DROPS / 139 / 5

Akropolis by DROPS Design

Bolerko DROPS z obszyciem na szydełku z włóczki „BabyAlpaca Silk”. Od S do XXXL.

DROPS design: Model nr BS-016
Grupa włóczek A
-------------------------------------------------------
Rozmiary: S/M - L/XL – XXL/XXXL

Materiał: DROPS BABYALPACA SILK Garnstudio
200-250-300 g kolor nr 1306, pudrowy

DRUTY DROPS nr 3.5 - lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 23 o. x 30 rz. otrzymać próbkę o wymiarach 10 x 10 cm.
SZYDEŁKO DROPS nr 3.5 – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając 6 pęczków słupków otrzymać próbkę o szerokości 10 cm.

Chcesz użyć innej włóczki? Wypróbuj nasz zamiennik włóczek!
Nie jesteś pewna jaki rozmiar wybrać? Musisz wiedzieć, że modelka na zdjęciu ma ok. 170 cm wzrostu i nosi rozmiar S lub M. Jeżeli wykonujesz sweter, sukienkę czy inne podobne ubranie, na dole strony znajdziesz schemat z wszystkimi miarami (w cm) gotowego produktu.
Komentarze (147)

70% Alpaka, 30% Jedwab
od 21.50 zł /50g
DROPS BabyAlpaca Silk uni colour DROPS BabyAlpaca Silk uni colour 21.50 zł /50g
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 86.00zł. Więcej informacji.
WSTĘPNE NABIERANIE OCZEK:
Przer. łańcuszek – zostanie on później spruty a oczka nabrane na nowo. Odciąć nitkę – nie zakańczać. Użyć nowej nitki do nabrania oczek łańcuszka.

ŚCIEG FRANCUSKI (w tą i z powrotem):
Przer. wszystkie rz. na prawo.

ŚCIEG FANTAZYJNY:
Patrz schematy od M.1 do M.4B. Schematy przedstawiają motyw na prawej stronie robótki.

ZAMYKANIE OCZEK:
Zamknąć 1 o. z każdej strony: 1 o. brzeg. ściegiem francuskim, przer. 2 nast. o. razem, przer. dalej aż zostaje 3 o., przer. 2 nast. o. razem, 1 o. brzeg. ściegiem francuskim.

PĘCZKI SŁUPKÓW:
1 pęczek słupków = 2 sł, 2 oł, 2 sł w ten sam łuk. Zastąpić 1-szy sł w okr. przez 3 oł, dalej przer. 1 pęczek sł w każdy łuk, zakończyć 1 oz w 3-cie oł na pocz. okr., przer. oz do następnego łuku, aby zacząć następne okr.
------------------------------------------

BOLERKO:
Przer. w tą i z powrotem, wzdłuż robótki od lewego ramienia do dołu prawego rękawa, następnie od rzędu nabierania o. w kierunku dołu lewego rękawa.

TYŁ:
Na szydełku nr 3.5 nabrać łańcuszek jako WSTĘPNE NABIERANIE OCZEK – Patrz powyżej – włóczką BabyAlpaca Silk następująco: przerobić luźno 80-96-101 oł, następnie nową nitką na drutach nr 3.5 nabrać po 1 o. w każde oł = 80-96-101 o. (1-szy rz. = na prawej stronie robótki). Następny rz. przer. na lewej stronie robótki następująco: 2 o. brzeg. ściegiem francuskim, przer. na lewo aż zostaje 2 o. i zakończyć 2 o. brzeg. ściegiem francuskim. ZACHOWAĆ TAKIE SAME NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI!
ROZMIARY S/M i XXL/XXXL:
= 80-101 o. W nast. rz. na prawej stronie robótki, przer. następująco: 2 o. brzeg. ściegiem francuskim, * M.4A, M.4B *, powt. od *-* 3-4 razy, następnie jeszcze 1 raz M.4A, zakończyć 2 o. brzeg. ściegiem francuskim. Dalej przer. ściegiem fantazyjnym z 2 o. ściegiem francuskim z każdej strony aż schemat M.4A zostanie przerobiony 9-11 razy na wysokość (robótka mierzy ok. 32-39 cm) – W TYM SAMYM CZASIE dodać 0-1 o. w ost. rz. = 80-102 o.
ROZMIARY L/XL:
= 96 o. W nast. rz. na prawej stronie robótki przer. następująco: 2 o. brzeg. ściegiem francuskim, *M.4B, M.4A *, powt. od *-* 4 razy, następnie jeszcze 1 raz M.4B, zakończyć 2 o. brzeg. ściegiem francuskim. Dalej przer. ściegiem fantazyjnym z 2 o. ściegiem francuskim z każdej strony aż schemat M.4A zostanie przerobiony 10 razy na wysokość (robótka mierzy ok. 35 cm).

