DROPS / 148 / 3

Imogen by DROPS Design

Kötött DROPS kendő, leejtett szemekkel, és színes csíkokkal, 2 szál Vivaldi fonalból.

DROPS design:
oo-100 DROPS 148-3
C és C fonalcsoport
-----------------------------------------------------------
Méretek
Szélesség a felső szélén: körülbelül 160 cm
Hossz a háta közepén: körülbelül 80 cm
Alapanyagok:
DROPS VIVALDI a Garnstudiótól
100 gramm a 06-os törtfehér színből.
100 gramm a 08-as szürkés rózsaszínből
100 gramm a 34-es világos púder rózsaszínből
50 gramm a 32-es hanga színből
DROPS KÖRKÖTŐTŰ (80 cm hosszú) 8 mm-es - vagy olyan vastagságú, amellyel 11 szem X 15 sor = 10 X 10 cm lustakötéses kötésmintát tudunk elérni két szál fonalat összefogva.

LUSTAKÖTÉS (a kötőtűn oda-vissza):
Minden sorban sima szemekkel kötünk.
2 S szemekkel kötött sor= egy borda.

TANÁCS A SZAPORÍTÁSHOZ:
A szaporításhoz készítsünk egy ráhajtást.
A következő sorban a ráhajtást csavartan kötjük, hogy ne keletkezzen lyuk.
----------------------------------------------------------

