DROPS / 212 / 1

Evening Glow by DROPS Design

Sweter na drutach od góry do dołu z włóczki DROPS Sky, z reglanowymi krótkimi rękawami ściegiem ażurowym. Od S do XXXL.

DROPS design: model sk-076
Grupa włóczek B
----------------------------------------------------------

ROZMIARY:
S – M – L – XL – XXL - XXXL

MATERIAŁ:
DROPS SKY od Garnstudio (należy do Grupy włóczek B)
250-300-300-350-350-400 g kolor 19, cegła

PRÓBKA:
21 oczek na szerokość i 28 rzędów na wysokość, dżersejem = 10 x 10 cm.

DRUTY:
DRUTY POŃCZOSZNICZE DROPS nr 4
DRUTY Z ŻYŁKĄ DROPS nr 4 – 40 i 60 lub 80 cm, na dżersej.
DRUTY POŃCZOSZNICZE DROPS nr 3
DRUTY Z ŻYŁKĄ DROPS nr 3 – 40 i 80 cm, na ściągacze.
Podany rozmiar drutów jest orientacyjny! Jeżeli masz za dużo oczek na 10 cm, użyj większych drutów. Jeżeli jest za mało oczek na 10 cm, użyj mniejszych drutów.

74% Alpaka, 18% Poliamid, 8% Wełna
od 23.00 zł /50g
DROPS Sky uni colour DROPS Sky uni colour 23.00 zł /50g
włóczkowo
Zamów
DROPS Sky mix DROPS Sky mix 23.00 zł /50g
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 115.00zł. Więcej informacji.

Objaśnienia do wzoru

WYKORZYSTYWANE TECHNIKI:
----------------------------------------------------------

DODAWANIE/ZAMYKANIE OCZEK (w regularnych odstępach):
Aby obliczyć gdzie dodawać/zamykać oczka, należy wziąć ogólną liczbę oczek (np. 92 oczka) i podzielić ją przez liczbę oczek jaka ma być dodana/zamknięta (np. 4) = 23.
W tym przykładzie, aby dodać oczka będziemy wykonywać 1 narzut za każdym 23-cim oczkiem. W następnym okrążeniu przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów, aby uniknąć dziur.
W tym przykładzie, aby zamykać oczka będziemy przerabiać razem na prawo każde 22-gie i 23-cie oczko.

ŚCIEG FANTAZYJNY:
Patrz schemat A.1 (reglany) i A.2 (ścieg fantazyjny na rękawach).

REGLAN:
Dodać 1 oczko z każdej strony 10 oczek schematu A.1, w miejscu każdego przejścia między przodem/tyłem i rękawami (= dodanych 8 oczek w okrążeniu z dodawaniem oczek). Aby dodać oczko należy wykonać 1 narzut. W następnym okrążeniu przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów na prawo, aby uniknąć dziur. Następnie przerabiać nowe oczka przodu i tyłu dżersejem, a oczka rękawów wg schematu A.2.

ZAMYKANIE OCZEK-1 (boki swetra):
Zamknąć 1 oczko z każdej strony nitki markera następująco: przerabiać aż zostaje 3 oczka przed nitką markerem, przerobić 2 oczka razem na prawo, 2 oczka prawe (nitka marker znajduje się między tymi 2 oczkami), zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na prawo, 1 oczko prawe i przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem (= zostają zamknięte 2 oczka).

ZAMYKANIE OCZEK-2 (środek pod rękawami):
Zamknąć 1 oczko z każdej strony nitki markera następująco: przerabiać aż zostaje 3 oczka przed nitką markerem, 2 oczka razem na lewo, 2 oczka lewe (nitka marker znajduje się między tymi 2 oczkami), 2 oczka przekręcone i przerobione razem na lewo (= zostają zamknięte 2 oczka).

DODAWANIE OCZEK (boki swetra):
Przerabiać aż zostaje 1 oczko przed nitką markerem, wykonać 1 narzut, przerobić 2 oczka prawe (nitka marker znajduje się między tymi 2 oczkami), wykonać 1 narzut (= zostają dodane 2 oczka).
W następnym okrążeniu przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów na prawo, aby uniknąć dziur. Dalej przerabiać nowe oczka dżersejem.

