Watercolour Sky by DROPS Design

Kötött DROPS pulóver és kerek vállrésszel DROPS Fabel fonalból. A darabot fentről lefelé irányban készítjük, csíkokkal és 3/4-es ujjakkal. S - XXXL méretekben

  • Watercolour Sky / DROPS 210-22 - Kötött DROPS pulóver és kerek vállrésszel DROPS Fabel fonalból. A darabot fentről lefelé irányban készítjük, csíkokkal és 3/4-es ujjakkal. S - XXXL méretekben
  • Watercolour Sky / DROPS 210-22 - Kötött DROPS pulóver és kerek vállrésszel DROPS Fabel fonalból. A darabot fentről lefelé irányban készítjük, csíkokkal és 3/4-es ujjakkal. S - XXXL méretekben
DROPS design: fa-456 jelű minta
A fonalcsoport
----------------------------------------------------------

Méretek:
S - M - L - XL - XXL - XXXL

ALAPANYAGOK:
DROPS FABEL fonal a Garnstudiótól (az A fonalcsoporthoz tartozik)
150-150-150-200-200-200 gramm a 100 sz. törtfehér színből
50-50-50-50-50-100 gramm a 912 sz. lágy csoki színből
50-50-50-50-50-100 gramm a 910 sz. tengeri köd színből:
50-50-50-50-50-100 gramm a 904 sz. levendula színből
50-50-50-50-50-50 gramm a 161 sz. rózsaszínlom színből:

A KÖTÉSPRÓBA:
23 szem egymás mellett és 30 sor egymás fölött a harisnyakötéssel = kb 10 x 10 cm.

KÖTŐTŰK:
DROPS KÉTHEGYŰ KÖTŐTŰ KÉSZLET: 3,5 MM VASTAG
DROPS KÖTŐTŰ: 3,5 MM VASTAG 40 és 80 cm hosszú a harisnyakötéshez.
DROPS KÉTHEGYŰ KÖTŐTŰ KÉSZLET: 2,5 MM VASTAG
DROPS KÖTŐTŰ: 2,5 MM VASTAG 40 és 80 cm hosszú a bordásmintához.
Ne feledkezzünk meg arról, hogy a kötőtű mérete csak ajánlás. Mindig készítsünk, és ellenőrizzük a kötéspróbát. Ha a 10 cm-n túl sok szemünk van, váltsunk nagyobb kötőtűre. Ha a 10 cm-n túl kevés szemünk van, váltsunk kisebb kötőtűre.

-------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------

75% gyapjú, 25% poliamid
minimum 908.00 Ft /50g
DROPS Fabel uni colour DROPS Fabel uni colour 908.00 Ft /50g
Nordfonal.hu
Rendelés
DROPS Fabel print DROPS Fabel print 980.00 Ft /50g
Nordfonal.hu
Rendelés
DROPS Fabel long print DROPS Fabel long print 1053.00 Ft /50g
Ehhez a darabhoz, megvásárolhatja a fonalat már 6356Ft. Olvasson tovább.

Mintaleírás

----------------------------------------------------------

TANÁCSOK A MINTA ELKÉSZÍTÉSÉHEZ:

----------------------------------------------------------

CSÍKOK:
Kössünk 4 csíkot a köv módon (ügyeljünk arra, hogy minden csík a színnel kezdődjön és a törtfehérrel érjen véget):
1. csík: Kössünk * 1 kört a csokoládé színnel, 1 kört a törtfehér színnel. * Ismételjük a *-* közötti részt összesen 18-18-19-19-20-20 cm cm-ig (a kezdőszéltől mérve).
2. csík: Kössünk * 1 kört a tengeri köd színű fonallal, 1 kört a törtfehér színnel. * Ismételjük a *-* közötti részt 13-13-13-14-14-14 cm-ig.
3. csík Kössünk * 1 kört a levendula színű fonallal, 1 kört a törtfehér színnel. * Ismételjük a *-* közötti részt 13-13-13-14-14-14 cm-ig.
4. csík Kössünk * 1 kört a rózsaszín álom fonallal, 1 kört a törtfehér színű fonallal. * Ism a *-* közötti részt a teljes méretig.

