Set Sail by DROPS Design

Sweter na drutach z włóczek DROPS Sky i DROPS Kid-Silk. Od XS do XXL.

  • Set Sail / DROPS 210-34 - Sweter na drutach z włóczek DROPS Sky i DROPS Kid-Silk. Od  XS do XXL.
  • Set Sail / DROPS 210-34 - Sweter na drutach z włóczek DROPS Sky i DROPS Kid-Silk. Od  XS do XXL.
DROPS design: model sk-082
Grupy włóczek B i A
----------------------------------------------------------

ROZMIARY:
XS – S – M – L – XL – XXL

MATERIAŁ:
DROPS SKY od Garnstudio (należy do Grupy włóczek B)
200-200-250-250-250-300 g kolor 13, jasny dżins
I:
DROPS KID-SILK od Garnstudio (należy do Grupy włóczek A)
75-100-100-100-125-125 g kolor 07, jasny błękit

PRÓBKA:
14 oczek na szerokość i 17 rzędów na wysokość, dżersejem + 1 nitką każdego rodzaju = 10 x 10 cm.

DRUTY:
DRUTY Z ŻYŁKĄ DROPS nr 7 – 80 cm długości, na dżersej.
DRUTY Z ŻYŁKĄ DROPS nr 6 – 80 cm długości, na brzegi/obszycia ściegiem francuskim.
SZYDEŁKO DROPS 5 – na brzeg przy dekolcie.
Podany rozmiar drutów jest orientacyjny! Jeżeli masz za dużo oczek na 10 cm, użyj większych drutów. Jeżeli jest za mało oczek na 10 cm, użyj mniejszych drutów.
----------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------

Naprężenie nici i próbka – Tutaj dowiesz się dlaczego i jak powinniśmy ją zmierzyć
Alternatywna włóczka – Tutaj znajdziesz jak zamienić włóczkę na inną
Grupy włóczek A-F – Użyj tego samego wzoru i zamień włóczkę tutaj
Ile alternatywnej włóczki użyć – Wypróbuj nasz zamiennik włóczek tutaj

-------------------------------------------------------

74% Alpaka, 18% Poliamid, 8% Wełna
od 21.00 zł /50g
DROPS Sky uni colour DROPS Sky uni colour 21.00 zł /50g
Włóczykijki
Zamów
DROPS Sky mix DROPS Sky mix 21.00 zł /50g
Włóczykijki
Zamów
needles Druty i szydełka Zamów
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 84.00zł. Więcej informacji.

Objaśnienia do wzoru

WYKORZYSTYWANE TECHNIKI:

----------------------------------------------------------

ŚCIEG FRANCUSKI (w tę i z powrotem):
1 ściągacz francuski = przerobić 2 rzędy na prawo.

DODAWANIE OCZEK (boki swetra):
Dodać 1 oczko w odległości 1 oczka ściegiem francuskim od brzegu z każdej strony wykonując 1 narzut. W następnym rzędzie przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów, aby uniknąć dziur. Dalej przerabiać nowe oczka dżersejem.

WSKAZÓWKA:
Z uwagi na dużą liczbę dodanych oczek z każdej strony rękawa, dodawanie oczek jest opisane w rzędach na wysokość. Jeżeli próbka nie jest zgodna na wysokość, wpłynie to na ostateczne wymiary rękawa. Dokładnie sprawdź próbkę! Jeżeli próbka nie jest zgodna, można to zniwelować poprzez zmianę odległości między dodawanymi oczkami, dzieląc liczbę powtórzeń dodawania oczek przez długość rękawa w cm.

----------------------------------------------------------

ROBÓTKĘ ROZPOCZYNAMY TUTAJ:

----------------------------------------------------------

SWETER – SKRÓCONY OPIS ROBÓTKI:
Przerabiać przód, tył i rękawy oddzielnie, w tę i z powrotem na drutach z żyłką, od dołu do góry. Zszyć. Zakończyć przerabiając brzeg na szydełku wokół dekoltu.

PRZÓD:
Na drutach z żyłką nr 6 nabrać 52-58-64-70-76-84 oczka (w tym 1 oczko brzegowe z każdej strony) 1 nitką Sky + 1 nitką Kid-Silk (= 2 nitki razem). Przerobić 2 ściągacze ściegiem francuskim – patrz powyżej.
Dalej przerabiać na drutach z żyłką nr 7 dżersejem, z 1 oczkiem brzegowym ściegiem francuskim z każdej strony. ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI!
Gdy długość robótki wynosi 3 cm, dodać 1 oczko z każdej strony – patrz DODAWANIE OCZEK!
Dodawać tak samo w sumie 7 razy z każdej strony co 2½-2½-3-3-3-3 cm = 66-72-78-84-90-98 oczek.
Gdy długość robótki wynosi 22-23-24-25-26-27 cm, zamykać na podkroje rękawów na początku rzędu z każdej strony: 1 raz 3 oczka, 1-2-2-3-4-4 razy 2 oczka i 3-2-4-5-5-8 razy 1 oczko = 50-54-56-56-58-60 oczek.
Dalej przerabiać, aż długość robótki wynosi 48-50-52-54-56-58 cm. W następnym rzędzie zamknąć 30-32-34-34-36-36 oczek środkowych na dekolt i kończyć każde ramię oddzielnie. Przerobić 10-11-11-11-11-12 oczek jednego z ramion, aż długość robótki wynosi 50-52-54-56-58-60 cm. Luźno zakończyć. Drugie ramię przerabiać tak samo.

