DROPS / 216 / 3

Frosted Leaves by DROPS Design

Kötött pulóver 1 szál DROPS Brushed Alpaca Silk fonalat összefogva, vagy 2 szál DROPS Kid Silk fonalból. A darabot fentről lefelé irányban készítjük, raglán szabásvonallal, és csipkemintával. S - XXXL méretekben

DROPS design: iks-01 jelű minta
A + A vagy C fonalcsoport
----------------------------------------------------------

DROPS BRUSHED ALPACA SILK fonal a Garnstudiótól (a C fonalcsoporthoz tartozik)
150-150-175-175-200-225 gramm a 13 sz. farmerkék színből
Vagy használjunk
DROPS KID SILK fonal a Garnstudiótól (az A fonalcsoporthoz tartozik)
175-175-200-225-250-250 gramm a 10 sz. szürke színből

A KÖTÉSPRÓBA:
17 szem egymás mellett és 22 sor egymás fölött a harisnyakötéssel = kb 10 x 10 cm.

KÖTŐTŰK:
DROPS KÉTHEGYŰ KÖTŐTŰ KÉSZLET: 5 MM VASTAG
DROPS KÖRKÖTŐTŰ: 5 MM VASTAG 40 és 60 vagy 80 cm hosszú a harisnyakötéshez.
DROPS KÉTHEGYŰ KÖTŐTŰ KÉSZLET: 4 MM VASTAG
DROPS KÖRKÖTŐTŰ: 4 MM VASTAG 80 cm hosszú, a bord mintához.
Ne feledkezzünk meg arról, hogy a kötőtű mérete csak ajánlás. Mindig készítsünk, és ellenőrizzük a kötéspróbát. Ha a 10 cm-n túl sok szemünk van, váltsunk nagyobb kötőtűre. Ha a 10 cm-n túl kevés szemünk van, váltsunk kisebb kötőtűre.

Elkészítette ezt, vagy egy másik mintánkat? Zegyen #dropsdesign taget a képekre a szoliális médiában, hogy mi is láthassuk.

Másik fonalat szeretne használni? Próbálja ki a fonal-átváltónkat!
Nem tudja melyik méretet válassza? Akkor segíthet, ha tudja, hogy a modell kb 170 cm magas és S vagy M méretet hordHa pulóvert, kardigánt, ruhát vagy hasonló darabot készít, a kész darab méreteit a minta alján találja.

77% alpaka, 23% selyem
minimum 994.00 Ft /25g
DROPS Brushed Alpaca Silk uni colour DROPS Brushed Alpaca Silk uni colour 994.00 Ft /25g
Ehhez a darabhoz, megvásárolhatja a fonalat már 5964Ft. Olvasson tovább.

Mintaleírás

----------------------------------------------------------

TANÁCSOK A MINTA ELKÉSZÍTÉSÉHEZ:

----------------------------------------------------------

MINTA:
Lásd az A.1 - A.4 jelű diagramokat

1-ES TANÁCS A FOGYASZTÁSHOZ (egyenletesen elosztva elhelyezett fogyasztásokhoz):
Úgy számoljuk ki, az egyenletesen elosztott fogyasztásokhoz hol kell a sorban a fogyasztást elkészítenünk, hogy vesszük a kötőtűn lévő szemek számát (vagyis ebben a példában 48 szemet), és a szemek számát elosztjuk azzal a számmal, ahány szemet kell fogyasztanunk (ebben a példában 8) = 6.
Ebben a példában tehát a fogyasztásokhoz, minden 5. és 6. szemet kell összekötnünk.

2. TANÁCS A FOGYASZTÁSHOZ (az ujjánál):
Minden jelölő mindkét oldalán a következő módon fogyasztunk 1 szemet: Kössünk, amíg 3 szem marad a jelölő előtt, 2 szemet simán összekötünk, 2 sima szemet kötünk (a jelölő a 2 szem között van), 1 szemet simán leemelünk, 1 sima, majd a leemelt szemet a lekötött szemen átemeljük. (= 2 szemet fogyasztottunk).

