DROPS / 213 / 4

Signs of Spring by DROPS Design

Kötött pulóver DROPS BabyMerino fonalból. A darabot fentről lefelé irányban készítjük, raglán szabásvonallal, csavart- és csipkemintával. S - XXXL méretekben

DROPS design: bm-076 jelű minta:
A fonalcsoport
----------------------------------------------------------

Méretek:
S - M - L - XL - XXL - XXXL

ALAPANYAGOK:
DROPS BABY MERINO fonal a Garnstudiótól (az A fonalcsoporthoz tartozik)
300-300-350-400-400-450 gramm a 02-es törtfehér színből

A KÖTÉSPRÓBA:
24 szem egymás mellett és 32 sor egymás fölött a harisnyakötéssel = kb 10 x 10 cm.

KÖTŐTŰK:
DROPS KÉTHEGYŰ KÖTŐTŰ KÉSZLET: 3 MM VASTAG
DROPS KÖRKÖTŐTŰ: 3 MM VASTAG 40 és 80 cm hosszú a harisnyakötéshez és a csavart / csipkemintához.
DROPS KÉTHEGYŰ KÖTŐTŰ KÉSZLET: 2,5 MM VASTAG
DROPS KÖRKÖTŐTŰ: 2,5 MM VASTAG 40 és 80 cm hosszú a bordásmintához.
DROPS segédtű a csavartmintához
Ne feledkezzünk meg arról, hogy a kötőtű mérete csak ajánlás. Mindig készítsünk, és ellenőrizzük a kötéspróbát. Ha a 10 cm-n túl sok szemünk van, váltsunk nagyobb kötőtűre. Ha a 10 cm-n túl kevés szemünk van, váltsunk kisebb kötőtűre.

Elkészítette ezt, vagy egy másik mintánkat? Zegyen #dropsdesign taget a képekre a szoliális médiában, hogy mi is láthassuk.

Másik fonalat szeretne használni? Próbálja ki a fonal-átváltónkat!
Nem tudja melyik méretet válassza? Akkor segíthet, ha tudja, hogy a modell kb 170 cm magas és S vagy M méretet hordHa pulóvert, kardigánt, ruhát vagy hasonló darabot készít, a kész darab méreteit a minta alján találja.

100% gyapjú
minimum 1121.00 Ft /50g
DROPS Baby Merino uni colour DROPS Baby Merino uni colour 1121.00 Ft /50g
Nordfonal.hu
Rendelés
DROPS Baby Merino mix DROPS Baby Merino mix 1121.00 Ft /50g
Ehhez a darabhoz, megvásárolhatja a fonalat már 6726Ft. Olvasson tovább.

Mintaleírás

----------------------------------------------------------

TANÁCSOK A MINTA ELKÉSZÍTÉSÉHEZ:

----------------------------------------------------------

1-ES TANÁCS A SZAPORÍTÁSHOZ (egyenletesen elosztva elhelyezett szaporításokhoz):
Úgy számoljuk ki, az egyenletesen elosztott szaporításokhoz hol kell a sorban a szaporítást elkészítenünk, hogy vesszük a kötőtűn lévő szemek számát (vagyis ebben a példában 116 szemet), és a szemek számát elosztjuk azzal a számmal, ahány szemet kell szaporítanunk (ebben a példában 36) = 3,2.
Ebben a példában tehát, 1 rh-t készítve szaporítunk, kb minden 3. szem után. A következő sorban/körben a ráhajtásokat csavartan kötjük, így a helyükön nem keletkezik lyuk.

MINTA:
Lásd az A.1 - A.4 jelű diagramokat Válasszuk a méretünknek megfelelő diagramot (az A.1 és A.4 jelű diagramra vonatkozóan.)

RAGLÁN:
Szaporítsunk 1 szemet a mintaszegély mindkét oldalán, minden raglánvonalnál: vagyis 1 szemet az A.3 jelű minták mindkét oldalán (= összesen 8 szemet zsaporítottunk a körben). 1 szem szaporításához 1 ráhajtást (rh) készítünk. A következő sorban / körben a ráhajtásokat csavartan kötjük, így a helyükön nem keletkezik lyuk. A szaporított szemeket harisnyakötéssel kötjük.

