Hogyan kövessük a DROPS mintáit?

Az elsõ alkalommal dolgozik DROPS mintával, és nem érti mit kellene elõször csinálnia? Akkor olvassa el ezt a leckét, amiben megmutatjuk, hogyan kövesse mintáinkat.

Az elsõ lépés, hogy kiválasztja a mintát, amit szeretne elkészíteni.

Kezdõ, még csak most tanul kötni? Akkor elsõ projekthez válasszon könnyû mintát. A leckéhez egy pár lábbelit választottunk, a Side Step (DROPS Extra 0-1279) elnevezésût, de a sz oldal alján összegyûjtöttünk néhány olyat a mintáink közül, amelyek jó kiindulási pontok lehetnek a kezdõknek.

A weboldalunkon minden mintának van egy DROPS száma, egy leíró címe, és címkéi, amelyek a kapcsolódó mintákhoz irányítanak, valamint a legtöbb esetben egy neve - azonban, ha még nincs neve, örömmel vesszük, ha javasol hozzá egyet.

Ha már megtalálta a mintát, amelyiket szeretné elkészíteni, a következõ lépésként el ell döntenie, melyik méretet készíti, és milyen fonalat használ majd.

Ehhez a minta következõ szakaszához kell ugrania (mobiltelefonon ez a darabrõl készült fotók után következik). Ebben a szakaszban talál információkat a mintához használt fonalakeól, a fonalcsoportról, a ell-számról, a méretekrõl, mennyi fonalra van szükség az egyes méretek elkészítéséhez és milyen tûkre lesz szüksége.


DROPS design: A de-121 jelû minta
A + A + A + A vagy C + C or E fonalcsoport.

Ha máris azon gondolkodik, hogy a megadott helyett más fonalat használ, a legkönyebb, ha a megadott fonalcsoportból választ. A fonalcsoportokról itt olvashat többet.

Könnyen válthat fonalat, ha a fonalátváltónkat használja. Ehhez keresse az alábbi szöveget a mintákban:

„Más fonalat szeretne használni? Próbálja ki a fonalátváltónkat!”


Méret:

A leckéhez használt lábbelik esetében, 2 sorban találhatja a megfelelõ cipõméreteket és a lábfej (talp) hosszát cm-ben. Válassza ki melyik méretet szeretné elkészíteni, és a mintában végig jelölje ki, a kiválasztott méretre vonatkozó adatokat. Ebben a példában a 35/37 mérettel dolgozunk..

Méret: 29/31 - 32/34 - 35/37- 38/40 - 41/43 - 44/46
A lábfej (talp) hossza: 17 - 19 - 21 - 23 - 26 - 29 cm

A méretek alatt találja az elkészítéshez szükséges alapanyagokat. Itt megtalálja a szükséges fonalnevét suggested és a fonal mennyiségét amire szüksége lesz (a mintában használt mindenegyes színhez). Elõfordul, mint ebben a mintában is, vaslunk altenatívát , amit így jelölünl:

Vagy használjunk

A size 35/37 méretet választottuk ki, ez azt jelenti,hogy balról számolva a 3. mennyiségre lesz szükségünk.


Alapanyagok:
DROPS DELIGHT a Garnstudiótól
100-100- 100 -100-100-150 gramm a 12. szivárvány színben,
vagy használjunk:
100-100- 100 -100-100-150 gramm a 17,sz. málnatorta színbõl
vagy használjunk:
50-50- 50 -50-50-100 gramm a 08 sz. zöld / bézs színbõl
50-50- 50 -50-50-100 gramm a 07 sz. bézs / kék színbõl.

A kész darabunk akkor lesz a megfelelõ méretû, ha pontosan betartjuk a megadott kötéspróbát.

Ezért azt javasoljuk, hogymindig készítsünk egy kis próbadarabot. Ebben a mintában 14 szemnek 10 m szélesnek kell lennie, a Delight fonal 4 száát összefogva. Ezt az információt a javasolt kötõ / horgolótû méretével együtt találjuk meg a mintában.