WSKAZÓWKA DO ZAMYKANIA OCZEK:
Aby zamykane oczka nie ściągały robótki, do zamykania można użyć drutów o jeden rozmiar większych. Jeżeli mimo to brzeg robótki jest nadal zbyt ścisły, wykonać 1 narzut za ok. każdym 8-mym oczkiem i zamykać narzuty jak zwykłe oczka.
----------------------------------------------------------

ROBÓTKĘ ROZPOCZYNAMY TUTAJ:

----------------------------------------------------------

SWETER – SKRÓCONY OPIS ROBÓTKI:
Wykończenie dekoltu i karczek są przerabiane na okrągło na drutach z żyłką, zaczynając od środka tyłu, od góry do dołu. Dalej podzielić karczek na tył/przód i rękawy i dalej przerabiać tył/przód od góry do dołu, na okrągło, od boku. Rękawy są przerabiane na okrągło na drutach pończoszniczych/krótkich drutach z żyłką, od góry do dołu.

WYKOŃCZENIE DEKOLTU:
Na drutach z żyłką nr 3 nabrać 92-96-100-106-110-114 oczek włóczka Sky i przerobić 1 okrążenie na prawo. Dalej przerabiać ściągaczem (= 1 oczko prawe/1 oczko lewe) przez 3 cm.
Po wykonaniu ściągacza, przerobić 1 okrążenie na prawo, w tym samym czasie równomiernie dodając 4-8-8-6-2-6 oczka – patrz DODAWANIE/ZAMYKANIE OCZEK = 96-104-108-112-112-120 oczek. Umieścić 1 marker na środku rzędu (= na środku przodu). Następnie mierzyć długość karczku od tego markera.
Dalej przerabiać na drutach z żyłką nr 4 i przerobić 1 okrążenie na prawo (przerabiać narzuty przekręcone na prawo).
Dalej przerabiać karczek jak w opisie poniżej. ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI!

KARCZEK:
Umieścić 4 nitki markery jak w opisie poniżej (bez przerabiania):
Odliczyć 14-16-17-18-18-20 oczek (= ½ tyłu), umieścić 1 nitkę marker przed następnym oczkiem, odliczyć 20 oczek (= rękaw), umieścić 1 nitkę marker przed następnym oczkiem, odliczyć 28-32-34-36-36-40 oczek (= przód), umieścić 1 nitkę marker przed następnym oczkiem, odliczyć 20 oczek (= rękaw), umieścić 1 nitkę marker przed następnym oczkiem. Zostaje 14-16-17-18-18-20 oczek na tył za ostatnią nitką markerem.

W następnym okrążeniu zaczynamy ścieg fantazyjny jak w opisie poniżej, W TYM SAMYM CZASIE dodajemy oczka na REGLAN – patrz powyżej. Kolejne okrążenie będzie przerabiane następująco:
Przerobić 9-11-12-13-13-15 oczek dżersejem (= ½ tyłu), dodać 1 oczko na reglan,
przerobić A.1 (= 10 oczek – nitka marker jest na środku schematu A.1), dodać 1 oczko na reglan,
przerobić A.2 (= 10 oczek), dodać 1 oczko na reglan,
przerobić A.1 (= 10 oczek – nitka marker jest na środku schematu A.1), dodać 1 oczko na reglan,
przerobić 18-22-24-26-26-30 oczek dżersejem (= przód), dodać 1 oczko na reglan,
przerobić A.1 (= 10 oczek – nitka marker jest na środku schematu A.1), dodać 1 oczko na reglan,
przerobić A.2 (= 10 oczek), dodać 1 oczko na reglan,
przerobić A.1 (= 10 oczek – nitka marker jest na środku schematu A.1), dodać 1 oczko na reglan,
przerobić 9-11-12-13-13-15 oczek dżersejem (= ½ tyłu).