KENDŐ:
A kendő a törtfehér színnel kezdődik, és fokozatosan vált sötétebb színekre a széle felé.
A darabot a szemek száma miatt körkötőtűn kötjük oda-vissza haladva. .
A kezdéshez szedjünk fel 7 szemet az 8 mm-es körkötőtűre, 2 szál törtfehér fonallal.
Majd kössük a csíkokkal, és a lejtett szemekkel, UGYANAKKOR, a köv módon szaporítunk:
1. sor (= színe oldal)
Minden szemet S szemekkel kötünk.
2. sor (= fonákoldal):
1 S, *1 F, 1 RH, 1 F. * Ism a *-* közötti részt, összesen 2 alkalommal, majd 1 F, 1 RH, , 1 S = 10 szem.
3. sor = és a többi fonákoldal felőli sor:
Minden szemet S szemekkel kötünk.
MEGJEGYZÉS:
Az előző kör rh-sait csavartan kössük, így nem keletkeznek a helyükön lyukak.
4. sor (= fonákoldal):
1 S, * 1 RH, 1 F. * Ism a *-* közötti részt, összesen 8 alkalommal, majd 1 RH, , 1 S = 19 szem.
6. sor (= fonákoldal):
1 sima, F, amíg 1 szem marad a sorban, majd 1 simával fejezzük be.
8. sor (= fonákoldal)
1 S, *1 F, 1 RH, 1 F. * Ism a *-* közötti részt, összesen 8 alkalommal, majd 1 F, 1 RH, , 1 S = 28 szem.
10. sor:
1 sima, F, amíg 1 szem marad a sorban, majd 1 simával fejezzük be.
12. sor:
1 S, * 1 F, 1 RH, 1 F. * Ism a *-* közötti részt, összesen 13 alkalommal, majd 1 S = 41 szem.
Folytassuk a kötést harisnyakötéssel, és 1 lustakötéses szemmel _ lásd a fenti magyarázatot! _a két szélén.
Amikor a darabunk 14 cm-es, egyenletesen elosztva szao 14 szemet (vagyis 1 rh-t készítünk minden szem után)- olvassuk el a fenti tanácsot a szap-hoz = 81 szem.
Amikor a darabunk körülbelül 19 cm,-es, a következő színe oldali sorban így haladjunk:
*1 sima, 1 RH*, ismételjük a *-* közötti részt, amíg 1 szem marad a sorban, majd egy simával fejezzük be
1 sor fordított szemekkel a fonákoldal felől, miközben, UGYANAKKOR, egyenletesen elosztva a RH-sokat leengedjük a kötőtűről (ez a 2 sor = a leejtett szemes minta).
Kössünk harisnyakötéssel, amíg a darabunk 22 cm-es. Most egyenletesen elosztva szap 26 szemet (vagyis 1 harisnyakötéses szemmel kezdünk, és 1 rh-t készítünk minden 3. szem után) = 107 szem.
Folyt harisnyakötéssel, amíg a darabunk 26 cm-es lesz. A köv SZO sorban újra leejtett szemeket kötünk.
Folyt harisnyakötéssel, amíg a darabunk 30 cm-es. Most egyenletesen elosztva szap 30 szemet (vagyis elváltva készítünk 1 rh-t minden 3. és 4. szem után) = 137 szem.
Folyt, amíg a darabunk 32 cm-es.
A köv SZO sorban kössük újra a leejtett szemeket, majd folyt harisnyakötéssel, amíg a darabunk 38 cm-es lesz. Most egyenletesen elosztva szap 30 szemet (vagyis elváltva készítünk 1 rh-t minden 4. és 5. szem után) = 167 szem.
Váltsunk 1 szál törtfehér, és 1 szál világos púderrózsaszín fonalra, majd kössünk harisnyakötéssel 3 cm-t (a darabunk most 41 cm.)
A köv SZO sorban kössük újra a leejtett szemeket, majd folyt harisnyakötéssel, amíg a darabunk 46 cm-es lesz. Most egyenletesen elosztva szap 30 szemet (vagyis elváltva készítünk 1 rh-t minden 5. és 6. szem után) = 197 szem.
Folyt harisnyakötéssel, amíg a darabunk 48 cm-es lesz. A köv SZO sorban újra leejtett szemeket kötünk.
Folytassuk harisnyakötéssel, amíg a darabunk 52 cm-es lesz.(A színes csík most 14 cm-es.)
Váltsunk 2 szál világos púderrózsaszín fonalra, majd folyt harisnyakötéssel, amíg a darabunk 1 cm-es lesz. Most egyenletesen elosztva szap 30 szemet (vagyis elváltva készítünk 1 rh-t minden 6. és 7. szem után) = 227 szem.
Folyt, amíg a darabunk 55 cm-es.
A köv SZO sorban kössük a leejtett szemeket, majd folyt lustakötéssel,a míg a darabunk 59 cm-es lesz (a csík 7 cm-es).
Váltsunk 1 szál világos púderrózsaszín + 1 szál szürkés rózsaszín fonalra, majd folyt harisnyakötéssel 1 cm-t. Most egyenletesen elosztva szap 30 szemet (vagyis elváltva készítünk 1 rh-t minden 7. és 8. szem után) = 257 szem.
Folyt, amíg a darabunk 62 cm-es.
A köv SZO sorban kössük a leejtett szemeket, majd folyt lustakötéssel,a míg a darabunk 66 cm-es lesz (a csík 7 cm-es).
Váltsunk 2 szál szürkés rózsaszín fonalra, és kössünk harisnyakötéssel 3 cm-t.
A köv SZO sorban kössük újra a leejtett szemeket, majd folyt harisnyakötéssel, amíg a darabunk 71 cm-es lesz. Most egyenletesen elosztva szap 30 szemet (vagyis elváltva készítünk 1 rh-t minden 8. és 9. szem után) = 287 szem.
Folytassuk harisnyakötéssel, amíg a darabunk 73 cm-es lesz.(A színes csík most 7 cm-es.)
Váltsunk 1 szál szürkés rózsaszín fonalra + 1 szál hanga színű fonalra, és kössünk harisnyakötéssel 3 cm-t.
A köv SZO sorban kössük a leejtett szemeket, majd folyt lustakötéssel, amíg a darabunk 79 cm-es lesz (kb 1 cm marad a teljes méretig).
Most egyenletesen elosztva szap 30 szemet (vagyis elváltva készítünk 1 rh-t minden 9. és 10. szem után) = 317 szem.
A köv SZO sorban NAGYON lazán láncoljuk le a szemeket (az ut csík kb 7 cm-es).

Segítségre van szüksége a mintával kapcsolatban?

