DROPS / 65 / 17

DROPS 65-17 by DROPS Design

DROPS 65-17 Hosszú DROPS kardigán 1 szál Vamp fonalból, vagy 2 szál Big Delight fonalat összefogva, gallérral, és DROPS felső Muskat és Cotton Viscose fonalból.

Tagek: kardigán,
DROPS design: Q-007+R-373 jelű minta
--------------------------------------------------------
KARDIGÁN:
Méretek: S/M - M/L – L/XL
Alapanyagok: DROPS Vamp a Garnstudiótól
Egyenletesebb színt kapunk, ha egyszerre két gombolyagot használunk, a két gombolyagból egy-egy sort felváltva kötve.
750-850-300 gramm 03 sz. bézs/szürke/rózsaszínből.

Vagy használjunk
DROPS BIG DELIGHT a Garnstudiótól
550 - 600 – 650 gramm a 03 sz. mentacsoki színből

Továbbá: DROPS MUSKAT a Garnstudiótól
50- 50- 50 gramm a 61 sz. világos bézs színből

Továbbá: DROPS COTTON VISCOSE fonal a Garnstudiótól
150-150-900 gramm a 17-as világos bézs színből

DROPS egyenes kötőtű: 5 mm vastag
DROPS HORGOLÓTŰ: 4,5 mm-es.
-------------------------------------------------------------

minimum 2113.00 Ft /100g
DROPS Big Delight print DROPS Big Delight print 2113.00 Ft /100g

minimum 699.00 Ft /50g
DROPS Muskat uni colour DROPS Muskat uni colour 699.00 Ft /50g
Ehhez a darabhoz, megvásárolhatja a fonalat már 13377Ft. Olvasson tovább.

Mintaleírás

-------------------------------------------------------------

Kötéspróba: 12 szem x 16 sor az 5 mm vastag kötőtűn, 1 szál Vamp fonallal vagy 2 szál Big Delight fonalat összefogva, harisnyakötéssel = 10 x 10 cm a Safran fonalból.
Ne feledkezzünk meg arról, hogy a megadott tűméret csak iránymutató, mindig készítsünk kötéspróbát!

LUSTAKÖTÉS (a kötőtűn oda-vissza):
1 borda= 2 sima szemekkel kötött sor.

TANÁCS A FOGYASZTÁSHOZ A szélszem mellett készítjük a fogyasztásokat. A fogyasztáshoz 2 szemet összekötünk

Tanács a kötéshez: A gallér kialakításához szaporítsunk az 1 szélszem mellett. A szaporításhoz 1 szembe 2 szemet öltünk.

RÁKÖLTÉS: 2 szál Muskat fonalat összefogva dolgozunk, a 4,5 mm vastag kötőtűkkel. Ráköltás = rp-kal horgolunk, a megszokottól ellentétes irányba, a SZO-n, vagyis balról jobbra.
------------------------------------------------------------

JOBB ELEJE: A kezdéshez szedjünk fel 40-44-48 szemet (ebben benne van 1 szélszem az oldalán. és 4 szem a gomb pánthoz az eleje közepén) 1 szál Vamp fonallal vagy 2 szál Big Delight fonalat összefogva az 5 mm vastag kötőtűkkel. Kössünk 1 bordányit (= 2 sort, lustakötéssel). Folytassuk harisnyakötéssel tovább, de mindkét oldalon 1-1 szélszemet lustakötéssel kötünk végig. NE FELEDKEZZÜNK MEG A MEGFELELŐ KÖTÉSPRÓBA BETARTÁSÁRÓL!

UGYANAKKOR, amikor a darabunk 10-10-10 cm-es fogyasszunk az oldalánál- LÁSD A ENTI TANÁCSOT A FOGYASZTÁSHOZ! 1 szemet 12-13-14 cm-ként, 4 alkalommal.

UGYANAKKOR, amikor a darabunk 47-51-55 cm-es, 1 szemet szap, az eleje szélénél a gallér kialakításához a SZO felől. LÁSD A FENTI TANÁCSOT A SZAP-HOZ: 1 szemet felváltva minden 3. és 4. sorban összesen 11-12-13 alkalommal.

UGYANAKKOR, amikor az ujja 58-63-67 cm-es, a karöltő kialakításához láncoljunk le szemeket minden második sorban a következő módon: 2 szemet 1-2-4, alkalommal, majd 1 szemet 4-5-4. alkalommal. Miután minden szaporítást elkészítettünk a gallér kialakításához, és minden fogyasztást a karöltő kialakításához, 41-43-45 szemünk van a kötőtűn a sorban. Amikor a darabunk 74-79-84 cm-es láncoljuk le a középső 16-18-19 szemet a nyakkivágás kialakításához és a két vállrészt külön-külön fejezzük be. Folytassuk a fogyasztást a nyakkivágás mindkét oldalán, minden 2. sorban: 2 szemet 2 alkalommal, 1 szemet 3 alkalommal = 18-18-19 szem maradt a vállhoz. Amikor a darabunk 80-85-90 cm-es láncoljuk le a darabot.