2. TANÁCS A SZAPORÍTÁSHOZ (a testrész oldalánál és az ujja alsó középvonalánál).
Kössünk, amíg 2 szem marad a jelölő előtt, 1 RH, 4 sima (a jelölő a 4 szem közepénél van),1 RH (= 2 szemet szaporítottunk minden jelölőnél.
A következő sorban/körben a ráhajtást csavartan kötjük, így a helyükön nem keletkezik lyuk. A szaporított szemeket harisnyakötéssel kötjük.

TANÁCS A FOGYASZTÁSHOZ (az ujja alsó középvonalánál):
Kössünk, amíg 3 szem marad a jelölő előtt, 2 szemet simán összekötünk, 2 sima szemet kötünk (a jelölő a 2 szem között van), 1 szemet simán leemelünk, 1 sima, majd a leemelt szemet a lekötött szemen átemeljük. (= 2 szemet fogyasztottunk)

TANÁCS A LELÁNCOLÁSHOZ:
A leláncolt szélünk nem lesz túl szoros, ha nagyobb (vastagabb) kötőtűvel láncoljuk le a szemeket. Ha a leláncolt szélünk még mindig túl szoros, segíthet, ha kb minden 4. szem után 1 rh-t készítünk, UGYANAKKOR, ezt a rh-t sima szemként láncoljuk le.

----------------------------------------------------------

A MINTALEÍRÁS ITT KEZDŐDIK:

----------------------------------------------------------

PULÓVER: RÖVID ÖSSZEFOGLALÓ
A vállrészt és a pulóver testét körben kötjük a körkötőtűn fentről lefelé haladva. A vállrész szemeit szétosztjuk és a két ujját és a testet körben haladva készítjük tovább. A darab ujját körben kötjük, a kéthegyű kötőtűkön / a rövidebb körkötőtűkön kötjük, fentről lefelé haladva.

A NYAKKIVÁGÁS:
A kezdéshez szedjünk fel 116-120-124-128-136-140 szemet a 2,5 mm vastag körkötőtűre a Baby Merino fonalból. Kössünk 1 kört S szemekkel. Folytassuk a kötést bordás mintával körben (= 2 sima / 2 fordított szem) 3 cm-ig.
Ezután kössünk 1 kört sima szemekkel, UGYANAKKOR, egyenletesen elosztva szaporítsunk 36-40-40-36-40-40 szemet a körben. OLVASSUK EL A FENTI 1. TANÁCSOT A FOGYASZTÁSHOZ / SZAPORÍTÁSHOZ! = 152-160-164-164-176-180 szem. és tegyünk 1 jelölőt ebbe a körbe. Kössünk 1 kört, szaporítások nélkül és tegyünk jelölőt ebbe a körbe, Ezután a vállrészt készítjük el, az alábbiakban elmagyarázott módon: A vállrészt ettől a jelölőtől mérjük. NE FELEDKEZZÜNK MEG A MEGFELELŐ KÖTÉSPRÓBA BETARTÁSÁRÓL!

VÁLLRÉSZ:
Váltsunk az 3 mm vastag körkötőtűre, és az 1. körben így haladjunk a háta baloldali raglánvonalától (a darabot felvéve):
Kössük az A.1 jelű mintát (= 9 szem), majd 53-57-59-59-65-67 szemet harisnyakötéssel (= háta), az az A.1 jelű mintát (= 9 szem), 5 szemet harisnyakötéssel (az ujja felső széle, az A.1 jelű mintát (= 9 szem),1-3-4-4-3-4 szem harisnyakötéssel, az A.1 jelű mintát (= 9 szem), az A.2 jelű minta (= 33-33-33-33-41-41 szem az eleje közepén), az A.1 jelű mintát (= 9 szem), 1-3-4-4-3-4 szem harisnyakötéssel, az A.1 jelű mintát (= 9 szem) és 5 harisnyakötéssel kötött szemmel fejezzük be az ujja felső szélén. Most 168-176-180-180-192-196 szemünk van a kötőtűn a testrészhez. A köv körben ugyanígy haladjunk, a diagramokat követve.

