Evening Glow by DROPS Design

Ylhäältä alas neulottu pusero DROPS Sky-langasta. Työssä on raglanlinjat ja lyhyet hihat, joissa on pitsineuletta. Koot S - XXXL.

  • Evening Glow / DROPS 212-1 - Ylhäältä alas neulottu pusero DROPS Sky-langasta. Työssä on raglanlinjat ja lyhyet hihat, joissa on pitsineuletta. Koot S - XXXL.
  • Evening Glow / DROPS 212-1 - Ylhäältä alas neulottu pusero DROPS Sky-langasta. Työssä on raglanlinjat ja lyhyet hihat, joissa on pitsineuletta. Koot S - XXXL.
  • Evening Glow / DROPS 212-1 - Ylhäältä alas neulottu pusero DROPS Sky-langasta. Työssä on raglanlinjat ja lyhyet hihat, joissa on pitsineuletta. Koot S - XXXL.
  • Evening Glow / DROPS 212-1 - Ylhäältä alas neulottu pusero DROPS Sky-langasta. Työssä on raglanlinjat ja lyhyet hihat, joissa on pitsineuletta. Koot S - XXXL.
DROPS Design: Malli sk-076
Lankaryhmä B
-------------------------------------------------------

250-300-300-350-350-400 g väriä 19, tiili

DROPS PYÖRÖPUIKOT NRO 4 tai käsialan mukaan: Pituus 40 cm ja 60 cm tai 80 cm, sileään neuleeseen.
DROPS SUKKAPUIKOT NRO 3.
DROPS PYÖRÖPUIKOT NRO 3: Pituus 40 cm ja 80 cm, joustinneuleeseen.
Mikäli saat liikaa silmukoita per 10 cm, vaihda paksumpiin puikkoihin. Jos saat liian vähän silmukoita per 10 cm, vaihda ohuempiin puikkoihin.

-------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------

74% Alpakkaa, 18% Polyamidia, 8% Villaa
alkaen 5.90 € /50g
DROPS Sky uni colour DROPS Sky uni colour 5.90 € /50g
Käsityöliike Menita
Tilaa
DROPS Sky mix DROPS Sky mix 5.90 € /50g
Saat tämän mallin langat alkaen 29.50€. Lue lisää.

Mallin ohjeet

OHJE:

-------------------------------------------------------

LISÄYS-/KAVENNUSVINKKI (lisääminen/kaventaminen tasavälein):
Laske kuinka usein kerroksella lisätään/kavennetaan seuraavasti: Laske kerroksen silmukkaluku (esim. 92 silmukkaa) ja jaa tämä luku lisäysten/kavennusten määrän kanssa (esim. 4) = 23.
Tässä esimerkissä lisätään tekemällä 1 langankierto joka 23.silmukan jälkeen. Seuraavalla kerroksella langankierrot neulotaan kiertäen, jottei muodostuisi reikiä.
Tämän esimerkin kavennukset tehdään neulomalla joka 22. ja joka 23.silmukka oikein yhteen.

MALLINEULE:
Katso ruutupiirrokset A.1 (raglanlinja) ja A.2 (hihojen mallineule).

RAGLANLISÄYKSET:
Lisää jokaisen kappaleiden rajakohdan piirroksen A.1 mallikerran 10 silmukan molemmin puolin 1 silmukka (= lisäyskerroksella lisätään yhteensä 8 silmukkaa).
Lisää 1 silmukka tekemällä 1 langankierto puikolle. Seuraavalla kerroksella langankierrot neulotaan kiertäen oikein, jottei muodostuisi reikiä. Jatkossa etukappaleen ja takakappaleen lisätyillä silmukoilla neulotaan sileää neuletta, hihojen lisätyillä silmukoilla neulotaan piirroksen A.2 mallineuletta.