BAL ELEJE: Ugyanúgy kezdjük, és kötjük, mint a jobb eleje darabot, de annak tükörképeként.

Háta: A kezdéshez szedjük fel 72-80-88 szemet (ebben benne van mindkét oldalon 1-1 szélszem) a 5 mm vastag körkötőtűre 1 szál Vamp fonallal, vagy 2 szál Big Delight fonalat összefogva (= 2 szál). Kössünk 1 bordányit (= 2 sort, lustakötéssel). Folytassuk harisnyakötéssel tovább, de mindkét oldalon 1-1 szélszemet lustakötéssel kötünk végig. UGYANAKKOR, amikor a darabunk 10-10-10 cm-es fogyasszunk az oldalánál- LÁSD A ENTI TANÁCSOT A FOGYASZTÁSHOZ! 1 szemet 12-13 -14 cm-ként, 4 alkalommal = 64-72-80 szem marad a kötőtűn. Amikor a darab 58-63-67 cm -es a hátához hasonló módon láncoljunk le szemeket a karöltő kialakításához= 52-54-56 szem. Amikor a darabunk 78-83-88 cm-es, láncoljuk le a középső 14-16-16 szemet a nyakkivágás kialakításához. Láncoljunk le további 1 szemet a következő sorban a nyakkivágás mellett = 18-18-19 szem marad a vállhoz. Amikor a darabunk 80-85-90 cm-es láncoljuk le a darabot.

Ujja: A kezdéshez szedjük fel 38-40-40 szemet (ebben benne van mindkét oldalon 1-1 szélszem) a 5 mm vastag körkötőtűre 1 szál Vamp fonallal, vagy 2 szál Big Delight fonalat összefogva (= 2 szál). Kössünk 1 bordányit (= 2 sor lustakötéssel), majd folytassuk harisnyakötéssel, minden szemen. Amikor a darabunk 10-10-10 cm-es, tegyünk jelölőt a szemek közé, a darabot ezentúl innen mérjük. Folytassuk a munkát harisnyakötéssel. Amikor a darabunk 10-10-10 cm-es mindkét oldalon szap egy-egy szemet. 1 szemet 5-55-4.5 cm-ként, 7-6-7 alkalommal = 52-52-54 szem marad a kötőtűn. Amikor a darabunk 47-45-43 cm-es (a jelölőtől mérve), minden második sorban láncoljunk le szemeket az ujja felső ívének kialakításához: 3 szemet 2-1-1 alkalommal, 2 szemet 1-6-7 alkalommal, 3 szemet 2-1-1 alkalommal. Amikor darabunk körülbelül 54-55-55 cm-es, (a felhajtott széle nélkül) láncoljuk le a szemeket.

ÖSSZEÁLLÍTÁS: Varrjuk össze a vállvarrásokat. A nyakkivágás körül szedjünk fel kb 75-85 szemet - az elején a gallér körül is- az 5 mm vastag kötőtűvel, 1 szál Vamp vagy 2 szál Big Delight fonalat összefogva, Kössünk 1 bordányit (= 4 sort lustakötéssel), és láncoljuk le a szemeket. Varrjuk be a két ujját, majd varrjuk össze az ujjak alsó varrását és az oldalvarrásokat egyben, a szélszem mellett. Az ujjakon az alsó 10-10-10 cm-t a másik oldalon varrjuk össze, úgy, hogy amikor felhajtjuk a varrás belülre essen és ne látszon. Ráköltéssel horgoljuk körbe a kardigán alsó szélét, majd fel az eleje szélén, a nyakkivágás körül, és az ujjak alsó szélén.

DROPS felső Muskat és Cotton Viscose fonalból

Méretek: S/M - M/L – L/XL
Alapanyagok: DROPS MUSKAT a Garnstudiótól
200-200-900 gramm a 61-as világos bézs színből
Továbbá: DROPS COTTON VISCOSE fonal a Garnstudiótól
150-150-900 gramm a 17-as világos bézs színből

DROPS körkötőtű, 4,5 és 5,5 mm vastag. DROPS HORGOLÓTŰ: 4 mm vastag
------------------------------------------------------------------

Kötéspróba: 16 szem x 20 sor az 5,5 mm vatsag kötőtűn, harisnyakötéssel = 10 x 10
Ne feledkezzünk meg arról, hogy a megadott tűméret csak iránymutató, mindig készítsünk kötéspróbát!

Borda / LUSTAKÖTÉS (körben kötve): 1 borda= két kör 1 kör sima szemekkel, 1 kör fordított szemekkel.
LUSTAKÖTÉS (a kötőtűn oda-vissza): 1 borda= 2 sima szemekkel kötött sor.

Tanács a kötéshez: Minden fogyasztást a színe oldal felől készítünk. A szélszem mellett készítjük a fogyasztásokat. A szélső szemet lustakötéssel kötjük a következőt harisnyakötéssel.

