DROPS Extra / 0-1402

Christmas Brew by DROPS Design

Boże Narodzenie DROPS: osłonka na drutach na zaparzacz i na filiżankę, z włóczki DROPS Lima.

DROPS design: model nr li-094
Grupa włóczek B
----------------------------------------------------------
Na cały komplet będziemy potrzebować ok. 84-93 g Lima.
----------------------------------------------------------

OSŁONKA NA ZAPARZACZ:
Wymiary: osłonka jest dostępna w 2 rozmiarach, ale może być dopasowana do każdego zaparzacza o innym obwodzie i wysokości.
Duża osłonka: na zaparzacz o obwodzie 37 cm i wysokości 17 cm, mierząc po szklanej części (osłonka ma obwód 36 cm i wysokość 15 cm).
Mała osłonka: na zaparzacz o obwodzie 30 cm i wysokości 17 cm, mierząc po szklanej części (osłonka ma obwód 29 cm i wysokość 15 cm).

Materiał:
DROPS LIMA od Garnstudio (należy do Grupy włóczek B)
100-100 g kolor 0705, zielony

Może być również wykonana z:
„Alternatywnej włóczki (Grupa włóczek B)” - patrz link poniżej.

DRUTY Z ŻYŁKĄ (40 lub 60 cm) DROPS nr 3 – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 24 oczka i 32 rzędy otrzymać próbkę o wymiarach 10 cm na szerokość i 10 cm na wysokość.

DRUTY Z ŻYŁKĄ (40 lub 60 cm) DROPS nr 2,5 na ściągacze – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 26 oczek i 34 rzędy otrzymać próbkę o wymiarach 10 cm na szerokość i 10 cm na wysokość.

DRUT DO WARKOCZY DROPS

GUZIKI DROPS Z MASY PERŁOWEJ (grawerowane), nr 525: 6 szt.
----------------------------------------------------------

OSŁONKA NA FILIŻANKĘ:
Wymiary: osłonka występuje w 2 rozmiarach, ale może być dopasowana do każdej filiżanki o innym obwodzie i wysokości.
Duża osłonka: na filiżankę o obwodzie 22 cm i wysokości 14 cm (osłonka ma obwód 20 cm i wysokość 11 cm).
Mała osłonka: na filiżankę o obwodzie 20 cm i wysokości 12 cm (osłonka ma obwód 18 cm i wysokość 9 cm).

Materiał:
DROPS LIMA od Garnstudio (należy do Grupy włóczek B)
50-50 g kolor 0705, zielony

Może być również wykonana z:
„Alternatywnej włóczki (Grupa włóczek B)” - patrz link poniżej.

DRUTY Z ŻYŁKĄ (40 lub 60 cm) DROPS nr 3 – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 24 oczka i 32 rzędy otrzymać próbkę o wymiarach 10 cm na szerokość i 10 cm na wysokość.

DRUTY Z ŻYŁKĄ (40 lub 60 cm) DROPS nr 2,5 na ściągacze – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 26 oczek i 34 rzędy otrzymać próbkę o wymiarach 10 cm na szerokość i 10 cm na wysokość.

DRUT DO WARKOCZY DROPS

GUZIKI DROPS Z MASY PERŁOWEJ (grawerowane), nr 525: 5 szt.
----------------------------------------------------------

Czy wykonałaś ten lub inny z naszych wzorów? Otaguj zdjęcia na portalu społecznościowym #dropsdesign, abyśmy mogli je zobaczyć!

Chcesz użyć innej włóczki? Wypróbuj nasz zamiennik włóczek!
Komentarze (0)

65% Wełna, 35% Alpaka
od 6.90 zł /50g
DROPS Lima uni colour DROPS Lima uni colour 6.90 zł /50g
włóczkowo
Zamów
DROPS Lima mix DROPS Lima mix 7.30 zł /50g
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 13.80zł. Więcej informacji.
WYKORZYSTYWANE TECHNIKI

WYBÓR ROZMIARU (zaparzacz):
Zmierzyć zaparzacz, aby ustalić czy wymiary są odpowiednie na mały czy na duży zaparzacz. Jeżeli obwód nie jest odpowiedni, wybrać najbliższy rozmiar i dodać 1 motyw (lub więcej) wg schematu A.Xa (= 4 oczka = 2 cm) za 1-szym brzegiem (= schemat A.1) na prawej stronie robótki, a jeśli trzeba 1 motyw (lub więcej) za schematem A.Xb (= 4 oczka = 2 cm) przed ostatnim brzegiem (= A.5) – aby obwód był większy.
To znaczy, że jeśli nabieramy oczka na początku, nabrać o 4 oczka więcej niż w opisie, dla każdego dodanego schematu A.Xa/A.Xb.

