Sunny Day Stripes by DROPS Design

Dětský pruhovaný raglánový pulovr pletený shora dolů z příze DROPS Lima. Velikost 2 – 12 let.

DROPS Design: model č. li-013-bn
Skupina přízí B
-------------------------------------------------------

Velikost: 2 - 3/4 roky - 5/6 - 7/8 - 9/10 - 11/12 let
Velikost v cm: 92 - 98/104 - 110/116 - 122/128 - 134/140 - 146/152 cm
Materiál:
DROPS LIMA firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí B)
150-150-150-200-200-200 g, barva č. 9010, světlá šedá
150-150-150-200-200-200 g, barva č. 2923, žlutá

-------------------------------------------------------

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE č.4, dlouhé 40 a 60 cm.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE č.3, dlouhé 40 a 60 cm – na lemy.

Komentáře (6)

Přízi na tento model můžete mít už za 420Kč. Více zde.
---------------------------------------------------

VYSVĚTLIVKY:

-------------------------------------------------------

SLED PRUHŮ:
Celý pulovr je pruhovaný; na sedle a trupu/rukávech je průběh pruhů odlišný. Po dokončení každého jednotlivého pruhu přízi NEstříháme; necháme vlákna za prací a táhneme je po rubové straně.
Pruhy na sedle:
*4 kruhové řady žlutou, 2 kruhové řady světle šedou*, *-* opakujeme během celého sedla. Končíme 4 kruhovými řadami žlutou (tzn. může se stát, že rozdělíte pleteninu na trup a rukávy, ale budete ještě muset dokončit pruhování sedla, abyste měli upletené 4 kruhové řady žlutou).
Pak pokračujeme pruhováním trupu a rukávů, takto:
*4 kruhové řady světle šedou, 2 kruhové řady žlutou*, *-* opakujeme až do dokončení trupu/rukávu.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ 1 (raglán):
Pleteme až po poslední 1 oko před značkou, 1x nahodíme (= přidali jsme 1 oko), 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1x nahodíme (= přidali jsme 1 oko). Toto přidávání opakujeme u každé značky (= celkem přidáme 8 ok). V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ 2:
Abychom vypočítali, v jakých rozestupech musíme přidávat, vydělíme celkový počet ok na jehlici (např. 128 ok) počtem ok, která potřebujeme přidat (např. 30), takže 128 : 30 = 4,3.
V tomto případě tedy nahodíme 1 oko za každým zhruba 4. okem; v následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

TIP – UJÍMÁNÍ (podpaží):
Ujmeme 1 oko na každé straně značky, takto - začínáme 3 oka před značkou: 2 oka spleteme hladce, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme (= ujmuli jsme 2 oka).

-------------------------------------------------------

POPIS PRÁCE:

----------------------------------------------------------

PULOVR - JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Pleteme v kruhových řadách shora dolů. Rukávy pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích.

SEDLO:
Na ponožkové jehlice/krátkou kruhovou jehlici č.3 nahodíme žlutou přízí 76-80-84-88-92-96 ok (pro 2 nejmenší velikosti musíme nahodit a zpočátku plést na ponožkových jehlicích, dokud nebudeme mít dostatek ok; pro ostatní velikosti můžeme nahodit a plést hned na krátké kruhové jehlici). Pleteme dle SLEDU PRUHŮ – viz výše – pružným vzorem 2/2, tj. střídáme 2 oka hladce, 2 obrace. Když takto upleteme 4 kruhové řady, převedeme pleteninu na ponožkové jehlice/krátkou kruhovou jehlici č.4.
Pokračujeme lícovým žerzejem. V další kruhové řadě si označíme raglánové “švy” - do pleteniny vložíme 4 značky, takto: upleteme 13-13-13-13-17-17 ok jako dosud, vložíme značku, upleteme 12 ok a SOUČASNĚ přidáme nad těmito oky rovnoměrně 4 oka, vložíme značku, upleteme 24-28-30-32-32-36 ok, vložíme značku, upleteme 12 ok a SOUČASNĚ přidáme nad těmito oky rovnoměrně 4 oka, vložíme značku a upleteme 15-15-17-19-19-19 ok jako dosud = 84-88-92-96-100-104 ok.
Upleteme 1 kruhovou řadu hladce. V následující kruhové řadě začneme přidávat pro raglán – přidáváme 1 oko na obou stranách každé značky – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ 1. Toto přidávání opakujeme v každé 2. kruhové řadě, celkem 15-16-17-18-19-20x = 204-216-228-240-252-264 ok. Pokračujeme lícovým žerzejem, barvy příze střídáme dle sledu pruhů. Ve výši 13-14-15-16-17-18 cm od počáteční, nahozené řady, rozdělíme v následující kruhové řadě pleteninu na jednotlivé díly, takto:
28-30-31-32-36-38 ok lícovým žerzejem, následujících 44-46-48-50-52-54 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 6 ok nových (= podpaží), upleteme 58-62-66-70-74-78 ok lícovým žerzejem, dalších 44-46-48-50-52-54 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 6 ok nových (= podpaží) a upleteme 30-32-35-38-38-40 ok lícovým žerzejema = 128-136-144-152-160-168 ok.