Dalej przerabiać tak samo i dodawać oczka na reglan w sumie 23-25-29-33-37-40 razy co 2 okrążenia (w tym dodawanie oczek z 1-szego okrążenia. UWAGA! dodawane oczka rękawów są przerabiane ściegiem fantazyjnym, aż jest 5-5-7-7-7-7 motywów na szerokość ponad rękawami (patrz gwiazdka w schemacie, która przedstawia 1 motyw), i przerabiać kolejne dodawane oczka na lewo do końca (schemat A.2 pokazuje rękaw z wszystkimi dodawanymi oczkami w rozmiarze S).
Po dodaniu ostatnich oczek na reglan, jest 280-304-340-376-408-440 oczek.
Przerabiać bez dodawania oczek, aż długość robótki od markera na wykończeniu dekoltu wynosi 19-21-23-25-27-29 cm.
Podzielić teraz karczek na tył/przód i rękawy, tj. przerabiać ostatnie okrążenie następująco: 40-44-49-54-60-66 oczek dżersejem (= ½ tyłu), zdjąć 60-64-72-80-84-88 następnych oczek na nitkę, nabrać 8 oczek (= bok, pod rękawem), przerobić 80-88-98-108-120-132 oczka dżersejem (= przód), zdjąć 60-64-72-80-84-88 następnych oczek na nitkę, nabrać 8 oczek (= oznaczenie boku, pod rękawem) i przerobić 40-44-49-54-60-66 ostatnich oczek dżersejem (= ½ tyłu). Odciąć nitkę. Kończyć tył/przód i rękawy oddzielnie.

TYŁ & PRZÓD:
= 176-192-212-232-256-280 oczek. Umieścić 1 nitkę marker z każdej strony swetra, na środku 8 oczek nabranych pod każdym rękawem = 88-96-106-116-128-140 oczek między nitkami markerami. Przesuwać nitki markery w miarę postępu robótki; wskazują miejsca, gdzie będą zamykane i dodawane oczka na bokach swetra.
Przerabiać dżersejem na okrągło. Gdy długość robótki od jej podziału wynosi 3 cm, zamknąć 1 oczko z każdej strony 2 nitek markerów - patrz ZAMYKANIE OCZEK-1 (= zostają zamknięte 4 oczka). Zamykać tak samo z każdej strony w sumie 4 razy co 3 cm = 160-176-196-216-240-264 oczka.
Przerabiać aż długość robótki od jej podziału wynosi 16 cm. W następnym okrążeniu dodać 1 oczko z każdej strony 2 nitek markerów – patrz DODAWANIE OCZEK (= dodane 4 oczka). Dodawać tak samo z każdej strony w sumie 6 razy co 2½ cm = 184-200-220-240-264-288 oczek.
Przerabiać, aż długość robótki od jej podziału wynosi 33 cm (zostaje jeszcze ok. 3 cm do końca, przymierzyć sweter i dopasować jego długość do swoich potrzeb).
Dalej przerabiać na drutach z żyłką nr 3 i przerobić 1 okrążenie na prawo, w tym samym czasie równomiernie dodając 36-40-44-48-52-58 oczek – patrz DODAWANIE/ZAMYKANIE OCZEK = 220-240-264-288-316-346 oczek.
Przerabiać na okrągło, ściągaczem, 1 oczko prawe/1 oczko lewe, przez 3 cm. Zamknąć oczka tak jak schodzą z drutu – patrz WSKAZÓWKA DO ZAMYKANIA OCZEK. Całkowita długość swetra od ramienia wynosi ok. 58-60-62-64-66-68 cm.