1-ES TANÁCS A SZAPORÍTÁSHOZ (egyenletesen elosztva elhelyezett szaporításokhoz):
Úgy számoljuk ki, az egyenletesen elosztott szaporításokhoz hol kell a sorban a szaporítást elkészítenünk, hogy vesszük a kötőtűn lévő szemek számát (vagyis ebben a példában 108 szemet), és a szemek számát elosztjuk azzal a számmal, ahány szemet kell szaporítanunk (ebben a példában 20) = 5,4.
Ebben a példában tehát, 1 rh-t készítve szaporítunk, felváltva minden 5. és 6. szem után (kb). A következő sorban/körben a ráhajtásokat csavartan kötjük, így a helyükön nem keletkezik lyuk.

2. TANÁCS A SZAPORÍTÁSHOZ (a kerek vállrészhez)
Minden szaporítást a törtfehér színű fonallal kötött körökben készítünk. 1 szem szaporításához 2 szem között 1 ráhajtást (rh) készítünk. A RH-sokat a következő körben csavartan kötjük le, a helyükön nem keletkezik lyuk.

3. TANÁCS A SZAPORÍTÁSHOZ (a testrész oldalánál):
Kössünk, amíg 2 szem marad a jelölő előtt, 1 RH, 4 sima (a jelölő a 4 szem közepénél van),1 RH (= 2 szemet szaporítottunk). Szaporítsunk a fentiek szerint mindkét jelölőnél (= összesen 4 szemet szaporítottunk a körben).
A következő sorban/körben a ráhajtást csavartan kötjük, így a helyükön nem keletkezik lyuk.

TANÁCS A FOGYASZTÁSHOZ (az ujjánál):
Minden jelölő mindkét oldalán a következő módon fogyasztunk 1 szemet: Kössünk, amíg 3 szem marad a jelölő előtt, 2 szemet simán összekötünk, 2 sima szemet kötünk (a jelölő a 2 szem között van), 1 szemet simán leemelünk, 1 sima, majd a leemelt szemet a lekötött szemen átemeljük.

TANÁCS A LELÁNCOLÁSHOZ:
A leláncolt szélünk nem lesz túl szoros, ha nagyobb (vastagabb) kötőtűvel láncoljuk le a szemeket. Ha a leláncolt szélünk még mindig túl szoros, segíthet, ha kb minden 4. szem után 1 rh-t készítünk, UGYANAKKOR, ezt a rh-t sima szemként láncoljuk le.

----------------------------------------------------------

A MINTALEÍRÁS ITT KEZDŐDIK:

----------------------------------------------------------

PULÓVER: RÖVID ÖSSZEFOGLALÓ
A nyakkivágás szegélyét és a vállrészt körben kötjük, a háta közepénél kezdve, a körkötőtűn fentről lefelé haladva. A szemeket most szétválasztjuk a testrészhez és a két ujjához. A testrészt körben kötjük tovább a körkötőtűn. A pulóver ujját körben kötjük, a kéthegyű kötőtűkön, fentről lefelé haladva.

A NYAKKIVÁGÁS:
A kezdéshez lazán szedjünk fel 104-108-112-116-120-124 szemet az 2,5 mm-es körkötőtűre, a törtfehér színű fonalból. Kössük a CSÍKOKAT - olvassuk el a fenti magyarázatot (vagyis az 1. kört a csokoládé színű fonallal kötjük).
Kössünk 1 kört S szemekkel.
Most kössünk a bordás mintával (= 2 sima, 2 fordított), minden szemen.
Amikor a bordás minta 2 cm-es (és a köv sor törtfehér színnel kötött sor) váltsunk a 3,5 mm vastag körkötőtűre. Tegyünk jelölőt a kör közepére, a vállrészt ettől a jelölőtől mérjük.

