DROPS / 198 / 15

Spring Brings by DROPS Design

Skarpetki na drutach, przerabiane od palców, z włóczki DROPS Nord, w paski i dwukolorowe kwiaty ściegiem angielskim na górnej części skarpetki. Od 35 do 43.

DROPS Design: model nr no-028
Grupa włóczek A
-------------------------------------------------------

ROZMIARY:
35/37 – 38/40 – 41/43
Długość stopy: ok. 22-24-27 cm.
Wysokość skarpetki od pięty w górę: ok. 19-19-21 cm.

MATERIAŁ:
DROPS NORD od Garnstudio (należy do Grupy włóczek A)
100-100-100 g kolor 13, stary róż
50-50-50 g kolor 01, ecru

PRÓBKA:
26 oczek na szerokość i 34 rzędy na wysokość, dżersejem = 10 x 10 cm.

DRUTY:
DRUTY POŃCZOSZNICZE DROPS nr 2,5 – na dżersej i ścieg angielski.
Podany rozmiar drutów jest orientacyjny. Jeżeli masz za dużo oczek na 10 cm, użyj większych drutów. Jeżeli jest za mało oczek na 10 cm, użyj mniejszych drutów.

-------------------------------------------------------

Komentarze (2)

45% Alpaka, 30% Poliamid, 25% Wełna
od 7.20 zł /50g
DROPS Nord uni colour DROPS Nord uni colour 7.20 zł /50g
włóczkowo
Zamów
DROPS Nord mix DROPS Nord mix 7.30 zł /50g
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 21.60zł. Więcej informacji.
WYKORZYSTYWANE TECHNIKI:

-------------------------------------------------------

ŚCIEG FANTAZYJNY:
Patrz schemat A.1. Patrz schemat właściwy dla rozmiaru (dotyczy A.1A, A.1C i A.1D).
Wysokość schematu A.1 wynosi ok. 10 cm.

DODAWANIE OCZEK-1 (palce):
Zaczynając 2 oczka przed markerem, wykonać 1 narzut, przerobić 4 oczka prawe (marker jest na środku tych 4 oczek), 1 narzut. Powtórzyć w miejscu drugiego markera = dodane 4 oczka w tym okrążeniu. W następnym okrążeniu przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów na prawo, aby uniknąć dziur.

DODAWANIE OCZEK-2 (w regularnych odstępach):
Aby obliczyć gdzie dodawać oczka, należy wziąć całkowitą liczbę oczek (np. 52 oczka) i podzielić ją przez liczbę oczek jaka ma być dodana (np. 4) = 13. W tym przykładzie będziemy dodawać oczka wykonując 1 narzut za każdym 13-tym oczkiem. W następnym okrążeniu przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów, aby uniknąć dziur.

DWUKOLOROWY KWIAT ŚCIEGIEM ANGIELSKIM (na okrągło):
Kwiat jest przerabiany ściegiem angielskim, zgodnie ze schematem A.1B. Pozostałe oczka są przerabiane dżersejem lewym, tzn. oczka są przerabiane na lewo jak w opisie poniżej.
Aby uzyskać dwukolorowy efekt, przerabiamy paski na przemian, 1 okrążenie kolorem ecru i 1 okrążenie kolorem stary róż. Schemat A.1 zaczyna się od okrążenia kolorem ecru jak w opisie poniżej. Wszystkie oczka są dodawane i zamykane w schemacie A.1 są wykonywane w okrążeniu kolorem stary róż.

WSKAZÓWKA-1:
Aby uniknąć dziurek w rogach pięty, gdy przerabiamy pierwsze okrążenie cholewki, nabrać nitkę z nitki poprzecznej przed następnym oczkiem (w przejściu między piętą i pozostałymi oczkami) za pomocą lewego drutu i umieścić to oczko przekręcone na drucie. Przerobić to oczko razem z następnym oczkiem na lewym drucie.

WSKAZÓWKA-2:
Wszystkie liczby oczek w opisie, gdy przerabiamy kwiat ściegiem angielskim, nie zawierają narzutów, ponieważ te narzuty należą/są częścią oczka prawego. Inaczej mówiąc, 1 oczko prawe + 1 narzut = 1 oczko.

-------------------------------------------------------

ROBÓTKĘ ROZPOCZYNAMY TUTAJ:

-------------------------------------------------------

SKARPETKI – SKRÓCONY OPIS ROBÓTKI:
Przerabiane na okrągło na drutach pończoszniczych, od palców. Palce i pięta są w jednym kolorze, stopa i cholewka są przerabiane w paski. Dodatkowo przerabiamy kwiaty na cholewce dwukolorowym ściegiem angielskim.