PRAWY RĘKAW:
= 80-96-102 o. Dalej przer. jeszcze 1 raz schemat M.2 na wysokość, z 2 o. ściegiem francuskim z każdej strony – W TYM SAMYM CZASIE w ost. rz. schematu M.2, dopasować liczbę o. do 84-94-104. Umieścić jeden marker z każdej strony (tu kończy się szew rękawa) następująco: przer. 1 raz schemat M.3 na wysokość (= 8-9-10 razy schemat na szerokość, z 2 o. ściegiem francuskim z każdej strony), a następnie 1 raz schemat M.2 na wysokość z 2 o. ściegiem francuskim z każdej strony. UWAGA: podczas przer. drugi raz schematu M.2, dopasować liczbę oczek w ost. rz. schematu M.2 do 82-98-106 (= 10-12-13 razy M.1 z 1 o. ściegiem francuskim z każdej strony).
Dalej przer. schemat M.1 z 1 o. ściegiem francuskim z każdej strony. Po przerobieniu 8 rz. schematu M.1 na wysokość, zamknąć w następnym rz. (= w 9-ty rz. schematu M.1) 1 o. w odległości 1 o. od brzegu z każdej strony - patrz ZAMYKANIE OCZEK powyżej. Powt. zamykanie oczek 8-16-16 razy co 6-3-3 rz. = 66-66-74 o. (= 8-8-9 razy M.1 z 1 o. ściegiem francuskim z każdej strony). Po przerobieniu 3 razy schematu M.1 na wysokość, przer. rz. 1 do 8 schematu M.1 jeszcze 1 raz (= 56 rz. schematu M.1). Następnie przer. 2 rz. dżersejem zanim zostaną zamknięte luźno wszystkie oczka (robótka mierzy ok. 61-64-68 cm od rzędu nabierania oczek).

LEWY RĘKAW:
Przer. w tą i z powrotem na drutach 3.5 od lewego ramienia w kierunku dołu lewego rękawa. Spruć łańcuszek z wstępnego nabierania oczek i zdjąć oczka na drut = 80-96-101 o. Następnie przer. schemat M.2 zaczynając w 3-cim rz. (zamiast w 1-szym) – W TYM SAMYM CZASIE dodać 0-0-1 o. w tym samym rz. = 80-96-102 o. Dalej przer. jak prawy rękaw.

WYKOŃCZENIE:
Złożyć robótkę na pół, aby dłuższe boki bolerka (markery każdego rękawa) były naprzeciwko siebie. Zszyć rękawy w odległości 1 o. od brzegu następująco: zacząć od dołu rękawa, szyć w kierunku środka przodu do markerów (lub do pożądanej długości), powt. to samo w przypadku drugiego rękawa.

