Soft Caramel Set by DROPS Design

Kötött fejpánt DROPS Nord és DROPS Kid Silk fonalból. A darabot oda-vissza haladva készítjük, bordás mintával.

DROPS 242-25
DROPS design: no-074 jelű minta
A + A vagy C fonalcsoport
----------------------------------------------------------

MÉRETEK:
S/M – M/L
Fej kerülete cm-ben 54/56 - 56/58 cm

FONAL:
DROPS NORD fonal (az A fonalcsoporthoz tartozik)
50-50 gramm a 23 sz. karamellszínből
Használjunk még:
DROPS KID-SILK fonal a Garnstudiótól (az A fonalcsoporthoz tartozik)
25-25 gramm a 42 sz. mandulaszínből

KÖTŐTŰ:
DROPS EGYENES KÖTŐTŰ: 4 MM VASTAG

A KÖTÉSPRÓBA:
19 szem egymás mellett és 25 sor egymás fölött a harisnyakötéssel, a két fonal 1-1 szálát összefogva = kb 10 x 10 cm.
MEGJEGYZÉS: Ne feledkezzünk meg arról, hogy a kötőtű mérete csak ajánlás. Mindig készítsünk, és ellenőrizzük a kötéspróbát. Ha a 10 cm-n túl sok szemünk van, váltsunk nagyobb kötőtűre. Ha a 10 cm-n túl kevés szemünk van, váltsunk kisebb kötőtűre.

-------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------

45% Alpaka, 30% Poliamid, 25% Gyapjú
minimum 1151.00 Ft /50g
DROPS Nord uni colour DROPS Nord uni colour 1151.00 Ft /50g
Nordfonal.hu
Rendelés
DROPS Nord mix DROPS Nord mix 1170.00 Ft /50g
Nordfonal.hu
Rendelés

75% moher, 25% selyem
minimum 1970.00 Ft /25g
DROPS Kid-Silk uni colour DROPS Kid-Silk uni colour 1970.00 Ft /25g
Ehhez a darabhoz, megvásárolhatja a fonalat már 3121Ft. Olvasson tovább.

Mintaleírás

----------------------------------------------------------

TANÁCSOK A MINTA ELKÉSZÍTÉSÉHEZ:
----------------------------------------------------------

BORDA / LUSTAKÖTÉS (oda-vissza haladva - síkban - kötve).
Minden sorban sima szemekkel kötünk.
1 borda = 2 sima szemekkel kötött sor.
TANÁCS A SZAPORÍTÁSHOZ:
Minden szaporítást a színe oldal felől készítünk.
1 szem szaporításához 1 rh-t készítünk, a következő sorban (a FO-n) ezeket a ráhajtásokat csavartan kötjük le, így nem keletkeznek lyukak.
Az első szaporítást minden F szemes szakasz elején készítjük, a második szaporításokat a F szemes szakaszok végén. Folytassuk a szaporításokat, felváltva minden F szemes szakasz elején és végén.

TANÁCS A FOGYASZTÁSHOZ
Minden fogyasztást a színe oldal felől készítünk.
1 szem fogyasztásához 2 szemet F összekötünk
Az első fogyasztást minden F szemes szakasz elején készítjük, a második fogyasztásokat a F szemes szakaszok végén. Folytassuk a fogyasztásokat, felváltva minden F szemes szakasz elején és végén.

----------------------------------------------------------

A MINTALEÍRÁS ITT KEZDŐDIK:

----------------------------------------------------------

FEJPÁNT: RÖVID ÖSSZEFOGLALÓ
A darabot a kötőtűn oda-vissza haladva kötjük, és a kötés befejezése után, végül összevarrjuk.