A fogyasztásokat a következő módon készítjük: Az 2 szélszem után: 2 szemet S összekötünk.
Az 2 szélszem előtt: 1 szemet simán leemelünk, 1 sima, majd a leemelt szemet a lekötött szemen áthúzzuk.
------------------------------------------------------------

TESTRÉSZ: A kezdéshez lazán szedjünk fel 144-156-168 szemet a 4,5 mm-es körkötőtűvel 1 szál Muskat és egy szál Cotton Viscose fonalat összefogva (2 szál). Kössünk 1 bordányit (= 2 sort lustakötéssel). Váltsunk az 5,5 mm vastag kötőtűre, és folytassuk harisnyakötéssel. NE FELEDKEZZÜNK MEG A MEGFELELŐ KÖTÉSPRÓBA BETARTÁSÁRÓL! Amikor a darabunk 31-32-33 cm, a következő körben így haladjunk: Kössünk 12-16-18 szemet F szemekkel, kössünk 60-62-66 szemet S szemekkel, 12-16-18 szemet F szemekkel, 60-62-66 szemet S szemekkel. A következő sorban így haladjunk: Kössünk 2 S szemet, láncoljunk le 8-12-14 s szemet, kössünk 64-66-70 sima szemet, láncoljunk le 8-12-14 szemet, és kössünk 62-64-68 S szemet. Az eleje és a háta darabokat külön-külön fejezzük be. Eleje = 64-66-70 szem. Folytassuk a fogyasztásokat a karöltők kialakításához, minden 2. sorban - olvassuk el a fenti tanácsot a kötéshez. 1 szemet 12-12-13 alkalommal = 40-42-44 szem marad a kötőtűn. Kössünk 1 bordányit (= 2 sort) lustakötéssel minden szemen, majd lazán láncoljuk le a szemeket.

Háta: = 64-66-70 szem. Ugyanúgy készítjük, mint az elejét.

ÖSSZEÁLLÍTÁS: 1 szál Muskat + 1 szál Cotton Viscose fonalat szefogva, a 4 mm vastag horgolótűvel horgoljunk:

VÁLLPÁNT: A szélső, lustakötéses szem mellett öltsünk, az eleje mindkét oldalán, és horgoljunk kb 18-20-20 cm. cm-es lsz-sort. Vágjuk el a szálat, de még nem rögzítjük a hátán a vállához a pántot. Most horgoljunk rp-kal a felső felső szélén a köv módon: a baloldalon az ujja alatt középen kezdjünk, folytassuk a pánt szélén, majd le a pánt jobb oldalán, az eleje nyakkivágás körül, a jobboldali pánt körül, a jobb karöltő körül, és a háta nyakkivágás körül. a kezdésnél 1 ksz-mel rögzítjük. Próbáljuk fel a felsőt, állítsuk be a vállpánt hosszát, majd varrjuk a vállpántot a háta mindkét oldalára.

A kezdőszél alsó bordájába öltve horgoljunk egy sort / kört rövidpálcákkal.

Köszönjük, hogy a DROPS Design mintáját választotta! Sokat dolgozunk azért, hogy mintáink könnyen érthetőek és hibamentesek legyenek. Minden mintát Norvégból fordítunk, és a méreteket, számításokat mindig ellenőrizheti az eredeti mintán (DROPS 65-17) .

Megjegyzések / Kérdések (4)

Susanne Thommes 07.03.2019 - 14:48:

Hallo, benötige ich jetzt von Big Deligt 900 oder 1800 gr ( wegen des doppelten Fadenlaufes)? Siehe Kommentar 22.08.2017. Danke!

DROPS Design 07.03.2019 kl. 15:49:

Liebe Frau Thommes, es sieht so aus, daß die Garnmenge nicht richtig ist, benutzen Sie unseren Garnumrechner um die richtige Garnmenge für Ihre Grösse in Big Delight zu finden, die Anleitung wird korrigiert. Viel Spaß beim stricken!

Carmen 22.08.2017 - 17:56:

Man benötigt die doppelte Menge Big Delight, da mit zwei Fäden gestrickt wird. Bitte die Menge korrigieren!

Marleen 25.02.2017 - 12:16:

Ik zou toch denken dat je wel met 2 bollen gelijk opbreit, maar dan elke keer twee naalden met 1 draad en dan de volgende 2 met de draad van de andere bol. Er staat toch dat het om het mèleren gaat? Hoe heb je anders genoeg aan 650 gram wol?

Adriella Koeijer 29.09.2016 - 17:30:

Er staat dat je met 2 draden bigdeliht moet breien betekend dat dat je 2 draden samen breid of dat je na 2 nld de andere bol moet gaan gebruiken de 2de bol dus?Dus om de beurt de ene en de andere bol?

DROPS Design 30.09.2016 kl. 14:03:

Hoi Adriella. Je breit met 2 draden samen (= dubbele draad).

Post a comment to pattern DROPS 65-17