WYBÓR ROZMIARU (filiżanka):
Zmierzyć filiżankę, aby ustalić czy wymiary są odpowiednie na małą czy na dużą filiżankę. Jeżeli obwód nie jest odpowiedni, wybrać najbliższy rozmiar i dodać 1 motyw (lub więcej) wg schematu A.8 (= 4 oczka = 2 cm) przed ostatnim brzegiem (= A.9) na prawej stronie robótki, aby obwód był większy o 2 cm.
To znaczy, że jeśli nabieramy oczka na początku, nabrać o 4 oczka więcej niż w opisie, dla każdego dodanego schematu A.8.

ŚCIEG FANTAZYJNY:
Osłonka na zaparzacz: patrz schematy A.1 - A.5. Jeżeli chcemy uzyskać większy rozmiar należy dodać schematy A.Xa/A.Xb.
Osłonka na filiżankę: patrz schematy A.6, A.7a (duża filiżanka), A.7b (mała filiżanka), A.8 i A.9. Jeżeli chcemy uzyskać większy rozmiar należy dodać schemat A.8.
Schematy przedstawiają wszystkie rzędy motywu, widok na prawej stronie robótki.
----------------------------------------------------------

OSŁONKA NA ZAPARZACZ:
Przerabiana w tę i z powrotem na drutach z żyłką. W celu uzyskania odpowiedniego rozmiaru patrz WYBÓR ROZMIARU (zaparzacz).

DUŻA OSŁONKA:
Nabrać 115 oczek (+ a jeśli trzeba o 4 oczka więcej na każdy schemat A.Xa lub A.Xb) na drutach z żyłką nr 2,5 włóczką Lima.
Przerabiać następująco: schemat A.1 (= 4 oczka brzegowe), (przerobić tutaj schemat A.Xa, aby uzyskać większy obwód), A.2 (= 8 oczek), A.3 (= 23 oczka) 4 razy, A.4 (= 7 oczek), ( przerobić tutaj schemat A.Xb, aby uzyskać większy obwód), A.5 (= 4 oczka brzegowe).
Dalej przerabiać w tę i z powrotem tak samo. Gdy zostanie przerobionych 6 pierwszych rzędów schematów, dalej przerabiać na drutach z żyłką nr 3. ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI! Dalej przerabiać jak wcześniej. Gdy zostaje 3 rzędy schematów do wykonania, wziąć z powrotem druty z żyłką nr 2,5 i przerabiać następująco:
W rzędzie oznaczonym czarną gwiazdką w schemacie A.3, zamykamy 1 oczko, aby ściągacze były symetryczne z każdej strony.
Zamknąć oczka tak jak schodzą z drutu. Przyszyć guziki na brzegu bez dziurek – dopasować w zależności od tego, gdzie znajduje się ucho zaparzacza. Zapinać w dziurki na brzegu z drugiej strony. Wysokość robótki wynosi ok. 15 cm, a obwód wynosi 36 cm (po zapięciu).

MAŁA OSŁONKA:
Nabrać 92 oczka (+ a jeśli trzeba o 4 oczka więcej na każdy schemat A.Xa lub A.xb) na drutach z żyłką nr 2,5 włóczką Lima.
Przerabiać następująco: schemat A.1 (= 4 oczka brzegowe), (przerobić tutaj schemat A.Xa, aby uzyskać większy obwód), A.2 (= 8 oczek), A.3 (= 23 oczka) 3 razy, A.4 (= 7 oczek), (przerobić tutaj schemat A.Xb, aby uzyskać większy obwód), A.5 (= 4 oczka brzegowe).
Dalej przerabiać w tę i z powrotem tak samo. Gdy zostanie przerobionych 6 pierwszych rzędów schematów, dalej przerabiać na drutach z żyłką nr 3. ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI!
Dalej przerabiać jak wcześniej. Gdy zostaje 3 rzędy schematów do wykonania, wziąć z powrotem druty z żyłką nr 2,5 i przerabiać następująco:
W rzędzie oznaczonym czarną gwiazdką w schemacie A.3, zamykamy 1 oczko, aby ściągacze były symetryczne z każdej strony.
Zamknąć oczka tak jak schodzą z drutu. Przyszyć guziki na brzegu bez dziurek – dopasować w zależności od tego, gdzie znajduje się ucho zaparzacza. Zapinać w dziurki na brzegu z drugiej strony. Wysokość robótki wynosi ok. 15 cm i obwód 29 cm (po zapięciu).
----------------------------------------------------------

OSŁONKA NA FILIŻANKĘ:
Przerabiana w tę i z powrotem na drutach z żyłką. W celu uzyskania odpowiedniego rozmiaru patrz WYBÓR ROZMIARU (filiżanka).

