Czy mogę użyć innej włóczki niż ta wskazana we wzorze?

Zamiana

1 nitka na inną:

Jest to proste jeśli otrzymamy taką samą próbkę.

Postępuj zgodnie z informacją dotyczącą próbki we wzorze – pamiętaj, że podany rozmiar drutów jest orientacyjny; możesz zmienić rozmiar drutów, jeżeli próbka nie jest zgodna z tą we wzorze. Więcej informacji na temat próbki znajdziesz tutaj

Uwaga: zamieniając włóczkę, może się również zmienić potrzebna jej ilość, ponieważ długość włóczki w motku (50 gramów = X metrów) jest różna w różnych włóczkach - patrz obliczenia poniżej.

1 nitka z tej samej grupy włóczek:

Wszystkie nasze włóczki są produkowane w standardowych grubościach i mogą być używane dla tych samych wzorów, jeżeli zamiana włóczki następuje w tej samej Grupie włóczek DROPS. Grupy włóczek znajdziesz tutaj.

Różne włóczki mają różną fakturę.

Uwaga: zamieniając włóczkę, może się również zmienić potrzebna jej ilość, ponieważ długość nitki w motku (50 gramów = X metrów) jest różna w różnych włóczkach - patrz obliczenia poniżej.

1 nitka na 2 lub więcej nitek:

Włóczki DROPS są produkowane tak, aby grubości nitek pasowały do siebie.
Przerabiając więcej niż jedną nitką z jednej Grupy włóczek, możesz z łatwością znaleźć wzory z drugiej Grupy włóczek (zobacz Grupy włóczek tutaj) lub zobacz nasze propozycje (zobacz polecane połączenia włóczek tutaj).

Uwaga: zamieniając włóczkę, może się również zmienić potrzebna jej ilość, ponieważ długość nitki w motku (50 gramów = X metrów) jest różna w różnych włóczkach - patrz obliczenia poniżej.

Oto lista włóczek, które mogą być stosowane zamiennie między różnymi Grupami włóczek:

Grupa włóczek A 2 nitki = 1 nitka Grupa włóczek C
Grupa włóczek A 3 nitki = 1 nitka Grupa włóczek D
Grupa włóczek A 4 nitki = 1 nitka Grupa włóczek E
Grupa włóczek A 8 nitek = 1 nitka Grupa włóczek F
Grupa włóczek B 2 nitki = 1 nitka Grupa włóczek D
Grupa włóczek C 2 nitki = 1 nitka Grupa włóczek E
Grupa włóczek C 4 nitki = 1 nitka Grupa włóczek F
Grupa włóczek E 2 nitki = 1 nitka Grupa włóczek F

We wzorach DROPS jest to zapisane jako: A + A = C

Przy zmianie włóczki, zmienia się ilość potrzebnej włóczki:

1 nitka na 1 nitkę.

Uwaga: zamieniając włóczkę, może się również zmienić potrzebna jej ilość, ponieważ długość włóczki w motku (50 gramów = X metrów) jest różna w różnych włóczkach – patrz obliczenia poniżej:

Zgodnie ze wzorem potrzebujesz 300 g Włóczki-X
Musisz znać długość nitki w motku, aby móc obliczyć ile Włóczki-Y będziesz potrzebować:

Włóczka-X: 50 g = 170 metrów
Łączna potrzebna ilość włóczki: 6 motków x 170 metrów = 1020 metrów

Włóczka-Y: 50 g = 150 metrów

Liczba metrów Włóczki-X = 1020 metrów
podzielona przez liczbę metrów Włóczki-Y = 6,8 motka

Wynik:
7 motków = 350 g Włóczki-Y
zastępuje
6 motków = 300 g Włóczki-X.

Potrzebna pomoc w rachunkach? Wypróbuj nasz zamiennik włóczek!

1 nitka na 2 nitki o takiej samej długości nitki w motku.

