. Fordítsuk meg a darabot, és láncoljuk le az első 3-3-4-5-5-6 szemet a sor elején = 60-64-68-72-80-86 szem marad a kötőtűn.
Folytassuk az A.1 jelű mintával oda-vissza haladva, minden szemen.
Amikor a darabunk 54-56-58-60-62-64 cm-es láncoljuk le a középső 12-12-12-14-14-16 szemet a nyakkivágás kialakításához és a két vállrészt külön-külön fejezzük be.
Folytassuk az A.1 jelű minta kötését a korábbiaknak megfelelően. UGYANAKKOR, Láncoljunk le további 1 szemet a következő sorban a nyakrész mellett = 23-25-27-28-32-34 szem marad a vállhoz. Folytassuk a kötést a korábbiaknak megfelelően, amíg a darabunk 56-58-60-62-64-66 cm-es lesz. Láncoljuk le a szemeket
Készítsük el ugyanilyen módon a másik vállrészt.

JOBB ELEJE VÁLLRÉSZ (a darabot felvéve):
A kezdéshez szedjünk fel 41-43-47-51-55-59 szemet a 6 mm-es körkötőtűre, a Melody fonalból. 1 sort kötünk F szemekkel a fonákoldal felől. A következő SZO sorban így haladjunk a bordás mintával: Kössünk 1 szélszemet lustakötéssel * 1 sima / 1 fordított. * Ismételjük a *-* közötti részt, amíg 2 szem marad, 1 sima, és 1 szem lustakötéssel fejezzük be a sort.
Folytassuk a bord mintával oda-vissza haladva a fentiek szerint kb 8 cm-ig, úgy, hogy a következő sor SZO sor legyen.
Ezután, kössünk 1 sort F szemekkel a FO felől (a szélszemeket végig lustakötéssel kötjük), miközben a sorban egyenletesen elosztva fogyasztunk 7-7-7-9-9-9 szemet - olvassuk el a fenti 1. magyarázatot a szaporítások / fogyasztások elhelyezéséhez = 34-36-40-42-46-50 szem.
Váltsunk a 7 mm vastag körkötőtűre, és a következő körben így haladjunk a SZO felől (vagyis az eleje közepe felől): 1 szélszem lustakötéssel, kössük az A.1 jelű mintát, amíg 1 szem marad a kötőtűn, majd 1 szélszem lustakötéssel. az oldalánál. A fentiek szerint folytassuk a kötést oda-vissza haladva.
Amikor a darabunk 36-37-38-39-40-41 cm hosszú, kezdjük el a fogyasztásokat a V nyakkivágás kialakításához - olvassuk el a fenti 2. tanácsot a fogyasztáshoz. Ismételjük meg a fogyasztást, a fentiek szerint, minden 2. sorban (vagyis minden színe oldali sorban) összesen 3-3-4-4-4-4 alkalommal, majd minden 4. sorban (vagyis minden színe oldali sorban is) összesen 5-5-5-5-5-6 alkalommal.
UGYANAKKOR, amikor a darabunk b 38-39-40-41-42-43 cm-es, és a köv sort a FO felől kötjük, a következő körben láncoljunk le szemeket a nyakkivágás kialakításához: Láncoljuk le az első 3-3-4-5-5-6 szemet, és kössük a többi szemet a korábbiak szerint.
Miután minden fogyasztást elkészítettünk a karöltő és a V nyakkivágás kialakításához, 23-25-27-28-32-34 szem marad a kötőtűn. Folytassuk a kötést az A.1 jelű mintával, a korábbiaknak megfelelően, minden szemen, amíg a darabunk 56-58-60-62-64-66 cm-es lesz. Láncoljuk le a szemeket.