KAVENNUSVINKKI 1 (etu- ja takakappaleen sivut):
Kavenna merkkilangan molemmin puolin 1 silmukka seuraavasti: Neulo kunnes merkkilankaa edeltää 3 silmukkaa, neulo 2 silmukkaa oikein yhteen, neulo 2 silmukkaa oikein (merkkilanka on näiden 2 silmukan keskellä), nosta 1 silmukka oikein neulomatta, neulo 1 silmukka oikein, vedä nostettu silmukka neulotun silmukan yli (= työstä kapeni 2 silmukkaa).

KAVENNUSVINKKI 2 (keskellä hihan alla):
Kavenna merkkilangan molemmin puolin 1 silmukka seuraavasti: Neulo kunnes merkkilankaa edeltää 3 silmukkaa, neulo 2 silmukkaa nurin yhteen, neulo 2 silmukkaa nurin (merkkilanka on näiden 2 silmukan keskellä), neulo 2 silmukkaa kiertäen nurin yhteen (= työstä kapeni 2 silmukkaa).

LISÄYSVINKKI (etu- ja takakappaleen sivut):
Neulo kunnes merkkilankaa edeltää 1 silmukka, tee 1 langankierto puikolle, neulo 2 silmukkaa oikein (merkkilanka on näiden 2 silmukan keskellä), tee 1 langankierto puikolle (= työhön lisättiin 2 silmukkaa). Seuraavalla kerroksella langankierrot neulotaan kiertäen oikein, jottei muodostuisi reikiä. Jatkossa lisätyillä silmukoilla neulotaan sileää neuletta.

SILMUKOIDEN PÄÄTTÄMINEN:
Päätä tarvittaessa silmukat paksummalla puikolla, jotta päätösreunasta tulisi tarpeeksi joustava. Mikäli päätösreunasta tulee kuitenkin liian kireä, tee 1 langankierto n. joka 8.silmukan jälkeen samalla kun päätät silmukat (langankierrot päätetään kuten muut silmukat).

-------------------------------------------------------

ALOITA TYÖ TÄSTÄ:

-------------------------------------------------------

PUSERO: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Pääntien reunus ja kaarroke neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla keskeltä takaa alkaen, ylhäältä alas. Kaarroke jaetaan etu-/takakappaletta ja hihoja varten. Etu-/takakappale neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla sivusta alkaen, ylhäältä alas. Hihat neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla/lyhyellä pyöröpuikolla, ylhäältä alas.

PÄÄNTIEN REUNUS:
Luo 92-96-100-106-110-114 silmukkaa pyöröpuikolle nro 3 Sky-langalla. Neulo 1 kerros oikein. Neulo sitten 3 cm joustinneuletta suljettuna neuleena (= 1 silmukka oikein / 1 silmukka nurin).
Kun joustinneule on valmis, neulo 1 kerros oikein ja lisää tasavälein 4-8-8-6-2-6 silmukkaa (lue LISÄYS-/KAVENNUSVINKKI) = 96-104-108-112-112-120 silmukkaa. Kiinnitä 1 merkki kerroksen keskelle (= keskietu). Kaarrokkeen mitat otetaan tästä merkistä.
Vaihda pyöröpuikkoon nro 4 ja neulo 1 kerros oikein (lisäysten langankierrot neulotaan kiertäen oikein).
Neulo sitten kaarroke alla olevan ohjeen mukaisesti. TARKISTA NEULETIHEYS!

KAARROKE:
Kiinnitä 4 merkkilankaa työhön alla olevan ohjeen mukaisesti (merkkilangat kiinnitetään neulomatta silmukoita):
Laske 14-16-17-18-18-20 silmukkaa (= ½ takakappale), kiinnitä 1 merkkilanka ennen seuraavaa silmukkaa, laske 20 silmukkaa (= hiha), kiinnitä 1 merkkilanka ennen seuraavaa silmukkaa, laske 28-32-34-36-36-40 silmukkaa (= etukappale), kiinnitä 1 merkkilanka ennen seuraavaa silmukkaa, laske 20 silmukkaa (= hiha), kiinnitä 1 merkkilanka ennen seuraavaa silmukkaa. Viimeisen merkkilangan jälkeen takakappaleessa on jäljellä 14-16-17-18-18-20 silmukkaa.