TYŁ:
Przerabiany jak przód.

RĘKAWY:
Na drutach z żyłką nr 6 nabrać 28-28-30-32-32-34 oczka (w tym 1 oczko brzegowe z każdej strony) 1 nitką włóczki Sky + 1 nitką Kid-Silk (= 2 nitki razem). Przerobić 2 ściągacze francuskie.
Dalej przerabiać na drutach z żyłką nr 7 dżersejem, z 1 oczkiem brzegowym ściegiem francuskim z każdej strony. Gdy długość robótki wynosi 2-2-2-2-4-4 cm, dodać 1 oczko z każdej strony – pamiętać o DODAWANIU OCZEK. Dodawać tak samo w sumie 24-26-26-27-29-29, w rozmiarze XS: co 3 rzędy (lub co ok. 1,7 cm), w rozmiarach S, M i L: na przemian co 2 i 3 rzędy (lub co ok. 1,5 cm), a w rozmiarach XL i XXL : co 2 rzędy (lub co ok. 1,2 cm) = 76-80-82-86-90-92 oczka - patrz WSKAZÓWKA. Po dodaniu ostatnich oczek, przerabiać aż długość rękawa wynosi 44-44-43-43-43-41 cm.
Teraz zamykać na zaokrąglenie rękawów na początku każdego rzędu z każdej strony następująco: 1 raz 3 oczka i 2-2-2-2-3-3 razy 2 oczka. Następnie zamykać 1 oczko z każdej strony, aż długość rękawa wynosi 51-51-52-53-54-54 cm. Następnie zamknąć 1 raz 3 oczka z każdej strony i zamknąć pozostałe oczka. Długość rękawa wynosi ok. 52-52-53-54-55-55 cm, od góry do dołu. Drugi rękaw wykonać tak samo.

WYKOŃCZENIE:
Zszyć ramiona. Wszyć rękawy w odległości 1 oczka od brzegu. Zszyć rękaw i dalej bok swetra.

WYKOŃCZENIE DEKOLTU:
Na szydełku nr 5 wykonać 2 okrążenia oczek ścisłych wokół dekoltu 1 nitką każdego rodzaju: zaczynając na środku jednego z ramion, przerobić 1 oczko zamykające w 1-sze oczko, 1 oczko łańcuszka, dalej przerabiać oczkami ścisłymi wokół dekoltu, ok. 1 oczko ścisłe w każde oczko – brzeg powinien być płaski i regularny, nie może być zbyt ścisły, zakończyć okrążenie przerabiając 1 oczko zamykające w oczko łańcuszka na początku okrążenia. W następnym okrążeniu przerobić 1 oczko ścisłe w każde oczko poprzedniego okrążenia. Zakończyć.

Dziękujemy za wybór wzoru DROPS Design! Jesteśmy dumni z tego, że udostępniamy bezbłędne i czytelne wzory. Wszystkie wzory są tłumaczone z języka norweskiego i zawsze można odnieść się do oryginalnego wzoru (DROPS 210-34) aby sprawdzić wymiary i obliczenia.

17) Czy można wykonać sweter rozpinany na okrągło, zamiast w tę i z powrotem?

Komentarze / Pytania (51)

country flag Paulina wrote:

Hola! Estoy intentando realizar este proyecto, pero me confunden las medidas con el diagrama. El diagrama es sólo referencial o corresponde a alguna talla? Y los números indicados qué significan? Quiero adaptarlo a la lana que tengo, pero se me hace algo difícil. De antemano, muchas gracias!

29.03.2022 - 04:18

DROPS Design answered:

Hola Paulina, el diagrama se utiliza para todas las tallas a la vez, cada número de las secuencias se corresponde a una talla. Esta lección te ayudará a resolver tus dudas sobre el diagrama de tallas: https://www.garnstudio.com/lesson.php?id=24&cid=23

29.03.2022 kl. 20:37

country flag Lilian Mendoza wrote:

Hello and thank you for your wonderful patterns! I have a question: why do I need less (half!) from Drops-Kid-Silk if the sweater is knitted with the two yarns together? Regards!

06.03.2022 - 11:01

DROPS Design answered:

Dear Lilian, both yarns have different yardage. DROPS Sky is 190m-50g and DROPS Kid-Silk is 210m-25g. So you would need approximately 1 Kid-Silk ball (of 25gr) for each Sky ball (50gr) to work the same amount of meters. Happy knitting!

