Sunny Day Stripes by DROPS Design

Kötött DROPS pulóver raglán szabással DROPS Lima fonalból. A darabot fentről lefelé irányban készítjük, csíkokkal 2 - 12 évesekre való méretekben

DROPS design: li-013-bn jelű minta
B fonalcsoport
-------------------------------------------------------

Méretek: 2 - 3/4 - 5/6 - 7/8 - 9/10 - 11/12 éveseknek
A méretek centiméterben:
92 - 98/104 - 110/116 - 122/128 - 134/140 - 146/152
Alapanyagok:
DROPS LIMA fonal a Garnstudiótól (a B fonalcsoporthoz tartozik)
150-150-150-200-200-200 gramm a 9010 sz. világos szürke színből
150-150-150-200-200-200 gramm a 2923 sz. aranyvessző színből

-------------------------------------------------------
KELLÉKEK:

A KÖTÉSPRÓBA:
21 szem egymás mellett és 28 sor egymás fölött a harisnyakötéssel = kb 10 x 10 cm.

KÖTŐTŰ:
DROPS KÉTHEGYŰ KÖTŐTŰ KÉSZLET: 4 mm vastag, a harisnyakötéshez.
DROPS KÖRKÖTŐTŰ (40 és 60 cm hosszú) 4 mm vastag- a harisnyakötéshez.
DROPS KÉTHEGYŰ KÖTŐTŰ KÉSZLET, 3 mm vastag a bordásmintához az ujján.
DROPS KÖRKÖTŐTŰ (40 és 60 cm hosszú) 3 mm vastag - bordásmintás szegélyhez.
Ne feledkezzünk meg arról, hogy a megadott tű-méretek csak javaslatok, mindig készítsünk próbadarabot! Ha a 10 cm-n túl sok szemünk van, váltsunk nagyobb kötőtűre. Ha a 10 cm-n túl kevés szemünk van, váltsunk kisebb kötőtűre.

Elkészítette ezt, vagy egy másik mintánkat? Zegyen #dropsdesign taget a képekre a szoliális médiában, hogy mi is láthassuk.

Másik fonalat szeretne használni? Próbálja ki a fonal-átváltónkat!

65% gyapjú, 35% alpaka
minimum 888.00 Ft /50g
DROPS Lima uni colour DROPS Lima uni colour 888.00 Ft /50g
Nordfonal.hu
Rendelés
DROPS Lima mix DROPS Lima mix 941.00 Ft /50g
Ehhez a darabhoz, megvásárolhatja a fonalat már 5328Ft. Olvasson tovább.

Mintaleírás

TANÁCSOK A MINTA ELKÉSZÍTÉSÉHEZ:

-------------------------------------------------------

CSÍKOK:
A darabot csíkos mintával kötjük - az ujján és a pulóver testén a csíkok különbözőek. Ne vágjuk el a fonalat minden egyes csík után, hanem a munka szélén vezessük felfelé.
CSÍKOK A VÁLLRÉSZEN:
Kössünk * 4 kört az aranyvessző színnel, 2 kört a világos szürke fonallal. * Ismételjük a *-* közötti részt, amíg a vállrésszel elkészültünk. Ügyeljünk arra, hogy a 4 kör aranyvessző színnel kötött csík után fejezzük be- más szóval, előfordulhat, hogy előbb szét kell választanunk a szemeket a két ujjához és a testrészhez, de ezután még folytatnunk kell a csíkokat, amíg 4 aranyvessző színnel kötött kör után járunk.
Most folytassuk, a testrész és az ujjal szemein a köv módon:
Kössünk * 4 kört a világos szürke színnel, 2 kört az aranyvessző színű fonallal. * Ismételjük a *-* közötti részt amíg a két ujjával / testrésszel elkészültünk.

1. TANÁCS A FOGYASZTÁSHOZ (a raglánvonal kialakításához)
Kössünk amíg 1 szem marad a jelölő előtt, 1 RH, (= 1 szemet szaporítottunk) 2 sima (a jelölő a 2 szem közepénél van) 1 RH (= 1 szemet szaporítottunk). A fenti módon szaporítsunk mindkét jelölőnél (összesen 8 szemet szaporítottunk. A következő körben a ráhajtásokat csavartan kötjük, így a helyükön nem keletkezik lyuk.