OBSZYCIE na SZYDEŁKU:
Wykonuje się na prawej stronie robótki na szydełku nr 3.5 włóczką BabyAlpaca Silk następująco:
OKRĄŻENIE 1: Zacząć pod jednym z rękawów, przerobić wzdłuż otworu między rękawami (ok. 15 oś na 5 cm, lub ok. 10 oś na każdy wzór M.4A, liczba oczek musi być wielokrotnością 5), zakończyć okr. 1 oz w 1-sze oś. UWAGA: Uważać, aby przerobić wystarczająco dużo oś, aby obszycie nie było zbyt ścisłe.
OKRĄŻENIE 2: 1 oł, w 1-sze oś, przer.: 3 oł, 1 sł, 2 oł i 2 sł, *ominąć następne 4 oś, w nast. oś przer. 2 sł, 2 oł i 2 sł*, powt. od *-* całe okr., zakończyć 1 oz w 3-cie oł na pocz. okr.
OKRĄŻENIE 3: Patrz PĘCZKI SŁUPKÓW powyżej! W każdy łuk przer. 1 pęczek sł.
Powt. OKRĄŻENIE 3 aż wys. obszycia wyniesie ok. 6 cm. W następnym okr. przer. w każdy łuk: 3 sł, 2 oł, 3 sł. Powt. to okr. aż wys. obszycia wyniesie ok. 10-10-10-11-11-11 cm, odciąć i wrobić nitkę.

OBSZYCIE na SZYDEŁKU - RĘKAWY:
Wykonać następujące obszycie na prawej stronie robótki na dole rękawów na szydełku nr 3.5 włóczką BabyAlpaca Silk:
OKRĄŻENIE 1: Zacząć na środku od spodu rękawa, przer. ok. 15 oś na 5 cm (ilość oczek powinna być wielokrotnością 5), zakończyć okr. 1 oz w 1-sze oś. UWAGA: Uważać, aby przerobić wystarczająco dużo oś, aby obszycie nie było zbyt ścisłe.
Dalej przer. OKRĄŻENIA 2 i 3, tak jak wokół bolerka, następnie powt. OKRĄŻENIE 3 przez ok. 6-6-6-7-7-7 cm, odciąć i wrobić nitkę.

Schemat

= 1 o.p. na prawej stronie robótki, o.l. na lewej stronie robótki
= 1 o.l. na prawej stronie robótki, o.p. na lewej stronie robótki
= 2 o. razem na prawo
= na prawej stronie robótki: zdjąć 1 o. jak do przerobienia na prawo, 1 o.p., przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem. Na lewej stronie robótki: 2 o. razem na lewo
= 1 narzut między 2 o.
= zdjąć 1 o. jak do przerobienia na prawo, 2 o. razem na prawo, przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem
= kierunek przerabiania

Komentarze (147)

Leave your comment!

Thiron 10.05.2018 - 20:29:

Ik heb problemen met de rand van de mouw. Ik krijg een opstaande mouw in plaats van een aansluitende mouw. Kan iemand mij hier mee helpen?

DROPS Design 14.05.2018 kl. 19:41:

Hallo Thiron, Helaas kan ik vanaf hier niet goed zien hoe het eruit ziet en wat er gebeurt waardoor het een opstaande rand wordt. Misschien is het nodig om een kleinere haaknaald te gebruiken. Voor hulp kun je ook altijd naar de winkel gaan waar je het garen gekocht hebt.

Dominique 31.05.2016 - 08:34:

Bonjour, ce modèle est vraiment très beau. cependant j'ai des doutes quand aux dimensions au fur et à mesure de l'ouvrage. en effet en respectant à la lettre les explications - diagrame représentant les rangs endroit donc par exemple diagramme m4a 10 rgs représentés = au total 20 rgs - j'ai un ouvrage qui fait beaucoup plus que les 32 cm indiqués j'ai peur qu'au final mon tricot soit largement trop grand. est-ce normal merci

DROPS Design 31.05.2016 kl. 09:00:

Bonjour Dominique, les diagrammes montrent tous les rangs des diagrammes, c'est-à-dire ceux sur l'endroit ainsi que ceux sur l'envers, mais vus sur l'endroit (ex. une case blanche = 1 m jersey end à tricoter à l'end sur l'end et à l'env sur l'env), ainsi M.4 se tricote sur 10 rangs et non 20 - voir également ici. Bon tricot!

Ingrid 02.05.2016 - 09:36:

Bij het minderen in de mouw staat beschreven minder in 9e, 6e, 3e, 3e naald hetgeen een vermindering van 8 steken betekent. Ik houd dus 74 (82 - 8) over en niet de 66 die beschreven staan voor een maat S/M. Kan iemand me hiermee helpen?