TRUP:
Pokračujeme lícovým žerzejem, barvy dál střídáme dle sledu pruhů. Ve výši 15-17-20-23-26-29 cm od podpaží přidáme v následující kruhové řadě rovnoměrně 30-34-34-38-42-42 ok - viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ 2 = 158-170-178-190-202-210 ok. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.3.
Pak pleteme lem pružným vzorem 2/2. Ve výši 17-19-22-25-28-31 cm od podpaží všechna oka hladce uzavřeme; dbáme na to, aby uzavřený okraj nebyl moc stažený, ppř. použijeme na uzavírání ok jehlice o číslo silnější.
Pulovr měří celkem asi 33-36-40-44-48-52 cm (od ramene). 

RUKÁV:
Odložených 44-46-48-50-52-54 ok jednoho rukávu vrátíme z pomocné jehlice zpět na ponožkové jehlice č.4 a navíc k nim nabereme po 1 oku z každého ze 6 nových ok v podpaží = na jehlicích máme 50-52-54-56-58-60 ok. Doprostřed 6 ok v podpaží vložíme značku – kruhová řada začíná zde. NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!
Pleteme v kruhových řadách lícovým žerzejem, pokračujeme ve střídání barev dle sledu pruhů na trupu. Ve výši 2 cm ujmeme na každé straně značky 1 oko – viz TIP - UJÍMÁNÍ.
Takto ujímáme vždy po 4-4-5-5-7-6 cm výšky, celkem 5-6-5-6-5-6x = 40-40-44-44-48-48 ok. Ve výši 19-23-27-31-35-38 cm převedeme pleteninu na ponožkové jehlice č.3 a pleteme lem pružným vzorem 2/2. Když je lem vysoký 4 cm všechna oka hladce uzavřeme.
Ruláv měří asi 23-27-31-35-39-42 cm (od podpaží).

Komentáře (6)

Napište své postřehy!

Melanie H 14.12.2018 - 19:54:

Hallo, bezieht sich die Maschenprobe auf die Nadeln der Stärke 3 oder 4? Mit 4 bin ich zu gross in der Maschenprobe. Muss ich dann beide Nadeln eine Nummer kleiner nehmen? Danke und Grüsse

DROPS Design 17.12.2018 kl. 09:08:

Liebe Melanie H, die Maschenprobe wird mit den größeren Nadeln gestrickt, dh für das glatt rechts Teil im Pullover. Viel Spaß beim stricken!

Melanie H 14.12.2018 - 19:52:

Hallo, bezieht sich die Maschenprobe auf die Nadeln der Stärke 3 oder 4?\r\nMit 4 bin ich zu gross in der Maschenprobe.\r\n\r\nMuss ich dann beide Nadeln eine Nummer kleiner nehmen?\r\n\r\nDanke und Grüsse

Manoa 22.11.2018 - 10:24:

Merci de votre réponse. Je suis à 14 cm sur les indications initiales, auriez-vous un conseil pour me permettre de corriger l‘erreur discrètement sans devoir tout reprendre, svp ? Grand merci, bonne journée.

DROPS Design 23.11.2018 kl. 11:20:

Bonjour Manoa, je ne suis pas certaine de pouvoir vous aider, à titre personnel, je reprendrai au début pour être certaine du résultat. N'hésitez pas à demander à votre magasin, on pourra peut être vous suggérer une idée. Bon tricot!

Manoa 21.11.2018 - 14:24:

Bonjour,je comprends que pour le dos/devant, ce sera le même nombre de mailles (66 en 5-6ans). Alors je ne comprends pas pourquoi pour les premières augmentations 1- en raglan (jusqu’a 15cm), on n’a pas le même nombre de mailles entre le devant et le dos (66/50/62/50 pour atteindre 228 mailles). Pouvez-vous m’aider, svp? Merci à vous, bonne Journée. Manoa

DROPS Design 22.11.2018 kl. 08:49:

Bonjour Manoa, le nombre de mailles va être corrigé dans cette taille, on doit avoir dès le début 30 m pour le devant et donc 17 m pour le demi-dos en fin de rang. Merci pour votre retour. Bon tricot!

Fabienne Jaulin 10.11.2018 - 22:27:

Bonjour, J'adore ce modèle. Avez-vous une version au point de riz? Merci!

DROPS Design 12.11.2018 kl. 09:37:

Bonjour Mme Jaulin, seule une version jersey rayée existe pour ce modèle. Bon tricot!

Fabienne Jaulin 30.10.2018 - 14:57:

Bonjour, Je voudrais faire ce pull pour mon fils mais j'ai dû tricoter l'échantillon avec des aiguilles de 3,5 au lieu de 4 pour avoir le bon nombre de mailles. Puis-je quand même utiliser des aiguilles de 3 pour les côtes? Il est très difficile de trouver des aiguilles de 2,5 près de chez moi... Merci!

DROPS Design 30.10.2018 kl. 15:40:

Bonjour Fabienne! Bien sur que tu peux utiliser des aiguilles de 3 pour les côtes. Bon tricot!

Přidejte komentář k návodu DROPS Children 32-13