W tym przykładzie pokazujemy jak obliczyć potrzebną ilość włóczki, gdy chcemy zamienić 1 nitkę DROPS Snow (Grupa włóczek E) na 2 nitki DROPS Air (Grupa włóczek C) - patrz obliczenia poniżej:

Zgodnie ze wzorem będziesz potrzebować 1150 g włóczki DROPS Snow.
Musimy przeliczyć potrzebną długość nitki:

DROPS Snow: 50 g = 50 metrów
Łączna potrzebna ilość włóczki: 23 motki x 50 metrów = 1150 metrów

DROPS Air: 50 g = ok. 150 metrów

Liczba metrów włóczki DROPS Snow = 1150 metres
podzielona przez liczbę metrów włóczki DROPS Air = 7,67 motka

Będziesz przerabiać 2 nitkami (razem) zamiast 1 nitki, zatem liczba motków musi być pomnożona razy 2: 7,67 x 2 = 16 motków

Wynik:
1150 g włóczki DROPS Snow
jest zastąpiony przez
800 g włóczki DROPS Air

Potrzebna pomoc w rachunkach? Wypróbuj nasz zamiennik włóczek!

2 nitki o różnej długości nitki w motku na 1 nitkę.

Tutaj pokazujemy jak obliczyć potrzebną ilość włóczki, gdy chcesz przerabiać 1 nitką wzór, w którym używamy 2 nitek
Przykład: 1 nitka DROPS BabyAlpaca Silk (z Grupy włóczek A) i 1 nitka DROPS Kid-Silk (z Grupy włóczek A)
są zastąpione przez:
1 nitkę włóczki DROPS AIR (z Grupy włóczek C)

We wzorze jest napisane:
300 g włóczki DROPS BabyAlpaca-Silk i 125 g włóczki DROPS Kid-Silk
(= 2 nitki z Grupy włóczek A)

Przeliczmy:
1 nitka DROPS Air (Grupa włóczek C)
Potrzebujemy długości nitki w motku, aby dokonać przeliczenia:

DROPS BabyAlpaca-Silk: 50 g = 167 metrów,
Łączna potrzebna ilość włóczki: 6 motków x 167 metrów = 1002 metry

DROPS Kid-Silk: 25 g = 200 metrów
Łączna potrzebna ilość włóczki: 5 motków x 200 metrów = 1000 metrów

Nowa włóczka:
DROPS AIR: 50 g = 150 metrów

Zacznijmy od włóczki z najkrótszą długością nitki w motku = 1000 metrów
Podzielić przez liczbę metrów włóczki DROPS Air:
1000 metrów dzielimy przez 150 metrów = 6,7 motków; lub 7 motków

Wynik:
300 g włóczki DROPS BabyAlpaca-Silk
125 g DROPS Kid-Silk
zastąpimy przez:
350 g włóczki DROPS Air

Komentarze (146)

Laurie Mellon 28.07.2021 - 05:23:

I want to substitute discont. Drops yarn Cotton/Viscose for this pattern. I doubled the yarn for the first swatch and came up with the correct number of stitches to gauge, but the rows were off by 5/8ths of an inch (my swatch too long) This yarn is group A - 2 strands of A for this pattrn equal group C. Pattrn calls for grp B. Help please! should I try single strand, which will be pretty thin? or smaller needles? the stitch width is pretty good, but will the raglan inc. work?

DROPS Design 28.07.2021 - 08:32:

Dear Mrs Mellon, if the pattern is yarn group B, this might be the reason why you don't get the correct tension with a yarn group A even doubled, 2 yarns A can replace 1 yarn C but 1 yarn B can only be replaced by another yarn group B. But you might find help with this lesson to adjust the pattern to your own gauge. Happy knitting!

Anne Molberg 15.07.2021 - 07:09:

Jeg har endel Safran garn og hadde tenkt å strikke et babyteppe. Nå vil jeg heller hekle et. Bruker man mer garn til hekling enn til strikking?

