DROPS / 129 / 38

Lizzie Jay by DROPS Design

Kötött kör alakú DROPS kardigán "Delight" és "Vivaldi" fonalból. Méret: S - XXXL

DROPS 129-38
DROPS design:
Z-559 jelű minta
--------------------------------------------------------
Méret: S - M -/L - XL -/XXL - XXXL
Alapanyagok:DROPS ALPACA a Garnstudiótól
8105-es szín, a világos jégkék színből
350-350-400-450 gramm
használjunk még:
DROPS VIVALDI a Garnstudiótól
09-es szín, a világos szürkéskék színből
200-200-250-250 gramm
DROPS körkötőtű (80 cm hosszú) és kéthegyű kötőtű készlet, 5 mm vastag, vagy olyan méret, amellyel 17 szem X 22 sor = 10 cm x 10 cm-es próbadarabot tudunk készíteni harisnyakötéssel, a két szálat összefogva.
22 szem mackókötéssel = kb 14 cm.

Elkészítette ezt, vagy egy másik mintánkat? Zegyen #dropsdesign taget a képekre a szoliális médiában, hogy mi is láthassuk.

Másik fonalat szeretne használni? Próbálja ki a fonal-átváltónkat!
Megjegyzések (40)

100% alpaka
minimum 1186.00 Ft /50g
DROPS Alpaca uni colour DROPS Alpaca uni colour 1186.00 Ft /50g
Kacskaringó Fonalbolt
Rendelés
DROPS Alpaca mix DROPS Alpaca mix 1251.00 Ft /50g
56% moher, 30% poliamid, 14% gyapjú
Discontinued
keressen más lehetőségeket!
Kötőtűk & Horgolótűk
RÖVIDÍTETT SOROK:
A körformát rövidített sorokkal alakítjuk ki - minden fordulónál kissé meghúzzuk a fonalat, így a lyukak kevésbé lesznek láthatóak.
A rövidített sorokat a következő módon kötjük:
1-2. sor:
22 szem mackókötéssel, 61-74-82-98 szem lustakötéssel, fordítsuk meg a munkát és kössünk vissza.
Ism az 1-2. sorokat, de a lustakötéssel kötött szemek számát (61-74-82-98) minden ism-ben 3-al csökkentjük a forduló előtt.
Ism összesen 19-24-26-32 alkalommal- olvassuk el az alábbi megjegyzést:
Ezután kezdjük az 1-es sorral újra minden szemen, de olvassuk el az alábbi tanácsot a minta hatásáról.
MEGJEGYZÉS:
UHYANAKKOR, amikor a röv sorokat kötjük, minden 6. sorban a mackókötés 22 szemén oda-vissza haladva kössünk további 2 sort.
A MINTA HATÁSA:
Azokban a sorokban, ahol minden szemen kötünk, a körben a belső 61-74-82-98 szemet lustakötéssel kötjük.
Folytassuk a munkát a korábbiaknak megfelelően.
TANÁCS A MÉRÉSHEZ:
Minden méréshez a darabot vízszintesen fektessük le.
A mérést ne keresztben végezzük, hanem a körív mentén, a középponttól a 39.-43.-51.-59. szemben.
MACKÓKÖTÉS:
1. sor (= színe oldal)
* 1 sima, 1rh, 1 szemet fordítottan leemelünk* ismételjük meg a *-* közötti részt, majd 1 simával fejezzük be a sort.
2. sor (= fonákoldal)
Az 1. szemet F leemeljük,* A rh-t és az előző sorban leemelt szemet simán összekötjük, 1 rh, 1 szemet fordítottan leemelünk*. Ismételjük meg a *-* közötti részt.
3. sor (= színe oldal)
* A RH-t és az előző sorban leem szemet S összekötjük, 1rh, 1 szemet fordítottan leemelünk* ismételjük meg a *-* közötti részt, majd 1 simával fejezzük be a sort.
Ismételjük a 2. és a 3. sorokat.
LUSTAKÖTÉS (a kötőtűn oda-vissza):
Minden sorban sima szemekkel kötünk.
--------------------------------------------------------