RĘKAWY:
Wziąć z powrotem 60-64-72-80-84-88 oczek z nitki z jednej strony robótki i przełożyć je na krótkie druty z żyłką nr 4 i nabrać 1 oczko w każde z 8 nabranych oczek pod rękawem = 68-72-80-88-92-96 oczek. Umieścić nitkę marker na środku 8 oczek pod rękawem. Przesuwać nitkę marker w miarę postępu robótki; wskazuje miejsce, gdzie będą zamykane oczka pod rękawem.
Zaczynając okrążenie od nitki markera, dalej przerabiać ściegiem fantazyjnym na okrągło, ze schematem A.2 ponad 46-46-64-64-64-64 oczkami na górze rękawa, a 22-26-16-24-28-32 pozostałe oczka na lewo.
Gdy dł. rękawa od podziału robótki we wszystkich rozmiarach wynosi 2 cm, zamknąć 2 oczka na środku pod rękawem – patrz ZAMYKANIE OCZEK-2. Zamykać tak samo w sumie 5-6-8-10-12-13 razy co 3-2-1½-1-½-½ cm = 58-60-64-68-68-70 oczek.
Dalej przerabiać, aż długość rękawa od podziału robótki wynosi 17-15-14-12-11-9 cm (zostaje ok. 3 cm do końca; przymierzyć sweter i dopasować jego długość do swoich potrzeb). UWAGA: krócej w większych rozmiarach, gdyż dekolt jest szerszy, a karczek dłuższy.
Przerobić 1 rząd na prawo, równomiernie zamykając 6-6-8-10-8-8 oczek – pamiętać o DODAWANIU/ZAMYKANIU OCZEK = 52-54-56-58-60-62 oczka.
Dalej przerabiać na drutach pończoszniczych nr 3 ściągaczem (= 1 oczko prawe, 1 oczko lewe) przez 3 cm. Zamknąć oczka tak jak schodzą z drutu – patrz WSKAZÓWKA DO ZAMYKANIA OCZEK! Długość rękawa od podziału robótki wynosi ok. 20-18-17-15-14-12 cm. Drugi rękaw wykonać tak samo.

= wykonać 1 narzut między 2 oczkami, w następnym okrążeniu przerobić narzut na prawo, (powstanie otwór/dziurka)
= 2 oczka razem na prawo
= zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na prawo, przerobić 1 oczko prawe, przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem
= 1 oczko prawe wkłuwając drut pod następne oczko (= oczko podwójne)
= 1 motyw na szerokość

Potrzebujesz pomocy do tego wzoru?

Dziękujemy za wybór wzoru DROPS Design! Jesteśmy dumni z tego, że udostępniamy bezbłędne i czytelne wzory. Wszystkie wzory są tłumaczone z języka norweskiego i zawsze można odnieść się do oryginalnego wzoru (DROPS 212-1) aby sprawdzić wymiary i obliczenia.

Komentarze / Pytania (25)

Christine ADAM 22.07.2020 - 22:10:

Bonjour, Pourquoi tous les nouveaux modèles que vous présentez sont tricotés avec des aiguilles circulaires ? N'est-il pas possible d'avoir les 2 versions ? (aiguilles circulaires ou aiguilles droites) Personnellement, je n'aime pas tricoter en rond... Merci de votre réponse. Christine

DROPS Design 29.07.2020 kl. 09:06:

Bonjour Mme Adam, l'utilisation des aiguilles circulaires est une habitude notamment scandinave - vous trouverez ici, comment adapter un modèle sur aiguilles droites. N'hésitez pas à suivre nos vidéos pour apprendre à les utiliser, nombreuses sont celles qui ont finalement réussi à les "dompter". Bon tricot!

Catriona 25.06.2020 - 18:19:

I am starting the yoke pattern, knit 9 stitches, yarn over, then straight into A1 with the knit 1 in stitch under next stitch. I can’t find a tutorial for this, only knit 1 In Stitch from previous round. Help!

DROPS Design 26.06.2020 kl. 07:04:

Dear Catonia, that's what you have to do here, in other words, working 1 stitch under next stitch is the same as knit 1 stitch from previous round. Happy knitting!

Ragne 09.06.2020 - 07:57:

Hei. Slik jeg har forstått oppskriften så havner den første og siste vrangmasken over et kast, når eksempelvis 2. linje av A2 skal strikkes. Skal disse vrangmaskene strikkes vridd?

DROPS Design 12.06.2020 kl. 10:45:

Hej Ragne, ja når du har taget ud på hver side af A.2 på første pind, så har du 1 ny maske på hver side af A.2, som ifølge diagrammet skal strikkes drejet vrang på næste pind. God fornøjelse!

Larysa Marcadé 28.04.2020 - 17:25:

Hello, thank you for this beautiful pattern. I noticed observing the pics and reading the pattern, that on the pic you have this nice, a bit relief line along the raglan (A.1) from both sides. In the description you have just simple yarn over for increasing, but you cannot get this effect with this technique. Could you please specify of possible, what the technique was used to do this line? thank you!