VÁLLRÉSZ:
Ezután kössünk 1 kört sima szemekkel, UGYANAKKOR, egyenletesen elosztva szaporítsunk 15-20-24-28-24-16 szemet a körben. OLVASSUK EL A FENTI 1. TANÁCSOT A SZAPORÍTÁSHOZ! = 119-128-136-144-144-140 szem.
2 kört kötünk.
NE FELEDKEZZÜNK MEG A MEGFELELŐ KÖTÉSPRÓBA BETARTÁSÁRÓL!
Ezután a következő csokoládé színnel kötött körben tegyünk jelölőket a szemek közé a köv módon:
* Kössünk 3 S szemet, tegyünk jelölőt a köv szembe, és kössük le a köv szemet, Kössünk 3-4-4-4-4-3 S szemet. * Ismételjük a *-* közötti részt (= egymás mellett 17-16-17-18-18-20 alkalommal.
A szemeket ezeknek a jelölt szemeknek a két oldalán szaporítjuk majd.
A következő törtfehér színnel kötött körben szaporítsunk1 szemet minden jelölt szem előtt = 17-16-17-18-18-20 szemet szaporítottunk - olvassuk el a fenti 2. tanácsot a szaporításhoz.
Ismételjük meg a szaporítást a fentiek szerint, minden 4. körben, összesen 12-13-14-15-17-17 alkalommal, de mindig felváltva a jelölt szem előtt és után szaporítsunk = 23-336-374-414-450-480 szem.
Amikor a darabunk 18-20-21-23-25-27 cm-es a z elejébe tett jelölőtől, a következő színe oldali sorban osszuk szét a testrész és az ujjak szemeit a köv módon:
Kössünk az első 47-49-54-59-66-71 szemen (= fél háta). A következő 68-70-79-89-93-98 szemet tegyük szemtartóra az ujjához, szedjünk fel 8 új szemet az ujja alatt, folytassuk a következő 93-98-108-118-132-142 szemmel (= eleje), csúsztassuk a következő 68-70-79-89-93-98 szemet szemtartóra a másik ujjához, szedjünk fel 8 új szemet az ujja alatt, és kössük az utolsó 47-49-54-59-66-71 szemet (= fél háta).

TESTRÉSZ:
= 203-212-232-252-280-300 szem. Tegyünk jelölőt, mindkét oldalra, az ujja alatt újonnan felszedett 8 szem közepére (= a testrész két oldala). Most 102-106-116-126-140-150 szem van a hátához, és 101-106-116-126-140-150 szem az elejéhez.
A jelölőt a munka haladtával együtt mozdítsuk felfelé, az oldalaknál a szaporításokhoz használjuk majd.
Folytassuk körben haladva, a csíkokkal és harisnyakötéssel.
Amikor a darabunk 3 cm-es attól a ponttól, ahol a szemeket szétválasztottuk, mindkét jelölő mindkét oldalán szaporítsunk 1 szemet. OLVASSUK EL A FENTI 3. TANÁCSOT A SZAPORÍTÁSHOZ! (= összesen 4 szemet szaporítottunk).
Ismételjük meg a szaporítást a fentiek szerint, mindkét oldalon, 4 cm-ként, összesen 6 alkalommal = 227-236-256-276-304-324 szem marad.
Amikor a darabunk 28-28-29-29-29-29 cm-es attól a ponttól, ahol a szemeket a két ujjához szemtartóra / maradék fonalra tettük, a következő körben szaporítsunk1-0-0-0-0-0 szemet = 228-236-256-276-304-324 szem.
Váltsunk a 2,5 mm vastag körkötőtűre. Kössünk bordáskötéssel = 2 sima/ 2 fordított, kb 3 cm-t, (az utolsó kör törtfehér színű fonallal kötött kör legyen) majd, lazán láncoljuk le a szemeket a sima szemeket simán, a fordítottakat fordítottan. A rózsaszínálom színű fonallal S szemekkel láncoljuk le a szemeket. OLVASSUK EL A FENTI TANÁCSOT A LELÁNCOLÁSHOZ!