Aloita seuraavalla kerroksella mallineule alla olevan ohjeen mukaisesti, tee SAMALLA RAGLANLISÄYKSET (lue selitys yllä). Eli seuraava kerros neulotaan näin:
Neulo 9-11-12-13-13-15 silmukkaa sileää neuletta (= ½ takakappale), lisää 1 silmukka,
neulo mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= 10 silmukkaa, merkkilanka on piirroksen A.1 mallineuleen keskellä), lisää 1 silmukka,
neulo mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti (= 10 silmukkaa), lisää 1 silmukka,
neulo mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= 10 silmukkaa, merkkilanka on piirroksen A.1 mallineuleen keskellä), lisää 1 silmukka,
neulo 18-22-24-26-26-30 silmukkaa sileää neuletta (= etukappale), lisää 1 silmukka,
neulo mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= 10 silmukkaa, merkkilanka on piirroksen A.1 mallineuleen keskellä), lisää 1 silmukka,
neulo mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti (= 10 silmukkaa), lisää 1 silmukka,
neulo mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti (= 10 silmukkaa, merkkilanka on piirroksen A.1 mallineuleen keskellä), lisää 1 silmukka,
neulo 9-11-12-13-13-15 silmukkaa sileää neuletta (= ½ takakappale).

Jatka mallineuletta tähän tapaan ja toista raglanlisäykset joka 2.kerros yhteensä 23-25-29-33-37-40 kertaa (sisällyttäen ensimmäisellä kerroksella tehdyt lisäykset). HUOM: Hihojen lisätyillä silmukoilla neulotaan mallineuletta, kunnes kerroksella (hihassa) on yhteensä 5-5-7-7-7-7 mallikertaa (piirrokseen on tähdellä merkitty 1 mallikerran silmukat). Neulo sitten muut lisätyt silmukat nurin lopulliseen mittaan asti (piirros A.2 näyttää koon S hihan kaikki lisäykset).
Kun kaikki raglanlisäykset on tehty, työssä on 280-304-340-376-408-440 silmukkaa.
Jatka neulomista ilman lisäyksiä, kunnes työn pituus pääntien reunuksen merkistä mitattuna on 19-21-23-25-27-29 cm.
Jaa nyt kaarroke etu-/takakappaletta ja hihoja varten, eli neulo seuraava kerros näin: Neulo 40-44-49-54-60-66 silmukkaa sileää neuletta (= ½ takakappale), siirrä seuraavat 60-64-72-80-84-88 silmukkaa apulangalle hihaa varten, luo apulangan silmukoiden tilalle 8 silmukkaa (= sivussa hihan alla), neulo 80-88-98-108-120-132 silmukkaa sileää neuletta (= etukappale), siirrä seuraavat 60-64-72-80-84-88 silmukkaa apulangalle hihaa varten, luo apulangan silmukoiden tilalle 8 silmukkaa (= sivussa hihan alla) ja neulo lopuilla 40-44-49-54-60-66 silmukalla sileää neuletta (= ½ takakappale). Katkaise lanka. Neulo etu-/takakappale ja hihat erikseen.

