Czy mogę użyć innej włóczki niż ta wskazana we wzorze?

Zamiana

1 nitka na inną:

Jest to proste jeśli otrzymamy taką samą próbkę.

Postępuj zgodnie z informacją dotyczącą próbki we wzorze – pamiętaj, że podany rozmiar drutów jest orientacyjny; możesz zmienić rozmiar drutów, jeżeli próbka nie jest zgodna z tą we wzorze. Więcej informacji na temat próbki znajdziesz tutaj

Uwaga: zamieniając włóczkę, może się również zmienić potrzebna jej ilość, ponieważ długość włóczki w motku (50 gramów = X metrów) jest różna w różnych włóczkach - patrz obliczenia poniżej.

1 nitka z tej samej grupy włóczek:

Wszystkie nasze włóczki są produkowane w standardowych grubościach i mogą być używane dla tych samych wzorów, jeżeli zamiana włóczki następuje w tej samej Grupie włóczek DROPS. Grupy włóczek znajdziesz tutaj.

Różne włóczki mają różną fakturę.

Uwaga: zamieniając włóczkę, może się również zmienić potrzebna jej ilość, ponieważ długość nitki w motku (50 gramów = X metrów) jest różna w różnych włóczkach - patrz obliczenia poniżej.

1 nitka na 2 lub więcej nitek:

Włóczki DROPS są produkowane tak, aby grubości nitek pasowały do siebie.
Przerabiając więcej niż jedną nitką z jednej Grupy włóczek, możesz z łatwością znaleźć wzory z drugiej Grupy włóczek (zobacz Grupy włóczek tutaj) lub zobacz nasze propozycje (zobacz polecane połączenia włóczek tutaj).

Uwaga: zamieniając włóczkę, może się również zmienić potrzebna jej ilość, ponieważ długość nitki w motku (50 gramów = X metrów) jest różna w różnych włóczkach - patrz obliczenia poniżej.

Oto lista włóczek, które mogą być stosowane zamiennie między różnymi Grupami włóczek:

Grupa włóczek A 2 nitki = 1 nitka Grupa włóczek C
Grupa włóczek A 3 nitki = 1 nitka Grupa włóczek D
Grupa włóczek A 4 nitki = 1 nitka Grupa włóczek E
Grupa włóczek A 8 nitek = 1 nitka Grupa włóczek F
Grupa włóczek B 2 nitki = 1 nitka Grupa włóczek D
Grupa włóczek C 2 nitki = 1 nitka Grupa włóczek E
Grupa włóczek C 4 nitki = 1 nitka Grupa włóczek F
Grupa włóczek E 2 nitki = 1 nitka Grupa włóczek F

We wzorach DROPS jest to zapisane jako: A + A = C

Przy zmianie włóczki, zmienia się ilość potrzebnej włóczki:

1 nitka na 1 nitkę.

Uwaga: zamieniając włóczkę, może się również zmienić potrzebna jej ilość, ponieważ długość włóczki w motku (50 gramów = X metrów) jest różna w różnych włóczkach – patrz obliczenia poniżej:

Zgodnie ze wzorem potrzebujesz 300 g Włóczki-X
Musisz znać długość nitki w motku, aby móc obliczyć ile Włóczki-Y będziesz potrzebować:

Włóczka-X: 50 g = 170 metrów
Łączna potrzebna ilość włóczki: 6 motków x 170 metrów = 1020 metrów

Włóczka-Y: 50 g = 150 metrów

Liczba metrów Włóczki-X = 1020 metrów
podzielona przez liczbę metrów Włóczki-Y = 6,8 motka

Wynik:
7 motków = 350 g Włóczki-Y
zastępuje
6 motków = 300 g Włóczki-X.

Potrzebna pomoc w rachunkach? Wypróbuj nasz zamiennik włóczek!

1 nitka na 2 nitki o takiej samej długości nitki w motku.