2-ES TANÁCS A SZAPORÍTÁSHOZ (egyenletesen elosztva):
Úgy számoljuk ki, az egyenletesen elosztott szaporításokhoz hol kell a sorban a szaporítást elkészítenünk, hogy vesszük a kötőtűn lévő szemek számát (vagyis ebben a példában 128 szemet), és a szemek számát elosztjuk azzal a számmal, ahány szemet kell szaporítanunk (ebben a példában 30) = 4,3. Ebben a példában tehát, 1 rh-t készítve szaporítunk, kb minden 4. szem után. A következő sorban/körben a ráhajtást csavartan kötjük, így a helyükön nem keletkezik lyuk.

TANÁCS A FOGYASZTÁSHOZ (az ujjánál):
Minden jelölő mindkét oldalán a következő módon fogyasztunk 1 szemet: Kössünk, amíg 3 szem marad a jelölő előtt, 2 szemet simán összekötünk, 2 sima szemet kötünk (a jelölő a 2 szem között van), 1 szemet simán leemelünk, 1 sima, majd a leemelt szemet a lekötött szemen átemeljük.

-------------------------------------------------------

A MINTALEÍRÁS ITT KEZDŐDIK:

-------------------------------------------------------

PULÓVER: RÖVID ÖSSZEFOGLALÓ
A pulóvert egy darabban fentről lefelé haladva készítjük.
Először vállrészt kötjük, majd a szemeket szétosztjuk a testrész és az ujjak szemeire. A testrészt körben kötjük tovább a körkötőtűn. Az ujját körben kötjük a kéthegyű kötőtűkön.

VÁLLRÉSZ:
A kezdéshez a 3 mm vastag kéthegyű kötőtűkkel vagy rövidebb körkötőtűvel, és az aranyvessző színű fonallal szedjünk fel 76-80-84-88-92-96 szemet(a két legkisebb méretél a kéthegyű kötőtűkkel kell a szemeket felszednünk és kötnünk, amíg elég szemünk van a rövidebb körkötőtűhöz- a többi méretet kezdhetjük rögtön a körkötőtűvel).
A darabot CSÍKOS MINTÁVAL kötjük- lásd a fenti magyarázatot. Kössük a bordás mintát = 2 sima / 2 fordított. Miután megkötöttünk 4 kört, váltsunk a 4 mm vastag kéthegyű kötőtűkkel / rövidebb körkötőtűvel. Most folytassuk harisnyakötéssel, és tegyünk 4 jelölőt a kötésbe a raglánvonalak jelöléséhez, a következő módon:
Kössünk 13-13-13-13-17-17 szemet, tegyünk 1 jelölőt a kötésbe, kössünk 12 szemet, UGYANAKKOR, ezeken a szemeken szaporítsunk 4 szemet, tegyünk 1 jelölőt a darabba, kössünk 24-28-28-32-32-36 szemet, tegyünk 1 jelölőt a darabba, kössünk 12 szemet, ugyanakkor egyenletesen elosztva szaporítsunk 4 szemet ezeken a szemeken, tegyünk 1 jelölőt a darabba, és kössük le az utolsó 15-15-19-19-19-19 szemet = 84-88-92-96-100-104 szem.
Kössünk 1 kört S szemekkel. A következő körben kezdjük el a szaporítást a raglánvonal kialakításához. A következő körben, minden jelölő mindkét oldalán szaporítsunk egy-egy szemet OLVASSUK EL A FENTI 1. TANÁCSOT A SZAPORÍTÁSHOZ! Ismételjük meg a szaporítást a fentiek szerint, minden 2. körben, összesen 15-16-17-18-19-20 alkalommal = 204-216-228-240-252-264 szem.
Folytassuk harisnyakötéssel, 1-1 lustakötéses szélszemmel, mindkét oldalon, amíg a darabunk 13-14-15-16-17-18 cm-es lesz a kezdőszéltől mérve. A következő körben osszuk el a szemeket, és a testrészt és a két ujját külön-külön fejezzük be a köv módon:

28-30-30-32-36-38 harisnyakötéssel. A következő 44-46-48-50-52-54 szemet tegyük szemtartóra az ujjához, szedjünk fel 6 új szemet (= az ujja alatt). Folytassuk, 58-62-66-70-74-78 szem harisnyakötéssel, csúsztassuk a következő (44-46-48-50-52-54 szemet szemtartóra a másik ujjához, szedjünk fel 6 új szemet (= az ujja alatt). 30-32-36-38-38-40 szem harisnyakötéssel. Most 128-136-144-152-160-168 szemünk van a kötőtűn.

