DROPS / 210 / 22

Watercolour Sky by DROPS Design

Sweter na drutach przerabiany od góry do dołu, z zaokrąglonym karczkiem, w paski i z rękawami ¾, z włóczki DROPS Fabel. Od S do XXXL.

DROPS Design: model nr fa-456
Grupa włóczek A
-------------------------------------------------------

DROPS FABEL od Garnstudio (należy do Grupy włóczek A)
150-150-150-200-200-200 g kolor 100, ecru
50-50-50-50-50-100 g kolor 912, mleczna czekolada
50-50-50-50-50-100 g kolor 910, morska bryza
50-50-50-50-50-100 g kolor 904, lawenda
50-50-50-50-50-50 g kolor 161, różowe marzenie

PRÓBKA:
23 oczka na szerokość i 30 rzędów na wysokość, dżersejem = 10 x 10 cm.

DRUTY:
DRUTY POŃCZOSZNICZE DROPS nr 3,5.
DRUTY Z ŻYŁKĄ DROPS nr 3,5 – 40 i 80 cm długości, na dżersej.
DRUTY POŃCZOSZNICZE DROPS nr 2,5.
DRUTY Z ŻYŁKĄ DROPS nr 2,5 – 40 i 80 cm długości, na ściągacze.

75% Wełna, 25% Poliamid
od 10.60 zł /50g
DROPS Fabel uni colour DROPS Fabel uni colour 10.60 zł /50g
włóczkowo
Zamów
DROPS Fabel print DROPS Fabel print 11.50 zł /50g
włóczkowo
Zamów
DROPS Fabel long print DROPS Fabel long print 12.30 zł /50g
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 74.20zł. Więcej informacji.

Objaśnienia do wzoru

WYKORZYSTYWANE TECHNIKI:

-------------------------------------------------------

PASKI:
Wykonać 4 paski następująco (dopasować, aby każdy pasek kończył się kolorem ecru i kończył się tym kolorem):
PASEK 1: przerobić: *1 okrążenie mleczna czekolada, 1 okrążenie ecru *, powtarzać od *-* przez 18-18-19-19-20-20 cm (mierzyć od rzędu nabierania oczek).
PASEK 2: przerobić: *1 okrążenie morska bryza, 1 okrążenie ecru *, powtarzać od *-* przez 13-13-13-14-14-14 cm.
PASEK 3: przerobić: *1 okrążenie lawenda, 1 okrążenie ecru *, powtarzać od *-* przez 13-13-13-14-14-14 cm.
PASEK 4: przerobić: *1 okrążenie różowe marzenie, 1 okrążenie ecru *, powtarzać od *-* do końca.

DODAWANIE OCZEK-1 (w regularnych odstępach):
Aby obliczyć gdzie dodawać oczka, należy wziąć ogólną liczbę oczek (np. 108 oczek) i podzielić ją przez liczbę oczek jaka ma być dodana (np. 20) = 5,4.
W tym przykładzie, aby dodać oczka będziemy wykonywać 1 narzut na przemian za każdym 5-tym i 6-tym oczkiem. W następnym okrążeniu przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów, aby uniknąć dziur.

DODAWANIE OCZEK-2 (zaokrąglony karczek):
Wszystkie oczka są dodawane w okrążeniu kolorem ecru. Aby dodać oczko należy wykonać 1 narzut między 2 oczkami. Nie przerabiać oczek przekręconych w miejscu narzutu w następnym okrążeniu.

DODAWANIE OCZEK-3 (boki swetra):
Przerabiać aż zostaje 2 oczka przed nitką markerem, wykonać 1 narzut, 4 oczka prawe (nitka marker znajduje się między tymi 4 oczkami), wykonać 1 narzut (= zostają dodane 2 oczka w miejscu każdej nitki markera, lub 4 oczka w okrążeniu).
W następnym okrążeniu przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów, aby uniknąć dziur.