A köv körben haladjunk az alábbi magyarázat szerint, UGYANAKKOR, szaporítsunk a raglánvonal kialakításához - olvassuk el a fenti magyarázatot.
Kössük az A.3 jelű mintát (= 10 szem), szaporítsunk 1 szemet a raglánvonal kialakításához, kössünk 53-57-59-59-65-67 szemet harisnyakötéssel (= a háta), és szaporítsunk 1 szemet a raglánvonal kialakításához, kössük az A.3 jelű mintát (= 10 szem), szaporítsunk 1 szemet a raglánvonal kialakításához, kössük az A.3 jelű mintát (= 10 szem), szaporítsunk 1 szemet a raglánvonal kialakításához. Kössünk 5 szemet harisnyakötéssel az ujja felső szélén, szaporítsunk 1 szemet a raglánvonal kialakításához, kössünk 1-3-4-4-3-4 szemet harisnyakötéssel, az A.3 jelű mintát (= 10 szem), az A.4 jelű mintát (= 43-43-43-43-51-51 szem az eleje közepén), az A.3 jelű mintát (= 10 szem), 1-3-4-4-3-4 szemet harisnyakötéssel, szaporítsunk 1 szemet a raglánvonal kialakításához, kössük az A.3 jelű mintát (= 10 szem), szaporítsunk 1 szemet a raglánvonal kialakításához, kössük az A.3 jelű mintát (7 10 szem, szaporítsunk 1 szemet a raglánvonal kialakításához, 5 szem harisnyakötéssel az ujja felső szélén, és szaporítsunk 1 szemet a raglánvonal kialakításához (= összesen 8 szemet szaporítottunk a körben.
Folytassuk a fenti mintával, és ismételjük meg a szaporításokat a raglánvonal kialakításához a fentiek szerint, minden 2. körben, összesen 13-16-19-24-28-31 alkalommal (ebben benne van a fentiekben elmagyarázott szaporítás az első körben), majd minden 4. körben összesen 8-8-8-8-7-7 alkalommal. Miután minden szaporítást elkészítettünk a raglánvonal kialakításához, 336-368-396-436-472-500 szem marad a kötőtűn.

Folytassuk ugyanezzel a mintával, további szaporítások nélkül a vállon, amíg a darabunk 19-21-23-25-27-29 cm-es lesz, a nyakába tett jelölőtől mérve. Vágjuk el a fonalat.
A következő körben osszuk el a szemeket, és a testrész és a két ujját külön-külön fejezzük be a köv módon:
Csúsztassuk az első 10-10-11-10-9-7 szemet 1 szemtartóra az ujjához, folytassuk a harisnyakötéssel a korábbiak szerint a következő 95-105-111-123-137-149 szemen (= a háta), csúsztassuk a köv 67-73-81-89-93-95 szemet szemtartóra az ujjához, szedjünk fel 10-10-12-12-14-16 új szemet a kötőtűre (= az ujja alatt az oldalánál). Folytassuk harisnyakötéssel és a mintával a korábbiak szerint a következő 107-117-123-135-149-161 szemen (= az eleje), és csúsztassuk a megmaradt 57-63-70-79-84-88 szemet az első ujjához a szemtartóra, és a kör elején / végén szedjünk fel 10-10-12-12-14-16 szemet az ujja alatt az oldalánál.