FEJPÁNT:
A kezdéshez lazán szedjünk fel 19-22 szemet az 4 mm vastag kéthegyű kötőtűkkel / rövidebb körkötőtűvel 1 szál DROPS Nord és 1 szál DROPS Kid Silk fonalat összefogva (2 szál).
Folytassuk a következő módon - a SZO felől. 1 szem lustakötéssel (olvassuk el a fenti magyarázatot). * 2 S, 1 F.* Ism a *-* közötti részt, még 4-5 alkalommal, 2 S szem, majd a sort 1 lustakötéssel kötött szélszemmel fejezzük be.
Folytassuk ezzel a bord mintával oda-vissza haladva. NE FELEDKEZZÜNK MEG A MEGFELELŐ KÖTÉSPRÓBA BETARTÁSÁRÓL!
Amikor a darabunk 6 cm -es egyenletesen minden 1 F szemes szakaszban szaporítsunk, így 2 F szem lesz - olvassuk el a fenti tanácsot a szaporításhoz = 24-28 szem.
Amikor a darabunk 12 cm-es szaporítsuk az összes 2 F szemes szakaszt 3 fordított szemre= 29- 34 szem.
Amikor a darabunk 17 cm-es szaporítsuk az összes 3 F szemes szakaszt 4 fordított szemre = 34- 40 szem.
Amikor a darabunk 21 cm -es egyenletesen minden 4 F szemes szakaszt szaporítsunk 5 F szemre = 39-46 szem.
Amikor a darabunk 24- 25 cm-es tegyünk 1 jelölőt a sor közepére.
Amikor a darabunk 27- 29 cm-es lesz, minden 5 F szemes szakaszt fogyasszunk 4 F szemre- olvassuk el a fenti tanácsot a fogyasztáshoz = 34-40 szem.
Amikor a darabunk 31-33 cm-es lesz, minden 4 F szemes szakaszt fogyasszunk 3 F szemre- olvassuk el a fenti tanácsot a fogyasztáshoz = 29-34 szem.
Amikor a darabunk 36- 38 cm-es fogyasszunk az összes 3 F szemes szakaszt 2 fordított szemre = 24- 28 szem.
Amikor a darabunk 42- 44 cm-es fogyasszunk az összes 2 F szemes szakaszt 1 fordított szemre= 19- 22 szem.
Amikor a darabunk 48- 50 cm-es lazán láncoljuk le a szemeket.

ÖSSZEÁLLÍTÁS:
Varrjuk össze a kezdő és a befejező szélt.

Segítségre van szüksége a mintával kapcsolatban?

Köszönjük, hogy a DROPS Design mintáját választotta! Sokat dolgozunk azért, hogy mintáink könnyen érthetőek és hibamentesek legyenek. Minden mintát Norvégból fordítunk, és a méreteket, számításokat mindig ellenőrizheti az eredeti mintán (DROPS 242-25) .

Minden mintánkhoz tartoznak oktató-videók, amik segítenek.

Vannak olyan útmutatóink is, amelyek lépésről lépésre mutatják meg a különféle technikákat, ezeket itt találhatják meg.

1) Miért olyan fontos a kötés/horgoláspróba betartása?

A kötéspróba határozza meg a munkadarabunk végső méretét, általában 10 x 10 cm-ben mérjük. A következő módon adjuk meg: A szemek száma egymás mellett x a sorok száma egymás fölött- vagyis: 19 szem x 26 sor = 10 x 10 cm.

A kötés/horgoláspróba mindenkinél egyéni: egyesek lazábban dolgoznak, mások szorosabban. A kötéspróbán a kötő/horgolótű méretének változtatásával tudunk igazítani, ezért van az, hogy a javasolt tűméretet csak ajánlásnak szánjuk! A kötő/horgolótű méretének ellenőrzésével, esetleges cseréjével tudjuk biztosítani, hogy a SAJÁT kötéspróbánk megfeleljen a mintában megadottnak. Ha a mintában megadott kötés/horgoláspróbától eltérünk, a felhasznált fonalmennyisége változhat, és a kész darabunk mérete is eltérő lesz a mint a mintában megadott.

fel

2) Honnan tudom, hány gombolyag fonalra lesz szükségem?

A szükséges fonalmennyiséget grammban adjuk meg, például: 450 gramm. Ahhoz, hogy ki tudjuk számolni, hány gombolyagra lesz szükségünk, tudnunk kell hány gramm fonal van egy-egy gombolyagban (ez általában 25 gramm, 50 gramm vagy 100 gramm). Ezt az adatot megtudhatjuk, ha az oldalainkon az adott fonaltípusra kattintunk. A minta elkészítéséhez szükséges fonalmennyiséget osszuk el az egy-egy gombolyagban található fonalmennyiségével, Például, ha egy gombolyagban 50 gramm fonal van, akkor így számolunk: 450/50 = 9, vagyis 9 gombolyagra lesz szükségünk.

fel

3) Használhatok a mintában megadottól eltérő fonalat?