DROPS EGYENES KÖTÕTÛ 5,5 mm-es - vagy olyan vastagságú, amellyel 14 szem X 40 sor = 10X 10 cm lustakötéses kötésmintát tudunk elérni a ha fonal 4 szálát összefogva


A mintaleírást azzal kezdjük, hogy a darab elkészítéséhez használt technikákat, módszereket elmagyarázzuk.

Ha a minta aljára görget, talál egy sor videót és leckét talál, ezekhez a technikákhoz: ezek könnyen követketõek és hasznosak, ha bizonytalanok vagyunk abban, hogyan csináljunk bizonyos dolgokat.

-------------------------------------------------------
MAGYARÁZATOK A MINTÁHOZ
-------------------------------------------------------
LUSTAKÖTÉS (a kötõtûn oda-vissza haladva):
Minden sorban sima szemekkel kötünk. 1 borda = 2 sima szemekkelkötött sor.
SZÍNVÁLASZTÁSI LEHETÕSÉGEK:
Használjunk 4 szálat a szivárványszínû fonalból , vagy 4 szálat a málnatorta színbõl, vagy 2 szálat a zöld / bézs + 2 szálat a bézs / kék színbõl(= összesen 4 zsállal folgozunk).
MEGJEGYZÉS: Használjuk a fonal végét a gombolyag külsejérõl, és belsejébõl.
TANÁCS A KÖTÉSHEZ:
Két szem összekötésénél szorosan húzzuk meg a fonalat, így nem keletkeznek túl nagy lyukak.


Ezután jutunk el a pontra, amikor elkezdhetünk a mintán dolgozni.

-------------------------------------------------------
A MINTALEÍRÁS ITT KEZDÕDIK:
-------------------------------------------------------
LÁBBELI:

Elõször megadjuk, hogyan kezdjük el a darabot, és milyen irányban haladjunk:

Oda-vissza készítjük a kötõtûn, a saroktól az orráig.

Most készen állunk a kezdésre. Mindig a kiválasztott mérethez szükséges, megadott számú szem felszedésével kezdünk (keressük a vastaggal kijelölt számokat).

A kezdéshez szedjünk fel 23-23- 27 -27-29-29 sts az 5.5 mm vastag kötõtûre, 4 szál Delight fonalat összefogva. (Az összeállításhoz hagyjunk a fonalból körülbelül 20-25 cm-es véget).
Kössünk LUSTAKÖTÉSSEL –OLVASSUK EL A FENTI MAGYARÁZATOT! AMÍG A DARABUNK 131-151- 171 -191-221-251 cm-ES LESZ.

Ha Elfelejtette hogyan kell LUSTAKÖTÉSSELkötni, ugorjon vissza a minta tetejére, és olvassa el a technikák között a LUSTAKÖTÉS magyarázatát.

Ha korábban készített is próbakötést, sohasem árt, ha rendszeresen ellenõrzi a kötéspróbát, így biztos elhet abban hogy a darab megfelelõ méretû lesz. Ezért mondjuk, hogy:

NE FELEDKEZZÜNK MEG A MEGFELELÕ KÖTÉSPRÓBA BETARTÁSÁRÓL!

A következõ sorban a színe oldal felõl így haladjunk: 1 sima, majd a szemeket kettesével kössük össze = 12-12-14-14-15-15szem. OLVASSUK EL A FENTI TANÁCSOT A KÖTÉSHEZ! Kössünk 3 sort sima szemekkel.
A következõ sorban (= színe oldal) a következõ módon haladjunk: * 4-4-5-5-3-3,, sima, a következõ 2 szemet simán összekötjük*. ismételjük a *-* közötti részt, összesen 2-2--2-3-3 alkalommal = 10-10--12-12-12 szem van a kötõtûn.

Ha a *-* jelet látja a szövegben, akkor a mintában megadott alkalommal ismételnünk kell a két * közötti részt. Ebben a példában 5 S szemet kell kötni, a köv 2 szemet simáb összekötjük, majd újra 5 S szemet kell kötnünk és végül 2 szemet S összekötünk. Így 2 szemet fogyasztottunk, és 12 szem marad.