06.03.2022 kl. 13:48

country flag Monica Munoz wrote:

What can I do if I would like to modify the design by adding a rib neck instead? Thanks

23.01.2022 - 20:28

DROPS Design answered:

Dear Monica, please understand that we cannot modify our patterns to each individual request. Having said that, you might try to pick up stitches around the neckline and knit ribbing. Happy Stitching!

24.01.2022 kl. 00:42

country flag Karen wrote:

Can I use straight needles instead of circular for this pattern?

19.06.2021 - 19:22

DROPS Design answered:

Dear Karen, since the garment is done in pieces and sewn up, you can use straight needles, however, the number of stitches might make it a bit uncomfortable. Happy Stitching!

20.06.2021 kl. 01:27

country flag Flatschart Andrea wrote:

Leider hat bei den Angaben die Menge der Knäuel nicht gestimmt. Ich brauchte statt der angegebenen 2 Knäuel (100 g) 3 Knäuel von Kid silk und sogar das war zu wenig und ich musste am Ende die letzten 5 cm der Ärmel ohne 2. Faden stricken. Sonst war die Anleitung sehr gut und verständlich!!

09.06.2021 - 17:52

DROPS Design answered:

Liebe Frau Flatschart, danke für Ihren Komentar; die Knäuel DROPS Kid-Silk sind je 25 g (siehe Farbkarte), dh mit 100 g Kid-Silk braucht man insgesamt 4 Knäuel. Viel Spaß beim stricken!

10.06.2021 kl. 08:29

country flag Elice Fällström wrote:

Hej! Jag ska nu maska av till ärmhål och förstår inte riktigt hur jag ska gå tillväga. Läser jag beskrivningen tolkar jag det som att jag endast ska maska av i början av varje varv och sedan sticka klart varvet utan att maska av på slutet. Detta känns dock konstigt då det borde bli asymmetriskt... Stämmer min tolkning eller skulle ni kunna beskriva detta tydligare? Tack på förhand!

17.05.2021 - 07:52

DROPS Design answered:

Hej Elice, jo på samme måde som du øger i hver side på ærmet, maskar du også af i hver side, det gør du i början av varje varv, først 3 masker i hver side, så 2 masker i hver side og igen 2 masker i hver side. God fornøjelse!

17.05.2021 kl. 15:35

country flag Danielle Loiselle wrote:

« If you have too many stitches on 10 cm switch to a larger needle size. If you have too few stitches on 10 cm switch to a smaller needle size. » I think it should be the opposite: In the first sentence, the word larger should be replaced by the word smaller, and in the second sentence, the word smaller should be replaced by the word larger.

29.04.2021 - 18:13

DROPS Design answered:

Dear Mrs Loiselle, this is right as described, if you have too many stitches for 10 cm this mean your stitches are too small and you need larger needles needles to get less stitches for 10 cm, and if you have too few stitches for 10 cm then your stitches are too large/big and you need smaller needles to get the correct number for 10 cm. This might help you. Happy knitting!

30.04.2021 kl. 07:34

country flag Siw Anita wrote:

Hei. Kan for- og bakstykke strikkes rundt frem til felling til armhule i stedet for hver for seg/ frem og tilbake?

29.03.2021 - 13:30

DROPS Design answered:

HEi Siw Anita. Ja, det kan det, bare få riktig maskeantalle (ingen kantmasker), forandre på forklaringen til riller og stopp før det skal felles til ermhull. mvh DROPS design

12.04.2021 kl. 13:51

country flag Cathrine wrote:

Forstår ikke dette med fellinger til armhulen. Skal alt felles på en omgang eller over flere omganger? Hadde vært fint om det stod: omg 1 fell 3, omg 2 fell 2 osv...

16.03.2021 - 22:34

DROPS Design answered:

Hei Cathrine, Du feller på begynnelse av alle pinner; først 3 masker på de første 2 pinnene (1 gang på hver side), så 2 masker på de neste pinnene antall avhengig av størrelsen (hvis du strikker størrelse S da blir det 2 pinner, 1 gang på begge sider) osv. Håper dette hjelper. God fornøyelse!

17.03.2021 kl. 08:06

country flag Glenys Gallagher wrote:

Can I use another yarn A for the Kid-Silk that doesn't have mohair in it ? Unfortunately skin finds mohair to itchy!

03.03.2021 - 16:21

DROPS Design answered:

Dear Glenys, you can use different yarns, but you do have to know that th eresult might be different. You can use our yarn converter to find a good substitution, here. Happy Knitting!

03.03.2021 kl. 16:25

Dodaj komentarz do modelu DROPS 210-34

Set Sail

Adila, New Zealand

Set Sail and Baltic Sea

Yarnophilics, New Zealand

Set Sail

Yarnophilics, New Zealand