TESTRÉSZ:
Folytassuk harisnyakötéssel, és a CSÍKOKKAL. Amikor a darabunk 15-17-20-23-26-29 cm-es attól a ponttól, ahol a szemeket a két ujjához szemtartóra / maradék fonalra tettük, a következő körben, egyenletesen elosztva szaporítsunk 30-34-34-38-42-42 szemet olvassuk el a fenti 2. tanácsot a szaporításhoz = 158-170-178-190-202-210 szemünk lesz. Váltsunk a 3 mm vastag kéthegyű kötőtű készletre, és kössük a bordás mintát (2 sima/2 fordított). Amikor a darabunk 17-19-22-25-28-31 cm-es lesz. attól a ponttól, ahol a szemeket szétosztottuk, láncoljuk le a szemeket. S szemekkel láncoljuk le a szemeket, de ügyeljünk arra, hogy a leláncolt szélünk ne legyen túl szoros, Szükség esetén használjunk vastagabb tűt a szemek leláncolásához. A pulóver kb 33-36-40-44-48-52 cm-es a vállrésztől lefelé mérve.

UJJA:
Csúsztassuk vissza az egyik ujjához szemtartóra félretett 44-46-48-50-52-54 szemet a 4 mm vastag kéthegyű kötőtűkészletre/ körkötőtűre. Szedjünk fel 1-1 új szemet az ujjak alatt felszedett 6 szem mindegyikébe = 50-52-54-56-58-60 szem van a kötőtűnkön a körben. Folytassuk a csíkokkal és harisnyakötéssel körben. Tegyünk jelölőt az ujja alsó középvonalához. Amikor az ujja 2 cm-es, attól a ponttól, ahol a szemeket szétválasztottuk, a jelölő mindkét oldalán fogyasszunk egy-egy szemet (= 2 szemet fogyasztottunk). OLVASSUK EL A FENTI TANÁCSOT A FOGYASZTÁSHOZ! Ismételjük meg a fogyasztást a fentiek szerint 4-4-5-5-7-6 cm-ként összesen 5-6-5-6-5-6 alkalommal = 40-40-44-44-48-48 szem marad. Amikor a darabunk 19-23-27-31-35-38 cm-es attól a ponttól, ahol a szemeket szétválasztottuk, váltsunk a 3 mm-es kéthegyű kötőtűkre, és kössünk bordás mintával (= 2 sima / 2 fordított). minden szemen. Lazán láncoljuk le a szemeket S szemekkel. A pulóver kb 23-27-31-35-39-42 cm-es a vállrésztől lefelé mérve, attól a ponttól, ahol a szemeket szétválasztottuk. Készítsük el ugyanilyen módon a másik ujját.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Diagram

= a kötés iránya

Segítségre van szüksége a mintával kapcsolatban?

Köszönjük, hogy a DROPS Design mintáját választotta! Sokat dolgozunk azért, hogy mintáink könnyen érthetőek és hibamentesek legyenek. Minden mintát Norvégból fordítunk, és a méreteket, számításokat mindig ellenőrizheti az eredeti mintán (DROPS Children 32-13) .

Megjegyzések / Kérdések (8)

Monica Tjärnberg 18.03.2020 - 21:33:

Tycker att uppdateringen på det här mönstret i storlek 5-6 år är svår att förstå. Jag får inte antalet maskor som ska ökas att stämma. Med vänlig hälsning

DROPS Design 19.03.2020 kl. 11:38:

Hej Texten i mönstret är uppdaterad med rättelsen så du behöver bara följa mönstret som det står. Du börjar med 84 m och sedan ökas det 4+4 m på varvet där du sätter markörer = 92 m. Efter det ökar du till raglan där du ökar 8 m på vartannat varv totalt 17 gånger. 8 x 17 = 136 maskor ökade totalt till raglan. 92+136 = 228 m. Lycka till!

