DROPS / 215 / 11

Snow Ripples by DROPS Design

Kötött pulóver 2 szál DROPS Air fonalat összefogva és 1 szál DROPS Brushed Alpaca Silk fonalból. A darabot fentről lefelé irányban készítjük, mackókötéssel és kerek vállrésszel Méret: S -XXXL

DROPS design: ai-292 jelű minta
C+C+C vagy E + C fonalcsoport.
----------------------------------------------------------

DROPS Air fonal a Garnstudiótól (a C fonalcsoporthoz tartozik)
350-400-450-500-550-600 gramm a 01 sz. törtfehér színből
Használjunk még:
DROPS BRUSHED ALPACA SILK fonal a Garnstudiótól (a C fonalcsoporthoz tartozik)
100-125-125-125-150-150 gramm a 01 sz. törtfehér színből

A KÖTÉSPRÓBA:
7 szem egymás mellett és 16 sor egymás fölött a mackókötéssel 2 szál Air fonallal + 1 szál Brushed Alpaca Silk fonalat összefogva = 10 X 10 cm.

KÖTŐTŰK:
DROPS kéthegyű kötőtű: 12 mm vastag.
DROPS körkötőtű: 12 mm vastag. 80 cm hosszú a mackókötéshez. és az A.1 jelű mintához.
DROPS kéthegyű kötőtű: 9 mm vastag. A bord mintához és a két ujjához.
DROPS körkötőtű: 9 mm vastag. 80 cm hosszú a testrész aljához.
Ne feledkezzünk meg arról, hogy a megadott tűméret csak ajánlás. Készítsünk kötéspróbát! Ha a 10 cm-n túl sok szemünk van, váltsunk nagyobb kötőtűre. Ha a 10 cm-n túl kevés szemünk van, váltsunk kisebb kötőtűre.

Elkészítette ezt, vagy egy másik mintánkat? Zegyen #dropsdesign taget a képekre a szoliális médiában, hogy mi is láthassuk.

Másik fonalat szeretne használni? Próbálja ki a fonal-átváltónkat!
Nem tudja melyik méretet válassza? Akkor segíthet, ha tudja, hogy a modell kb 170 cm magas és S vagy M méretet hordHa pulóvert, kardigánt, ruhát vagy hasonló darabot készít, a kész darab méreteit a minta alján találja.

65% Alpaka, 28% Poliamid, 7% Gyapjú
minimum 1882.00 Ft /50g
DROPS Air mix DROPS Air mix 1882.00 Ft /50g
Nordfonal.hu
Rendelés
DROPS Air uni colour DROPS Air uni colour 1882.00 Ft /50g
Nordfonal.hu
Rendelés

77% alpaka, 23% selyem
minimum 994.00 Ft /25g
DROPS Brushed Alpaca Silk uni colour DROPS Brushed Alpaca Silk uni colour 994.00 Ft /25g
Ehhez a darabhoz, megvásárolhatja a fonalat már 17150Ft. Olvasson tovább.

Mintaleírás

----------------------------------------------------------

TANÁCSOK A MINTA ELKÉSZÍTÉSÉHEZ:

----------------------------------------------------------

TANÁCS A SZAPORÍTÁSHOZ (egyenletesen elosztva elhelyezett szaporításokhoz):
Úgy számoljuk ki, hogy az egyenletesen elosztott szaporításokhoz hol kell a sorban szemeket összekötnünk, hogy vesszük a kötőtűn lévő szemek számát (vagyis ebben a példában 36 szemet), és a szemek számát elosztjuk azzal a számmal, ahány szemet kell szaporítanunk, (ebben a példában 18) = 2.
Ebben a példában tehát, 1 rh-t készítve szaporítunk, minden 2. szem után. A ráhajtásokat szorosra készítsük, hogy a helyükön ne keletkezzenek lyukak. A következő körben a ráhajtást csavartan kötjük, hogy ne keletkezzen lyuk.

Mackókötés (körben kötve):
1. KÖR: * 1 S, 1 rh, 1 szemet F leemelünk, 1 sima. * Ismételjük a *-* közötti részt, a teljes körben.
2. KÖR: * 1 rh, 1 szemet F leemelünk, a rh-t és a leemelt szemet F összekötjük. * Ismételjük a *-* közötti részt, a teljes körben.
3. KÖR: * A rh-t és a leemelt szemet fordítottan összekötjük, 1 rh, 1 szemet fordítottan leemelünk. * Ismételjük a *-* közötti részt a teljes körben.
Ismételjük a 2- 3. köröket.