TESTRÉSZ:
= 222-242-258-282-314-342 szem. Tegyünk jelölőszálat a testrész mindkét oldalára az ujjak alatt újonnan felszedett 10-10-12-12-14-16 szem közepére A jelölőt a munka haladtával együtt mozdítsuk felfelé, az oldalaknál a szaporításokhoz használjuk majd. Kössünk harisnyakötéssel a háta szemein az első jelölőig, A kör ezentúl itt kezdődik. Folytassuk harisnyakötéssel körben, valamint az A.3 és A.4 jelű mintákkal az eleje közepén a középső 63-63-63-63-71-71 szemen, a korábbiaknak megfelelően.
Amikor a darabunk 3 cm-es attól a ponttól, ahol a szemeket szétválasztottuk, mindkét jelölő mindkét oldalán szaporítsunk 1 szemet. OLVASSUK EL A FENTI 2-ES TANÁCSOT A SZAPORÍTÁSHOZ! (= összesen 4 szemet szaporítottunk). Ismételjük meg a szaporítást a fentiek szerint 5 cm-ként, a testrész mindkét oldalán összesen 5 alkalommal = 242-262-278-302-334-362 szem marad. Folytassuk a kötést, amíg a darabunk 27 cm-es lesz a ttól a ponttól, ahol a szemeket szétválasztottuk, (kb 5 cm van hátra a teljes méretig - próbáljuk fel a pulóvert, és szükség esetén kössünk tovább, a kívánt hosszig).
A köv körben fogyasszunk 12 szemet az A.3 és A.4 jelű minták szemein (fogyasszunk 4-4 szemet mindkét nagy csav mintán és 1-1 szemet a kisebb csav mintákon. A fogyasztáshoz 2 szemet S összekötünk) = 230-250-266-290-322-350 szem marad a kötőtűn.
Kössünk 1 kört S szemekkel minden szemen, és egyenletesen elosztva szaporítsunk 70-74-78-86-98-106 szemet a körben = 300-324-344-376-420-456 szem.
Váltsunk a 2,5 mm vastag körkötőtűre. Kössünk bordás mintával = 2 sima/ 2 fordított, kb 5 cm-t, majd, lazán láncoljuk le a szemeket a sima szemeket simán, a fordítottakat fordítottan. OLVASSUK EL A FENTI TANÁCSOT A SZEMEK LELÁNCOLÁSÁHOZ! A pulóver kb 54-56-58-60-62-64 cm-es a vállrésztől lefelé mérve.

UJJAK:
Csúsztassuk vissza az egyik ujjához szemtartóra félretett 67-73-81-89-93-95 szemet a 3 mm vastag kéthegyű kötőtűkészletre / a rövidebb körkötőtűre. Szedjünk fel 1-1 új szemet az ujjak alatt felszedett 10-10-12-12-14-16 szem mindegyikébe a = 77-83-93-101-107-111 szem van a kötőtűnkön. Tegyünk jelölőt a 10-10-12-12-14-16 új szem közepére, mindkét ujja alatt. A jelölőt a munka haladtával együtt mozdítsuk felfelé, az ujjak alsó középvonalánál a fogyasztásokhoz használjuk majd.
A kört a jelölőnél kezdjük, és harisnyakötéssel kötünk, körben.
Amikor a darabunk 2 cm-es attól a ponttól, ahol a szemeket szétválasztottuk, az ujja alsó középvonalánál fogyasszunk 2 szemet - OLVASSUK EL A FENTI TANÁCSOT A FOGYASZTÁSHOZ! Ismételjük meg a szaporítást a fentiek szerint 1½-1½.1½-1½-1½-2 cm -ként, összesen 7-7-8-8-7-5 alkalommal = 63-69-77-85-93-101 szem.
Amikor a darabunk 16 cm-es attól a ponttól, ahol a szemeket szétválasztottuk, az ujja alsó középvonalánál szaporítsunk 2 szemet - OLVASSUK EL A FENTI 2. TANÁCSOT A SZAPORÍTÁSHOZ! Ismételjük meg a szaporítást a fentiek szerint 1 cm-ként, összesen 21-18-18-14-14-14 alkalommal = 105-105-113-113-121-129 szem.
Folytassuk a kötést, amíg a darabunk 41-39-38-36-35-33 cm-es lesz attól a ponttól, ahol a szemeket szétválasztottuk, (kb 5 cm van hátra a teljes méretig - próbáljuk fel a pulóvert, és szükség esetén kössünk tovább, a kívánt hosszig). (MEGJEGYZÉS: (Megjegyzés: a nagyobb méreteknél a szélesebb nyakkivágás és a hosszabb vállrész miatt készítjük az ujját rövidebbre).
Kössünk 1 kört S szemekkel, miközben, UGYANAKKOR, fogyasszunk 1 szemet = 104-104-112-112-120-128 szemet.
A következő körben kössünk össze minden szemet kettesével = 52-52-56-56-60-64 szem marad a kötőtűn. Váltsunk a 2,5 mm vastag körkötőtűre. Kössünk bordáskötéssel = 2 sima / 2 fordított, kb 5 cm-t, majd, lazán láncoljuk le a szemeket a sima szemeket simán, a fordítottakat fordítottan. Az ujja kb 46-44-43-41-40-38 cm-es attól a ponttól, ahol a szemeket szétválasztottuk, Készítsük el ugyanilyen módon a másik ujját.