ETU- JA TAKAKAPPALE:
= 176-192-212-232-256-280 silmukkaa. Kiinnitä 1 merkkilanka työn kumpaankin sivuun, hihan alapuolelle luotujen 8 silmukan keskelle = 88-96-106-116-128-140 silmukkaa merkkilankojen välissä. Anna merkkilankojen kulkea työn mukana, niiden kohdalla tehdään myöhemmin etu-/takakappaleen sivukavennukset ja sivulisäykset.
Neulo sileää neuletta suljettuna neuleena. Kun työn pituus jakokohdasta mitattuna on 3 cm, kavenna kummankin merkkilangan molemmin puolin 1 silmukka (lue KAVENNUSVINKKI 1) (= työstä kapeni 4 silmukkaa). Toista tällaiset kavennukset 3 cm välein yhteensä 4 kertaa kummassakin sivussa = 160-176-196-216-240-264 silmukkaa.
Neulo kunnes työn pituus jakokohdasta mitattuna on 16 cm. Lisää seuraavalla kerroksella kummankin merkkilangan molemmin puolin 1 silmukka (lue LISÄYSVINKKI) (= työhön lisättiin 4 silmukkaa). Toista tällaiset lisäykset 2½ cm välein yhteensä 6 kertaa kummassakin sivussa = 184-200-220-240-264-288 silmukkaa.
Neulo kunnes työn pituus jakokohdasta mitattuna on 33 cm (työhön neulotaan vielä n. 3 cm, sovita tarvittaessa puseroa ja tarkista onko pituus sopiva).
Vaihda pyöröpuikkoon nro 3. Neulo 1 kerros oikein ja lisää tasavälein 36-40-44-48-52-58 silmukkaa (lue LISÄYS-/KAVENNUSVINKKI) = 220-240-264-288-316-346 silmukkaa.
Neulo 3 cm joustinneuletta suljettuna neuleena (= 1 silmukka oikein / 1 silmukka nurin). Päätä silmukat joustinneuletta neuloen (lue SILMUKOIDEN PÄÄTTÄMINEN). Puseron pituus olalta alaspäin mitattuna on n. 58-60-62-64-66-68 cm.

HIHAT:
Ota toisen sivun apulangalla odottavat 60-64-72-80-84-88 silmukkaa sukkapuikoille tai lyhyelle pyöröpuikolle nro 4 ja poimi lisäksi jokaisesta hihan alapuolelle luodusta 8 silmukasta 1 silmukka = 68-72-80-88-92-96 silmukkaa.
Kiinnitä 1 merkkilanka hihan alapuolelta poimittujen 8 silmukan keskelle. Anna merkkilangan kulkea työn mukana, keskellä hihan alla tehtävät kavennukset tehdään myöhemmin tämän merkkilangan kohdalla.
Kerroksen vaihtumiskohta on merkkilangan kohdalla. Jatka keskimmäisillä 46-46-64-64-64-64 silmukalla piirroksen A.2 mallineuletta suljettuna neuleena, keskellä hihan alla olevilla 22-26-16-24-28-32 silmukalla neulotaan nurjaa.
Kun hihan pituus jakokohdasta mitattuna on kaikissa koissa 2 cm, kavenna keskellä hihan alla 2 silmukkaa (lue KAVENNUSVINKKI 2). Toista tällaiset kavennukset 3-2-1½-1-½-½ cm välein yhteensä 5-6-8-10-12-13 kertaa = 58-60-64-68-68-70 silmukkaa.
Neulo kunnes hihan pituus jakokohdasta mitattuna on 17-15-14-12-11-9 cm (työhön neulotaan vielä n. 3 cm, sovita tarvittaessa puseroa ja tarkista onko hihan pituus sopiva). HUOM: Suurimmissa koissa on lyhyemmät mitat, koska niissä on leveämmät pääntiet ja korkeammat kaarrokkeet.
Neulo 1 kerros oikein ja kavenna tasavälein 6-6-8-10-8-8 silmukkaa (muista LISÄYS-/KAVENNUSVINKKI) = 52-54-56-58-60-62 silmukkaa.
Vaihda sukkapuikkoihin nro 3. Neulo 3 cm joustinneuletta suljettuna neuleena (= 1 silmukka oikein / 1 silmukka nurin). Päätä silmukat joustinneuletta neuloen (lue SILMUKOIDEN PÄÄTTÄMINEN). Neulo toinen hiha samoin.

Piirros

symbols = oikea silmukka
symbols = nurja silmukka
symbols = tee 2 silmukan väliin 1 langankierto, seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan oikein (työhön tulee muodostua reikä)
symbols = 2 silmukkaa oikein yhteen
symbols = nosta 1 silmukka oikein neulomatta, neulo 1 silmukka oikein, vedä nostettu silmukka neulotun silmukan yli
symbols = neulo seuraavan silmukan alla olevaan silmukkaan 1 oikea silmukka
symbols = 1 mallikerta kerroksella

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS 212-1) .