UJJAK:
Csúsztassuk vissza az egyik ujjához szemtartóra félretett 68-70-79-89-93-98 szemet a 3,5 mm vastag kéthegyű kötőtűkészletre/ körkötőtűre. Szedjünk fel 1-1 új szemet az ujjak alatt felszedett 8 szem mindegyikébe = 76-78-87-97-101-106 szem van a kötőtűnkön. Tegyünk jelölőt az ujja alatt a 8 új szem közepére. A jelölőt a munka haladtával együtt mozdítsuk felfelé, az ujjak alsó középvonalánál a fogyasztásokhoz használjuk majd. Folytassuk harisnyakötéssel és a csíkos mintával.
Amikor a darabunk 3-3-1-1-4-2 cm-es attól a ponttól, ahol a szemeket szétválasztottuk, mindkét jelölő mindkét oldalán fogyasszunk1 szemet. OLVASSUK EL A FENTI TANÁCSOT A FOGYASZTÁSHOZ! (= összesen 2 szemet fogyasztottunk).
Ismételjük meg a fogyasztást a fentiek szerint 2½-2½-2-1½-1-1 cm-ként, összesen 9-9-12-16-17-19 alkalommal = 58-60-63-65-67-68 szem marad.
Amikor az ujja 29-28-28-26-25-23 cm-es attól a ponttól, ahol a szemeket szétválasztottuk, váltsunk a 2,5 mm vastag körkötőtűre, kössünk 1 kört sima szemekkel, miközben a körben, egyenletesen elosztva szaporítsunk 2-0-1-3-1-0 szemet = 60-60-64-68-68-68 szemünk lesz a kötőtűn. Kössünk bordáskötéssel = 2 sima/ 2 fordított, kb 3 cm-t, (az utolsó kör törtfehér színű fonallal kötött kör legyen). A rózsaszín álom színű fonallal, majd, lazán láncoljuk le a szemeket a sima szemeket simán, a fordítottakat fordítottan.
Készítsük el ugyanilyen módon a másik ujját.

Köszönjük, hogy a DROPS Design mintáját választotta! Sokat dolgozunk azért, hogy mintáink könnyen érthetőek és hibamentesek legyenek. Minden mintát Norvégból fordítunk, és a méreteket, számításokat mindig ellenőrizheti az eredeti mintán (DROPS 210-22) .

Megjegyzések / Kérdések (51)

country flag Kjerst wrote:

Watercolour Sky i XL. Jeg har kommet til bærestykke og har økt til 144 masker, strikket to omganger og nå satt markører i hver 8. maske etter den første markøren som er i 4. maske. Jeg avslutter omgangen med siste markør før de 4 siste rettmaskene. Totalt får jeg da 17. markører. I følge oppskrift skal det være 18, markører i str XL. Hva er galt? Fortsetter jeg med 17. blir jo alle økninger feil i følge oppskriften videre.

23.05.2022 - 11:56

DROPS Design answered:

Hei Kjerst. Du har i str. XL 144 masker. Strikk 3 masker, sett 1 merke i neste maske og strikk denne masken, strikk 4 masker = 8 masker. Da kan vi si at 1 rapport går over 8 masker og i 1 rapport er det 1 markør. 144 masker / 8 masker = 18 markører. Du får da 18 rapporter av: Strikk 3 masker + 1 maske med markør + 4 masker. mvh DROPS Design

23.05.2022 kl. 13:11

country flag Anne-Mette wrote:

Jeg skal strikke blusen i str. L, og ser at jeg skal starte halskanten med at slå 112 masker op på rundpind 2,5 mm. Det er da ALT for lille omkreds! Der kan da ikke komme et normalt hoved igennem en halskant med 112 masker på pind 2.5. I øvrigt kan maskerne ikke en gang nå hele vejen rundt på selv den korteste rundpind på 40 cm. Og når man kigger på billedet af modellen, kan man tydeligt se, at der går mere end 112 m til at lave halskanten. Hvad læser jeg forkert?