ZAMYKANIE OCZEK (rękawy):
Zamknąć 1 oczko z każdej strony nitki markera następująco: przerabiać aż zostaje 3 oczka przed nitką markerem, przerobić 2 oczka razem na prawo, 2 oczka prawe (nitka marker znajduje się między tymi 2 oczkami), zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na prawo, 1 oczko prawe i przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem.

WSKAZÓWKA DO ZAMYKANIA OCZEK:
Aby zamykane oczka nie ściągały robótki, do zamykania można użyć drutów o jeden rozmiar większych. Jeżeli brzeg jest w dalszym ciągu zbyt ścisły, wykonać 1 narzut za ok. każdym 4-tym oczkiem i zamykać narzuty jak zwykłe oczka.

-------------------------------------------------------

ROBÓTKĘ ROZPOCZYNAMY TUTAJ:

-------------------------------------------------------

SWETER – SKRÓCONY OPIS ROBÓTKI:
Wykończenie dekoltu i karczek są przerabiane od góry do dołu, na okrągło na drutach z żyłką, zaczynając od środka tyłu. Następnie dzielimy karczek na tył/przód i rękawy. Dalej przerabiamy tył/ przód na okrągło na drutach z żyłką. Rękawy są przerabiane na okrągło na drutach pończoszniczych, od góry do dołu.

WYKOŃCZENIE DEKOLTU:
Na drutach z żyłką nr 2,5 nabrać 104-108-112-116-120-124 oczka kolorem ecru. Przerabiać zachowując układ PASKÓW – patrz powyżej (inaczej mówiąc pierwsze okrążenie jest przerabiane kolorem mleczna czekolada).
Przerobić 1 okrążenie na prawo.
Dalej przerabiać ściągaczem (= 2 oczka prawe / 2 oczka lewe) ponad wszystkimi oczkami.
Gdy wysokość ściągacza wynosi 2 cm, dopasować, aby kolejne okrążenie było przerabiane kolorem ecru, zacząć przerabiać na drutach z żyłką nr 3,5. Umieścić 1 nitkę marker na początku okrążenia; następnie mierzymy długość karczku od tej nitki markera!

KARCZEK:
Przerobić 1 okrążenie na prawo, równomiernie dodając 15-20-24-28-24-16 oczek – patrz DODAWANIE OCZEK-1 = 119-128-136-144-144-140 oczek.
Przerobić 2 okrążenia.
ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI!
W następnym okrążeniu kolorem mleczna czekolada umieścić markery następująco:
*3 oczka prawe, umieścić 1 marker w następne oczko i przerobić to oczko na prawo, 3-4-4-4-4-3 oczka prawe*, powtarzać od *-* (= 17-16-17-18-18-20 razy na szerokość).
Oczka będą dodawane z każdej strony tych oczek z markerem.
W następnym okrążeniu kolorem ecru, dodać 1 oczko przed każdym oczkiem z 1 markerem (= dodanych 17-16-17-18-18-20 oczek) – patrz DODAWANIE OCZEK-2.
Dodawać tak samo w sumie 12-13-14-15-17-17 razy co 4 okrążenia, ale dodawać na przemian, przed i za oczkami z markerem = 323-336-374-414-450-480 oczek.
Gdy długość robótki od nitki markera wynosi 18-20-21-23-25-27 cm, podzielić robótkę na tył/przód i rękawy następująco:
przerobić 47-49-54-59-66-71 oczek (= połowa tyłu), zdjąć 68-70-79-89-93-98 następnych oczek na nitkę na rękaw i nabrać 8 oczek pod rękawem, przerobić 93-98-108-118-132-142 oczka (= przód), zdjąć 68-70-79-89-93-98 następnych oczek na nitkę na rękaw i nabrać 8 oczek pod rękawem, zakończyć przerabiając 47-49-54-59-66-71 ostatnich oczek (= połowa tyłu).