Amikor egy adott fonalat egy másikra cserélünk az a legfontosabb, hogy a kötés/horgoláspróba ugyanaz maradjon, így az elkészült darabunk mérete akkora lesz, mint a mintában található mintarajz méretei. Könnyebben tarthatjuk be a megadott kötés/horgoláspróbát, ha ugyanabból a fonalcsoportból használunk másik fonalat. Egy vastagabb fonal kötéspróbáját több szál, vékonyabb fonal összefogásával is elérhetjük. . Kérjük, próbálja ki a fonal-átváltónkat.r.Javasoljuk hogy mindig készítsen próbadarabot!.

Kérjük, ne feledje: mivel minden fonalunk más-más tulajdonságú, fonalváltásnál előfordulhat, hogy az elkészült darab a fotón látottól eltérő lesz.

fel

4) Fonalcsoportok - Mik ezek, és hogyan használjuk őket?

5) Hogyan használhatom a fonal-átváltót?

Minden mintánk tetején talál linket a fonal-átváltónkhoz, ami segítséget nyújt, ha a mintában megadottól eltérő fonalat szeretne használni. A cserélni kívánt fonalat, a méretünkhöz szükséges fonalmennyiséget és a szálak számát megadva, a fonal átváltó megadja, milyen más, hasonló kötéspróbát adó lehetőségek közül választhat. Azt is megmondja, hogy az új típusból milyen mennyiségre van szükség, és kell-e több szálat használnunk egyszerre. A legtöbb gombolyagunk 50 grammos (némelyik 25 vagy 100 grammos).

Ha a mintában több színt használunk, minden színt külön ki kell számolnunk. Ugyanígy, ha a mintát több, különböző típusú fonalból készítjük (például 1 szál Alpaca és 1 szál Kid Silk fonalból), akkor mindegyikhez külön-külön kell alternatívát keresnünk.

fel

6) Miért adnak meg már nem gyártott fonalakat egyes mintákban?

Mivel a különböző fonalak tulajdonságai, struktúrája eltér, úgy döntöttünk, hogy a mintáinkban megtartjuk azt az eredeti fonalat, amihez az adott mintát terveztük. Ugyanakkor, a most is elérhető fonalaink között könnyen találhat megfelelő alternatívát, ha a fonal-átváltónkat használja, vagy ugyanabból a fonalcsoportból választ ma is gyártott típust.

Az is előfordulhat, hogy egy-egy kereskedőnél még van a már nem gyártott fonalból készlet, vagy valakinek a saját készleteiben lapul olyan gombolyag, amihez szeretne mintát találni.

The a fonal átváltó segít alternatív fonalat keresni és kiszámolni az új típusból szükséges fonalmennyiséget.

fel

7) Melyik méretet készítsem?

Ha úgy gondolja, nehéz eldönteni, melyik méretet készítse, jó ötlet, ha megmér egy hasonló típusú, már meglevő, kényelmes darabot, aminek a méretét jónak találja, és ennek a darabnak a méreteit összehasonlítja a diagramon megadott méretekkel.

A rajzot a méretekkel a minták alján találja..

Nézze meg a következő DROPS leckét: Hogyan olvassuk a méretrajzot?

fel

8) Miért nem kapom meg a megfelelő kötés/horgoláspróbát a javasolt tűmérettel?

A mintákban megadott tűméret csak javaslat, a fontos, hogy a megadott kötés/ horgoláspróbát tartani tudjuk. Mivel mindenki más kötéspróbával dolgozik, előfordulhat, hogy más méretű tűvel kell dolgoznunk, hogy a minta kötés/horgoláspróbáját be tudjuk tartani- akár 1-2 mérettel kisebb vagy nagyobb kötőtűre is szükség lehet, hogy a megfelelő kötés/horgoláspróbát elérjük. Ezért azt tanácsoljuk mindig készítsen próbadarabot.

Ha a mintában megadottól eltérő kötés/horgoláspróbával dolgozik, az elkészült darab méretei eltérhetnek a méretrajzon megadottaktól.

Olvassa el a következő DROPS leckét: Hogyan mérjük a kötés/horgoláspróbát?

Olvassa el a következő DROPS leckét: Hogyan készítsünk próbadarabot a kötéspróba ellenőrzéséhez?

fel

9) Miért kötünk egyes mintákat fentről lefelé haladva?