TANÁCS A LELÁNCOLÁSHOZ:
A leláncolt szélünk nem lesz túl szoros, ha nagyobb (vastagabb) kötőtűvel láncoljuk le a szemeket. Ha a leláncolt szélünk még mindig túl szoros, segíthet, ha kb minden 4. szem után 1 rh-t készítünk, UGYANAKKOR, ezt a rh-t sima szemként láncoljuk le.
-------------------------------------------------------
A MINTALEÍRÁS ITT KEZDŐDIK:

-------------------------------------------------------
PULÓVER: RÖVID ÖSSZEFOGLALÓ
A vállrészt és a pulóver testét körben kötjük a körkötőtűn fentről lefelé haladva, a héta közepénél kezdve. A vállrész szemeit szétosztjuk és a két ujját és a testet körben haladva készítjük tovább. A darab ujját körben kötjük, a kéthegyű kötőtűkön / a rövidebb körkötőtűkön kötjük, fentről lefelé haladva. A darabot 1 szál Brushed Alpaca Silk fonalból vagy 2 szál DROPS Kid Silk fonalból kötjük

A NYAKKIVÁGÁS:
A kezdéshez lazán szedjünk fel 72-72-92-92-92-92 szemet a 4 mm vastag körkötőtűvel 1 szál Alpaca Bouclé vagy 2 szál Kid Silk fonalat összefogva. Kössünk 1 kört S szemekkel. Majd kössünk a bordásmintával (= 1 sima / 1 fordított), 4 cm-ig. Tegyünk jelölőt a kör kezdetéhez. A vállrészt ettől a jelölőtől mérjük. Váltsunk a 5 mm vastag körkötőtűre, és az alábbiakban elmagyarázott módon folytassuk a vállrésszel: NE FELEDKEZZÜNK MEG A MEGFELELŐ KÖTÉSPRÓBA BETARTÁSÁRÓL!

VÁLLRÉSZ:
A következő körben a következő módon haladjunk a mintával: Kössünk 1 kört harisnyakötéssel, az A.1 jelű minta (= 21-21-31-31-31-31 szem, (a méretünknek megfelelő nyílnál kezdjük), 2 szem harisnyakötéssel, az A,2 jelű minta (= 11 szem), 2 szem harisnyakötéssel, az A.1 jelű minta (= 21-21-31-31-31-31 szem, a méretünknek megfelelő nyílnál kezdjünk).2 szem harisnyakötéssel, az A.2 jelű minta (= 11 szem) és 1 szem harisnyakötéssel.

Folytassuk a mintát a fentiek szerint és a diagram mintája szerint szaporítsunk szemeket (minden szaporítást belerajzoltunk a diagramba). Összesen 8 szemet szaporítunk minden 2. körben. Amikor az A.1 és A.2 jelű diagramok minden sorát egyszer megkötöttük a folytassuk az A.3 jelű mintával. Kössük az A.3A jelű mintát az első 5 szemen, az A.3B jelű mintát, amíg 6 szem marad a sorban, és az A.3C jelű mintát az utolsó 6 szemen. Minden alkalommal, amikor az A.3 jelű mintából 1ismétlés sorait megkötöttük, az A.3B jelű csipkemintából plusz 1 ismétlésre lesz helyünk. Folytassuk a mintával az A.1 és A.2 diagramban ábrázoltak szerint. Ismételjük meg a szaporítást a fentiek szerint, minden 2. körben, összesen 25-30-30-30-35-40 alkalommal = 272-312-332-332-372-412 szem. A darabunk kb 23-27-27-27-32-36 cm-es a jelölőtől mérve.

Most osszuk el a szemeket, és az eleje és háta darabot külön-külön fejezzük be a köv módon (a mintát folytassuk a korábbiaknak megfelelően, az A.3 jelű minta utolső körében kell járnunk, ahol minden szemet F szemekkel kötünk. Kössük le az első 73-83-93-93-103-113 szemet a korábbiaknak megfelelően (= háta). A következő 63-73-73-73-83-93 szemet tegyük szemtartóra / maradék fonalra (= az ujja), szedjünk fel 7 új szemet (= az oldalán az ujja alatt) folytassuk a következő 73-83-93-93-103-113 szemmel a korábbiaknak megfelelően (= háta), csúsztassuk a következő 63-73-73-73-83-93 szemet szemtartóra / maradék fonalra (= az ujja), szedjünk fel 7 új szemet az oldalán, az ujja alatt. A testrész és az ujjak szemeit külön-külön kötjük tovább. Vágjuk el a fonalat.