BAL ELEJE VÁLLRÉSZ (a darabot felvéve):
A kezdéshez szedjünk fel 41-43-47-51-55-59 szemet a 6 mm-es körkötőtűre, a Melody fonalból. 1 sort kötünk F szemekkel a fonákoldal felől. A következő SZO sorban így haladjunk a bordás mintával: Kössünk 1 szélszemet lustakötéssel * 1 sima / 1 fordított. * Ismételjük a *-* közötti részt, amíg 2 szem marad, 1 sima, és 1 szem lustakötéssel fejezzük be a sort.
Folytassuk a bord mintával oda-vissza haladva a fentiek szerint kb 8 cm-ig, úgy, hogy a következő sor SZO sor legyen.
Ezután, kössünk 1 sort F szemekkel a FO felől (a szélszemeket végig lustakötéssel kötjük), miközben a sorban egyenletesen elosztva fogyasztunk 7-7-7-9-9-9 szemet - olvassuk el a fenti 1. magyarázatot a szaporítások / fogyasztások elhelyezéséhez = 34-36-40-42-46-50 szem.
Váltsunk a 7 mm vastag körkötőtűre, és a következő körben így haladjunk a SZO felől (vagyis a darab oldala felől: 1 szélszem lustakötéssel, kössük az A.1 jelű mintát, amíg 1 szem marad a kötőtűn, majd 1 szélszem lustakötéssel. az eleje közepénél. A fentiek szerint folytassuk a kötést oda-vissza haladva.
Amikor a darabunk 36-37-38-39-40-41 cm hosszú, kezdjük el a fogyasztásokat a V nyakkivágás kialakításához - olvassuk el a fenti 2. tanácsot a fogyasztáshoz. Ismételjük meg a fogyasztást, a fentiek szerint, minden 2. sorban (vagyis minden színe oldali sorban) összesen 3-3-4-4-4-4 alkalommal, majd minden 4. sorban (vagyis minden színe oldali sorban is) összesen 5-5-5-5-5-6 alkalommal.
UGYANAKKOR, amikor a darabunk b 38-39-40-41-42-43 cm-es, és a köv sort a SZO felől kötük, a következő körben láncoljunk le szemeket a nyakkivágás kialakításához: Láncoljuk le az első 3-3-4-5-5-6 szemet, majd kössünk a korábbiaknak megfelelően, és fogyasszunk a V nyakkivágás kialakításához az eleje közepénél a korábbiak szerint.
Miután minden fogyasztást elkészítettünk a karöltő és a V nyakkivágás kialakításához, 23-25-27-28-32-34 szem marad a kötőtűn. Folytassuk a kötést az A.1 jelű mintával, a korábbiaknak megfelelően, minden szemen, amíg a darabunk 56-58-60-62-64-66 cm-es lesz. Láncoljuk le a szemeket

UJJAK:
A kezdéshez szedjünk fel 37-39-39-41-43-43 szemet a 6 mm-es körkötőtűre, a Melody fonalból. 1 sort kötünk F szemekkel a fonákoldal felől. A következő SZO sorban így haladjunk a bordás mintával: Kössünk 1 szélszemet lustakötéssel * 1 sima / 1 fordított. * Ismételjük a *-* közötti részt, amíg 2 szem marad, 1 sima, és 1 szem lustakötéssel fejezzük be a sort.
Folytassuk a bord mintával oda-vissza haladva a fentiek szerint kb 8 cm-ig, úgy, hogy a következő sor SZO sor legyen.
Ezután, kössünk 1 sort F szemekkel a FO felől (a szélszemeket végig lustakötéssel kötjük), miközben a sorban egyenletesen elosztva fogyasztunk 7 szemet - olvassuk el a fenti 1. magyarázatot a szaporítások / fogyasztások elhelyezéséhez = 30-32-32-34-36-36 szem.
Váltsunk az 7 mm vastag kötőtűre, és a következő módon folytassuk a SZO felől: 1 szélszem lustakötéssel, kössük az A.1 jelű mintát, amíg 1 szem marad a kötőtűn, majd 1 szélszem lustakötéssel. A fentiek szerint folytassuk a kötést oda-vissza haladva.
UGYANAKKOR, amikor a darabunk 10-10-9-10-10-10 cm-es, mindkét oldalon szap 1 szemet (OLVASSUK EL A FENTI 1. MAGYARÁZATOT A SZAPORÍTÁSHOZ). Ismételjük meg a szaporítást a fentiek szerint 5-4½-4-3½-3-2½ cm-ként összesen 8-9-10-10-11-12 alkalommal, mindkét oldalon = 46-50-52-54-58-60 szem marad. Folytassuk a kötést, amíg az ujja 49-48-47-46-43-41 cm-es lesz, tegyünk jelölőt mindkét oldalába (ez jelzi hol kezdődik a karöltő). Folytassuk a munkát amíg a darabunk összesen 51-50-50-50-47-46 cm-es. Láncoljuk le a szemeket Készítsük el ugyanilyen módon a másik ujját.

ÖSSZEÁLLÍTÁS:
Varrjuk össze az válla varrást, a széleket egymás mellé illesztve, hogy ne legyen a varrás-szélünk túl vastag.
Varrjuk az ujja felső ívét az eleje és háta karöltőjébe - figyeljük meg az ábrát. Varrjuk össze a karöltő alját (az ujjába tett jelölőnek a testrészen az oldalvarráshoz kell esnie.)
Varrjuk össze az ujjak alsó varrását, és a darab oldalát egyben - az ujja alatt kezdjünk, és varrjunk a karöltőig, majd le az eleje és a háta kezdőszéléig (a szélszemek külső ívébe öltve a varrásunk lapos lesz).
Ugyanilyen módon varrjuk be a másik ujját. Varrjuk össze az ujjak alsó varrását és a oldalvarrást.