Ha egy darabot fentről lefelé haladva készít, lehetősége lesz arra, hogy rugalmasabban kezelje a mintát, és a saját alkatára, méreteire igazítsa. Például könnyebb munka közben felpróbálni a darabot, és a vállrész hosszán változtatni.

A mintaleírások minden lépést elmagyaráznak, a megfelelő sorrendben. A diagramokat a kötés irányénak megfelelően adjuk meg, és a szokásos módon olvassuk őket.

fel

10) Hogyan kell egy diagram szerint dolgoznom?

A diagram minden sort/kört és minden szemet a színe oldal (SZO) felől nézve mutat jobbról balra. 1 négyzet = 1 szem.

Amikor oda-vissza haladva (síkban) dolgozunk, minden 2. sort a színe oldal felől, minden 2. sort pedig a fonákoldal felől kötünk, ezért a diagramot át kell fordítanunk: balról jobbra haladva olvassuk, a sima szemeket fordított szemekkel kötjük, a fordított szemeket sima szemként, stb.

Amikor körbenhaladva dolgozunk, minden kört a színe oldal felől kötünk, és minden körben jobbról balra haladva dolgozunk.

Olvassuk el a következő DROPS leckét: Hogyan olvassuk a kötésminták diagramjait?

fel

11) Hogyan dolgozzak egy horgolásminta diagramja alapján?

A diagram minden sort/kört és minden szemet a színe oldal felől ábrázol. Alulról felfelé, jobbról balra haladva olvassuk.

Amikor oda-vissza haladva dolgozunk, minden 2. sort a színe oldal felől készítünk, jobbról balra haladba, és minden 2. sort a fonákoldal feéá, ekkor a diagramot balról jobbra haladva kell olvasnunk.

Amikor körben haladva dolgozunk, a diagramminden sorát a színe oldal felől köjük, a diagramot jobbról balra haladva olvassuk.

Amikor kör alakban dolgozunk, a darab közepén kezdünk, és onnan kifelé haladunk, az óra járásával ellentétes irányban, sorról sorra.

A sorok általában adott számú láncszemmel kezdődnek (a következő szem magasságának megfelelően), ezt vagy belerajzoljuk a diagramba, vagy elmagyarázzuk a mintában.

Olvassuk el a következő DROPS leckét: Hogyan olvassam a horgolási diagramokat?

fel

12) Hogyan készítek egyszerre zöbb diagramot ugyanabban a sorban / körben?

ha egy körben/ sorban egymás mellett több, különböző diagram mintáját készítjük, a mintaleírásban gyakran ezt látjuk: "kössük az A.1 jelű mintát, A.2, A.3 jelű mintát összesen 0-0-2-3-4 alkalommal." Ez azt jelenti, hogy elkészítjük az A.1 jelű mintát egyszer, majd az A.2 jelű mintát egyszer, az A.3 jelű mintát ismételjük egymás mellett annyiszor, amennyit a minta a méretünkben megad, ebben az esetben: S méretben = 0 alkalommal, M méretben = 0 alkalommal, L méretben = 2 alkalommal, XL méretben = 3 alkalommal és XXL méretben = 4 alkalommal.

A diagramokat a szokásos módon készítjük: Az A.1 jelű minta első sorával kezdünk, utána az A.2 jelű minta első sorát készítjük, stb.

Olvassuk el a következő DROPS leckét: Hogyan olvassam a kötésminta diagramokat?

Olvassuk el a következő DROPS leckét: Hogyan olvassam a horgolásminták diagramjait?

fel

13) Miért rövidebbek a nagyobb méretekhez készített ujjak?

A darabok teljes szélessége (csuklótól csuklóig) a nagyobb méretekben nagyobb lesz, annak ellenére, hogy magukat az ujjakat rövidebbre készítjük. A nagyobb méretek válla szélesebb, az ujjak felső íve hosszabb, így minden méretben jól illenek az adott alkatra.

fel

14) Hol mérjük egy-egy darab hosszát?

A méretrajz adatokat tartalmas a darab teljes hosszáról. Ha ez egy pulóver, vagy kardigán, a hosszát a váll legmagasabb, a nyakkivágáshoz legközelebb eső, pontjától mérjük, a darabon egyenesen lefelé. NEM a vállcsúcstól. Ugyanígy a vállrészek hosszát is a váll legmagasabb pontjától mérjük addig a pontig, ahol szétválik a testre és a két ujjára.