Kommentit / Kysymykset (43)

country flag Catalina wrote:

Hola. Tengo una duda, después del último aumento para el raglán tenemos que tejer sin aumentos siguiendo A1 y A2, repetimos las últimas 4 hileras de A2? Gracias

29.04.2022 - 15:43

DROPS Design answered:

Hola Catalina, sí, repites las últimas 4 hileras, para que no se rompa el dibujo.

30.04.2022 kl. 21:47

country flag Aggi wrote:

Danke für Ihre schnelle Hilfe! Jetzt verstehe ich, wie ich es stricken muss. Eine abschließende Frage habe ich, wo finde ich die Angabe, dass ich im A2 Muster links VERSCHRÄNKT stricken muss? Vielen herzlichen Danke für dieses Muster und Ihre Hilfe!

10.03.2022 - 15:41

DROPS Design answered:

Liebe Aggi, unter RAGLANZUNAHMEN, es steht eben "rechts" verschränkt, aber Sie können die Zunahmen bei den Ärmeln auch wie im Diagram (entweder links oder rechts) bei der nächsten Runde stricken; oder zuerst immer rechts, dann entweder rechts oder links, je nach A.2. Viel Spaß beim stricken!

10.03.2022 kl. 18:24

country flag Aggi wrote:

Hallo, ich habe gleich direkt am Anfang von Runde 2. Probleme, trotz mehrere Versuche fehlen mit in Runde 2. nachdem ich 12 M und A1 gestrickt habe, soll ich nun mit A2 anfangen mit einer linken Masche. Diese Masche fehlt mir aber. Ich habe nur 1 rechte Masche, danach die 3 linken Maschen usw, wie im Muster in der Zeile da drunter. Wo kommen die zusätzlichen linken Maschen am Anfang von Runde 2 bei Muster A2 her? Hoffentlich können Sie mir helfen. Dankeschön

09.03.2022 - 21:01

DROPS Design answered:

Liebe Aggi, es sind nur 10 Maschen in A.1, nach der 1. Runde haben Sie 1 Masche beidseitig von A.1 (= Umschlag) zugenommen; diese Umschläge stricken Sie beim Vorder- und Rückenteil verschränkt rechtes; und bei den Ärmeln stricken Sie den Umschläge wie im A.2 gezeigt : 1 Umschlag nach A.1, am Anfang A.2 wird links verschränkt gestrickt und 1 Umschlag am Ende A.2 = vor dem nächsten A.1 wird links verschränkt gestrickt; Kann das Ihnen helfen?

10.03.2022 kl. 10:39

country flag Chloë Van Kuijck wrote:

Ik ben op het punt van herhaling in de breedte gekomen. Alleen als ik die herhaling doe, dan verspringt het patroon. Ik heb dus niet genoeg steken als ik het patroon volg. Waar kan dit aan liggen? Moet ik naast de meerderingen die staan bij de uitleg voor de raglan ook nog andere meerderingen doen zodat ik wel genoeg steken heb voor de herhaling in de breedte?

24.02.2022 - 18:29

DROPS Design answered:

Dag Chloë,

Je breit de gemeerderde steken gaandeweg mee in het patroon. In het telpatroon A.2 is te zien hoe je de steken breit. Zorg ervoor dat het patroon in de hoogte doorloopt. Dus steeds het samen breien en de omslagen etc. boven die van de vorige naalden doen. Je hoeft alleen de meerderingen van de raglan te doen, geen andere meerderingen.

26.02.2022 kl. 14:49

country flag Sarah wrote:

Hej drops. Jeg har problemer med ranglen udtagning efter A.1. Det som om mine omslag bliver løse og hullet, trods jeg strikker masken drejet. Og i mønster A.1 yderste maske hvor jeg skal strikke i masken under, bliver også meget løs. Skal man strikke ret på 2 pind af A.1 (som vist i mønster), eller strikkes vrang som vedlagte video? Mvh Sarah

02.01.2022 - 00:03

DROPS Design answered:

Hej Sarah, der vil altid blive et lille hul, men hvis du sørger for at strikket omslaget drejet og ret fast, så vil det blive mindre. God fornøjelse!

