Sunny Day Stripes by DROPS Design

Dětský pruhovaný raglánový pulovr pletený shora dolů z příze DROPS Lima. Velikost 2 – 12 let.

DROPS Design: model č. li-013-bn
Skupina přízí B
-------------------------------------------------------

Velikost: 2 - 3/4 roky - 5/6 - 7/8 - 9/10 - 11/12 let
Velikost v cm: 92 - 98/104 - 110/116 - 122/128 - 134/140 - 146/152 cm
Materiál:
DROPS LIMA firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí B)
150-150-150-200-200-200 g, barva č. 9010, světlá šedá
150-150-150-200-200-200 g, barva č. 2923, žlutá

-------------------------------------------------------

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE č.4, dlouhé 40 a 60 cm.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE č.3, dlouhé 40 a 60 cm – na lemy.

od 49.00 Kč /50g
DROPS Lima uni colour DROPS Lima uni colour 49.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Lima mix DROPS Lima mix 52.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 294Kč. Více zde.

Návod

---------------------------------------------------

VYSVĚTLIVKY:

-------------------------------------------------------

SLED PRUHŮ:
Celý pulovr je pruhovaný; na sedle a trupu/rukávech je průběh pruhů odlišný. Po dokončení každého jednotlivého pruhu přízi NEstříháme; necháme vlákna za prací a táhneme je po rubové straně.
Pruhy na sedle:
*4 kruhové řady žlutou, 2 kruhové řady světle šedou*, *-* opakujeme během celého sedla. Končíme 4 kruhovými řadami žlutou (tzn. může se stát, že rozdělíte pleteninu na trup a rukávy, ale budete ještě muset dokončit pruhování sedla, abyste měli upletené 4 kruhové řady žlutou).
Pak pokračujeme pruhováním trupu a rukávů, takto:
*4 kruhové řady světle šedou, 2 kruhové řady žlutou*, *-* opakujeme až do dokončení trupu/rukávu.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ 1 (raglán):
Pleteme až po poslední 1 oko před značkou, 1x nahodíme (= přidali jsme 1 oko), 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1x nahodíme (= přidali jsme 1 oko). Toto přidávání opakujeme u každé značky (= celkem přidáme 8 ok). V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ 2:
Abychom vypočítali, v jakých rozestupech musíme přidávat, vydělíme celkový počet ok na jehlici (např. 128 ok) počtem ok, která potřebujeme přidat (např. 30), takže 128 : 30 = 4,3.
V tomto případě tedy nahodíme 1 oko za každým zhruba 4. okem; v následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

TIP – UJÍMÁNÍ (podpaží):
Ujmeme 1 oko na každé straně značky, takto - začínáme 3 oka před značkou: 2 oka spleteme hladce, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme (= ujmuli jsme 2 oka).

-------------------------------------------------------

POPIS PRÁCE:

----------------------------------------------------------

PULOVR - JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Pleteme v kruhových řadách shora dolů. Rukávy pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích.

SEDLO:
Na ponožkové jehlice/krátkou kruhovou jehlici č.3 nahodíme žlutou přízí 76-80-84-88-92-96 ok (pro 2 nejmenší velikosti musíme nahodit a zpočátku plést na ponožkových jehlicích, dokud nebudeme mít dostatek ok; pro ostatní velikosti můžeme nahodit a plést hned na krátké kruhové jehlici). Pleteme dle SLEDU PRUHŮ – viz výše – pružným vzorem 2/2, tj. střídáme 2 oka hladce, 2 obrace. Když takto upleteme 4 kruhové řady, převedeme pleteninu na ponožkové jehlice/krátkou kruhovou jehlici č.4.
Pokračujeme lícovým žerzejem. V další kruhové řadě si označíme raglánové “švy” - do pleteniny vložíme 4 značky, takto: upleteme 13-13-13-13-17-17 ok jako dosud, vložíme značku, upleteme 12 ok a SOUČASNĚ přidáme nad těmito oky rovnoměrně 4 oka, vložíme značku, upleteme 24-28-30-32-32-36 ok, vložíme značku, upleteme 12 ok a SOUČASNĚ přidáme nad těmito oky rovnoměrně 4 oka, vložíme značku a upleteme 15-15-17-19-19-19 ok jako dosud = 84-88-92-96-100-104 ok.
Upleteme 1 kruhovou řadu hladce. V následující kruhové řadě začneme přidávat pro raglán – přidáváme 1 oko na obou stranách každé značky – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ 1. Toto přidávání opakujeme v každé 2. kruhové řadě, celkem 15-16-17-18-19-20x = 204-216-228-240-252-264 ok. Pokračujeme lícovým žerzejem, barvy příze střídáme dle sledu pruhů. Ve výši 13-14-15-16-17-18 cm od počáteční, nahozené řady, rozdělíme v následující kruhové řadě pleteninu na jednotlivé díly, takto:
28-30-31-32-36-38 ok lícovým žerzejem, následujících 44-46-48-50-52-54 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 6 ok nových (= podpaží), upleteme 58-62-66-70-74-78 ok lícovým žerzejem, dalších 44-46-48-50-52-54 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 6 ok nových (= podpaží) a upleteme 30-32-35-38-38-40 ok lícovým žerzejema = 128-136-144-152-160-168 ok.