TYŁ & PRZÓD:
= 203-212-232-252-280-300 oczek. Umieścić 1 nitkę marker na środku 8 oczek na środku pod każdym rękawem (= boki swetra). Jest 102-106-116-126-140-150 oczek na tył i 101-106-116-126-140-150 oczek na przód.
Przesuwać nitki markery w miarę postępu robótki; wskazują miejsca, gdzie będą dodawane oczka na bokach.
Dalej przerabiać na okrągło, dżersejem w paski.
Gdy długość robótki od jej podziału wynosi 3 cm, dodać 1 oczko z każdej strony 2 nitek markerów – patrz DODAWANIE OCZEK-3 (= dodane 4 oczka).
Dodawać tak samo w sumie 6 razy co 4 cm = 227-236-256-276-304-324 oczka.
Gdy długość robótki od jej podziału wynosi 28-28-29-29-29-29 cm, dodać 1-0-0-0-0-0 oczko = 228-236-256-276-304-324 oczka.
Dalej przerabiać na drutach z żyłką nr 2,5 ściągaczem (= 2 oczka prawe / 2 oczka lewe) przez 3 cm; dopasować, aby ostatnie okrążenie było przerabiane kolorem ecru. Zamykać oczka na prawo, kolorem różowe marzenie – patrz WSKAZÓWKA DO ZAMYKANIA OCZEK.

RĘKAWY:
Wziąć z powrotem 68-70-79-89-93-98 oczek z nitki z jednej strony robótki i przełożyć je na druty pończosznicze nr 3,5 i nabrać 1 oczko w każde z 8 oczek nabranych pod rękawem = 76-78-87-97-101-106 oczek. Umieścić 1 nitkę marker na środku 8 oczek pod rękawem. Przesuwać nitkę marker w miarę postępu robótki; wskazuje miejsce, gdzie będą zamykane oczka pod rękawem. Dalej przerabiać dżersejem w paski.
Gdy dł. rękawa od podziału robótki wynosi 3-3-1-1-4-2 cm, zamknąć 1 oczko z każdej strony nitki markera – patrz ZAMYKANIE OCZEK (= zostają zamknięte 2 oczka).
Zamykać tak samo w sumie 9-9-12-16-17-19 razy co 2½-2½-2-1½-1-1 cm = 58-60-63-65-67-68 oczek.
Gdy dł. rękawa od podziału robótki wynosi 29-28-28-26-25-23 cm, zacząć przerabiać na drutach pończoszniczych nr 2,5, dodając 2-0-1-3-1-0 oczek = 60-60-64-68-68-68 oczek. Przerabiać ściągaczem (= 2 oczka prawe / 2 oczka lewe) na okrągło przez 3 cm; dopasować, aby ostatnie okrążenie było przerabiane kolorem ecru. Zamykać oczka na prawo kolorem różowe marzenie.
Drugi rękaw wykonać tak samo.

Schemat

Potrzebujesz pomocy do tego wzoru?

Dziękujemy za wybór wzoru DROPS Design! Jesteśmy dumni z tego, że udostępniamy bezbłędne i czytelne wzory. Wszystkie wzory są tłumaczone z języka norweskiego i zawsze można odnieść się do oryginalnego wzoru (DROPS 210-22) aby sprawdzić wymiary i obliczenia.

Komentarze / Pytania (20)

Fenne 14.07.2020 - 12:58:

Wat een prachtig patroon! Ik zou deze trui graag met lange mouwen willen breien. Kan ik de lengte van de mouw gewoon aanpassen zonder meerderingen of minderingen? Of is er een ander patroon in jullie collectie waarbij ik kan zien hoe ik dit kan doen? Alvast bedankt voor het antwoord.

DROPS Design 15.07.2020 kl. 18:21:

Dag Fenne,

Ja, je kan de lengte aanpassen door er een stukje bij te breien. Je hoeft er niet bij te minderen, maar als je de manchetten toch wat kleiner wilt hebben zou je nog een paar minderingen kunnen maken. Omdat het werk van boven naar beneden wordt gebreid kun je tussendoor het werk passen en kijken hoe lang je de mouwen wilt maken en evt. nog wilt minderen.

