Zamykanie oczek

Zamykanie oczek

Jeżeli chcemy dopasować robótkę np. na podkrój rękawa, dekolt lub talię, można to łatwo osiągnąć zamykając oczka. Podczas zamykania oczek w miejscu markerów lub przy oczkach brzegowych, przerabiamy na prawej stronie robótki następująco:

Zdjęcie 1: Przerabiać rząd, aż do oczka, które ma być zamknięte, na zdjęciu zamykamy oczko w odległości 4 o. od brzegu.

Zdjęcie 2: Wbić prawy drut w 2 następne oczka na lewym drucie, tak jakby miały być przerabiane na prawo: wbić drut od lewej do prawej, najpierw w drugie oczko, następnie w pierwsze z oczek na lewym drucie.

Zdjęcie 3: Umieścić nitkę z motka ponad czubkiem prawego drutu, tak samo jak to robimy aby przerobić 1 o. prawe, i przeciągnąć nitkę przez 2 oczka. Jest teraz nowe oczko na prawym drucie.

Zdjęcie 4: Spuścić 2 oczka z lewego drutu. Te 2 oczka zostały przerobione razem i teraz powstało tylko 1 oczko za 4 o. od brzegu na prawym drucie.

Zdjęcie 5: Przerobić pozostałe oczka w rzędzie. Jest teraz o 1 oczko mniej w porównaniu do poprzedniego rzędu.

Zdjęcie 6: Oto jak łatwo można dopasować robótkę!

Dodatkowo zobacz poniższe video

Komentarze (6)

Victoria Apoita wrote:

Hola! Quisiera me expliquen cómo realizar una disminución de 2 puntos tejiendo juntos 3 puntos del revés. No encontré videos suyos explicándolo. Desde ya muchas gracias. Victoria.

02.06.2022 - 21:45:

DROPS Design answered:

Hola Victoria. Puedes ver la técnica en el siguiente link: https://www.garnstudio.com/video.php?id=157&lang=es

04.06.2022 - 16:44:

Sjaan wrote:

Wat bedoelen ze met minderen in afwisselende naald

12.05.2022 - 22:11:

DROPS Design answered:

Dag Sjaan,

Deze vraag gaat waarschijnlijk niet over deze les, maar staat bij een patroon waar je mee bezig bent? Meestal wordt met afwisselende naalden bedoeld dat je de ene naald wel mindert en de andere naald niet. Maar ik weet niet precies wat er bij het betreffende patroon staat. Eventueel kun je bij het patroon ook een opmerking achter laten.

21.05.2022 - 16:34:

Ole wrote:

Dårlig

19.01.2022 - 09:47:

Carol Griffin wrote:

When pattern 176-22 says in Body - decrease 4 stitches at either side of marker and decrease every 4cm x 6 times Do i end with 4cm of stockinette or decrease row? Thanks

22.04.2020 - 11:05:

DROPS Design answered:

Dear Mrs Griffin, in this pattern, you start to decrease when piece measures 8 cm as follows: *1 round with decrease, work 4 cm*, repeat from *to* a total of 5 times, work 1 round with decreases = you have decreased a total of 6 times. Continue then as before until the desired height and cast off for armholes. Happy knitting!

22.04.2020 - 15:53:

Anneliese Altmann wrote:

Wie wird eine Randmasche gestrickt?

18.05.2016 - 21:51:

DROPS Design answered:

Liebe Anneliese, in unseren Anleitungen wird die Randmasche meistens kraus rechts gestrickt (immer rechts), aber es gibt verschiedene Arten eine schöne Randmasche zu stricken.

19.05.2016 - 08:17:

Birgitta Barendt wrote:

Från avigsidan 2 maskor vridet tillsammans? mönster drops161-27 raglanärmen. M.v.h. B Barendt

09.05.2016 - 11:01:

DROPS Design answered:

Hej Birgitte, 2 vridet am tillsammans:

DROPS Knitting Tutorial: how to purl 2 stitches twisted together from Garnstudio Drops design on Vimeo.

01.06.2016 - 14:04:

Napisz komentarz lub pytanie do tej lekcji