KÖR:
A háta közepe felé eső csúcsnál kezdjük.
Oda-vissza kötjük körkötőtűn, hogy legyen elég hely a szemeknek.
A kezdéshez szedjünk fel 3-3-3-3 szemet az 5 mm-es körkötőtűvel az Alpaca és a Vivaldi fonal egy-egy szálát összefogva.
Kössünk mackókötéssel, miközben, UGYANAKKPR, minden SZO sor végén új szemeket szedünk fel a köv módon:
1 szemet összesen 19 alkalommal- a szap szemeket beledolgozzuk a mackókötésbe - majd a köv SZO sor felől szedjünk fel 61-74-82-98 szemet 1 alkalommal = 83-96-104-120 szem (az első 3 szeme a darab oldalán a legszélső 3 szem.) Kössünk vissza.
Kössük az 1. sort a SZO felől (haladjunk a kör közepe felé) a köv módon:
22 szem mackókötéssel (lásd a fenti magyarázatot) majd kössük a többi 61-74-82-98 szemet LUSTAKÖTÉSSEL, (lásd a fenti magyarázatot), UGYANAKKOR, kössünk rövidített sorokkal (lásd a fenti magyarázatot), tegyünk jelölőt a darabba a középponttól 39-43-51-59 szemnyire. Minden mérést emellett a jelölő mellett mérünk - olvassuk el a fenti tanácsot a méréshez!
Amikor a darabunk 37-40-49-57 cm-es a jelölő mellett mérve, készítsünk karöltőt:
KARÖLTŐ:
Csúsztassuk a belső 39-43-51-59 szemet egy 5 mm-es körkötőtűre.
A többi szemet tartsuk a kötőtűn.
Most a két részt egyszerre, de külön-külön kötőtűn, és külön fonalgombolyagból kötjük. Így a röv sorok mindkét oldalon egyformák lesznek. Folyt a mackókötéssel/lustakötéssel és a röv sorokkal, a korábbiaknak megfelelően.
Amikor a karöltő 18-21-23-25 cm-es. Csúsztassunk vissza minden szemet uarra a kötőtűre = 83-96-104-120 szem.
A DARABOT EZUTÁN ETTŐL A PONTTÓL MÉRJÜK!
Folyt, amíg a darabunk kb 15-17-19-21 cm-es, kb fél körnek kell lennie (és a röv sorok egy teljes ism-e után járunk).
Most a kör másik felét ugyanígy, de az első rész tükörképeként kötjük.
Amikor a körrel elkészültünk, minden szemet láncoljunk le lustakötéssel, majd lazán láncoljuk le a mackókötés szemeit, úgy, hogy 1 szemet láncolunk le minden 2. sorban. Végül láncoljuk le a megmaradt 3 szemet.
UJJA:
Körkötőtűn kötjük, oda-vissza.
A kezdéshez szedjük fel 47-49-51-51 szemet (ebben benne van mindkét oldalon 1-1 szélszem) az 5 mm-es körkötőtűre a 1 szál Alpaca és 1 szál Vivaldi fonalat összefogva.
Kössünk a bordás mintával, - lásd a fenti magyarázatot.
Amikor a darabunk 13 cm-es, kössünk 1 sort harisnyakötéssel, miközben, ugyanakkor, annyi szemet fogy vagy szap, hogy 46-48-50-56 szemünk legyen a kötőtűn (a RH-sokat a szemekkel összedolgozzuk).
Majd körben folytatjuk harisnyakötéssel a teljes méretig.
Amikor a darabunk 22-20-19-19 cm, mindkét oldalon szaporítsunk 1-1 szemet. Ismételjük meg a szaporításokat 7-4-3-3 cm-ként, összesen 5-9-12-12 alkalommal= 56-66-74-80 szem.
Amikor a darabunk 56-57-57-58 cm-es, minden második sorban láncoljunk le szemeket az ujja felső ívének kialakításához:
4 szemet 1 alkalommal.
Folytassuk, s mindkét oldalon láncoljunk le 2-2 szemet, amíg a darabunk kb 61-62-62-63 cm-es, majd mindkét oldalon láncoljunk le 4 szemet 1 alkalommal.
Az darabunk körül-belül 62-63-63-64 cm-es. Láncoljuk le a megmaradt szemeket.
ÖSSZEÁLLÍTÁS:
Varrjuk össze a darab kezdő- és befejező sorát.
Varrjuk össze az ujjak alsó varrását.
Varrjuk be a két ujját úgy, hogy az ujjak alsó varrása arra a középső pontra esik, ahol a szemeket szétosztottuk, és úgy, hogy az ujja felső ívének felső csúcsa odaessen, ahol a szemeket a karöltő felső részénél szétosztottuk.

Diagram

Megjegyzések (40)

Hagyjon megjegyzést!

Elly Henriksen 06.08.2016 - 10:54:

Vi er endt op med er hul i midten skal det bare syes sammen eller skal der strikkes en lille cirkel og syes i? Vi kan ikke finde det i opskriften..

DROPS Design 26.08.2016 kl. 14:25:

Hej Elly. Hvis I synes hullet er for stort, saa kan du sy det lidt sammen.

Donna 03.04.2016 - 20:17:

The pattern sizes of Small, Medium, Large, Extra Large etc are very subjective and often misleading. Could you please tell me the bust measurement for the XXXL pattern. Thank you for your help.

DROPS Design 04.04.2016 kl. 09:18:

Dear Donna, you will find at the bottom of the pattern a measurement chart with all measurements taken flat from side to side. Compare these to a similar garment you have and like the shape to find out the matching size - read more here. Happy knitting!

Anne 16.01.2012 - 13:39:

Vielen Dank! In der Anleitung fehlt für Reihe 2 des Patentmusters irritierenderweise 1 Umschlag vor dem links abheben. Deshalb ging es nie auf.

DROPS Deutsch 16.01.2012 - 09:14:

Nach dem Abrehen müssen Sie herausfinden ob mit einer "1 Umschlag, 1 M. li. abheben" oder mit "den Umschlag und die abgehobenen M. zusammenstricken" angefangen wird mit das Muster aufgeht.

Anne 15.01.2012 - 14:33:

Ich würde gerne die Frage wiederholen, wie man die jeweils neu aufgenommene Masche am ende der Vorderseiten ins Patentmuster integrieren soll.

Claudia 19.07.2011 - 13:13:

Decreasing?

DROPS Design 19.07.2011 - 01:32:

In the short rows you work 3 sts less for each time you turn.

Claudia 17.07.2011 - 23:31:

In short rows when I have to reduce the number of stitches in garter stitch, Do I have to decrease or what do I do with those 3 stitches?

DROPS Design 15.07.2011 - 18:29:

Unfortunately we are not able to answer all individual questions, so if you need help with this pattern please contact the shop that sold you your yarn, or look for help in one the forums.

Claudia 15.07.2011 - 10:28:

I don't know how to increase at the end of RS of english rib , that I assumed that would be row 3 everytime, and how do I work the increased stitch in the new row working the circle. thanks!

Post a comment to pattern DROPS 129-38