W tym przykładzie pokazujemy jak obliczyć potrzebną ilość włóczki, gdy chcemy zamienić 1 nitkę DROPS Snow (Grupa włóczek E) na 2 nitki DROPS Air (Grupa włóczek C) - patrz obliczenia poniżej:

Zgodnie ze wzorem będziesz potrzebować 1150 g włóczki DROPS Snow.
Musimy przeliczyć potrzebną długość nitki:

DROPS Snow: 50 g = 50 metrów
Łączna potrzebna ilość włóczki: 23 motki x 50 metrów = 1150 metrów

DROPS Air: 50 g = ok. 150 metrów

Liczba metrów włóczki DROPS Snow = 1150 metres
podzielona przez liczbę metrów włóczki DROPS Air = 7,67 motka

Będziesz przerabiać 2 nitkami (razem) zamiast 1 nitki, zatem liczba motków musi być pomnożona razy 2: 7,67 x 2 = 16 motków

Wynik:
1150 g włóczki DROPS Snow
jest zastąpiony przez
800 g włóczki DROPS Air

Potrzebna pomoc w rachunkach? Wypróbuj nasz zamiennik włóczek!

2 nitki o różnej długości nitki w motku na 1 nitkę.

Tutaj pokazujemy jak obliczyć potrzebną ilość włóczki, gdy chcesz przerabiać 1 nitką wzór, w którym używamy 2 nitek
Przykład: 1 nitka DROPS BabyAlpaca Silk (z Grupy włóczek A) i 1 nitka DROPS Kid-Silk (z Grupy włóczek A)
są zastąpione przez:
1 nitkę włóczki DROPS AIR (z Grupy włóczek C)

We wzorze jest napisane:
300 g włóczki DROPS BabyAlpaca-Silk i 125 g włóczki DROPS Kid-Silk
(= 2 nitki z Grupy włóczek A)

Przeliczmy:
1 nitka DROPS Air (Grupa włóczek C)
Potrzebujemy długości nitki w motku, aby dokonać przeliczenia:

DROPS BabyAlpaca-Silk: 50 g = 167 metrów,
Łączna potrzebna ilość włóczki: 6 motków x 167 metrów = 1002 metry

DROPS Kid-Silk: 25 g = 200 metrów
Łączna potrzebna ilość włóczki: 5 motków x 200 metrów = 1000 metrów

Nowa włóczka:
DROPS AIR: 50 g = 150 metrów

Zacznijmy od włóczki z najkrótszą długością nitki w motku = 1000 metrów
Podzielić przez liczbę metrów włóczki DROPS Air:
1000 metrów dzielimy przez 150 metrów = 6,7 motków; lub 7 motków

Wynik:
300 g włóczki DROPS BabyAlpaca-Silk
125 g DROPS Kid-Silk
zastąpimy przez:
350 g włóczki DROPS Air

Komentarze (127)

Kirsi Kangas 07.05.2021 - 17:03:

Hi! Can i use Novita cotton soft as yarn on this model..??!

DROPS Design 10.05.2021 - 11:39:

Dear Mrs Kangas, sorry we do not know this yarn - you will find all informations about our yarns there this might help you - for any further assistance, please contact the store where you bought the yarn. Happy knitting!

Kirsi Kangas 07.05.2021 - 16:57:

Hei! Voinko käyttää lankana tähän malliin novita cotton soft puuvillalankaa (50g, 4-kert.)??!

Jackie Engelhardt 06.05.2021 - 20:57:

I would like to knit Summer Swing, which uses Muskat/Group B with a group A yarn (Safran). How do I convert to proper gauge with US size 2 needle?

DROPS Design 07.05.2021 - 07:53:

Dear Mrs Engelhardt, we are unfortunately not able to adjust every pattern to every single request, feel free to ask your DROPS store or any knitting forum for any further individual assistance. Or then you might find any other patterns for tops worked with Safran or any yarn group A instead to avoid readjusting whole pattern. Thanks for your comprehension.

Lucia Gauthier 05.05.2021 - 22:13:

Bonjour Je suis du Québec (Canada). En voulant m'inscrire à votre lettre circulaire, j'ai remarqué que lorsque j'inscris Canada comme pays, le bulletin d'inscription est en anglais. Même si le Québec est au Canada, au Québec, la langue officielle est le français. J'ai donc dû inscrire France comme étant mon pays pour avoir accès à un formulaire d'inscription en français.

DROPS Design 06.05.2021 - 07:56:

Bonjour Mme Gauthier, vous avez bien fait, pour recevoir notre Newsletter en français, il faut bien sélectionner "France" (tout comme pour la Belgique ou la Suisse). Bon tricot!

Katharina 04.05.2021 - 22:51:

Kan jeg bytte ut 2 tråder Lieve fra Lane Mondial med 2 tråder Drops Air og 1 tråd Drops Brushed alpaca silk? Eventuelt hva kan jeg bytte 2 tråder Lieve fra Lane Mondial med i garn fra Drops?