AHÁTA NYAKKIVÁGÁS KIALAKÍTÁSA
A SZO-nál kezdve szedjünk fel kb 21-21-21-23-23-27 szemet a háta nyakkivágásnál, a 6 mm vastag körkötőtűvel és a Melody fonallal (a szemek száma legyen 2-v2l osztható + 1). Ezután kössünk a bord mintával a SZO felől a köv módon: Kössünk 1 szélszemet lustakötéssel * 1 sima / 1 fordított. * Ismételjük a *-* közötti részt, amíg 2 szem marad, 1 sima, és 1 szem lustakötéssel fejezzük be a sort.
Folytassuk oda-vissza haladva a fentiek szerint, amíg a bordás minta kb 4 cm-es lesz. Lazán láncoljuk el a szemeket: a sima szemeket simán, a fordított szemeket fordított szemekkel.

BALOLDALI GOMBOLÁSPÁNT:
MIELŐTT FOLYTATNÁNK A MUNKÁT OLVASSUK EL A TELJES HÁTRA LÉVŐ RÉSZT!
A jobboldalon a vállnál kezdjünk, és szedjünk fel kb 32-32-34-36-38-40 szemet a szélszem mellett a V nyakkivágás szélén, majd szedjünk fel 56-58-60-60-62-64 szemet a V nyakkivágás alatt az eleje közepénél a szélszem mellett = kb 88-90-94-96-100-104 szem a válltól lefelé a kezdőszélig (a szemek számának 2-vel oszthatónak kell lennie).
Ezután kössünk a bord mintával oda-vissza haladva a FO felől kezdve, a köv módon: Kössünk 1 szélszemet lustakötéssel * 1 F / 1 S. * Ismételjük a *-* közötti részt, amíg 1 szem marad, 1 sima, és 1 szem lustakötéssel fejezzük be a sort.
A fentiek szerint folytassuk a kötést a bordásmintával oda-vissza haladva.
UGYANAKKOR, minden SZO sorban szaporítsunk 1 szemet a bord mintának abban a 3 S szemében, ami a V nyakkivágás aljához a legközelebb van. Folytassuk a szaporítást a fentiek szerint, minden sorban, amíg a pánt kb 4 cm-es lesz. Láncoljuk el a szemeket: a sima szemeket simán, a fordított szemeket fordított szemekkel.

A JOBBOLDALI GOMBOLÁSPÁNT:
MIELŐTT FOLYTATNÁNK A MUNKÁT OLVASSUK EL A TELJES HÁTRA LÉVŐ RÉSZT!
A jobboldalon az alsó szélénél kezdjünk, és szedjünk fel kb 56-58-60-60-62-64 szemet a szélszem mellett a z eleje közepénél a szélszem mellett, majd szedjünk fel 32-32-34-36-38-40szemet a V nyakkivágásszélén a vállig = kb 88-90-94-96-100-104 szem a válltól lefelé a kezdőszélig (a szemek számának 2-vel oszthatónak kell lennie).
Ezután kössünk a bord mintával oda-vissza haladva a FO felől kezdve, a köv módon: Kössünk 1 szélszemet lustakötéssel * 1 S / 1 F. * Ismételjük a *-* közötti részt, amíg 1 szem marad, 1 sima, és 1 szem lustakötéssel fejezzük be a sort.
A fentiek szerint folytassuk a kötést a bordásmintával oda-vissza haladva.
UGYANAKKOR, minden SZO sorban szaporítsunk 1 szemet a bord mintának abban a 3 S szemében, ami a V nyakkivágás aljához a legközelebb van. a bal gomb pánthoz hasonló módon. Folyt a szap a bal gomb pánthoz hasonló módon.
UGYANAKKOR, amikor a pánt kb 2 cm-es lesz, egyenletesen elosztva készítsünk 5-5-5-6-6-6 gomblyukat. A felső gomblyukat kb 1 cm-re helyezzük a V nyakkivágás kezdése alá az alsót kb 4 cm-re az alsó széltől. 1 GOMBLYUK = 2 szemet összekötünk, majd 1 rh-t készítünk. A köv sorban a rh-t S vagy F kössük le (a bord mintának megfelelően), a helyén lyuknak kell keletkeznie.
Amikor a pánt kb 4 cm-es, láncoljuk le a szemeket: a S szemeket simán, a F szemeket fordítottan.

ÖSSZEÁLLÍTÁS:
Varrjuk össze a gomb pántok rövid végét a nyakkivágás szegélyéhez (a vállaknál) a szélszem mellett - ügyeljünk arra, hogy a varrásszél a FO felé essen.
Varrjuk fel a gombokat a bal elejére.

Diagram

= sima a színe oldalon, fordított a fonákoldalon
= fordított a színe oldalon, sima a fonákoldalon
= Az ujja felső ívét a köv módon varrjuk a karöltőbe: Varrjuk az a-t az A-ba, és a b-t a B-be.

Segítségre van szüksége a mintával kapcsolatban?

Köszönjük, hogy a DROPS Design mintáját választotta! Sokat dolgozunk azért, hogy mintáink könnyen érthetőek és hibamentesek legyenek. Minden mintát Norvégból fordítunk, és a méreteket, számításokat mindig ellenőrizheti az eredeti mintán (DROPS 217-30) .

Post a comment to pattern DROPS 217-30