Diagram

= sima (S)
= fordított (F)
= 2 szem között készítsünk 1 RH-t. A következő körben / sorban a ráhajtásokat S kössük le (nem csavartan) így a helyükön lyuk keletkezik).
= 2 szem között készítsünk 1 RH-t. A következő körben / sorban a ráhajtásokat csavartan kössük le, így nem keletkezik lyuk.
= Ez a négyzet nem jelöl szemet (itt nincs szem, korábban fogyasztottuk), ugorjunk a diagramban közvetlenül a következő szimbólumra.
= 3 sima, az első szemet átemeljük az ut 2 szemen, úgy, hogy ez a szem az utolsó két szem körül van a jobboldali kötőtűn (= 1 szemet fogyasztottunk).
= Csúsztassunk 4 szemet a segédtűre, tegyük a munka mögé, 4 S, 4 sima a segédtűről.
= Csúsztassunk 4 szemet a segédtűre, tegyük a munka elé, 4 S, 4 sima a segédtűről.
= 1 szemet simán leemelünk, 2 szemet simán összekötünk, majd a leemelt szemet az összekötött szemen áthúzzuk.

Segítségre van szüksége a mintával kapcsolatban?

Köszönjük, hogy a DROPS Design mintáját választotta! Sokat dolgozunk azért, hogy mintáink könnyen érthetőek és hibamentesek legyenek. Minden mintát Norvégból fordítunk, és a méreteket, számításokat mindig ellenőrizheti az eredeti mintán (DROPS 213-4) .

Megjegyzések / Kérdések (9)

Clearyroel 27.01.2020 - 20:01:

Is the front neckline of this raglan sweater pattern lower than the neckline on the back? I am looking for one with a lower font neckline but it is not easy to find one raglan pattern like that from your patterns. Best regards.

DROPS Design 28.01.2020 kl. 10:32:

Dear Clearyroel, in this pattern neckline are the same on front and back piece. Look for a top down pattern with an elevation on back piece to get the neckline higher on back piece than on front piece. Happy knitting!

Sandra 24.01.2020 - 10:35:

Hej! Jag har ett garn som har stickfasthet 26 m: 10 cm, stickor 3,5. Kan jag använda det på det här mönstret? Hur ska jag tänka?

DROPS Design 29.01.2020 kl. 08:16:

Hej. För att måtten ska stämma på detta mönster så ska du ha 24 m på bredden och 32 m på höjden på 10x10 cm. Får du 26 m på 10 cm kan du testa att gå upp i storlek på stickor för att se om du då får rätt stickfasthet. Lycka till!

Doris 10.01.2020 - 07:26:

Hübscher Lochmusterpulli.

Kali 08.01.2020 - 13:50:

Modèle top quand-est-ce que on aura l'explication merci

Abelia 08.01.2020 - 13:20:

Raglan, torsades, point ajouré et manches bouffantes....jolie combinaison dans une laine agréable à porter.

Doris 08.01.2020 - 09:54:

Superschöner Pullover, möchte ich unbedingt stricken. Bitte die Anleitung bald veröffentlichen. DANKE

Tjasa 01.01.2020 - 12:43:

Looks very pretty. I like this yarn and I think it fits perfectly to this pattern. I cannot wait to start knitting. ;)

Johanna 28.12.2019 - 08:06:

Very Beautiful ! Classic and Refined !

Isabelle 12.12.2019 - 13:41:

Un régal pour les yeux. J'aime les manches raglan joliment soulignées.

Post a comment to pattern DROPS 213-4