Czy mogę użyć innej włóczki niż ta wskazana we wzorze?

Zamiana

1 nitka na inną:

Jest to proste jeśli otrzymamy taką samą próbkę.

Postępuj zgodnie z informacją dotyczącą próbki we wzorze – pamiętaj, że podany rozmiar drutów jest orientacyjny; możesz zmienić rozmiar drutów, jeżeli próbka nie jest zgodna z tą we wzorze. Więcej informacji na temat próbki znajdziesz tutaj

Uwaga: zamieniając włóczkę, może się również zmienić potrzebna jej ilość, ponieważ długość włóczki w motku (50 gramów = X metrów) jest różna w różnych włóczkach - patrz obliczenia poniżej.

1 nitka z tej samej grupy włóczek:

Wszystkie nasze włóczki są produkowane w standardowych grubościach i mogą być używane dla tych samych wzorów, jeżeli zamiana włóczki następuje w tej samej Grupie włóczek DROPS. Grupy włóczek znajdziesz tutaj.

Różne włóczki mają różną fakturę.

Uwaga: zamieniając włóczkę, może się również zmienić potrzebna jej ilość, ponieważ długość nitki w motku (50 gramów = X metrów) jest różna w różnych włóczkach - patrz obliczenia poniżej.

1 nitka na 2 lub więcej nitek:

Włóczki DROPS są produkowane tak, aby grubości nitek pasowały do siebie.
Przerabiając więcej niż jedną nitką z jednej Grupy włóczek, możesz z łatwością znaleźć wzory z drugiej Grupy włóczek (zobacz Grupy włóczek tutaj) lub zobacz nasze propozycje (zobacz polecane połączenia włóczek tutaj).

Uwaga: zamieniając włóczkę, może się również zmienić potrzebna jej ilość, ponieważ długość nitki w motku (50 gramów = X metrów) jest różna w różnych włóczkach - patrz obliczenia poniżej.

Oto lista włóczek, które mogą być stosowane zamiennie między różnymi Grupami włóczek:

Grupa włóczek A 2 nitki = 1 nitka Grupa włóczek C
Grupa włóczek A 3 nitki = 1 nitka Grupa włóczek D
Grupa włóczek A 4 nitki = 1 nitka Grupa włóczek E
Grupa włóczek A 8 nitek = 1 nitka Grupa włóczek F
Grupa włóczek B 2 nitki = 1 nitka Grupa włóczek D
Grupa włóczek C 2 nitki = 1 nitka Grupa włóczek E
Grupa włóczek C 4 nitki = 1 nitka Grupa włóczek F
Grupa włóczek E 2 nitki = 1 nitka Grupa włóczek F

We wzorach DROPS jest to zapisane jako: A + A = C

Przy zmianie włóczki, zmienia się ilość potrzebnej włóczki:

1 nitka na 1 nitkę.

Uwaga: zamieniając włóczkę, może się również zmienić potrzebna jej ilość, ponieważ długość włóczki w motku (50 gramów = X metrów) jest różna w różnych włóczkach – patrz obliczenia poniżej:

Zgodnie ze wzorem potrzebujesz 300 g Włóczki-X
Musisz znać długość nitki w motku, aby móc obliczyć ile Włóczki-Y będziesz potrzebować:

Włóczka-X: 50 g = 170 metrów
Łączna potrzebna ilość włóczki: 6 motków x 170 metrów = 1020 metrów

Włóczka-Y: 50 g = 150 metrów

Liczba metrów Włóczki-X = 1020 metrów
podzielona przez liczbę metrów Włóczki-Y = 6,8 motka

Wynik:
7 motków = 350 g Włóczki-Y
zastępuje
6 motków = 300 g Włóczki-X.

Potrzebna pomoc w rachunkach? Wypróbuj nasz zamiennik włóczek!

1 nitka na 2 nitki o takiej samej długości nitki w motku.