Nynke Tempelaar 27.03.2019 - 14:10:

Waarom moet je 30 steken meerderen als je de boord van het lijf gaat breien. Lijkt me zoveel, maar begrijp het ook niet wat de bedoeling hiervan is.

DROPS Design 28.03.2019 kl. 12:37:

Dag Nynke,

Dit is bedoeld om de boord wijder te maken dan de rest van het pand, omdat de boordsteek vaak wat samentrekt. Soms is de boord juist wat strakker om deze op het lijf aan te laten sluiten, maar bij dit ontwerp is dat juist niet de bedoeling.

Melanie H 14.12.2018 - 19:54:

Hallo, bezieht sich die Maschenprobe auf die Nadeln der Stärke 3 oder 4? Mit 4 bin ich zu gross in der Maschenprobe. Muss ich dann beide Nadeln eine Nummer kleiner nehmen? Danke und Grüsse

DROPS Design 17.12.2018 kl. 09:08:

Liebe Melanie H, die Maschenprobe wird mit den größeren Nadeln gestrickt, dh für das glatt rechts Teil im Pullover. Viel Spaß beim stricken!

Melanie H 14.12.2018 - 19:52:

Hallo, bezieht sich die Maschenprobe auf die Nadeln der Stärke 3 oder 4?\r\nMit 4 bin ich zu gross in der Maschenprobe.\r\n\r\nMuss ich dann beide Nadeln eine Nummer kleiner nehmen?\r\n\r\nDanke und Grüsse

Manoa 22.11.2018 - 10:24:

Merci de votre réponse. Je suis à 14 cm sur les indications initiales, auriez-vous un conseil pour me permettre de corriger l‘erreur discrètement sans devoir tout reprendre, svp ? Grand merci, bonne journée.

DROPS Design 23.11.2018 kl. 11:20:

Bonjour Manoa, je ne suis pas certaine de pouvoir vous aider, à titre personnel, je reprendrai au début pour être certaine du résultat. N'hésitez pas à demander à votre magasin, on pourra peut être vous suggérer une idée. Bon tricot!

Manoa 21.11.2018 - 14:24:

Bonjour,je comprends que pour le dos/devant, ce sera le même nombre de mailles (66 en 5-6ans). Alors je ne comprends pas pourquoi pour les premières augmentations 1- en raglan (jusqu’a 15cm), on n’a pas le même nombre de mailles entre le devant et le dos (66/50/62/50 pour atteindre 228 mailles). Pouvez-vous m’aider, svp? Merci à vous, bonne Journée. Manoa

DROPS Design 22.11.2018 kl. 08:49:

Bonjour Manoa, le nombre de mailles va être corrigé dans cette taille, on doit avoir dès le début 30 m pour le devant et donc 17 m pour le demi-dos en fin de rang. Merci pour votre retour. Bon tricot!

Fabienne Jaulin 10.11.2018 - 22:27:

Bonjour, J'adore ce modèle. Avez-vous une version au point de riz? Merci!

DROPS Design 12.11.2018 kl. 09:37:

Bonjour Mme Jaulin, seule une version jersey rayée existe pour ce modèle. Bon tricot!

Fabienne Jaulin 30.10.2018 - 14:57:

Bonjour, Je voudrais faire ce pull pour mon fils mais j'ai dû tricoter l'échantillon avec des aiguilles de 3,5 au lieu de 4 pour avoir le bon nombre de mailles. Puis-je quand même utiliser des aiguilles de 3 pour les côtes? Il est très difficile de trouver des aiguilles de 2,5 près de chez moi... Merci!

DROPS Design 30.10.2018 kl. 15:40:

Bonjour Fabienne! Bien sur que tu peux utiliser des aiguilles de 3 pour les côtes. Bon tricot!

Post a comment to pattern DROPS Children 32-13