MINTA:
Lásd az A.1 jelű diagramot.

TANÁCS A FOGYASZTÁSHOZ (az ujja alsó középvonalánál):
Minden szaporítást a mackókötés olyan sorában készítünk, ahol a rh-sokat és a S szemeket összekötjük.
2 SZEMET A KÖV MÓDON FOGYASZTUNK JOBBRA DŐLŐEN (vagyis a jelölt F szem után 3 szem + 2 rh-sal kezdjük): az 1. szemet és rh-t lazán a jobboldali kötőtűre emeljük, mintha S össze akarnánk kötni őket, 1 F szemet kötünk. A leemelt szemet és rh-t a jobboldali kötőtűn átemeljük a F szemen, és visszacsúsztatjuk a baloldali kötőtűre A szemet és a rh-t, amin a szemet átemeltük csúsztassuk vissza a baloldali kötőtűre, és végül a megmaradt szemet csúsztassuk vissza a jobboldali kötőtűre = 2 szemet fogyasztottunk.
2 SZEMET A KÖV MÓDON FOGYASZTUNK BALRA DŐLŐEN (vagyis a jelölt F szem után kezdjük): Az 1. S szemet és rh-t S a jobboldali kötőtűre emeljük, (mintha össze akarnánk kötni), a köv 2 szemet összekötjük (vagyis 1 F szemet + a szemet és a rh-t), majd a leemelt szemet a rh-t az összekötött szemeken át a jobboldali kötőtűre emeljük (= 2 szemet fogyasztottunk).

TANÁCS A LELÁNCOLÁSHOZ:
A leláncolás nem lesz túl szoros, ha 0,5 - 1 mm-el nagyobb tűt használunk hozzá. Ha a leláncolásunk még így is túl szoros, készítsünk 1 rh-t, kb minden 4. szem után, és ezeket S szemként láncoljuk le.

----------------------------------------------------------

A MINTALEÍRÁS ITT KEZDŐDIK:

----------------------------------------------------------

PULÓVER: RÖVID ÖSSZEFOGLALÓ
A nyakkivágás szegélyét és a vállrészt körben kötjük körkötőtűn / kéthegyű kötőtűkön, a hátán a jobb válltól kezdve, fentről lefelé haladva. A vállrész szemeit szétválasztjuk a testrészhez és a két ujjához. A pulóver testét körben kötjük a körkötőtűn, fentről lefelé haladva: A darab ujját körben kötjük, a kéthegyű kötőtűkön, fentről lefelé haladva.
MEGJEGYZÉS: A mackókötésnél a szemeket mindig a rh-sok nélkül számoljuk. A ráhajtások mindig a S szemhez tartoznak,

A NYAKKIVÁGÁS SZEGÉLYE:
A kezdéshez lazán szedjünk fel 36-38-38-40-42-44 szemet a 9 mm vastag kéthegyű kötőtűkkel vagy körkötőtűvel 2 szál Air és 1 szál Brushed Alpaca Silk fonalat összefogva (= 3 szál). Ezután kössünk 1 S / 1 F bordás mintával körben. Amikor a bord minta 5 cm-es, tegyünk jelölőt a darabba, a kör kezdetéhez. A vállrészt ettől a jelölőtől mérjük. Folytassuk a bord mintával, amíg a darabunk 7-7-7-8-8-8 cm-es lesz, a kezdőszéltől mérve.
Amikor a bordás mintát elkészítettük, kössünk 1 kört sima szemekkel miközben, UGYANAKKOR, egyenletesen elosztva szaporítsunk 18-20-20-20-22-22 szemet (OLVASSUK EL A FENTI TANÁCSOT A fogyasztások / szaporítások elhelyezésének kiszámításához) = 54-58-58-60-64-66 szem marad a kötőtűn.
Váltsunk a 12 m vastag kéthegyű kötőtűkre / rövidebb körkötőtűkre. Kössük a vállrészt az alábbi magyarázat szerint:

VÁLLRÉSZ:
Kössünk a mackókötéssel - olvassuk el a fenti magyarázatot. NE FELEDKEZZÜNK MEG A MEGFELELŐ KÖTÉSPRÓBA BETARTÁSÁRÓL!
Amikor a darabunk 6-7-7-7-8-8 cm-es, a nyakkivágásba tett jelölőtől mérve, kössük az A.1 jelű mintát körben haladva (az A.1 jelű minta = kb 4 cm magas)
UGYANAKKOR, az A.1 jelű minta 1. körében szaporítsunk egyenletesen elosztva 328-30-30-30-32-34 szemet = 82-88-88-90-96-100 szem. és az A.1 jelű minta utolsó körében egyenletesen elosztva szaporítsunk 18-18-24-26-28-30szemet = 100-106-112-116-124-130 szem.
Amikor az A.1 jelű mintával elkészültünk, kössünk a mackókötéssel (kezdjük az 1. körrel, majd folytassuk a 2. és a 3. körrel a korábbiak szerint.
Amikor a darabunk 20-22-22-24-26-27 cm-es, a nyakkivágásba tett jelölőtől mérve, kössük az A.1 jelű mintát körben haladva. UGYANAKKOR, az A.1 jelű minta után az 1. körben, egyenletesen elosztva szaporítsunk 4-6-10-14-18-24 szemet = 104-112-122-130-142-154 szem.
Amikor a vállrész 21-23-24-26-28-29 cm-es a jelölőtől mérve, osszuk szét a vállrész szemeit a testrész és az ujjak szemeire az alábbi magyarázat szerint (ha a megfelelő kötéspróbával kötöttünk, néhány sor maradt az A.1 jelű mintából a szemek szétosztásakor - az A.1 jelű minta hátralevő részét a testrészen és a két ujján kössük tovább).
Kössük a vállrészt mintát a következő módon: Az első 21-23-25-27-29-31 szemet tegyük szemtartóra / maradék fonalra (= a jobb ujja), szedjünk fel 5-5-5-7-7-7 új szemet (= az oldalán az ujja alatt) folytassuk a következő 31-33-36-38-42-46 szemmel a korábbiaknak megfelelően (= eleje), csúsztassuk a következő 21-23-25-27-29-31szemet szemtartóra / maradék fonalra (= a jobb ujja), szedjünk fel 5-5-5-7-7-7 új szemet az oldalán, az ujja alatt. Kössük le a maradék 31-33-36-38-42-46 szemet a korábbiaknak megfelelően (= háta). Vágjuk el a fonalat. Ezután a testrészt és a két ujját külön- külön készítjük el. A DARABOT EZUTÁN ETTŐL A PONTTÓL MÉRJÜK!

TESTRÉSZ:
= 72-76-82-90-98-106.szem. A kört az ujja alatt újonnan felszedett 5-5-5-7-7-7 szem közepénél kezdjük az egyik oldalon. Kössünk tovább, fejezzük be az A.1 jelű mintát. Kössünk a mackókötéssel a korábbiak szerint 11-11-12-12-12-12 cm-t. Készítsük az A.1jelű mintát. Kössünk a mackókötéssel a korábbiak szerint 11-11-12-12-12-13 cm-t- a mackókötés mintájának 2. körével fejezzük be. Kössünk tovább, amíg a darabunk 29-29-30-30-30-31 cm-es (vagy a kívánt hosszúságú - kb 6 cm marad a teljes méretig) lesz. Most próbáljuk fel a pulóvert, majd kössünk a kívánt hosszig, de ügyeljünk arra, hogy a mackókötés2. köre után fejezzük be.
Váltsunk a 9 mm vastag körkötőtűre. Kössünk bord mintával körben (= 1 S / 1 F), de a mintát úgy helyezzük el, hogy szépen illeszkedjen a mackókötés mintájára. Az 1. körben a mackókötés S szemeit kössük össze a hozzájuk tartozó rh-sokkal.
Folytassuk a kötést bordás mintával (a s szemeken simán, a F szemeken fordítottan) körben 6 cm-ig, majd láncoljuk el a szemeket, a sima szemeket simán, - olvassuk el a fenti tanácsot a szemek fogyasztásához. A pulóver körül-belül 60-62-64-66-68-70 cm-es a vállrésztől lefelé mérve.