Egy kardigán hosszát, soha nem a gomboláspántján mérjük (kivéve, ha ezt a minta külön kiemeli), A kardigán hosszát mindig a pánt mellett mérjük.

Olvassuk el a következő DROPS leckét: Hogyan olvassuk a méretrajzot?

fel

15) Mi az egy "ismétlés"?

A diagramok mintáját gyakran ismételjük egymás mellett vagy egymás fölött. 1 ismétlés, amit a diagram rajzán látunk. Ha a minta azt mondja, készítsünk 5 ismétlést egymás mellett a körben az A.1 jelű mintából, akkor az A.1 jelű minta szemeit 5 alkalommal ismételjük egymás után/egymás mellett a körben. Ha a minta azt mondja, ismételjük az A.1 jelű minta sorait 2 alkalommal egymás fölött, akkor elkészítjük egymás fölött a minta sorait egyszer, majd elölről kezdjük, és újra elkészítjük a minta sorait még egyszer..

fel

16) Miért kezdünke gy darabot több láncszemmel, mint ahány szemmel később dolgozunk benne?

A láncszemek (lsz-ek) valamivel keskenyebbek, mint a több szem, így ahhoz, hogy elkerüljük, hogy a kezdőszélünk túl szoros legyen, a kezdőszélen több lsz-t horgolunk. A szemek számát a következő sorban a mintarajz méreteinek és a mintának megfelelően igazítjuk.

fel

17) Miért szaporítunk a bordásmintás szegély előtt egy fentről kezdett darabnál?

A bordásminta rugalmasabb, és pl. a harisnyakötéshez képest kissé összehúzódik. A bordásminta előtti szaporítással elkerülhetjük, hogy a testrész és a bordásmintás szegély között látható különbség legyen.

fel

18) Miért szaporítunk a leláncolt szélben?

A leláncolást könnyen készíthetjük túl szorosra. Ha a leláncolás közben rendszeres közönként ráhajtást iktatunk be, amint rendes szemként leláncolunk, elkerülhetjük, hogy a leláncolt szélünk túl szoros legyen..

Nézzük meg a következő DROPS videót: Hogyan lándoljunk le ráhajtásokkal (rh-sokkal)?

fel

19) Hogyan szaporítsak/fogyasszak felváltva minden 3. és 4. sorban / körben?

Egyenletesen szaporíthatunk vagy fogyaszthatunk, ha felváltva kell például minden 3. és minden 4. sorban/körben szaporítanunk/fogyasztanunk. Ezt úgy csináljuk: két sort készítünk, a harmadik sorban szaporítunk, készítünk újabb 3 sort és a 4. sorban szaporítunk, majd ismételjük a fentieket, amíg minden szaporítást elkészítettünk.

Olvassuk el a következő DROPS leckét: Szaporítsunk vagy fogyasszunk 1 szemet felváltva minden 3. és 4. sorban .

fel

20) Hogyan köthetek oda-vissza haladva helyett körben egy kardigánt?

Ha valaki oda-vissza haladva helyett körben szeret kötni, természetesen módosíthatja a mintát. Az eleje közepéhez a felvágáshoz (a steek-hez) szemeket kell adnunk általában 5 szemet). Amikor alapesetben (oda-vissza haladva) megfordulnánk, egyszerűen tovább kötünk, lekötjük a steek szemeit, és körben haladva folytatjuk. Végül a steek szemei közepén elvágjuk a darabot, szemeket szedünk fel a pántokhoz, és eltakarjuk a vágott széleket.

Nézzük meg a következő DROPS videót: Hogyan kötjük és vágjuk fel a steek szemeit?

fel

21) Tudok körben haladva helyett pulóvert oda-vissza haladva kötni?

Ha a körben haladva helyett inkább oda-vissza haladva szeretnénk egy darabot kötni, természetesen módosíthatjuk a mintát, és a darabokat külön-külön készítjük el, majd végül összevarrjuk. A testrész szemeinek számát osszuk el kettővel, adjunk hozzá mindét oldalon 1-1 szélszemet (az összevarráshoz), és az eleje és háta darabot kössük meg külön-külön.