W tym przykładzie pokazujemy jak obliczyć potrzebną ilość włóczki, gdy chcemy zamienić 1 nitkę DROPS Snow (Grupa włóczek E) na 2 nitki DROPS Air (Grupa włóczek C) - patrz obliczenia poniżej:

Zgodnie ze wzorem będziesz potrzebować 1150 g włóczki DROPS Snow.
Musimy przeliczyć potrzebną długość nitki:

DROPS Snow: 50 g = 50 metrów
Łączna potrzebna ilość włóczki: 23 motki x 50 metrów = 1150 metrów

DROPS Air: 50 g = ok. 150 metrów

Liczba metrów włóczki DROPS Snow = 1150 metres
podzielona przez liczbę metrów włóczki DROPS Air = 7,67 motka

Będziesz przerabiać 2 nitkami (razem) zamiast 1 nitki, zatem liczba motków musi być pomnożona razy 2: 7,67 x 2 = 16 motków

Wynik:
1150 g włóczki DROPS Snow
jest zastąpiony przez
800 g włóczki DROPS Air

Potrzebna pomoc w rachunkach? Wypróbuj nasz zamiennik włóczek!

2 nitki o różnej długości nitki w motku na 1 nitkę.

Tutaj pokazujemy jak obliczyć potrzebną ilość włóczki, gdy chcesz przerabiać 1 nitką wzór, w którym używamy 2 nitek
Przykład: 1 nitka DROPS BabyAlpaca Silk (z Grupy włóczek A) i 1 nitka DROPS Kid-Silk (z Grupy włóczek A)
są zastąpione przez:
1 nitkę włóczki DROPS AIR (z Grupy włóczek C)

We wzorze jest napisane:
300 g włóczki DROPS BabyAlpaca-Silk i 125 g włóczki DROPS Kid-Silk
(= 2 nitki z Grupy włóczek A)

Przeliczmy:
1 nitka DROPS Air (Grupa włóczek C)
Potrzebujemy długości nitki w motku, aby dokonać przeliczenia:

DROPS BabyAlpaca-Silk: 50 g = 167 metrów,
Łączna potrzebna ilość włóczki: 6 motków x 167 metrów = 1002 metry

DROPS Kid-Silk: 25 g = 200 metrów
Łączna potrzebna ilość włóczki: 5 motków x 200 metrów = 1000 metrów

Nowa włóczka:
DROPS AIR: 50 g = 150 metrów

Zacznijmy od włóczki z najkrótszą długością nitki w motku = 1000 metrów
Podzielić przez liczbę metrów włóczki DROPS Air:
1000 metrów dzielimy przez 150 metrów = 6,7 motków; lub 7 motków

Wynik:
300 g włóczki DROPS BabyAlpaca-Silk
125 g DROPS Kid-Silk
zastąpimy przez:
350 g włóczki DROPS Air

Komentarze (176)

Giovanna Michelotti 18.10.2021 - 14:32:

Ho scelto un modello per bambini (bm-026-bn) da lavorare con Baby Merino. Per lavorare con Lima quante maglie dovrei usare per campione e quante ne dovrei montare per iniziare il lavoro (dal collo) per un bambino di 4 anni (alto 105 cm)? Grazie.

Lesley 13.10.2021 - 09:27:

Do you have an alpaca yarn or similarthat will give me a knitting tension of 22 x 30 ? Please.

DROPS Design 14.10.2021 - 09:55:

Dear Lesley, we do have some patterns worked with a tension 22 sts x 30 row, find them here and see the possible yarns alternatives/needle size suggested. Happy knitting!

ClaireL 12.10.2021 - 18:05:

Bonjour, Merci pour vos tutoriels. Afin d'être sure d'avoir bien compris : lorsque l'on choisi une laine d'un même groupe de fil, il faut seulement ajuster la quantité de laine en fonction du modèle, mais pas le nombre de mailles ? (ce qui serait vraiment génial!) Merci à vous pour votre réponse.

DROPS Design 13.10.2021 - 08:14:

Bonjour Claire, il faut avant tout que votre échantillon soit parfaitement identique en largeur autant qu'en hauteur, puis effectivement, il suffit de recalculer la quantité nécessaire en se basant sur la longueur de chacune des laines. Utilisez notre convertisseur pour voir la liste des alternatives et éviter d'avoir à calculer. Bon tricot!

Hampus 12.10.2021 - 09:14:

Är det möjligt att lägga ihop ett antal trådar för att få garngrupp B? I sådana fall hur?