UJJA:
Csúsztassuk vissza az egyik ujjához szemtartóra félretett 21-23-25-27-29-31 szemet az 12 mm-es kéthegyű kötőtűkészletre/ körkötőtűre. Szedjünk fel 1-1 új szemet az ujjak alatt felszedett 5-5-5-7-7-7 új szem mindegyikébe = 26-28-30-34-36-38 szem.
Tegyünk jelölőszálat az ujja alsó középvonalához, az újonnan felszedett 5-5-5-7-7-7 szem közepére Kötés közben a jelölőket is mozdítsuk felfelé. Ezt a jelölőt később a fogyasztások elhelyezésénél fogjuk használni.
A kört a jelölt szem után kezdjük (vagyis a jelölt szem most a kör utolsó szeme). A testhez hasonló módon fejezzük be az A.1 jelű mintát.
Ezután a mackókötés mintáját kötjük körben.
UGYANAKKOR, amikor az ujja 4 cm-es, a szemek szétválasztásától mérve (minden méretben), fogyasszunk 2 szemet jobbra dőlően az ujja alatt (fogy 2 szemet a jelölt szem előtt) - olvassuk el a fenti tanácsot a fogyasztáshoz.
Amikor az ujja kb 7 cm-es a szemek szétválasztásától lefelé mérve (minden méretben) fogyasszunk 2 szemet balra dőlően az ujja alatt (fogy 2 szemet a jelölt szem után) = 22-24-26-30-32-34 szem.
Kössünk, amíg a mackókötés kb 34-33-33-30-28-28 cm hosszú lesz a szemek szétválasztásától mérve és a mackókötés 2. sora után járunk. Kb 6 cm marad a teljes méretig, Próbáljuk fel a pulóvert és kössünk, amíg elérjük a megfelelő méretet. Most próbáljuk fel a pulóvert, majd kössünk a kívánt hosszig, de ügyeljünk arra, hogy a mackókötés2. köre után fejezzük be. MEGJEGYZÉS: a nagyobb méreteknél a szélesebb vállak és a hosszabb felső ívek miatt készítjük az ujját rövidebbre).
Kössünk 1 kört sima szemekkel, miközben, UGYANAKKOR, egyenletesen elosztva fogyasszunk 4-4-6-8-10-10 szemet (ebben a körben kössük össze a mackókötés rh-sait a S szemekkel = 18-20-20-22-22-24 szem marad a kötőtűn.
Ezután váltsunk a 9 mm vastag kéthegyű kötőtű készletre, és kössünk a bordás mintával (1 sima / 1 fordított) körben 6 cm-ig. A sima szemeket simán, a fordított szemeket fordítottan láncoljuk le a szemeket. Olvassuk el a fenti tanácsot a szemek leláncolásához. Az ujja kb 40-39-39-36-34-34 cm-es a szemek szétválasztásától lefelé mérve. Készítsük el ugyanilyen módon a másik ujját.

Diagram

= sima (S)
= fordított (F)

Segítségre van szüksége a mintával kapcsolatban?

Köszönjük, hogy a DROPS Design mintáját választotta! Sokat dolgozunk azért, hogy mintáink könnyen érthetőek és hibamentesek legyenek. Minden mintát Norvégból fordítunk, és a méreteket, számításokat mindig ellenőrizheti az eredeti mintán (DROPS 215-11) .

Megjegyzések / Kérdések (10)

Hildegard Rueda 11.10.2020 - 09:23:

Creo que tiene un error la descripción porque en la primera vuelta del English rib se realizan aumentos que posteriormente no son considerados en el conteo de puntos

Helena 26.09.2020 - 14:05:

Hei! Jeg er i gang med å strikke, og nå skal jeg begynne med å strikke helpatent med kast, noe jeg aldri har gjort før. Det jeg legger merke til er at beskrivelsen av helpatent med kast i oppskriften er ulik den hjelpevideoen som det er linket til rett under. Hvilken måte skal jeg følge? Og hvorfor er det to ulike beskrivelser av samme strikkemåte?

Hildegard Rueda 09.09.2020 - 07:51:

Hurry please!

Sandra 20.08.2020 - 18:07:

OMGOSH~ I can't wait! This is beautiful!

Anna 05.08.2020 - 15:44:

Piękny 😍nie mogę się już doczekać wzoru.

Anita Sundermeier 22.07.2020 - 10:50:

"Eiszeit"

Susana Lunate Graells 08.06.2020 - 13:54:

Muy original

Carmen-Gabriela 07.06.2020 - 16:50:

My beloved Concertina

Polar Bear 07.06.2020 - 12:06:

Trøjen minder om is og sne, synes jeg..

Leonore 04.06.2020 - 15:49:

Gefällt mir gut

Post a comment to pattern DROPS 215-11