PALCE:
Na drutach pończoszniczych nr 2,5 nabrać 8 oczek kolorem stary róż. Równomiernie rozłożyć oczka na drutach, tak aby były 2 oczka na każdym drucie. Przerobić 1 okrążenie przerabiając 2 razy na prawo każde z oczek = 16 oczek. Umieścić 1 marker za 4 pierwszymi oczkami w okrążeniu i kolejny marker za 8 następnymi oczkami. Zostaje 4 oczka do końca okrążenia, za ostatnim markerem, a markery są umieszczone z każdej strony palców. Początek okrążenia = środek pod spodem stopy.
Przerabiać dżersejem na okrągło, W TYM SAMYM CZASIE w pierwszym okrążeniu dodawać oczka z każdej strony 2 markerów – patrz DODAWANIE OCZEK-1 (= dodane 4 oczka). Dodawać tak samo w sumie 2-4-6 razy w każdym okrążeniu i 7-6-5 razy co 2 okrążenia = 52-56-60 oczek. Dalej przerabiać dżersejem bez dodawania oczek, aż długość robótki wynosi 5-5-6 cm, mierząc od rzędu nabierania oczek. Teraz wykonać stopę jak w opisie poniżej.

STOPA:
Przerabiać paski na okrągło, dżersejem lewym, tzn. przerabiać na lewo na przemian 1 okrążenie kolorem ecru i 1 okrążenie kolorem stary róż. ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI!
Gdy długość robótki od rzędu nabierania oczek wynosi 17-19-21 cm, podzielić robótkę na piętę następująco: zostawić 20-22-24 oczka środkowe na drutach (tj. równomiernie rozłożyć oczka, tak aby było po 10-11-12 oczek na drutach 2 i 3). Równomiernie rozłożyć 32-34-36 pozostałych oczek na drutach 1 i 4, tak aby było po 16-17-18 oczek na każdym drucie. Odciąć nitkę i wykonywać piętę jak w opisie poniżej.

PIĘTA:
Przerabiać dżersejem w tę i z powrotem, kolorem stary róż następująco:
RZĄD 1 (= na prawej stronie robótki): przerabiać na prawo, aż zostaje 1 oczko, obrócić robótkę.
RZĄD 2 (= na lewej stronie robótki): zdjąć pierwsze oczko jak do przerobienia na lewo, zacisnąć nitkę i przerabiać na lewo, aż zostaje 1 oczko, obrócić robótkę.
RZĄD 3 (= na prawej stronie robótki): zdjąć pierwsze oczko jak do przerobienia na prawo, zacisnąć nitkę i przerabiać na prawo, aż zostaje 2 oczka, obrócić robótkę.
RZĄD 4 (= na lewej stronie robótki): zdjąć pierwsze oczko jak do przerobienia na lewo, zacisnąć nitkę i przerabiać na lewo, aż zostaje 2 oczka, obrócić robótkę.
Dalej przerabiać i obracać robótkę w taki sam sposób, aż zostaje 14-14-14 oczek na drucie.
Dalej przerabiać w tę i z powrotem w taki sam sposób, ale przerobić teraz o 1 oczko więcej w każdym rzędzie, zamiast o jedno oczko mniej (jednocześnie na prawej stronie robótki i na lewej stronie robótki jak wcześniej). Aby uniknąć dziurek, gdy obracamy robótkę, nabrać oczko z nitki poprzecznej przed oczkiem na lewym drucie (dodatkowo przerabianym) i umieścić to oczko przekręcone na lewym drucie. Przerobić to oczko i następne oczko na lewym drucie razem (na prawej stronie robótki przerabiać je razem na prawo, na lewej stronie robótki przerabiać je razem na lewo). Przerabiać tak samo, aż zostaną przerobione wszystkie oczka pięty. Odciąć nitkę, umieścić 1 marker i przerabiać cholewkę jak w opisie poniżej. OD TEGO MOMENTU MIERZYĆ STĄD!