TRUP:
Pokračujeme lícovým žerzejem, barvy dál střídáme dle sledu pruhů. Ve výši 15-17-20-23-26-29 cm od podpaží přidáme v následující kruhové řadě rovnoměrně 30-34-34-38-42-42 ok - viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ 2 = 158-170-178-190-202-210 ok. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.3.
Pak pleteme lem pružným vzorem 2/2. Ve výši 17-19-22-25-28-31 cm od podpaží všechna oka hladce uzavřeme; dbáme na to, aby uzavřený okraj nebyl moc stažený, ppř. použijeme na uzavírání ok jehlice o číslo silnější.
Pulovr měří celkem asi 33-36-40-44-48-52 cm (od ramene). 

RUKÁV:
Odložených 44-46-48-50-52-54 ok jednoho rukávu vrátíme z pomocné jehlice zpět na ponožkové jehlice č.4 a navíc k nim nabereme po 1 oku z každého ze 6 nových ok v podpaží = na jehlicích máme 50-52-54-56-58-60 ok. Doprostřed 6 ok v podpaží vložíme značku – kruhová řada začíná zde. NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!
Pleteme v kruhových řadách lícovým žerzejem, pokračujeme ve střídání barev dle sledu pruhů na trupu. Ve výši 2 cm ujmeme na každé straně značky 1 oko – viz TIP - UJÍMÁNÍ.
Takto ujímáme vždy po 4-4-5-5-7-6 cm výšky, celkem 5-6-5-6-5-6x = 40-40-44-44-48-48 ok. Ve výši 19-23-27-31-35-38 cm převedeme pleteninu na ponožkové jehlice č.3 a pleteme lem pružným vzorem 2/2. Když je lem vysoký 4 cm všechna oka hladce uzavřeme.
Ruláv měří asi 23-27-31-35-39-42 cm (od podpaží).

Děkujeme, že jste si vybrali návod DROPS Design. Zakládáme si na tom, že dáváme k dispozici návody ověřené a snadno srozumitelné. Všechny návody jsou přeložené z norského originálu a tak si můžete kdykoli srovnat rozměry a počty s původním návodem (DROPS Children 32-13) .

Komentáře / Otázky (7)

Nynke Tempelaar 27.03.2019 - 14:10:

Waarom moet je 30 steken meerderen als je de boord van het lijf gaat breien. Lijkt me zoveel, maar begrijp het ook niet wat de bedoeling hiervan is.

DROPS Design 28.03.2019 kl. 12:37:

Dag Nynke,

Dit is bedoeld om de boord wijder te maken dan de rest van het pand, omdat de boordsteek vaak wat samentrekt. Soms is de boord juist wat strakker om deze op het lijf aan te laten sluiten, maar bij dit ontwerp is dat juist niet de bedoeling.

Melanie H 14.12.2018 - 19:54:

Hallo, bezieht sich die Maschenprobe auf die Nadeln der Stärke 3 oder 4? Mit 4 bin ich zu gross in der Maschenprobe. Muss ich dann beide Nadeln eine Nummer kleiner nehmen? Danke und Grüsse

DROPS Design 17.12.2018 kl. 09:08:

Liebe Melanie H, die Maschenprobe wird mit den größeren Nadeln gestrickt, dh für das glatt rechts Teil im Pullover. Viel Spaß beim stricken!

Melanie H 14.12.2018 - 19:52:

Hallo, bezieht sich die Maschenprobe auf die Nadeln der Stärke 3 oder 4?\r\nMit 4 bin ich zu gross in der Maschenprobe.\r\n\r\nMuss ich dann beide Nadeln eine Nummer kleiner nehmen?\r\n\r\nDanke und Grüsse

Manoa 22.11.2018 - 10:24:

Merci de votre réponse. Je suis à 14 cm sur les indications initiales, auriez-vous un conseil pour me permettre de corriger l‘erreur discrètement sans devoir tout reprendre, svp ? Grand merci, bonne journée.

DROPS Design 23.11.2018 kl. 11:20:

Bonjour Manoa, je ne suis pas certaine de pouvoir vous aider, à titre personnel, je reprendrai au début pour être certaine du résultat. N'hésitez pas à demander à votre magasin, on pourra peut être vous suggérer une idée. Bon tricot!

Manoa 21.11.2018 - 14:24:

Bonjour,je comprends que pour le dos/devant, ce sera le même nombre de mailles (66 en 5-6ans). Alors je ne comprends pas pourquoi pour les premières augmentations 1- en raglan (jusqu’a 15cm), on n’a pas le même nombre de mailles entre le devant et le dos (66/50/62/50 pour atteindre 228 mailles). Pouvez-vous m’aider, svp? Merci à vous, bonne Journée. Manoa

DROPS Design 22.11.2018 kl. 08:49:

Bonjour Manoa, le nombre de mailles va être corrigé dans cette taille, on doit avoir dès le début 30 m pour le devant et donc 17 m pour le demi-dos en fin de rang. Merci pour votre retour. Bon tricot!

Fabienne Jaulin 10.11.2018 - 22:27:

Bonjour, J'adore ce modèle. Avez-vous une version au point de riz? Merci!

DROPS Design 12.11.2018 kl. 09:37:

Bonjour Mme Jaulin, seule une version jersey rayée existe pour ce modèle. Bon tricot!

Fabienne Jaulin 30.10.2018 - 14:57:

Bonjour, Je voudrais faire ce pull pour mon fils mais j'ai dû tricoter l'échantillon avec des aiguilles de 3,5 au lieu de 4 pour avoir le bon nombre de mailles. Puis-je quand même utiliser des aiguilles de 3 pour les côtes? Il est très difficile de trouver des aiguilles de 2,5 près de chez moi... Merci!

DROPS Design 30.10.2018 kl. 15:40:

Bonjour Fabienne! Bien sur que tu peux utiliser des aiguilles de 3 pour les côtes. Bon tricot!

Přidejte komentář k návodu DROPS Children 32-13