DROPS Design 07.05.2021 - 09:23:

Hej Katharina, ja det kan du :)

Maren 03.05.2021 - 21:52:

Hei, kan jeg bytte 2tråder Sandnes børstet alpakka med 2tråder drops air?

Josefiina 28.04.2021 - 18:49:

Hi, I love the pattern of Sorona Sunrise 201/34, but i would like to use drops muskat yarn. Do you think its possible? And how do I make the change? My size is M.

DROPS Design 30.04.2021 - 07:39:

Dear Josefina, Sonora Sunrise is worked with a yarn group C = Paris, while Muskat is yarn group B, this means both have different tensions, you should recalculate completely the pattern - you can find inspiration from these patterns. Happy knitting!

Lorraine Et Pelletier 27.04.2021 - 00:01:

Je veux tricoter le model ee-565. quelle laine ou mélange puis-je prendre... on suggère la drops snow mais je voudrais une autre teinte merci

DROPS Design 27.04.2021 - 07:53:

Bonjour Mme Pelletier, DROPS Eskimo est disponible dans près de 50 couleurs différentes, mais vous pouvez également la remplacer par une autre laine du groupe E ou bien par 2 fils d'une laine du groupe C. Utilisez le convertisseur pour voir quelques alternatives. Bon tricot!

Lise 26.04.2021 - 10:58:

Hei. Kan jeg bytte 1 tråd Drops Air og 1 tråd Drops KidSilk med 2 tråder Sky?

DROPS Design 03.05.2021 - 08:11:

Hei Lise. 2 tråder DROPS Sky blir nok tynnere enn 1 tråd DROPS Air og 1 DROPS Kid-Silk, slik at da vil ikke strikkefastheten stemme med det som er oppgitt i den oppskriften med 1 tråd Air + 1 tråd Kid-Silk. mvh DROPS design

Marie 16.04.2021 - 12:27:

Hei! Hvis jeg lager en egen oppskrift, finnes det en metode å regne ut ca garnmengde? Altså ikke hvordan jeg regner om. Hvis jeg vet mine mål (overvidde, undervidde, ermlengde, hel lengde osv), og har regnet ut maskeantall til oppskriften, kan jeg bruke strikkefastheten og løpelengden til å regne ut garnmengde. Eller noe annet. Hvordan isåfall?

DROPS Design 19.04.2021 - 08:36:

Hei Marie. Siden du vet strikkefastheten, kan du ta utgangspunk i hvor mye garn det går på 10 cm (eller strikk en prøvelapp på 10 x10 cm og finner ut hvor mye garn som på lappen), siden du vet alle målene på genseren. mvh DROPS design

Hege 16.04.2021 - 09:59:

Skal strikke en vest i Lieve mondial med 2 tråder. (6 nøster tilsammen i oppskriften) Hvordan kan/kan jeg bytte dette garnet til påfugl?

DROPS Design 19.04.2021 - 08:25:

Hei Hege. Hverken garnet Lieve eller Påfugl er et DROPS garn. Anbefaler deg å kontakte de som leverer disse garnene for å få den informasjonen du trenger. mvh DROPS design

Cristina 13.04.2021 - 01:12:

Deseo tejer el modelo ELBE diseño DROPS: Patron No. L-071, ya que el Cotton Viscose de Garnstudio color No. 17 , beige claro está discontinuado que otro material puedo usar?

DROPS Design 25.04.2021 - 20:18:

Hola Cristina. Por el grosor y el brillo del hilo, te recomendamos mirar colores en la calidad Muskat.

Laura 10.04.2021 - 18:53:

Hej. Hvis jeg har en opskrift hvor der strikkes i 2 tråde Drops Air (600 g) kan jeg så bruge 1 tråd Melody i stedet? Jeg har prøvet jeres omregner, men den kommer ikke med Melody som forslag. Kærlig hilsen Laura

DROPS Design 12.04.2021 - 08:45:

Hei Laura. Du kan ikke bruke 1 tråd DROPS Melody istedenfor 2 tråder DROPS Air. 1 tråd Melody blir tynnere enn 2 tråder Air. Om du ønsker å erstatte DROPS Air med et mohairaktig garn, kan du bruke 2 tråder DROPS Brushed Alpaca Silk. mvh DROPS design

Sarah 29.03.2021 - 22:00:

Jeg har en opskrift, hvor jeg skal bruge 3 tråde kid-silk. Har I et bud på alternativer, gerne garnkombinationer, da min hud ikke tåler mohair?