DUŻA OSŁONKA:
Przerabiana w tę i z powrotem na drutach z żyłką.
Na drutach z żyłką nr 2,5 nabrać 58 oczek (+ a jeśli trzeba o 4 oczka więcej na każdy dodatkowy schemat A.8) włóczką Lima. Przerabiać następująco: schemat A.6 (= 6 oczek), A.7a (= 19 oczek), 7 razy schemat A.8 (= 4 oczka) na szerokość, (przerobić tutaj kolejny motyw A.8, aby uzyskać większy obwód), A.9 (= 5 oczek). Dalej przerabiać w tę i z powrotem tak samo. Gdy zostaną przerobione 4 pierwsze rzędy, dalej przerabiać na drutach z żyłką nr 3. ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI! Dalej przerabiać tak samo. Gdy zostaje 3 rzędy schematów do wykonania, wziąć z powrotem druty z żyłką nr 2,5. Przerobić ostatnie rzędy schematów i zamknąć oczka tak jak schodzą z drutu. Przyszyć guziki na brzegu bez dziurek – dopasować w zależności od tego, gdzie znajduje się ucho filiżanki. Zapinać w dziurki na brzegu z drugiej strony. Wysokość robótki wynosi ok. 11 cm, a obwód ok. 20 cm (po zapięciu).

MAŁA OSŁONKA:
Przerabiana w tę i z powrotem na drutach z żyłką.
Na drutach z żyłką nr 2,5 nabrać 54 oczka (+ a jeśli trzeba o 4 oczka więcej na każdy dodatkowy schemat A.8) włóczką Lima. Przerabiać następująco: schemat A.6 (= 6 oczek brzegowych), A.7b (= 19 oczek), 6 razy A.8 (= 4 oczka) na szerokość, (przerobić tutaj kolejny motyw A.8, aby uzyskać większy obwód), A.9 (= 5 oczek brzegowych). Dalej przerabiać w tę i z powrotem tak samo. Gdy zostaną przerobione 4 pierwsze rzędy, dalej przerabiać na drutach z żyłką nr 3. ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI! Dalej przerabiać tak samo. Gdy zostaje 3 rzędy schematów do wykonania, wziąć z powrotem druty z żyłką nr 2,5. Gdy schemat A.7 jest przerobiony na wysokość, osłonka jest gotowa. Zamknąć oczka tak jak schodzą z drutu. Przyszyć guziki na brzegu bez dziurek – dopasować w zależności od tego, gdzie znajduje się ucho filiżanki. Zapinać w dziurki na brzegu z drugiej strony. Wysokość robótki wynosi ok. 9 cm, a obwód 18 cm (po zapięciu).

= zdjąć 5 oczek na drut pomocniczy za robótką, przerobić 5 oczek prawych, 5 oczek z drutu pomocniczego przerobić na prawo
= zdjąć 5 oczek na drut pomocniczy przed robótką, przerobić 5 oczek prawych, 5 oczek z drutu pomocniczego przerobić na prawo
= zdjąć 4 oczka na drut pomocniczy za robótką, przerobić 4 oczka prawe, 4 oczka z drutu pomocniczego przerobić na prawo
= zdjąć 4 oczka na drut pomocniczy przed robótką, przerobić 4 oczka prawe, 4 oczka z drutu pomocniczego przerobić na prawo
= zdjąć 3 oczka na drut pomocniczy za robótką, przerobić 3 oczka prawe, 3 oczka z drutu pomocniczego przerobić na prawo
= zdjąć 3 oczka na drut pomocniczy przed robótką, przerobić 3 oczka prawe, 3 oczka z drutu pomocniczego przerobić na prawo
= zdjąć 2 oczka na drut pomocniczy za robótką, przerobić 2 oczka prawe, 2 oczka z drutu pomocniczego przerobić na prawo
= zdjąć 2 oczka na drut pomocniczy przed robótką, przerobić 2 oczka prawe, 2 oczka z drutu pomocniczego przerobić na prawo
= zdjąć 1 oczko na drut pomocniczy za robótką, przerobić 1 oczko prawe, oczko z drutu pomocniczego przerobić na prawo, zdjąć 1 oczko na drut pomocniczy przed robótką, przerobić 1 oczko prawe, oczko z drutu pomocniczego przerobić na prawo
= zdjąć 1 oczko na drut pomocniczy za robótką, przerobić 1 oczko lewe, oczko z drutu pomocniczego przerobić na prawo, zdjąć 1 oczko na drut pomocniczy przed robótką, przerobić 1 oczko prawe, oczko z drutu pomocniczego przerobić na lewo
= 2 oczka razem na lewo
= przerobić 2 oczka razem na prawo
= wykonać 1 narzut między 2 oczkami. W następnym rzędzie przerobić oczko przekręcone w miejscu narzutu na prawo, aby uniknąć dziur
= wykonać 1 narzut między 2 oczkami. W następnym rzędzie przerobić narzut na prawo (na prawo na lewej stronie robótki), powstanie otwór/dziurka
= przerobić 2 oczka razem na prawo
= gdy przerabiamy ten rząd (na lewej stronie robótki), zamknąć TYLKO 1-sze oczko 1-szego schematu A.3 (widok na lewej stronie robótki) przerabiając razem na prawo 2 pierwsze oczka (= zostaje zamknięte 1 oczko). Dzięki temu ściągacze będą symetryczne od strony schematu A.4 z jednej strony i od strony schematu A.2 z drugiej strony - patrz objaśnienia powyżej

Dodaj komentarz do modelu DROPS Extra 0-1402