Watercolour Sky by DROPS Design

Pruhovaný pulovr s kruhovým sedlem a ¾ rukávem pletený shora dolů z příze DROPS Fabel. Velikost S - XXXL.

  • Watercolour Sky / DROPS 210-22 - Pruhovaný pulovr s kruhovým sedlem a ¾ rukávem pletený shora dolů z příze DROPS Fabel. Velikost S - XXXL.
  • Watercolour Sky / DROPS 210-22 - Pruhovaný pulovr s kruhovým sedlem a ¾ rukávem pletený shora dolů z příze DROPS Fabel. Velikost S - XXXL.
DROPS Design: model č. fa-456
Skupina přízí A
-------------------------------------------------------

DROPS FABEL firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí A)
150-150-150-200-200-200 g, barva č. 100, smetanová
50-50-50-50-50-100 g, barva č. 912, mléčná čokoláda
50-50-50-50-50-100 g, barva č. 910, mořská mlha
50-50-50-50-50-100 g, barva č. 904, levandule
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 161, růžový sen

ZKUŠEBNÍ VZOREK:
23 ok na šířku a 30 řad na výšku lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.

JEHLICE:
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č. 3,5.
DROPS KRUHOVÁ JEHLICE č. 3,5, dlouhá 40 a 80 cm.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č. 2,5.
DROPS KRUHOVÁ JEHLICE č. 2,5, dlouhá 40 a 80 cm – na lemy.
Uvedená síla jehlic je pouze orientační. Máte-li ve svém zkušebním vzorku více ok na 10 cm, použijte jehlice silnější. Pokud máte naopak méně ok na 10 cm, použijte jehlice slabší.

-------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------

75% vlna, 25% polyamid
od 70.00 Kč /50g
DROPS Fabel uni colour DROPS Fabel uni colour 70.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Fabel print DROPS Fabel print 75.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Fabel long print DROPS Fabel long print 81.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 490Kč. Více zde.

Návod

-------------------------------------------------------

VYSVĚTLIVKY:

-------------------------------------------------------

SLED PRUHŮ:
Pleteme 4 pruhy, takto (každý pruh končí smetanovou barvou a začíná některou z barev):
1. PRUH: *1 kruhová řada barvou mléčná čokoláda, 1 kruhová řada smetanovou*, *-* opakujeme, upleteme celkem 18-18-19-19-20-20 cm výšky (měřeno od počátečního okraje).
2. PRUH: *1 kruhová řada barvou mořská mlha, 1 kruhová řada smetanovou*, *-* opakujeme, upleteme celkem 13-13-13-14-14-14 cm výšky.
3. PRUH: *1 kruhová řada levandulovou, 1 kruhová řada smetanovou*, *-* opakujeme, upleteme celkem 13-13-13-14-14-14 cm výšky.
4. PRUH: *1 kruhová řada barvou růžový sen, 1 kruhová řada smetanovou*, *-* opakujeme až do ukončení práce.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ 1:
Abychom vypočítali, v jakých rozestupech máme přidávat, vydělíme celkový počet ok na jehlici (např. 108 ok) počtem ok, která potřebujeme přidat (tj. 20), takže 108 : 20 = 5,4.
V tomto případě tedy 1x nahodíme střídavě za každým 5. a každým 6. okem. V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ 2 (kruhové sedlo):
Přidáváme vždy v kruhových řadách pletených smetanovou přízí.
Přidáváme nahozením mezi 2 oky. V následující kruhové řadě pleteme nahození běžným způsobem (ne za zadní nit).

TIP – PŘIDÁVÁNÍ 3 (boky trupu):
Pleteme po poslední 3 oka před značkou, 1x nahodíme, 4 oka upleteme hladce (značka leží uprostřed těchto 4 ok), 1x nahodíme (= u každé značky jsme přidali 2 oka, v kruhové řadě tedy celkem 4 oka). V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

TIP – UJÍMÁNÍ (rukávy):
Ujímáme 1 oko na každé straně značky, takto – začínáme 3 oka před značkou: 2 oka spleteme hladce, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme.

TIP - UZAVÍRÁNÍ:
Abychom neměli uzavřený okraj moc stažený, můžeme na uzavírání ok použít silnější jehlici. Pokud ani to nestačí, pak 1x nahodíme za každým zhruba 4. okem – toto nahození hned uzavřeme jako běžné oko.

-------------------------------------------------------

POPIS PRÁCE:

-------------------------------------------------------

PULOVR - JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Lem průkrčníku a sedlo pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, shora dolů, začínáme uprostřed zadního průkrčníku. Pak pleteninu rozdělíme na trup a rukávy. Trup pleteme dál v kruhových řadách na kruhové jehlici. Rukávy pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích, také shora dolů.

LEM PRŮKRČNÍKU:
Na kruhovou jehlici č.2,5 nahodíme smetanovou přízí 104-108-112-116-120-124 ok. Barvy příze střídáme dle SLEDU PRUHŮ – viz výše (tj. 1. kruhovou řadu pleteme barvou mléčná čokoláda).
Upleteme 1 kruhovou řadu hladce.
Pak pleteme v kruhových řadách lem pružným vzorem 2/2 (tj. střídáme 2 oka hladce, 2 obrace). Když je lem vysoký 2 cm (končíme barevnou řadou - následující kruhová řada bude smetanová), převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č.3,5. Označíme si začátek kruhové řady. SEDLO MĚŘÍME OD TÉTO ZNAČKY!