DROPS Design 10.05.2016 kl. 15:57:

Hoi Ingrid. Er staat in het patroon: Herhaal dit minderen elke 6e nld in totaal 8 keer. Je mindert aan iedere kant = 2 st minder per keer = 16 st = 66 st over.

Byn 25.02.2016 - 18:43:

Tusen tack! Då var det som jag antog men jag får lov att öva på att sticka snyggt! =0)

Nyn 24.02.2016 - 18:17:

Hej! Tack, jag förstår hur varje enskilt diagram ska läsas. Frågan gäller hur dessa, dvs *M4.A, M.4B* som ska upprepas 3 ggr och sedan M4.A en gång till, ska kombineras när du har 80 maskor på Stickan. Video är bra men jag skulle verkligen uppskatta om ni kunde svara på frågan jag ställde! Tack så mycket!

DROPS Design 25.02.2016 kl. 16:00:

Du stickar 2 kantm, M.4A(13m)+M.4B(8m) = 21m x 3 = 63m, sedan M.4A (13m), 2 kantm. 2+21+21+21+13+2 = 80 m.

Nyn 23.02.2016 - 21:22:

2 rätst kantm, *M.4A, M.4B*, upprepa *-* totalt 3-4 ggr, sedan M4.A en gång till, 2 rätst kantm. På bilden står det M4A+M4B. Är det från rätsidan så att första nedersta raden på M.4A med start från höger (13 m) ska stickas 3 ggr om man läser nedifrån och upp för strl 80 m och därefter på motsvarande sett M.4B (8 m) 3ggr och slutligen M4.A en gång till (13 m). Eller är det M.4A+M.4B, dvs först nedersta raden på M.4A från höger och sedan nedersta raden på M.4B?

DROPS Design 24.02.2016 kl. 15:16:

Hej, Se videon så ser du hur man följer diagrammet:

DROPS Knitting Tutorial: How to knit lace pattern M.4B in DROPS 139-5 from Garnstudio Drops design on Vimeo.

Kelly 31.01.2016 - 23:55:

Kan ik deze bolero ook met lange mouwen maken?

DROPS Design 01.02.2016 kl. 15:40:

Hoi Kelly. Ja, dat lijkt me goed mogelijk. Ik zou dan het gedeelte met patroon M.1 langer breien.

Kristina Holmberg 20.12.2015 - 15:49:

Hej! Jag har nu stickat de första 35 cm på boleron och undrar... När ni skriver att jag ska göra en hel rapport M4A, hur menar ni då? Ska jag fortsätta med kantmaskorna och sedan endast sticka M4A resten av varven eller vaddå? Tacksam för svar! Kristina

DROPS Design 25.01.2016 kl. 13:49:

Hej Kristina, Du stickar M.4A&B enligt mönstret, men du ser till att avsluta efter en hel rapport av M.4A i höjden. Lycka till!

Anke Schindler 24.03.2015 - 18:54:

Ich möchte Model Nr. 139-5 arbeiten. In den Strickmustern ist leider micjt angegeben, ob das Hin- und Rückreihe angezeigt sind oder nur Hinreihen. Mir scheint das unterschiedlich zu sein. Ich bitte um schnelle Rückmeldung. Danke

DROPS Design 25.03.2015 kl. 11:35:

Liebe Anke, in den allermeisten unserer Diagramme sind alle R angegeben, also Hin- und Rück-R. So auch bei diesen Mustern. In M.4B wird in allen R gemustert, d.h Umschläge und Zusammenstricken werden sowohl in Hin- als auch in Rück-R gemacht. Sie lesen die Diagramme wie gewohnt, also die Hin-R von rechts nach links und die Rück-R von links nach rechts. Gutes Gelingen!

Signe Sporring 10.10.2014 - 13:15:

Jeg har netop bestilt garn her til. det til taler mig at den er i to dele og den er rigtig smuk bag fra. Den er stikket i let og blødt garn. Jeg glæder mig. Jeg har bestil den i grå/blå farve.

Dodaj komentarz do modelu DROPS 139-5