Kössünk 1 sort sima szemekkel.
A következõ sorban a színe oldal felõl kössünk össze minden szemet kettesével= 5-5-6-6-6-6 szem marad a kötõtûn.
A darabunk most körülbelül 17-19- 21-23-26-29 cm-es. Vágjuk el a fonalat (hagyjunk körülbelül 20-25 cm-es fonalat az összeállításhoz). Vezessük át a fonalat a megmaradt szemeken, és szorosan húzzuk meg.

ÖSSZEÁLLÍTÁS:
Hajtsuk félbe a kezdõsort és varrjuk össze a háta közepét. Varrjuk össze a széleket az orrától, a lábbeli 1/3-áig. A szélsõ szemekbe öltsünk, így nem keletkezik vastag varrásszél.


Ha a minta aljára görget, megtalálhatja a segítségek szakaszt. Itt megtalálhat minden vonatkozó információt: hogyan kell a szemeket felszedni, hogyan kell kötni a szemeket, szaporítani, fogyasztani, szemeket leláncolni, a lábbelit összeállítani, stb. Megtalálhatja a gyakran feltett kérdések listáját (GYAK),és egy helyet, ahol a saját kérdését felteheti. Reméljük a fentiek segítettek abban, hogy könnyebben átlássák a DROPS minták szerkezetét. Ne feledje, ha elkészítette valamelyik mintánkat, szeretnénk, ha elküldené a #dropsfan galériába!

Inspiráció kezdõknek:


Keressen még több kezdõknek való mintát ITT!

Megjegyzések (29)

Lis Steenberg 21.09.2021 - 17:42:

Er begyndt på diagram A1 str xxl på Drops 157-23. Hvordan startes på omgang 5. Er det sideudtagning eller alm. udtagning og hvor mange masker skal der være på pinden. Havde været rart med oplysning om maskeantal ved hver udtagning. På forhånd tak for hjælp. Lis

DROPS Design 23.09.2021 - 11:45:

Hej Lis. Ställ frågan på opskriften istället så svarar vi dig där. Mvh DROPS Design

Ineke 21.09.2021 - 14:05:

Wat wordt er in een patroon bedoeld met 'geen steek'?

DROPS Design 23.09.2021 - 15:19:

Dag Ineke,

Hier is letterlijk geen steek. Als je het telpatroon uit zou knippen, dan zou je dat hokje er ook uit moeten knippen. De reden dat daar geen steek zit is vaak dat deze op de vorige naald geminderd was.

Randi Willumsen 13.09.2021 - 07:45:

Hei jeg prøver meg på Petronella topp. Her er øking raglan og øking for/bakstykke og ermer . Dette står hver for seg , forvirrende 😅 på oppskriften står det f.eks Ermer - øk hver 2. omgang 29 ganger ??? Betyr dette 29 masker ? Får dette ikke til å stemme da armen begynner med bare 22 masker 😅 Mvh Randi

DROPS Design 13.09.2021 - 08:52:

Hei Randi. Om du strikker str. XL. På ermene skal du øke 2 masker på hver 2. omgang 29 ganger, ikke 29 masker. Du har da strikker 58 pinner i høyden. Så skal du øke på hver 4. omgang 2 ganger (= 8 pinner i høyden). Du starter med 12 masker til 1 erme, så øker du med 2 masker på hver 2. omgang = 12+58 = 70 masker, så øker du med 2 masker 2 ganger = 70 + 4 = 74 masker. Når økningene er ferdig har du 74 masker til 1 erme og du har strikket 66 omganger. mvh DROPS design

Rhonda Pringle 01.07.2021 - 22:48:

If found it, never mind

Rhonda Pringle 01.07.2021 - 20:51:

I'm not seeing how many stitches to cast on at the very beginning? Please help

Anonym 10.05.2021 - 23:24:

Hej, i mönstret står det att man ska virka vänster framstycke spegelvänt, men hur gör man det? Hittar ingen förklaring på det

DROPS Design 19.05.2021 - 07:42:

Hei. Det er samme forklaring som høyre framstykket, men når man hekler 2 forstykker skal det ene være en speilvendt versjon av det andre. Så om det er en stolpe på plagget blir det på motsatt side og fellingene til erme og hals blir også på motsatt side. mvh DROPS design

Maria Teresa Senovilla 24.04.2021 - 08:29:

Es posible que pusierais la opción traductor en los comentarios?, sería de gran ayuda y disiparía muchas dudas, gracias!