TESTRÉSZ:
= 160-180-200-200-220-240.szem. Kezdjük 3 szemmel az ujja alatt felszedett 7 új szem előtt, és kössük az A.4 jelű mintát minden szemen, ügyeljünk arra, hogy a minta illeszkedjen a vállrész mintájához, Folytassuk a kötést, amíg a darabunk 23-21-23-25-22-20 cm -es lesz attól a ponttól, ahol a szemeket szétválasztottuk, (kb 6 cm van hátra a teljes méretig - próbáljuk fel a pulóvert, és szükség esetén kössünk tovább, a kívánt hosszig). Váltsunk a 4 mm vastag körkötőtűre. Kössünk bordás mintával = 1 sima/ 1 fordított, kb 6 cm-t, majd, lazán láncoljuk le a szemeket a sima szemeket simán, a fordítottakat fordítottan. OLVASSUK EL A FENTI TANÁCSOT A SZEMEK LELÁNCOLÁSÁHOZ! A pulóver kb 56-58-60-62-64-66 cm-es a vállrésztől lefelé mérve.

UJJAK:
Csúsztassuk vissza az egyik ujjához szemtartóra félretett 63-73-73-73-83-93 szemet a 5 mm- vastag kéthegyű kötőtűkészletre / rövidebb körkötőtűre. Szedjünk fel 1-1 új szemet az ujjak alatt felszedett 7 szem mindegyikébe = 70-80-80-80-90-100 szem van a kötőtűnkön. Tegyünk jelölőt az ujja alatt a 7 új szem közepére. A jelölőt a munka haladtával együtt mozdítsuk felfelé, az ujjak alsó középvonalánál a fogyasztásokhoz használjuk majd. Vágjuk el a fonalat és kezdjük a kötést 3 szemmel az ujjak alatt felszett új szemek előtt, és folytassuk a mintával körben haladva, az A.4 jelű minta szerint. Ügyeljünk arra, hogy illeszkedjen a vállrész mintájához. Amikor az ujja 3 cm-es attól a ponttól, ahol a szemeket szétválasztottuk (minden méretben), az ujja alsó középvonalánál fogyasszunk 2 szemet - OLVASSUK EL A FENTI 2. TANÁCSOT A FOGYASZTÁSHOZ! Ismételjük meg a fogyasztást a fentiek szerint 3-2-1½-2-1-1 cm-ként összesen 11-15-15-13-17-21 alkalommal = 48-50-50-54-56-58 szem marad a kötőtűn a körben / sorban. Azokat a szemeket, amiket a fogyasztások miatt nem tudunk a csipkemintába illeszteni, a harisnyakötéssel kötjük.

Folytassuk a kötést, amíg a darabunk 35-34-31-32-28-25 cm-es lesz attól a ponttól, ahol a szemeket szétválasztottuk, (kb 4 cm van hátra a teljes méretig - próbáljuk fel a pulóvert, és szükség esetén kössünk tovább, a kívánt hosszig). MEGJEGYZÉS: (Megjegyzés: a nagyobb méreteknél a szélesebb nyakkivágás és a hosszabb vállrész miatt készítjük az ujját rövidebbre).
Ezután kössünk 1 kört sima szemekkel, UGYANAKKOR, egyenletesen elosztva fogyasszunk 8 szemet a körben. OLVASSUK EL A FENTI 1. TANÁCSOT A FOGYASZTÁSHOZ / SZAPORÍTÁSHOZ! = 40-42-42-46-48-50 szem. Váltsunk a 4 mm vastag körkötőtűre. Kössünk bordás mintával = 1 sima/ 1 fordított, kb 4 cm-t, majd, lazán láncoljuk le a szemeket a sima szemeket simán, a fordítottakat fordítottan. OLVASSUK EL A FENTI TANÁCSOT A SZEMEK LELÁNCOLÁSÁHOZ! Az ujja kb 39-38-35-36-32-29 cm-es attól a ponttól, ahol a szemeket szétválasztottuk, Készítsük el ugyanilyen módon a másik ujját.