05.01.2022 kl. 08:46

country flag Louise wrote:

Hallo, ich bin gerade etwas verwirrt... ich stricke Größe L und soll 29x zunehmen, d.h., ich hätte dann 68 Maschen für die Ärmel. In der Aufteilung für den Rumpfteil steht aber, dass ich 72 Ärmel-Maschen stillegen soll - woher kommen die 4 zusätzlichen Maschen? Danke!

13.09.2021 - 14:57

DROPS Design answered:

Liebe Louise, die 2 letzten Maschen von A.1 nach Rückenteil/Vorderteil und die 2 ersten Maschen nach der Ärmel werden zu den Ärmeln gestrickt, dh beim 1/2 Rückenteil haben Sie 41 M + 8 M A.1 = 49 M, Ärmel = 2 M A.1 + 68 M + 2 M A.1; Vorderteil: 8 M A.1 + 82 M + 8 M A.1... Viel Spaß beim stricken!

14.09.2021 kl. 07:38

country flag Emma Speedtsberg wrote:

Kære Drops Mange tak for de fine opskrifter. Jeg har et generelt spørgsmål; hovedparten af jeres opskrifter har størrelse small som den mindste størrelse..jeg har ikke så megen strikkeerfaring endnu, men ønsker at strikke denne trøje så den passer en lille størrelse x-small. Er der nogle generelle råd til hvordan man gør en opskrift "mindre"? Hilsen Emma.

25.03.2021 - 08:24

DROPS Design answered:

Hej Emma, Du finder målene i måleskitsen nederst i opskriften. Strikkefastheden på denne opskrift er 21 masker på 10 cm. Det vil sige hvis du vil have den 10 cm mindre i omkreds så trækker du 21 masker (eller 10 masker for 5 cm) fra det mindste antal masker i opskriften. Læs mere om strikkefasthed nederst i opskriften under FAQ. God fornøjelse!

25.03.2021 kl. 08:55

country flag Mette wrote:

Når jeg laver runde 2 af mønstret i bærestykket, skal den raglan udtagning efter den første gang A1 så strikkes som vrang (som der står i A2) eller som drejet vrang eller som drejet ret? Da den jo er en del af ærmestykket.

15.03.2021 - 11:20

DROPS Design answered:

Hej Mette, de nye masker strikkes drejet og de strikkes i glatstrik mod for og bagstykket og i A.2 mod ærmerne. God fornøjelse!

19.03.2021 kl. 14:02

country flag Mette wrote:

Hej :) Jeg har et spørgsmål til A1 mønstret. De 4 linjer der er, skal alle 4 linjer bruges i hver runde eller er det første/nederste linje i 1 omgang, anden linje i anden omgang, tredje linje i tredje omgang og fjerde linje i fjerde omgang, og så starter man forfra? Det kan jeg ikke helt læse mig til fra opskriften.

14.03.2021 - 14:10

DROPS Design answered:

Hei Mette. Du strikker 1. rad på 1. omgang, 2.rad på 2. omgang, 3. rad på 3. omgang, 4.rad på 4. omgang, så gjentar du A.1 i høyden. 1. rad på 5. omgang, 2. rad på 6. omgang osv. mvh DROPS design

22.03.2021 kl. 12:05

country flag Mette wrote:

Jeg er allerede er oppe i pind 5, og min strikkeprøve hedder 23*30, i stedet for 21*28. Bliver selve strukturen for løs/gennemsigtig hvis jeg går op i pind 5.5? Eller er der andre måder at hjælpe det på? Jeg bruger Drops Sky som anbefalet i opskriften.

11.03.2021 - 08:37

DROPS Design answered:

Hej Mette, DROPS Sky er superflot med 21 masker på 10 cm og den kan også med fordel strikkes endnu løsere. Det lyder til at du strikker meget stramt :)

11.03.2021 kl. 11:01

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 212-1

Evening Glow

Marta, Poland

Evening Glow

Yarnophilics, New Zealand

Evening Glow

Lisa, Greece