DROPS Design 29.04.2020 kl. 08:57:

Dear Mrs Marcadé, this relief is worked with the first + the last stitch in A.1, when you knit the stitch under next stitch on every other round (this technique. Happy knitting!

Lene 13.04.2020 - 11:55:

Jeg har strikket bærestykket, raglan og fulgt mønster, men mine masker stemmer ikke. Ifølge opskriften skal jeg have 304 masker, hvilket stemmer med de 104 masker fra halsen samt raglan udtagninger. Men der er også udtagninger i A2 - så er det bare mig eller stemmer opskriften ikke?

DROPS Design 28.04.2020 kl. 15:43:

Hej Lene, jeg kan ikke finde hvor du er i opskriften, jeg kan ikke se hvor det står 304 masker... hvilken størrelse strikker du?

Pia 05.04.2020 - 18:14:

Hallo, in A1 und A2 sind entweder vor dem Überheben der re. Masche odeer nach dem rechts Zusammenstrickenein "R" zu lesen. Was bedeudet dies. Ich habe keine Erklärung dazu gefunden. Danke für die Hilfe, Pia Hoffmann

DROPS Design 09.04.2020 kl. 20:54:

Liebe Pia, das, was Sie als "R" lesen, ist das Symbol für den Umschlag. Direkt nachdem Sie zwei Maschen rechts zusammenstricken bzw. direkt bevor Sie 1 Masche überziehen, wird 1 Umschlag gearbeitet. Viel Spaß beim Weiterstricken!

Béatrice Schaefle 11.03.2020 - 10:15:

Bonjour, je souhaiterais tricoter ce magnifique modèle dans une laine plus fine (groupe de fils A). Est-il possible de recalculer le modèle et comment. Merci

DROPS Design 11.03.2020 kl. 13:53:

Bonjour Mme Schaefle, il vous faudra tout recalculer en fonction de votre propre échantillon, nous ne sommes malheureusement pas en mesure de pouvoir adapter chaque modèle à chaque demande; merci de bien vouloir contacter votre magasin ou un forum pour une assistance plus personnalisée. Merci pour votre compréhension. Bon tricot!

Marie-Josée 06.03.2020 - 16:05:

Je suis entrain de faire ce magnifique modèle, par contre j'ai remarque au tour 11 de A.2 lorsqu'on ajoute le jeter ils y aurai deux jeter ( un pour le croiser et un pour ajouter une mailles) est-ce que j'ai bien compris ? Est-ce possible de faire deux jeter d'affilé?? Merci de m’éclaircir.

Kasia 21.02.2020 - 23:00:

Zaczęłam od karczku zgodnie z wytycznymi dla rozmiaru M. Użwywam tej samej włóczki i przy 96 oczkach na drutach nr.3, po przerobieniu kilku rzędów, mam wątpliwości, czy tak wykonany karczek przejdzie przez głowę. Na zdjęciu gotowego swetra widać, że dekolt ładnie rozkłada się na ramionach, a nie opina się ciasno wokół szyi. Czy jeśli zmienię rozmiar drutów na większe przy wykonywaniu ściągaczy powinnam także użyć większych drutów na dzersej?

DROPS Design 24.02.2020 kl. 16:31:

Hi, can you please write your question in english, then we will answer as soon as possible :)

Anna Schisani 11.02.2020 - 12:10:

Hello. I noticed that raglan lines on the left and right of the back and front pieces are not the same. I follow the pattern but one side has the raglan line nice and tight and straight while the other side is loose and have holes. What can cause that? Is there any other way I should yarn over to get the same effect on both sides? Kind regards, Anna

DROPS Design 11.02.2020 kl. 12:58:

Dear Mrs Schisani, make sure that the yarn overs are not too loose nor too tight - you will find here a video showing how to work a top down jumper with raglan and increasing with yarn overs, that might help you. Feel free to contact the store where you bought the yarn, they might also have more tips for you. Happy knitting!

Dodaj komentarz do modelu DROPS 212-1