DROPS Design 15.10.2021 - 11:21:

Hej Hampus. Nej, det är det dessvärre inte. Garngrupp A är våra tunnaste garn och lägger du ihop 2 av de så får du garngrupp C. Mvh DROPS Design

Birgitta Karlsson 08.10.2021 - 13:46:

Drops mönster 174-3 (eller liknande): kan jag använda Lang merino 150? Söker mönster till herrtröja med raglan (helst stickas nerifrån o upp), stickor 3-4 ungefär. Gärna Lang merino 150, alltså ej kliigt garn

DROPS Design 11.10.2021 - 07:48:

Hei Birgitta. Lang Merino 150 er ikke et garn fra oss, så det kjenner jeg ikke til. Se på etiketten til garnet og se om det samsvarer det som mønstret i DROPS 174-3 (eller lignende mønster) er strikket i. mvh DROPS design

Marianne 07.10.2021 - 19:11:

Hej! Jag ska sticka modell 118-7 men vill EJ sticka med dubbelt garn ( Drops Alpaca). Vad kan jag välja för alternativ med 1 tråd? MVH Marianne

Lynne 27.09.2021 - 16:52:

I would like to knit a pattern using Eskimo, which alternative wool can I use please? 🙏

DROPS Design 28.09.2021 - 08:38:

Dear Lynne, you can use any other yarn group E or 2 strands yarn group C - use our yarn converter to get the new amount or calculate how explained in this lesson. Your DROPS Store will help you, even per mail or telephone if needed. Happy knitting!

Simone Mashlan 22.09.2021 - 17:11:

Hello, Could you help with working out a yarn exchange please? I have already knitted the mens jumper Aberdeen in Drops Air it was a great success, Thank you!.. and I now would like to knit this same jumper again in alternative yarn - Can I use soft Tweed? Many thanks

DROPS Design 23.09.2021 - 09:08:

Dear Mrs Mashlan, you cannot use Soft Tweed since it's a yarn group B while Air belongs to yarn group C - but you can use any other y arn group C or 2 strands yarn group A - see in this lesson "1 strand of yarn to 2 or more strands:" and find our groups there. Happy knitting!

Sigrid 21.09.2021 - 13:15:

Kan jeg anvende DROPS Alaska garn til denne opskrift på pindestr. 5? Eller bliver antallet af masker osv. forkert?

DROPS Design 23.09.2021 - 11:43:

Hej Sigrid. Vilken opskrift ska du göra? Mvh DROPS Design

Irene Luiro 20.09.2021 - 17:18:

Montako silmukkaa laitan kokoon L, kun minun langassa 10cm mallitilkun koko on 28x40

Laila Persson 18.09.2021 - 16:42:

Hej. Tänkte sticka "mönster Drops 194-27" men jag tåler inte ull. Vad kan jag byta ut Drops Fabel mot, något som inte innehåller ull??

DROPS Design 20.09.2021 - 08:59:

Hei Laila. Du kan bytte ut DROPS Fabel med andre kvaliteter som tilhører samme garngruppe (garngruppe A). F.eks DROPS Safran, DROPS Loves You 7 eller DROPS Loves You 9. Men ingen av disse kvalitetene har den meleringen/flerfargende som DROPS Fabel har, de er kun ensfarget. Se fargekartet til disse kvalitetene under Garn. mvh DROPS design

Freja Rasmussen 17.09.2021 - 09:42:

Hej! Jeg skal strikke en kjole i drops karisma, som er bomuld. Men jeg vil gerne have kjolen får er mere mohair lignende look, måske ved brug af Drops Kid Silk. Så hvilet garn kan jeg bruge i stedet for, eller kan jeg bruge en-to tråde mohair sammen med karisma?