Nathalie Hofer 19.04.2021 - 10:53:

Als Anfängerin verstehe ich mit dieser Anleitung nicht, wieviel Garnmenge ich brauche. Beispiel: Ich möchte den Pullunder DROPS / 210 / 28 (College Days) in Grösse L stricken. Wieviel Gramm Garn brauche ich?

DROPS Design 20.04.2021 - 07:46:

Liebe Frau Hofer, Garnmengen finden Sie immer unter Kopfteil, ie für dieses Modell brauchen Sie in L 200 g DROPS Air/50 g das Knäuel = 4 Knäuel DROPS Air in L für dieses Modell. Viel Spaß beim stricken!

Delamaire Nicole 22.03.2021 - 10:47:

Je n\\\'arrive pas a suivre la grille du modele (Drops baby 31-3 laine mérinos grille A1 je souhaite avoir l\\\'explication comme(1m end 1 jet glisser 1m endroit tricoté1 mail endroit passé la mail glissé sur la mail tricoté 1 jeté ainsi de suite\\r\\nPour le modèle 31-4 la culotte je suis a la rehausse quand vous dite tourner( je comprend rang raccourci

DROPS Design 22.03.2021 - 11:29:

Bonjour Mme Dalamaire, cette leçon explique comment lire un diagramme et devrait vous aider à déchiffrer A.1 :) Effectivement, pour le short, on tricote effectivement une réhausse (= des rangs raccourcis pour que le dos soit plus haut que le devant). Bon tricot!

Karen Crumley 19.03.2021 - 22:19:

Help! I do not understand the increases on Safari/Drops 130-5 as follows . Then cast on new sts in each side on every other row (= at the end of every row) Thank you

Eva Bodin 21.02.2021 - 11:50:

Hur ska jag avmaska när det står 3x1-1-1? Vad menas med -1 -1 är det samma som 3 maskor igen Fast 2 ggr

Mayorgas Genevieve 19.11.2020 - 09:10:

Puis je réaliser le modèle DROPS 216-3 sans aiguilles circulaires en faisant des coutures?

DROPS Design 19.11.2020 - 10:55:

Bonjour Mme Mayorgas, vous trouverez ici comment adapter un modèle sur aiguilles droites. Bon tricot!

Turban Isabelle 17.11.2020 - 14:30:

Bonjour, Je viens de commencer le modèle Dotted Lama Le pull se tricote en rond sur aiguille circulaire avec des mailles steek découpées ensuite en leur milieu ; or dans l'explication il est écrit de faire des augmentations à chaque bout et pas au milieu Pouvez vous m'expliquer ?

DROPS Design 18.11.2020 - 08:29:

Bonjour Mme Turban, pour Dotted Lama, vous devez effectivement monter 5 mailles de chaque côté pour chacune des emmanchures: tricotez la moitié des mailles, montez 5 mailles, tricotez l'autre moitié des mailles et montez 5 mailles - ces 2 fois 5 mailles seront ensuite découpées en leur milieu pour les emmanchures. cette vidéo montre comment procéder. Bon tricot!

Nicole Chapdelaine 01.11.2020 - 18:44:

Je tricote la veste # 0-1132 Je me connais assez en tricot J'ai de la difficulté à suivre le patron

DROPS Design 02.11.2020 - 10:02:

Bonjour Mme Chapdelaine, vous pouvez volontiers poser votre question dans la rubrique similaire de ce modèle - pour toute assistance personnalisée, vous pouvez également demander de l'aide à votre magasin (même par mail ou téléphone). Bon tricot!