SEDLO:
Pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 15-20-24-28-24-16 ok – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ 1 = 119-128-136-144-144-140 ok.
Upleteme 2 kruhové řady.
V následující kruhové řadě pletené barvou mléčná čokoláda vložíme do pleteniny značky, takto:
*upleteme 3 oka hladce, následující oko upleteme hladce a označíme si je, upleteme 3-4-4-4-4-3 oka hladce*, *-* opakujeme (= celkem 17-16-17-18-18-20x).
Na obou stranách těchto značek budeme přidávat nová oka.
V následující kruhové řadě pletené smetanovou přízí přidáme před každým označeným okem 1 oko (= přidáme 17-16-17-18-18-20 ok) – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ 2.
Toto přidávání opakujeme v každé 4. kruhové řadě, celkem 12-13-14-15-17-17x, ale přidáváme střídavě před a za označenými oky = 323-336-374-414-450-480 ok.
Ve výši 18-20-21-23-25-27 cm od značky na předním dílu rozdělíme pleteninu na trup a rukávy:
upleteme 47-49-54-59-66-71 ok (= polovina zadního dílu), následujících 68-70-79-89-93-98 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 8 nových ok (= podpaží), upleteme 93-98-108-118-132-142 ok (= přední díl), dalších 68-70-79-89-93-98 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 8 nových ok (= podpaží) a upleteme posledních 47-49-54-59-66-71 ok (= polovina zadního dílu). Trup a rukávy dokončíme odděleně.

TRUP:
= 203-212-232-252-280-300 ok. Doprostřed těchto 8 nových ok v podpaží na každé straně vložíme značku (= boky trupu). Mezi značkami leží 102-106-116-126-140-150 ok zadního dílu a 101-106-116-126-140-150 ok předního dílu.
Značky snímáme vždy do aktuálně pletené kruhové řady; využijeme je při přidávání. Pleteme v kruhových řadách, barvy střídáme dle sledu pruhů.
Ve výši 3 cm od podpaží přidáme na obou stranách obou značek 1 oko – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ 3 (= přidáme 4 oka).
Takto přidáváme vždy po 4 cm výšky, celkem 6x = 227-236-256-276-304-324 ok.
Ve výši 28-28-29-29-29-29 cm od podpaží přidáme 1-0-0-0-0-0 oko = 228-236-256-276-304-324 ok.
Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.2,5 a pleteme lem pružným vzorem 2/2 (= střídáme 2 oka hladce, 2 obrace). Když je lem vysoký 3 cm (končíme smetanovou kruhovou řadou), všechna oka hladce uzavřeme přízí v barvě růžový sen – viz TIP – UZAVÍRÁNÍ.

RUKÁV:
Odložených 68-70-79-89-93-98 ok jednoho rukávu vrátíme z pomocné jehlice zpět na ponožkové jehlice č.3,5 a navíc k nim nabereme po 1 oku z každého z 8 nově nahozených ok v podpaží = 76-78-87-97-101-106 ok. Doprostřed těchto 8 nových ok v podpaží vložíme značku. Značku snímáme vždy do aktuálně pletené kruhové řady; využijeme ji při ujímání. Pleteme v kruhových řadách, barvy střídáme dle sledu pruhů.
Ve výši 3-3-1-1-4-2 cm od podpaží ujmeme na každé straně značky 1 oko – viz TIP – UJÍMÁNÍ (= ujmeme 2 oka).
Toto ujímání opakujeme vždy po 2,5-2,5-2-1,5-1-1 cm výšky, celkem 9-9-12-16-17-19x = 58-60-63-65-67-68 ok.
Ve výši 29-28-28-26-25-23 cm od podpaží převedeme pleteninu na ponožkové jehlice č.2,5 a přidáme rovnoměrně 2-0-1-3-1-0 oka = 60-60-64-68-68-68 ok. Pak pleteme v kruhových řadách lem pružným vzorem 2/2 (tj. střídáme 2 oka hladce, 2 obrace). Když je lem vysoký 3 cm (končíme smetanovou kruhovou řadou), všechna oka volně hladce uzavřeme přízí v barvě růžový sen.

Děkujeme, že jste si vybrali návod DROPS Design. Zakládáme si na tom, že dáváme k dispozici návody ověřené a snadno srozumitelné. Všechny návody jsou přeložené z norského originálu a tak si můžete kdykoli srovnat rozměry a počty s původním návodem (DROPS 210-22) .

Komentáře / Otázky (51)

country flag Kjerst wrote:

Watercolour Sky i XL. Jeg har kommet til bærestykke og har økt til 144 masker, strikket to omganger og nå satt markører i hver 8. maske etter den første markøren som er i 4. maske. Jeg avslutter omgangen med siste markør før de 4 siste rettmaskene. Totalt får jeg da 17. markører. I følge oppskrift skal det være 18, markører i str XL. Hva er galt? Fortsetter jeg med 17. blir jo alle økninger feil i følge oppskriften videre.

