DROPS / 139 / 5

Akropolis by DROPS Design

Bolerko DROPS z obszyciem na szydełku z włóczki „BabyAlpaca Silk”. Od S do XXXL.

DROPS design: Model nr BS-016
Grupa włóczek A
-------------------------------------------------------
Rozmiary: S/M - L/XL – XXL/XXXL

Materiał: DROPS BABYALPACA SILK Garnstudio
200-250-300 g kolor nr 1306, pudrowy

DRUTY DROPS nr 3.5 - lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 23 o. x 30 rz. otrzymać próbkę o wymiarach 10 x 10 cm.
SZYDEŁKO DROPS nr 3.5 – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając 6 pęczków słupków otrzymać próbkę o szerokości 10 cm.

(Patrz objasnienia...)

Tagi:

fason: poprzeczny, rodzaj wzoru: bolerko, technika: ścieg ażurowy, wzór wachlarzy,

WSTĘPNE NABIERANIE OCZEK:
Przer. łańcuszek – zostanie on później spruty a oczka nabrane na nowo. Odciąć nitkę – nie zakańczać. Użyć nowej nitki do nabrania oczek łańcuszka.

ŚCIEG FRANCUSKI (w tą i z powrotem):
Przer. wszystkie rz. na prawo.

ŚCIEG FANTAZYJNY:
Patrz schematy od M.1 do M.4B. Schematy przedstawiają motyw na prawej stronie robótki.

ZAMYKANIE OCZEK:
Zamknąć 1 o. z każdej strony: 1 o. brzeg. ściegiem francuskim, przer. 2 nast. o. razem, przer. dalej aż zostaje 3 o., przer. 2 nast. o. razem, 1 o. brzeg. ściegiem francuskim.

PĘCZKI SŁUPKÓW:
1 pęczek słupków = 2 sł, 2 oł, 2 sł w ten sam łuk. Zastąpić 1-szy sł w okr. przez 3 oł, dalej przer. 1 pęczek sł w każdy łuk, zakończyć 1 oz w 3-cie oł na pocz. okr., przer. oz do następnego łuku, aby zacząć następne okr.
------------------------------------------

BOLERKO:
Przer. w tą i z powrotem, wzdłuż robótki od lewego ramienia do dołu prawego rękawa, następnie od rzędu nabierania o. w kierunku dołu lewego rękawa.

TYŁ:
Na szydełku nr 3.5 nabrać łańcuszek jako WSTĘPNE NABIERANIE OCZEK – Patrz powyżej – włóczką BabyAlpaca Silk następująco: przerobić luźno 80-96-101 oł, następnie nową nitką na drutach nr 3.5 nabrać po 1 o. w każde oł = 80-96-101 o. (1-szy rz. = na prawej stronie robótki). Następny rz. przer. na lewej stronie robótki następująco: 2 o. brzeg. ściegiem francuskim, przer. na lewo aż zostaje 2 o. i zakończyć 2 o. brzeg. ściegiem francuskim. ZACHOWAĆ TAKIE SAME NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI!
ROZMIARY S/M i XXL/XXXL:
= 80-101 o. W nast. rz. na prawej stronie robótki, przer. następująco: 2 o. brzeg. ściegiem francuskim, * M.4A, M.4B *, powt. od *-* 3-4 razy, następnie jeszcze 1 raz M.4A, zakończyć 2 o. brzeg. ściegiem francuskim. Dalej przer. ściegiem fantazyjnym z 2 o. ściegiem francuskim z każdej strony aż schemat M.4A zostanie przerobiony 9-11 razy na wysokość (robótka mierzy ok. 32-39 cm) – W TYM SAMYM CZASIE dodać 0-1 o. w ost. rz. = 80-102 o.
ROZMIARY L/XL:
= 96 o. W nast. rz. na prawej stronie robótki przer. następująco: 2 o. brzeg. ściegiem francuskim, *M.4B, M.4A *, powt. od *-* 4 razy, następnie jeszcze 1 raz M.4B, zakończyć 2 o. brzeg. ściegiem francuskim. Dalej przer. ściegiem fantazyjnym z 2 o. ściegiem francuskim z każdej strony aż schemat M.4A zostanie przerobiony 10 razy na wysokość (robótka mierzy ok. 35 cm).