Diagram

= sima (S)
= fordított (F)
= 2 szem között készítsünk 1 RH-t. A következő körben / sorban a ráhajtásokat fordítottan (de nem csavartan!) kössük le, a helyükön lyuk keletkezik
= 2 szemet simán összekötünk
= 1 szemet simán leemelünk, 2 szemet simán összekötünk, majd a leemelt szemet az összekötött szemen áthúzzuk

Segítségre van szüksége a mintával kapcsolatban?

Köszönjük, hogy a DROPS Design mintáját választotta! Sokat dolgozunk azért, hogy mintáink könnyen érthetőek és hibamentesek legyenek. Minden mintát Norvégból fordítunk, és a méreteket, számításokat mindig ellenőrizheti az eredeti mintán (DROPS 216-3) .

Megjegyzések / Kérdések (49)

Laura 30.10.2020 - 23:08:

Hallo, ich brauch Hilfe beim lesen des Diagramms. Ich zähle irgendwie falsch, in der Angabe steht A1=31 ich zähle aber 35, bei A2 das gleiche, Angabe sagt 11 aber ich zähle 13. was mache ich falsch?

Teresa 27.10.2020 - 11:41:

Are there any line by line instructions for the patterns as the charts are very confusing, I have read all your tutorials and explanations and still cannot follow your explanations or the charts stitch count and how to follow. The tutorial for reading the chart pattern is explained by a simple sock pattern With does not as I see help with the jumper pattern charts at all really

DROPS Design 27.10.2020 kl. 13:29:

Dear Teresa, we only have diagrams to this pattern and the lesson explaining how to read a diagram - you can get helped from other video showing how to work patterns and diagrams, or contact the store - even per mail or telephone - where you bought the yarn and/or a knitting forum for any individual assistance. Happy knitting!

Carmen 27.10.2020 - 09:14:

Buongiorno a tutte, ho difficoltà a capire A3, dice di lavorare A3A sulle prime 5 maglie continuare con A3B ed alla fine del ferro su 6 maglie lavorare A3C, dove bisogna includere gli accavallati in A3A o in A3B? stessa cosa per A3C? Grazie mille

DROPS Design 27.10.2020 kl. 13:37:

Buongiorno Carmen. L'ultima maglia di A.3A è la maglia che passa senza lavorarla, le prime due maglie di A.3B sono le maglie che lavora insieme e poi accavalla la maglia passata su queste due maglie. Analogamente quando ripete A.3B (l'ultima maglia della ripetizione è quella che passa) e quando passa da A.3B a A3.C. Buon lavoro!

Crystal 21.10.2020 - 16:12:

I want to use 1 thread of Kid Silk and 1 thread of Nord. How many grams of each would I need for XL? Thank you.

DROPS Design 21.10.2020 kl. 16:43:

Dear Crystal, you will find how to calculate the new amount of yarn in the both yarns here - Remember your DROPS store can also assist you if you need some more help. Happy knitting!

Troupin Isabelle 20.10.2020 - 17:08:

Bonjour le groupe, Je voudrais remercier Drop pour ce site très bien réalisé, complet, et agréable. Je souhaite réaliser ce modèle mais j'ai envie de modifier 2 choses, la première, je souhaite faire le col en point mousse et non en côte 1/1 est ce que ça va me poser problème? Je souhaiterais ne pas faire le dessin à l'intérieur des losanges, j'ai vu le modèle Miss Lemon est ce que je peux utiliser ce diagramme? D'avance merci

DROPS Design 21.10.2020 kl. 08:59:

Bonjour Mme Troupin, vous pouvez à priori tricoter le col au point mousse si vous préférez, rappelez-vous que les côtes resserrent en largeur, ce que ne fait pas le point mousse, il faudra peut être ajuster le nombre de mailles. Nous ne sommes malheureusement pas en mesure de pouvoir adapter chacun de nos modèles à chaque demande, Miss Lemon se tricote avec une tension différente, les diagrammes sont adaptés en conséquence avec les augmentations du raglan, à vous d'ajuster comme vous le souhaitez si besoin. N'hésitez pas à consulter un forum ou/et votre magasin DROPS. Bon tricot!