Aud Sissel 11.07.2021 - 09:19:

Skal strikke en genser i drops air. Må ha en mønsterfarge i ett annet garn pga at jeg finner ikke fargen i air. Hvilket annet garn kan jeg bruke sammen med air

DROPS Design 13.07.2021 - 12:17:

Hej. Du kan använda ett annat garn med samma stickfasthet, dvs ett garn i Garngrupp C (som t.ex. Nepal). Mvh DROPS Design

Karin 10.07.2021 - 10:48:

Tenkte bytte ut drops Paris med drops extra fine Merino superwash på pleddet Catch the Rainbow. Hvor mye tilsvarer et nøste Paris?

DROPS Design 14.07.2021 - 11:22:

Hej Karin, prøv vores garnkalkulator som du finde inde på hver opskrift: Finn garnalternativer Vælg DROPS Paris, vælg antal gram i Paris, vælg 1 tråd og se hvilke alternativer du får op fra samme garngruppe (DROPS Merino Extra Fine tilhører ikke samme garngruppe, men det gør DROPS Big Merino)

Nina Eidsten 30.06.2021 - 09:01:

Hei. Har funnet en cardigan m Love Mohair (african expressions) Hvilket garn kan jeg bytte ut det med - og få omtrent samme effekt? Pus? Påfugl? Andre?

DROPS Design 05.07.2021 - 08:08:

Hei Nina. Hverken Love Mohair, Pus eller Påfugl er et garn fra oss, så disse har jeg ikke kjennskap til. Om du ønsker å bytte til en av våre kvaliteter, kan du sjekke løpelengden, anbefalt strikkefasthete og det matcher en DROPS kvalitet, f.eks DROPS Melody, DROPS Brushed Alpaca Silk evnt DROPS Kid-Silk. Husk du kan også bruke 2 eller 3 tråder av 1 kvalitet for å oppnå et tykkere garn. mvh DROPS design

Hanne Aagaard Kjær 29.06.2021 - 15:35:

Hvis jeg har garn i Dropps Alaska og kid silk for Dropps som jeg godt vil lave en sweather af hvad garn tyve skal jeg så kigge efter i opskrift på forhånd tak

Claudia E P Silva 29.06.2021 - 03:15:

Existe alguma referência com as lãs brasileiras?

Birgit 28.06.2021 - 12:32:

Har Drops et garn som kan erstatte Tibet Yak merino

DROPS Design 29.06.2021 - 13:35:

Hej Birgit. Jag känner dessvärre inte till det garnet, men se på stickfastheten och om vi har ett garn med samma stickfasthet så kan du använda det istället. Mvh DROPS Design

Sherry 22.06.2021 - 15:47:

I'm looking to use yarn bee dazzling { 3.5 oz,100 g, 249 yards, 228 meters} is this ok to use for either pattern and how much do I need?

DROPS Design 23.06.2021 - 08:31:

Dear Sherry, we do not know this yarn so that we cannot help and can only recomand you to contact the store where you bought your yarn for any further help & assistance. Thank you for your comprehension.

Paula 20.06.2021 - 21:52:

What yarn would Hobbi Twirls cotton cake be? A or B yarn group?

DROPS Design 22.06.2021 - 08:22:

Dear Paula, we do not know this yarn sorry, it might be a good idea to contact your yarn store, they should be able to help you. Happy knitting!

Karin Post Rasmussen 18.06.2021 - 09:22:

Hej - kun godt bruge hjælp til at fine noget garn der er knap så fint end det der står i min opskrift som er Bella by permin strikkefasthed 10 m x 15 p i glat på p nr 10 i 2 trd Bella= 10x10 cm håber det er nok info fra opskriften til at i kan hjælpe mig. Mvh Karin pr

DROPS Design 21.06.2021 - 07:10:

Hei Karin. Vi har ingen garn som macher dette garnet 100%. Det nærmeste er DROPS Melody (71% Alpakka, 25% Ull, 4% Polyamid). Der har vi en veiledene strikkefasthet på pinne 8, 12 masker i bredden x 14 pinner i høyden = 10 x 10 cm og løpelengden på 50 gram = 140 meter. Anbefaler å strikke en prøvelapp for å se om du greier å få den strikkefastheten som er oppgitt i den oppskriften du skal strikke. mvh DROPS design

Sherry Zimmerman 16.06.2021 - 18:08:

I'm going to make two projects(The Kamelia Drops bolero with lace (knitted) and the Trondheim Drops knitted jacket in lace ) and I was wondering how much yarn I would need for both projects?