PRAWY RĘKAW:
= 80-96-102 o. Dalej przer. jeszcze 1 raz schemat M.2 na wysokość, z 2 o. ściegiem francuskim z każdej strony – W TYM SAMYM CZASIE w ost. rz. schematu M.2, dopasować liczbę o. do 84-94-104. Umieścić jeden marker z każdej strony (tu kończy się szew rękawa) następująco: przer. 1 raz schemat M.3 na wysokość (= 8-9-10 razy schemat na szerokość, z 2 o. ściegiem francuskim z każdej strony), a następnie 1 raz schemat M.2 na wysokość z 2 o. ściegiem francuskim z każdej strony. UWAGA: podczas przer. drugi raz schematu M.2, dopasować liczbę oczek w ost. rz. schematu M.2 do 82-98-106 (= 10-12-13 razy M.1 z 1 o. ściegiem francuskim z każdej strony).
Dalej przer. schemat M.1 z 1 o. ściegiem francuskim z każdej strony. Po przerobieniu 8 rz. schematu M.1 na wysokość, zamknąć w następnym rz. (= w 9-ty rz. schematu M.1) 1 o. w odległości 1 o. od brzegu z każdej strony - patrz ZAMYKANIE OCZEK powyżej. Powt. zamykanie oczek 8-16-16 razy co 6-3-3 rz. = 66-66-74 o. (= 8-8-9 razy M.1 z 1 o. ściegiem francuskim z każdej strony). Po przerobieniu 3 razy schematu M.1 na wysokość, przer. rz. 1 do 8 schematu M.1 jeszcze 1 raz (= 56 rz. schematu M.1). Następnie przer. 2 rz. dżersejem zanim zostaną zamknięte luźno wszystkie oczka (robótka mierzy ok. 61-64-68 cm od rzędu nabierania oczek).

LEWY RĘKAW:
Przer. w tą i z powrotem na drutach 3.5 od lewego ramienia w kierunku dołu lewego rękawa. Spruć łańcuszek z wstępnego nabierania oczek i zdjąć oczka na drut = 80-96-101 o. Następnie przer. schemat M.2 zaczynając w 3-cim rz. (zamiast w 1-szym) – W TYM SAMYM CZASIE dodać 0-0-1 o. w tym samym rz. = 80-96-102 o. Dalej przer. jak prawy rękaw.

WYKOŃCZENIE:
Złożyć robótkę na pół, aby dłuższe boki bolerka (markery każdego rękawa) były naprzeciwko siebie. Zszyć rękawy w odległości 1 o. od brzegu następująco: zacząć od dołu rękawa, szyć w kierunku środka przodu do markerów (lub do pożądanej długości), powt. to samo w przypadku drugiego rękawa.

OBSZYCIE na SZYDEŁKU:
Wykonuje się na prawej stronie robótki na szydełku nr 3.5 włóczką BabyAlpaca Silk następująco:
OKRĄŻENIE 1: Zacząć pod jednym z rękawów, przerobić wzdłuż otworu między rękawami (ok. 15 oś na 5 cm, lub ok. 10 oś na każdy wzór M.4A, liczba oczek musi być wielokrotnością 5), zakończyć okr. 1 oz w 1-sze oś. UWAGA: Uważać, aby przerobić wystarczająco dużo oś, aby obszycie nie było zbyt ścisłe.
OKRĄŻENIE 2: 1 oł, w 1-sze oś, przer.: 3 oł, 1 sł, 2 oł i 2 sł, *ominąć następne 4 oś, w nast. oś przer. 2 sł, 2 oł i 2 sł*, powt. od *-* całe okr., zakończyć 1 oz w 3-cie oł na pocz. okr.
OKRĄŻENIE 3: Patrz PĘCZKI SŁUPKÓW powyżej! W każdy łuk przer. 1 pęczek sł.
Powt. OKRĄŻENIE 3 aż wys. obszycia wyniesie ok. 6 cm. W następnym okr. przer. w każdy łuk: 3 sł, 2 oł, 3 sł. Powt. to okr. aż wys. obszycia wyniesie ok. 10-10-10-11-11-11 cm, odciąć i wrobić nitkę.

OBSZYCIE na SZYDEŁKU - RĘKAWY:
Wykonać następujące obszycie na prawej stronie robótki na dole rękawów na szydełku nr 3.5 włóczką BabyAlpaca Silk:
OKRĄŻENIE 1: Zacząć na środku od spodu rękawa, przer. ok. 15 oś na 5 cm (ilość oczek powinna być wielokrotnością 5), zakończyć okr. 1 oz w 1-sze oś. UWAGA: Uważać, aby przerobić wystarczająco dużo oś, aby obszycie nie było zbyt ścisłe.
Dalej przer. OKRĄŻENIA 2 i 3, tak jak wokół bolerka, następnie powt. OKRĄŻENIE 3 przez ok. 6-6-6-7-7-7 cm, odciąć i wrobić nitkę.

Schemat

= 1 o.p. na prawej stronie robótki, o.l. na lewej stronie robótki
= 1 o.l. na prawej stronie robótki, o.p. na lewej stronie robótki
= 2 o. razem na prawo
= na prawej stronie robótki: zdjąć 1 o. jak do przerobienia na prawo, 1 o.p., przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem. Na lewej stronie robótki: 2 o. razem na lewo
= 1 narzut między 2 o.
= zdjąć 1 o. jak do przerobienia na prawo, 2 o. razem na prawo, przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem
= kierunek przerabiania

Jeżeli uważasz, że we wzorze znajduje się błąd, prosimy o komentarz lub pytanie w sekcji Komentarze. Zobacz oryginalny model DROPS 139-5.