27.04.2022 - 18:00

DROPS Design answered:

Hej Anne-Mette, der er rigtig mange som har strikket denne populære bluse og vi har ikke fået nogle kommentarer om at halskanten er for kort. Sørg for at du ikke slår for stramt op :)

29.04.2022 kl. 08:10

country flag Hanne Budeng-Karlsvik wrote:

Skal både fargetråden og natur haes på fingeren når denne strikkes? Hvis ikke vil det bli veldig mye løse tråder som må festes

18.04.2022 - 14:33

DROPS Design answered:

Hei Hanne, Ja, fargene du strikker med skal følge med rundt. God fornøyelse!

19.04.2022 kl. 07:05

country flag Ingrid wrote:

Syns mønsteret er vanskelig å forstå. Skal jeg vekselvis strikke natur og brunt fra halsen og ned?

01.04.2022 - 19:58

DROPS Design answered:

Hej Ingrid, ja du strikker 4 striper og første stripe strikker du således: 1.STRIPE: Strikk * 1 omgang med sjokolade, 1 omgang med natur *, strikk fra *-* i 18-18-19-19-20-20 cm totalt (dvs målt fra oppleggskant). God fornøjelse!

04.04.2022 kl. 11:26

country flag Michael Harish wrote:

I prefer to knit with 2 needles starting from the bottom each piece separately. Is it possible to send me a pattern for this technique. It is hard to teach an old dog new tricks. Lol

31.03.2022 - 11:22

DROPS Design answered:

Dear Mrs Harish, we are unfortunately not able to adjust every pattern to every single request, but this lesson might help you adjusting the pattern. Happy knitting!

31.03.2022 kl. 11:55

country flag Inger-Lise Hansen wrote:

Hvilket garn kan jeg bytte ut Drops fabel med? Når jeg forsøkte å finne ut dette via garnkalkulatoren, fikk jeg ikke opp noen alternativer.

25.03.2022 - 10:41

DROPS Design answered:

Hej Inger-Lise. Du kan byta ut det mot ett annat garn i garngrupp A, se översikt över våra garngrupper här. Se bara till att få rätt stickfasthet och att beräkna riktig garnåtgång. Mvh DROPS Design

25.03.2022 kl. 13:15

country flag Lesley Campbell wrote:

I am knitting this sweater would like help because you change colour on every round in the same place each time I am having trouble joining rows together. Because you don’t knit across it is open and cannot make it a neat join Would be grateful for your help Lesley

12.03.2022 - 11:48

country flag Tonnie Vuijk Noorland wrote:

Ik kom niet uit het stukje toevoeging van markeerdraden. Begrijp ik het goed dat er 17 markeerdraden komen?

17.02.2022 - 17:32

DROPS Design answered:

Dag Tonnie,

Er komen inderdaad 17 markeerdraden in (althans in maat S en maat M).

18.02.2022 kl. 14:38

country flag Inger Sletten wrote:

Hvorfor er ermelengden kortest på den største størrelsen? 29 cm på S og 23 cm på XXXL

15.02.2022 - 16:27

DROPS Design answered:

Hej Inger, det er fordi skulderpartiet / bærestykket er bredere i de større størrelser :)

16.02.2022 kl. 08:59

country flag Ellen Weber Carlsen wrote:

Hvordan sætter man mærke i (og ikke OM!) en maske? Det skal man i opskriften til Watercolour Sky, og jeg forstår ikke, hvordan man gør det.

26.12.2021 - 18:37

DROPS Design answered:

Hei Ellen. Du setter et merke, enten en maskemarkør eller en tråd i masken / gjennom masken / om masken. Du skal markere den masken slik at du vet når det skal økes, så skal det økes på hver side av den masken som er markert. mvh DROPS Design

04.01.2022 kl. 11:39

Post a comment to pattern DROPS 210-22

Watercolour Sky

Roxyrana, United Kingdom