DROPS Design 20.09.2021 - 08:53:

Hei Freja. DROPS Karisma tilhører garngruppe B, men DROPS Kid-Silk tilhører garngruppe A. Slik at du ikke kan strikke etter en Karisma oppskrift, med begge disse kvalitetene. Du bør da strikke etter en oppskrift i garngruppe D (A+B =D). Nå har vi ikke mange kjole oppskrifter i garngruppe D, så du kan evnt ta en titt på kjoleoppskrifter i garngruppe C, men det er da viktig at du overholder den strikkefastheten som er oppgitt i oppskriften, evnt strikke med 2 tråder av garn fra garngruppe A (f.eks Alpaca+Kid-Silk). mvh DROPS design

Anne 15.09.2021 - 10:21:

Har köpt och tänkte sticka en väst i Voolevo baby merino. Stickfasthet 25-28 cm, 50 g/ 175 m, stickor nr 3,0. Har letat men hittar inget mönster där garnet som använts kan bytas till Voolevo. Tacksam för hjälp // Glad nybörjare.

DROPS Design 15.09.2021 - 13:19:

Hei Anne. Voolevo baby merino er ikke et garn DROPS garn, så det kjenner jeg ikke til. Men sjekk ut oppskrifter som er strikket i garngruppe A og strikke noen prøvelapper slik at du får den riktige strikkefastheten til den oppskriften du måtte finne . mvh DROPS design

NievesRA 14.09.2021 - 00:00:

Si quiero hacer una prenda con una lana más fina, por ejemplo de una Del grupo E a otra del grupo B, y quiero la prenda más ligera, como calculo el tamaño? Al cambiar de agujas tendré que ajustar el número de puntos? Los menguados serán los mismos?

DROPS Design 19.09.2021 - 21:44:

Hola Nieves, al cambiar a dos hilos completamente diferentes habría que recalcular todos los puntos. Tanto las disminuciones como los números de puntos van a ser diferentes, teniendo que trabajar más filas con el Hilo del Grupo B. Para ello, puedes hacer una regla de tres teniendo en cuenta la muestra; miras el número de puntos y filas en 10x10 cm y a partir de ello recalculas el número de puntos necesarios en el patrón.

Catarina Lundqvist 07.09.2021 - 20:47:

Hej! Jag ska sticka babykläder i Drops Ice, men det verkar som det garnet utgått. Vill gärna ha tips på ett ersättningsgarn, bör helst gå att tvätta i maskin. Det ska ju vara mjukt och inte stickas.

DROPS Design 09.09.2021 - 08:43:

Hej Catarina. Du kan ersätta DROPS Ice med 2 trådar DROPS Paris. Se bara till att få den stickfasthet som uppges i mönstret och att beräkna riktig garnåtgång. Mvh DROPS Design

Claudette Cochin 07.09.2021 - 18:03:

Bonjour, Merci de votre réponse, mais j'aimerais substituer un fil mohair pour un autre car ma peau ne tolère pas ce fil. Merci de m'aider.

Claudette Cochin 07.09.2021 - 06:14:

Bonjour, Je ne supporte pas le mohair sur la peau, par quel fil pourrais-je le remplacer ? Merci de m'aider.

DROPS Design 07.09.2021 - 09:00:

Bonjour Mme Cochin, reportez-vous aux groupes de fils et à leurs équivalences pour savoir comment remplacer un fil par un autre, dans le modèle concerné, vous pouvez également utiliser le convertisseur pour afficher les alternatives possibles et les nouvelles quantités. Votre magasin DROPS saura également vous conseiller la meilleure alternative possible - même par mail ou téléphone. Bon tricot!

Misia 05.09.2021 - 07:27:

Hello, I'd like to make Sidewalk Artist with Drops Alpaca. How could I replace Drops Air by Drops Alpaca? With double Alpaca?

DROPS Design 05.09.2021 - 16:21:

Dear Misia, yes, you should be able to replace DROPS Air with 2 strands of DROPS Alpaca, however, before starting to work you need to check that the gauge is the correct one. Also, you need to take into account that double strand DROPS Alpaca is heavier/ less airy than DROPS Air.

Ana Cayatte 03.09.2021 - 13:07:

Como posso fazer os cálculos para trocar um fio por dois de metragem diferente?

Ana Cayatte 02.09.2021 - 19:35:

Boa tarde nunca experimentei trocar 1 fio por dois queria experimentar mas ao fazer isso vou ter que alterar o numero da agulha para uma agulha de tamanho superior. fazendo a amostra tenho o numero de malhas mas e depois como sei quando e a que distancia fazer os aumentos ou diminuições? E nas mangas como faço a conversão?

Napisz komentarz lub pytanie do tej lekcji