DROPS Design 07.04.2021 - 08:32:

Hei Sarah. Om du går inn på den aktuelle oppskriften og klikker på " Prøv vores omregner!" Skriv inn hvor mye garn i den størrelsen du trenger og da vil det komme opp garnalternativ. Klikk da inn på den kvaliteten du ønsker og les om kvaliteten og om det er noe du tåler. mvh DROPS design

Linda 23.03.2021 - 08:20:

Ser ut som drops cotton viskose ikke er å få tak i lenger, hva kan brukes istedet for det garnet?

DROPS Design 07.04.2021 - 07:49:

Hei Linda. DROPS Cotton Viscose tilhørte garngruppe A og vi har dessverre ingen kvalitet som er veldig lik Cotton Viscose, men du kan bruke andre kvaliteter som tilhører samme garngruppe. Bare husk å sjekke strikkefastheten. mvh DROPS design

Johanne 06.03.2021 - 16:39:

Kan drops air erstattes med et garn som ikke er ull?

DROPS Design 10.03.2021 - 07:24:

Hei Johanne. Ja, det går fint så lenge du følger den oppgitte strikkefastheten i oppskriften. Men husk at ulik garn har ulik struktur, slik at velger du et garn som ikke er ull, kan det ferdige resultatet se litt annerledes ut som bildet av et plagg strikket i f.eks DROPS Air. mvh DROPS design

Tracy Hubalek 25.02.2021 - 03:10:

In the USA yarn goes by weights. As shown in example below. How do I known which yarn to use according to the groups of yarn that are on your web site? Yarn Weight Name Needle Sizes 0 - Lace Lace, Fingering 10-Count 000-1 (US) 1.5-2.25 mm 1 - Superfine Fingering, Sock, Baby 1-3 (US) 2.25-3.25 mm 2 - Fine Sport, Baby 3-5 (US) 3.25-3.75 mm 3 - Light DK, Light Worsted 5-7 (US) 3.75-4.5 mm 4 - Medium Worsted, Aran, Afghan 7-9 (US) 4.5-5.5 mm

DROPS Design 25.02.2021 - 07:39:

Dear Mrs Hubalek, you will find the list of DROPS stores shipping to USA here, just contact them, they will help you choosing the yarn you'd like to use for a pattern. Happy knitting!

Solveig H Nordheim 24.02.2021 - 07:17:

Hvilket garn kan jeg erstatte PUS med...

DROPS Design 03.03.2021 - 09:08:

Hei Solveig. Kjenner ikke til garnet Pus, men sjekk dens strikkefasthet/løpelengde og sjekk den opp mot våre kvaliteter. Om du klikker på Garn, deretter Garngruppe A-F får du en fin oversikt. mvh DROPS design

Rikke 21.02.2021 - 19:31:

Hej Hvis jeg skal strikke en trøje hvor opskriften siger at den strikkes i handdyed fed mohair og handdyed merino single 366/100g Hvilket drops garn kan jeg bruge i stedet for så den får ca. samme udtryk?

DROPS Design 03.03.2021 - 08:40:

Hei Rikke. Kjenner ikke til Handdyed fed mohair og Handdyed merino single, men anbefaler deg å ta en titt på vår Garn Gruppe oversikt. Der vil du se våre kvaliteter i de ulike garngruppene/strikkefasthet/anbefalt strikkepinne/løpelengde osv. så kan du sammenligne med de 2 kvalitetene du oppgir mvh DROPS design

Kristine 20.02.2021 - 10:53:

Hej Jeg har strikket novice sweateren i drops Air 1 tråd. Kan jeg i stedet bruge drops Wish ? Kan nemlig kun få den farve jeg gerne vil have i Wish. Jeg er nybegynder så jeg kan ikke rigtig finde ud af det. På forhånd tak

DROPS Design 03.03.2021 - 08:12:

Hei Kristine. Kjenner ikke til Novice Sweater, men om du har strikket den med 1 tråd DROPS Air, kan du ikke bruke 1 tråd DROPS Wish. DROPS Wish er dobbelt så tykt som DROPS Air. Om du har en oppskrift som er skrevet med 2 tråder DROPS Air, kan du erstatte det med 1 tråd DROPS Wish. mvh DROPS design

Napisz komentarz lub pytanie do tej lekcji