Olvassuke l a következő DROPS leckét:: Tudok körkötőtűre iírt mintát egyenes kötőtűre adaptálni?

fel

22) Miért térhet el egy minta a fotótól?

A mintaismétlések a különböző méretekben eltérhetnek, hogy végül a megfelelő arányokat és méreteket kapjuk. Ha nem pontosan ugyanazt a méretet kötjük, mint ami a fotón van, néhány apró részletben kissé eltérhet a saját méretünkben készített darab. A mintákat gondosan dolgozzuk ki és igazítjuk, hogy minden méretben hasonló hatást érjünk el.

Ügyeljünk arra, hogy a méretünknek megfelelő leírást kövessük!

fel

23) Hogyan készíthetek el egy női méretekre tervezett darabot férfiaknak való méretben?

ha találtunk egy női mértekben elérhető darabot, ami tetszik, nem túl bonyolult átalakítani férfi méretre. A legnagyobb különbség az ujjak és a test hossza lesz. Kezdjük azzal a mérettel, amelynek a mellbősége megfelel. A hozzáadott hosszakat akkor kötjük, mielőtt a karöltőhöz vagy az ujjak felső ívéhez elkezdjük a fogyasztásokat. Ha a mintát fentről lefelé haladva készítjük, a plusz hosszt közvetlenül a karöltők kialakítása után adjuk a testhez, az ujjához pedig az első fogyasztások előtt..

A szükséges fonalmennyiség attól függ, mennyit adtuk hozzá a hosszakhoz, de jobb, ha egy gombolyaggal töbet veszünk, mintha kevesesebbet.

fel

24) Hogyan akadályozhatom meg, hogy egy darab szöszöljön?

Alább néhány tanácsot adunk, hogyan tudja a legjobb eredményt elérni, amikor szöszösebb fonalakkal dolgozik:

1. Miután elkészítettük a darabot (mielőtt kimosnánk) alaposan rázzuk ki. MEGJEGYZÉS: Ne használjunk szösztelenítőt, boholytalanítót, kefét, stb., olyan eszközt, ami beleakadhat a szálakba.

2. Tegyük a darabot egy műanyag zsákba és a fagyasztóba. A hidegben a szálak kevésbé tapadnak egymáshoz, és a fölösleges szöszök könnyebben eltávolíthatóak lesznek.

3. Hagyjuk néhány órára a fagyasztóban, majd újra alaposan rázzuk ki..

4. A darabot a fonal címkéjén található kezelési utasítás szerint mossuk ki..

fel

25) Miért szöszöl a kötött darabom?

A szöszölés / bögösödés a legfinomabb szálakból készült daraboknál is előfordul. Ez a használat természetes jele, következménye, szinte lehetetlen elkerülni, és a leglátványosabb a legnagyobb kopásnak kitett területeken, a mandzsettáknál, vagy a karöltők alatt.

A szöszök, bögök eltávolításával felfrissítheti a darabját, ehhez használjon boholytalanítót, vagy szösztelenítő hengert.

Megjegyzések / Kérdések (4)

country flag Elisabeth wrote:

Je tenais à vous remercier pour les explications de tricotage que vous m\'avez fournies et pour les beaux modèles que vous m\'avez envoyés. Grâce à vous, j\'ai pu améliorer mes compétences en tricotage et réaliser des projets que je n\'aurais jamais cru possible.

05.12.2023 - 19:53

country flag Elisabeth wrote:

Bonjour, L'explication du point du bandeau : "1 m mousse," 2 m endroit, 1 m envers", 2 m endroit 1 m mousse ne correspond pas au modèle représenté. Sur le modèle je vois des côtes 2/2 Merci pour votre réponse Cordialement

05.12.2023 - 15:37

DROPS Design answered:

Bonjour Elisabeth, cette partie que vous décrivez ne se voit pas sur la photo car elle est derrière la nuque, vous allez augmenter dans les mailles envers des côtes jusqu'à ce les côtes soient (2 m endroit, 5 m envers) puis de nouveau diminuer pour que les 2 côtés soient symétriques. Bon tricot!

05.12.2023 - 16:19

country flag Conni Foged wrote:

Blixen

04.08.2023 - 16:14

country flag Ekaterina wrote:

Cinnamon sticks

04.08.2023 - 02:11

Post a comment to pattern DROPS 242-25