Köszönjük, hogy a DROPS Design mintáját választotta! Sokat dolgozunk azért, hogy mintáink könnyen érthetőek és hibamentesek legyenek. Minden mintát Norvégból fordítunk, és a méreteket, számításokat mindig ellenőrizheti az eredeti mintán (DROPS 148-3) .

Megjegyzések / Kérdések (43)

Charlotte 12.06.2020 - 22:31:

Bonjour, je fais le châle 148/3. J’ai un doute pour le dégradé de couleur. Faut il vraiment commencer par l’écru pour avoir le même dégradé que la photo ?

DROPS Design 15.06.2020 kl. 08:09:

Bonjour Charlotte, tout à fait, le châle se tricote de haut en bas, en commençant en écru, puis on va remplacer progressivement d'abord 1 fil puis 2 fils pour créer le dégradé. Bon tricot!

Élyse Rheault 07.01.2017 - 21:10:

Mon expérience avec le point de jersey est que le tricot s'enroule sur lui-même. Aurais-je le même phénomène avec ce châle ? Merci de prendre quelques minutes pour me répondre.

DROPS Design 09.01.2017 kl. 09:20:

Bonjour Mme Rheault, rabattez les mailles très souplement comme indiqué, et bloquez votre châle aux mesures finales en l'épinglant humide et en le laissant sécher (votre magasin pourra vous aider si besoin). Bon tricot!

Susanna 22.09.2014 - 23:28:

Che colore proponete per sostituire "erica", visto che presto non sarà più disponibile?

DROPS Design 23.09.2014 kl. 11:25:

Buongiorno Susanna, potete eventualmente sostituire il colore erica con il n°30 grigio/viola, ma potrebbe essere troppo in contrasto con gli altri colori. In ogni caso il colore erica è ancora disponibile fino ad esaurimento presso i nostri rivenditori italiani, quindi lo può ancora acquistare. Provi a controllare. Buon lavoro!!

Bouvet Marie Claude 19.05.2014 - 17:31:

Bonjour pouvez vous me dire ce qu'est une maille allongée s'il vous plait je voudrais faire ce modèle de châle mais je ne comprends pas il n'y a pas d'explication pour cette maille merci de votre réponse

DROPS Design 20.05.2014 kl. 09:02:

Bonjour Mme Bouvet, les mailles allongées sont obtenues en faisant des jetés sur l'endroit que l'on lâche sur l'envers - cf vidéo ci-dessous pour la technique - ex à 19 cm dans le châle. Bon tricot!

Else 01.03.2014 - 01:52:

What does it mean to "work dropped stitches ".

DROPS Design 01.03.2014 kl. 09:52:

Dear Else, "dropped sts" are when you work 1 row *K1, 1YO* and on next row K the st and drop the yo, the sts are then longer (see video below with 2 yos). Happy knitting!

Irina 06.02.2014 - 23:23:

Good evening(already)! I've received all answers from DROPS Tutorial Videos. Thank you for your attention and patience!

Irina 06.02.2014 - 22:32:

Please explain in more detail what this means:Continue in stocking st with 1 edge st in GARTER ST – see explanation above – in each side. Should I knit stocking st only the first edgeand the rest in GARTER ST ? Thank you for your attention and sorry for the inconvenience

DROPS Design 07.02.2014 kl. 01:44:

This means technically that on RS rows you K all sts across, and on WS rows you K1, P across, and end row with K1. The piece will be in stockinette, and you will have 1 stitch each side in garter st (i.e garter is K on every row).

JM 08.11.2013 - 11:40:

Vad innebär att "sticka ton-i-ton ränder med tappade maskor"?

Knitter 23.05.2013 - 20:11:

What do you mean K YOs from previous row twisted to avoid holes? how we knit the YO twisted?

DROPS Design 24.05.2013 kl. 09:01:

Dear Knitter, it means to K yo from previous row into back of loop - see video to vizualize how to do - Happy knitting!

Lea 03.02.2013 - 18:44:

Meeldiv.

Post a comment to pattern DROPS 148-3