Margareta Wallman 27.04.2020 - 12:44:

Hej ! Stämmer det verkligen att det ska mäta 28 cm från delningen, den blir ju väldigt kort i så fall! Ska det inte vara 38cm?

DROPS Design 27.04.2020 kl. 14:13:

Hei Margareta. Det stemmer med 28 cm, men om du ønsker den lengre og har nok garn kan du fint strikke den til ønsket lengde. Når du strikker et plagg ovenfra og ned er det ganske enkelt å prøve genseren på, slik at du kan strikke til akkurat den lengden du ønsker. mvh DROPS design

Monika Söderström 26.04.2020 - 21:38:

Hej. Hur stickas färgerna i ärmarna ? Tack för svar Monika

DROPS Design 27.04.2020 kl. 10:03:

Hej Du stickar ränder på ärmarna så att det passar med ränderna på fram- och bakstycket så som på bilden. Mvh DROPS Design

Paz 06.04.2020 - 17:31:

No hay patrones para niñas de 8

DROPS Design 24.04.2020 kl. 11:05:

Hola Paz. Puedes encontrar la colección de modelos para niñas en la categoría niños bajo este línk: https://www.garnstudio.com/search.php?action=browse&c=2&lang=es

Aina Waage 03.04.2020 - 08:34:

Det står ikke noe om hvor lang stripene skal være på armene, eller hvor mange striper det skal være?

DROPS Design 03.04.2020 kl. 15:35:

Hej Aina, Det er samme striber på bol og ærmer. God fornøjelse!

Ulrike Cichy 31.03.2020 - 11:53:

Hallo, ich habe ein Problem ! Ich stricke gerade den Pullover in M und bin an der Aufteilung mit den 16 Maschenmarkierern. Da steht : " 3 Ma rechts, folgende Ma markieren und rechts stricken und dann in meiner Größe alle 4 Ma und die nächste markieren....habe alle 16 Markierer gesetzt und jetzt 49 Ma übrig bis zum Anfang . Was habe ich falsch gemacht ??? Für eine schnelle Antwort danke ich ihnen schon jetzt !

DROPS Design 31.03.2020 kl. 12:43:

Liebe Frau Cichy, die Markierer sollen in einer Maschen sein (= nicht zwischen Maschen), dh so: (3 Maschen rechts, 1 Masche rechts mit Markierer, 4 Maschen rechts), von (bis) x 16 = 8x16=128 Maschen. Viel Spaß beim stricken!

Viviane F 27.03.2020 - 07:53:

Augmentations 2 , Au tour suivant ne pas tricoter les jetés torses, ok, mais alors je les tricote à l'endroit ?

DROPS Design 27.03.2020 kl. 09:36:

Bonjour Viviane, vous tricotez les jetes à l'endroit au tour suivant (les jours seront visibles). Bon tricot!

Benedetta 24.03.2020 - 13:54:

Buongiorno, per gli aumenti con i gettati sullo sprone, aumentare ogni 4 giri x un totale di.. In questo caso si aumenta al 5 giro o al 4? Grazie mille

DROPS Design 24.03.2020 kl. 14:10:

Buongiorno Benedetta. Per aumentare ogni 4 giri, lavora come segue: giro con aumenti, lavora 3 giri senza aumentare, lavora il giro successivo (quarto giro) con aumenti. Buon lavoro!

Irene Senczyszyn 21.03.2020 - 00:19:

I'm using one colour for this sweater, how many balls for a size small.

DROPS Design 22.03.2020 kl. 11:17:

Dear Irene, in cases like this, you can always use the yarn calculator on our site. From one color, you will need about 350 gramms, 7 balls of Fabel yarn. Happy Knitting!

Deb Carpenter 10.03.2020 - 13:14:

Is there a cardigan version of this? It's stunning!

DROPS Design 10.03.2020 kl. 13:23:

Dear Mrs Carpenter, there is only a jumper, but you might find inspiration with our top down jacket worked with a yarn group A. Happy knitting!

Dodaj komentarz do modelu DROPS 210-22

Watercolour Sky

Roxyrana, United Kingdom