CHOLEWKA:
= 52-56-60 oczek. Zaczynać na środku z tyłu skarpetki, tj. między drutami 1 i 4. Przerobić 1 okrążenie na lewo kolorem następnego paska stopy – patrz WSKAZÓWKA-1, W TYM SAMYM CZASIE równomiernie dodając 4-0-2 oczka w tym okrążeniu – patrz DODAWANIE OCZEK-2 = 56-56-62 oczka.
Dalej przerabiać na okrągło dżersejem lewym, w paski jak wcześniej.
Gdy długość robótki od markera na pięcie wynosi 3-3-4 cm, przerobić kolejne okrążenie następująco (dopasować, aby następne okrążenie było przerabiane kolorem ecru – dalej przerabiać paski jak wcześniej, pierwsze okrążenie schematu A.1 jest przerabiane kolorem ecru): przerobić schemat A.1A (= 6-6-7 oczek lewych), *A.1B (= 1 oczko), A.1C (= 10-10-11 oczek lewych)*, powtarzać od *-* w sumie 4 razy, przerobić schemat A.1B (= 1 oczko) i zakończyć przerabiając A.1D (= 5-5-6 oczek) = 5 kwiatków na szerokość. Dalej przerabiać tak samo – patrz KWIATEK DWUKOLOROWYM ŚCIEGIEM ANGIELSKIM i WSKAZÓWKA-2.
Gdy zostanie przerobionych 6 pierwszych okrążeń schematu A.1, jest 55-55-61 oczek na drutach. Dalej przerabiać tak samo. Gdy schemat A.1 zostanie przerobiony 1 raz na wysokość, jest dalej 55-55-61 oczek na drutach, a długość robótki od markera na pięcie wynosi ok. 13-13-14 cm.
Dalej przerabiać paski na lewo, W TYM SAMYM CZASIE równomiernie dodając 5-8-5 oczek w pierwszym okrążeniu = 60-63-66 oczek. Jak zostanie wykonane ok. 3-3-4 cm pasków po przerobieniu schematu A.1, przerobić 1 okrążenie na prawo kolorem stary róż, równomiernie dodając 9-9-9 oczek = 69-72-75 oczek. Przerabiać ściągaczem na okrągło (= 1 oczko prawe /2 oczka na lewo) przez ok. 2½ - 3 cm. Zamykać luźno na prawo, ale aby zamykane oczka nie ściągały robótki, można wykonać 1 narzut za każdym 6-tym oczkiem (zamykać narzuty jak zwykłe oczka). Długość cholewki od zamkniętych oczek do pięty wynosi ok. 19-19-21 cm.

WYKOŃCZENIE:
Zszyć otwór na palcach.

Drugą skarpetkę wykonać w taki sam sposób.

Schemat

= 1 oczko lewe
= wykonać 1 narzut, zdjąć 1 oczko na prawy drut, jak do przerobienia na lewo
= przerobić razem na prawo oczko i narzut
= przerobić razem na lewo oczko i narzut
= przerobić 5 oczek w oczko prawe i narzut następująco: przerobić razem na prawo narzut i oczko prawe, ale zostawić to oczko i narzut na lewym drucie, * wykonać 1 narzut na prawym drucie i przerobić razem na prawo narzut i oczko prawe bez spuszczania oczka z lewego drutu*, powtarzać od *-* w sumie 2 razy = 5 oczek (dodane 4 oczka)
= 2 oczka razem na lewo
= zamknąć 2 oczka w lewą stronę następująco: zdjąć pierwsze oczko i narzut na prawy drut, jak do ich przerobienia razem, na prawo, przerobić 2 następne oczka razem na prawo (tj. 1 oczek lewe + to oczko i narzut), przełożyć oczko zdjęte i narzut na prawy drut ponad oczkami przerobionymi razem (= zostają zamknięte 2 oczka)
= zamknąć 2 oczka w prawą stronę następująco: zdjąć pierwsze oczko i narzut na prawy drut, jak do ich przerobienia razem na prawo, przerobić 1 oczko lewe, przełożyć oczko zdjęte i narzut z prawego drutu ponad oczkiem lewym, przełożyć to oczko na lewy drut, przełożyć oczko i narzut z lewego drutu ponad oczkiem przełożonym z powrotem na drut i wreszcie zdjąć pozostałe oczko na prawy drut (= zostają zamknięte 2 oczka)
= zamknąć 4 oczka następująco: zdjąć pierwsze oczko i narzut na prawy drut jak do ich przerobienia razem na prawo, zdjąć oczko lewe na prawy drut jak do przerobienia na lewo, zdjąć następne oczko i narzut na drut pomocniczy przed robótkę, przerobić następne oczko z lewego drutu na lewo, przełożyć zdjęte oczko lewe ponad oczkiem przerobionym na lewo, przełożyć to oczko z powrotem na lewy drut, przełożyć następne oczko i narzut na lewym drucie ponad oczkiem przełożonym na lewy drut, zdjąć to oczko na prawy drut, przełożyć oczko zdjęte i narzut na prawym drucie ponad tym oczkiem, przełożyć oczko i narzut z drutu pomocniczego na lewy drut, przełożyć to oczko z prawego drutu na lewy drut i wreszcie przełożyć to oczko i narzut (które były na drucie pomocniczym) ponad ostatnim oczkiem umieszczonym na lewym drucie i przełożyć pozostałe oczko na prawy drut (= zostają zamknięte 4 oczka)
= wykonać 1 narzut między 2 oczkami, w następnym okrążeniu przerobić oczko przekręcone w miejscu narzutu na lewo, aby uniknąć dziur

María 18.12.2018 - 08:06:

Desde luego si seleccionáis el jersey v55 estos calcetines son un must para tener todo el conjunto. Me parecen encantadores

Rita Reimann 16.12.2018 - 15:32:

Dieses Modell möchte ich nacharbeiten. S it SHR schön.

Dodaj komentarz do modelu DROPS 198-15