Gerd Lauritsen 09.10.2020 - 17:43:

Hei. Jeg har begynt på en bukse etter mønster 23-40, men er litt usikker på hvor vid den egentlig blir. I str 3/4 skal en etter vrangbord felle til 104 masker. Med strikkefasthet 19 m/10 cm, blir det ca 55 cm, men på diagrammet står det bredde 34 (×2). Hvordan kan det være?

DROPS Design 12.10.2020 - 08:37:

Hei Gerd. Om du ser på målskissen av buksen er det 34 cm på det bredeste. Fra vrangborden der du har 104 masker skal det økes til 128 masker og det stemmer med 34 cm. God Fornøyelse!

PRADILLON 07.10.2020 - 00:54:

Bonjour, je commence un pull DROPS design: Modèle u-874 Pour les aiguilles circulaires on indique deux modèles : 40 cm et 80 cm - faut-il vraiment les deux ? Très cordialement

DROPS Design 07.10.2020 - 09:03:

Bonjour Mme Pradillon, les 2 seront effectivement utilisées dans ce modèle: pour les manches lorsque les augmentations auront été faites (et qu'il n'y aura plus assez de place pour les aiguilles doubles pointes) et pour l'empiècement lorsqu'au fur et à mesure des diminutions, l'aiguille circulaire de 80 cm sera trop longue pour toutes les mailles. Vous pouvez toutefois utiliser à la place la technique du magic loop. Bon tricot!

Gaye Steel 04.10.2020 - 01:52:

What does the word curry mean in the Drops Mardi Gras Jacket mean please?

DROPS Design 05.10.2020 - 13:23:

Dear Mrs Steel, the word "curry" in this pattern refers to the colour no 19 in DROPS Brushed Alpaca Silk - see also list of materials. Happy knitting!

Mirjam Roters 29.09.2020 - 15:39:

Betreft patroon ai-248. Ik begrijp de uitleg van het telpatroon niet goed. Moet ik het van boven naar beneden lezen of van rechts naar links. Is het 1 naald recht op de goede en 1 naald averecht op de verkeerde kant en vervolgens 1 naald averecht op de goede en 1 naald recht op de verkeerde kant? Of is het een steek averecht, 1 steek recht en de naald erna alle steken recht? Ik kom er niet uit. Hopelijk kunt u mij advies geven.

DROPS Design 26.05.2021 - 15:42:

Dag Mirjam,

Je leest het telpatroon altijd van onder naar boven en je begint rechts onder en je leest naar links. In dit geval gaat het om heen en weer breien, dus aan het einde van de naald keer je het werk en lees je de tweede naald (verkeerde kant) vanaf de onderkant van links naae rechts. In de uitleg van de symbolen staat aangegeven hoe je het betreffende symbool op de goede kant breit en hoe je het op de verkeerde kant breit.

Rene 26.09.2020 - 14:32:

Could I knit baby socks on two needles

DROPS Design 28.09.2020 - 11:38:

Dear Rene, we do have some socks/booties for babies worked with 2 needles - you will find them among the socks patterns; Happy knitting!

Toril Bruvik 17.09.2020 - 17:27:

Hei. Jeg strikker Valdres genser modell u-861, og er kommet til mønster A.3, hvor jeg skal begynne å felle. Dette er nok felling under armene, men skal strikke sammen raglan etter at det mønsteret er ferdig. Feller man 2 masker sammen, eller feller vi de rett av slik at resten av mønsteret må strikkes fram og tilbake. Jeg skal felle 4 masker, strikke 125, felle 7 masker og strikke 125 og felle 3?

DROPS Design 18.09.2020 - 09:46:

Hej Toril. Du feller de rett av som det står i oppskriften. Sedan stickar du ärmarna, som du senare setter på samma rundsticka där du fellde maskor. På så sätt kan du fortsätta att sticka runt när ärmarna är på plats. Mvh DROPS Design

Hagyjon megjegyzést vagy kérdést ehhez a leckéhez

Az e-mail címét nem tesszük nyilvánossá. A kötelező mezőket *-al jelöltük.