Marte 19.10.2020 - 10:35:

Hei, i diagrammet står det; "mellom 2 masker lages det 1 kast om pinnen, på neste pinne strikkes kastet vrang, det skal bli hull", men i diagrammet kan det stå at det skal strikkes rett over der et kast har vært. Skal jeg alltid strikke disse vrang, eller skal jeg følge diagrammet og strikke rett?

DROPS Design 22.10.2020 kl. 12:26:

Hej Marte. Du ska sticka enligt diagrammet, texten till den symbolen har nu rättats. Tack för info! Mvh DROPS Design

Carmen 16.10.2020 - 10:07:

Grazie per il celere riscontro “Continuare questo motivo; tutti gli aumenti sono indicati nei diagrammi; aumentare 8 maglie ogni 2 giro. Alla fine di A.1 e A.2, continuare con A.3. Lavorare A.3 A sulle prime 5 maglie, ripetere A.3 B fino a quando rimangono 6 maglie sul ferro e lavorare A.3 C sulle ultime 6 maglie. Ogni volta che viene lavorato A.3 in altezza, c’è spazio per 1 ripetizione in più di A.3 B in larghezza”

DROPS Design 16.10.2020 kl. 11:28:

Buongiorno Carmen. Quando lavora i diagrammi A.1 e A.2, ogni 2 giri le maglie sul ferro aumentano di 8 m. Questi aumenti sono presenti nei diagrammi stessi (sono la prima e l’ultima maglia gettata dei diagrammi), non deve quindi prevedere altri aumenti. Finiti A1 e A2, lavora A3 come scritto nel testo, ma continua ad aumentare negli stessi punti di prima, il numero di volte indicato per la sua taglia. Dopo le 10 righe del diagramma A3, ricomincia dalla prima, lavorando A.3A sulle prime 5 maglie, A.3C sulle ultime 6 maglie e A.3B sulle altre maglie. Buon lavoro!

Carmen 15.10.2020 - 18:44:

Grazie per il modello, bisogna lavorare in sequenza affiancata A1-A2 e A3? le 8 maglie vanno aumentate in modo uniforme ogni 2 giri? Purtroppo non riesco a capire le istruzioni Grazie

DROPS Design 15.10.2020 kl. 23:28:

Buongiorno, ci può spiegare esattamente a quale punto delle spiegazioni fa riferimento? In questo modo potremo aiutarla in modo più preciso. Buon lavoro!

Jose 10.10.2020 - 07:42:

Kan ik dit patroon ook vanaf het boord omhoog breien.

DROPS Design 11.10.2020 kl. 14:30:

Dag José

Nee, dit patroon is helaas alleen geschreven om van boven naar beneden te breien. Veel Noorse patronen worden zo gebreid en ook met rondbreinaalden. Het is eerst enorm wennen, maar het kan ook zijn voordelen hebben. De reden waarom hier vaak (of steeds meer) voor gekozen wordt is dat het meer flexibiliteit geeft tijdens het breien. Zie ook het antwoord op deze vraag in de faq

. Als je door de oudere patronen bladert kun je wel patronen vinden die van onder naar boven worden gebreid.

Angelika Krug 04.10.2020 - 10:37:

Hallo, Ich habe die Passe soweit fertig, dass ich jetzt auf A3 wechseln muss. Leider verstehe ich nicht, wie ich das Muster weiter führe. Ich starte die Reihe mit einer Masche vom Raglan und muss dann einen Umschlag machen, damit das Muster passt. Am Ende ( vor den nächsten 2 rechten Maschen) habe ich dann irgendwie eine Masche Zuviel oder müsste mit Umschlag/ Masche/Umschlag enden. Dann würde ich aber nur an einer Seite im Muster bleiben. Liebe Grüße

DROPS Design 05.10.2020 kl. 10:36:

Liebe Frau Krug, also Sie stricken jetzt das Muster wie zuvor (= mit A.3A anfangen, dann A.3B wiederholen und mit A.3C enden) aber gleichzeitig nehmen Sie wie zuvor (beim A.1/A.2) zu, die neuen Maschen werden wie die ersten/letzten Maschen (= die Zunahmen) in A.1 und A.2 gestrickt. Viel Spaß beim stricken!

Post a comment to pattern DROPS 216-3