DROPS Design 17.06.2021 - 08:39:

Dear Mrs Zimmerman, you will find the amount of yarn in each size for each pattern, ex. DROPS Safran for Kamelia or DROPS Snow forTrondheim - in each pattern you will find a link to our yarn converter if you rather use an alternative. Your DROPS store will help you choosing the best matching yarn, even per mail or telephone. Happy knitting!

MaryJo 11.06.2021 - 20:04:

What weight would an A+C be? I’m looking to use one strand. Thank you.

DROPS Design 14.06.2021 - 09:13:

Dear MaryJo, a yarn group A + a yarn group C would give a yarn group D thickness - find some examples here. Happy knitting!

Anne Ingvartsen 09.06.2021 - 12:20:

Jeg vil gerne hækle denne trøje i Teddy go handmade garn. Kan man det? Og hvordan omregner jeg det så? Kan man evt få hjælp til omregningen, for er ikke så god til sådan noget, da jeg er rimelig nyopstartet hækler.

DROPS Design 14.06.2021 - 07:08:

Hei Anne. Garnet Teddy go handmade er ikke et garn fra oss og det kjenner jeg ikke til. Sjekk garnets informasjon opp mot det garnet som står på den genseren du ønkser å hekle, løpelengde og strikke/heklefasthet, evnt kontakte de som selger dette garnet. mvh DROPS design

Tarja Mielikäinen 05.06.2021 - 16:04:

Voinko käyttää Nepal lankaa tässä puserossa. (Yksinkertainen Nepal lanka) Kuinka paljon on langanmenekki s-kokoiseen puseroon?

Sandra 15.05.2021 - 21:59:

Ciao, vorrei fare il modello Drops 208-15. Viene proposto con il filato B merino extra fine, io vorrei usare Alpaca. Posso farlo? Grazie!

DROPS Design 16.05.2021 - 20:58:

Buonasera Sandra, il filato Alpaca appartiene al gruppo filati A, che è più sottile del filato utilizzato per il modello. Deve utilizzare un filato che le permette di ottenere il campione indicato. Buon lavoro!

Sandra 15.05.2021 - 21:57:

Vorrei fare il modello n, me-194 ma usando Alpaca , è possibile? Grazie

DROPS Design 16.05.2021 - 20:59:

Buonasera Sandra, il filato Alpaca appartiene al gruppo filati A, che è più sottile del filato utilizzato per il modello. Deve utilizzare un filato che le permette di ottenere il campione indicato. Buon lavoro!

Rosa María Verdasco Ruiz 15.05.2021 - 21:01:

Me gustaría sustituir la lana drops por: Valeria 100 Grs. Lana Merino Extra , 240m =100Grs. Ya que tengo cuatro ovillos sobrantes. Por favor, pueden ayudarme a crear esta labor? El patrón me encanta. Desde que conozco las lanas Drops son mis preferidas, pero conservo estos ovillos que estan bastante bien y quisiera aprovecharlos en talla cuatro años.

DROPS Design 30.05.2021 - 20:20:

Hola Rosa María, esta es una leccion, no incluye ningún patrón. ¿Podrías especificarnos a qué patrón te refieres? Los ovillos de Drops están calculados a base de 50gr, es decir, sería equivalente a un ovillo de DROPS de 120m (del grupo B). Por lo que podrías sustituirlo por uno de ese grupo.

Hanne Bendix 15.05.2021 - 12:05:

Hvordan omregner man fra Paris strikkefasthed 17m =10 cm til Muscat 24m=10 cm? Model Becca

Kirsi Kangas 07.05.2021 - 17:03:

Hi! Can i use Novita cotton soft as yarn on this model..??!

DROPS Design 10.05.2021 - 11:39:

Dear Mrs Kangas, sorry we do not know this yarn - you will find all informations about our yarns there this might help you - for any further assistance, please contact the store where you bought the yarn. Happy knitting!

Napisz komentarz lub pytanie do tej lekcji