23.05.2022 - 11:56

DROPS Design answered:

Hei Kjerst. Du har i str. XL 144 masker. Strikk 3 masker, sett 1 merke i neste maske og strikk denne masken, strikk 4 masker = 8 masker. Da kan vi si at 1 rapport går over 8 masker og i 1 rapport er det 1 markør. 144 masker / 8 masker = 18 markører. Du får da 18 rapporter av: Strikk 3 masker + 1 maske med markør + 4 masker. mvh DROPS Design

23.05.2022 kl. 13:11

country flag Anne-Mette wrote:

Jeg skal strikke blusen i str. L, og ser at jeg skal starte halskanten med at slå 112 masker op på rundpind 2,5 mm. Det er da ALT for lille omkreds! Der kan da ikke komme et normalt hoved igennem en halskant med 112 masker på pind 2.5. I øvrigt kan maskerne ikke en gang nå hele vejen rundt på selv den korteste rundpind på 40 cm. Og når man kigger på billedet af modellen, kan man tydeligt se, at der går mere end 112 m til at lave halskanten. Hvad læser jeg forkert?

27.04.2022 - 18:00

DROPS Design answered:

Hej Anne-Mette, der er rigtig mange som har strikket denne populære bluse og vi har ikke fået nogle kommentarer om at halskanten er for kort. Sørg for at du ikke slår for stramt op :)

29.04.2022 kl. 08:10

country flag Hanne Budeng-Karlsvik wrote:

Skal både fargetråden og natur haes på fingeren når denne strikkes? Hvis ikke vil det bli veldig mye løse tråder som må festes

18.04.2022 - 14:33

DROPS Design answered:

Hei Hanne, Ja, fargene du strikker med skal følge med rundt. God fornøyelse!

19.04.2022 kl. 07:05

country flag Ingrid wrote:

Syns mønsteret er vanskelig å forstå. Skal jeg vekselvis strikke natur og brunt fra halsen og ned?

01.04.2022 - 19:58

DROPS Design answered:

Hej Ingrid, ja du strikker 4 striper og første stripe strikker du således: 1.STRIPE: Strikk * 1 omgang med sjokolade, 1 omgang med natur *, strikk fra *-* i 18-18-19-19-20-20 cm totalt (dvs målt fra oppleggskant). God fornøjelse!

04.04.2022 kl. 11:26

country flag Michael Harish wrote:

I prefer to knit with 2 needles starting from the bottom each piece separately. Is it possible to send me a pattern for this technique. It is hard to teach an old dog new tricks. Lol

31.03.2022 - 11:22

DROPS Design answered:

Dear Mrs Harish, we are unfortunately not able to adjust every pattern to every single request, but this lesson might help you adjusting the pattern. Happy knitting!

31.03.2022 kl. 11:55

country flag Inger-Lise Hansen wrote:

Hvilket garn kan jeg bytte ut Drops fabel med? Når jeg forsøkte å finne ut dette via garnkalkulatoren, fikk jeg ikke opp noen alternativer.

25.03.2022 - 10:41

DROPS Design answered:

Hej Inger-Lise. Du kan byta ut det mot ett annat garn i garngrupp A, se översikt över våra garngrupper här. Se bara till att få rätt stickfasthet och att beräkna riktig garnåtgång. Mvh DROPS Design

25.03.2022 kl. 13:15

country flag Lesley Campbell wrote:

I am knitting this sweater would like help because you change colour on every round in the same place each time I am having trouble joining rows together. Because you don’t knit across it is open and cannot make it a neat join Would be grateful for your help Lesley

12.03.2022 - 11:48

country flag Tonnie Vuijk Noorland wrote:

Ik kom niet uit het stukje toevoeging van markeerdraden. Begrijp ik het goed dat er 17 markeerdraden komen?

17.02.2022 - 17:32

DROPS Design answered:

Dag Tonnie,

Er komen inderdaad 17 markeerdraden in (althans in maat S en maat M).

18.02.2022 kl. 14:38

country flag Inger Sletten wrote:

Hvorfor er ermelengden kortest på den største størrelsen? 29 cm på S og 23 cm på XXXL

15.02.2022 - 16:27

DROPS Design answered:

Hej Inger, det er fordi skulderpartiet / bærestykket er bredere i de større størrelser :)

16.02.2022 kl. 08:59

country flag Ellen Weber Carlsen wrote:

Hvordan sætter man mærke i (og ikke OM!) en maske? Det skal man i opskriften til Watercolour Sky, og jeg forstår ikke, hvordan man gør det.

26.12.2021 - 18:37

DROPS Design answered:

Hei Ellen. Du setter et merke, enten en maskemarkør eller en tråd i masken / gjennom masken / om masken. Du skal markere den masken slik at du vet når det skal økes, så skal det økes på hver side av den masken som er markert. mvh DROPS Design

04.01.2022 kl. 11:39

Přidejte komentář k návodu DROPS 210-22

Watercolour Sky

Roxyrana, United Kingdom