DROPS / 210 / 36

Grey Pearl by DROPS Design

Sweter na drutach z włóczki DROPS Air. Od S do XXXL.

DROPS Design: model nr ai-247
Grupa włóczek C lub A + A
-------------------------------------------------------

300-350-350-400-450-500 g kolor 03, perłowy szary

PRÓBKA:
16 oczek na szerokość i 20 rzędów na wysokość, dżersejem = 10 x 10 cm.

DRUTY:
DRUTY POŃCZOSZNICZE DROPS nr 5,5
DRUTY Z ŻYŁKĄ DROPS nr 5,5 – 60 lub 80 cm długości, na dżersej.
DRUTY POŃCZOSZNICZE DROPS nr 4,5.
DRUTY Z ŻYŁKĄ DROPS nr 4,5 – 60 i 80 cm długości, na ściągacze.
Podany rozmiar drutów jest orientacyjny. Jeżeli masz za dużo oczek na 10 cm, użyj większych drutów. Jeżeli jest za mało oczek na 10 cm, użyj mniejszych drutów.
-------------------------------------------------------

od 22.50 zł /50g
DROPS Air mix DROPS Air mix 22.50 zł /50g
włóczkowo
Zamów
DROPS Air uni colour DROPS Air uni colour 22.50 zł /50g
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 135.00zł. Więcej informacji.

Objaśnienia do wzoru

WYKORZYSTYWANE TECHNIKI:

-------------------------------------------------------

ZAMYKANIE OCZEK (w regularnych odstępach):
Aby obliczyć gdzie zamykać oczka, należy wziąć ogólną liczbę oczek (np. 89 oczek) i podzielić ją przez liczbę oczek jaka ma być zamknięta (np. 13) = 6,8.
W tym przykładzie, aby zamknąć oczka będziemy przerabiać razem na prawo na przemian każde 5-te i 6-te i każde 6-te i 7-me oczko.

DODAWANIE OCZEK (rękawy):
Zacząć 1 oczko przed nitką markerem, wykonać 1 narzut, przerobić 2 oczka (nitka marker znajduje się między tymi 2 oczkami), 1 narzut. W następnym okrążeniu przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów na prawo, aby uniknąć dziur.

-------------------------------------------------------

ROBÓTKĘ ROZPOCZYNAMY TUTAJ:

-------------------------------------------------------

SWETER – SKRÓCONY OPIS ROBÓTKI:
Sweter jest przerabiany w tę i z powrotem, w 2 częściach, połączonych razem na końcu. Rękawy są przerabiane na okrągło na drutach pończoszniczych/krótkich drutach z żyłką.

TYŁ:
Na drutach z żyłką nr 4,5 nabrać 89-97-103-113-125-137 oczek włóczką Air i przerobić 1 rząd na lewo na lewej stronie robótki. Dalej przerabiać następująco – na prawej stronie robótki: 2 oczka brzegowe ściegiem francuskim – patrz powyżej, *1 oczko prawe, 1 oczko lewe*, powtarzać od *-* aż zostaje 3 oczka, zakończyć przerabiając 1 oczko prawe i 2 oczka brzegowe ściegiem francuskim. Dalej przerabiać tak samo, aż długość robótki wynosi 8 cm. Wziąć teraz druty z żyłką nr 5,5 i przerobić 1 rząd na prawo na prawej stronie robótki, równomiernie zamykając 13-15-15-17-19-21 oczek – patrz ZAMYKANIE OCZEK = 76-82-88-96-106-116 oczek. Dalej przerabiać dżersejem z 1 oczkiem brzegowym ściegiem francuskim z każdej strony. Gdy długość robótki wynosi 47-48-49-50-51-52 cm, zamykać na podkroje rękawów z każdej strony, na początku każdego rzędu: 1-1-1-1-1-1 raz 3 oczka, 1-1-1-1-1-1 raz 2 oczka i 1-1-2-2-2-3 razy 1 oczko = 64-70-74-82-92-100 oczek. Dalej przerabiać dżersejem, aż długość robótki wynosi 64-66-68-70-72-74 cm. Zamknąć teraz 26-26-28-30-32-34 oczka środkowe na dekolt i kończyć każde ramię oddzielnie. Następnie zamknąć na początku następnego rzędu od strony dekoltu: 1 raz 1 oczko = 18-21-22-25-29-32 oczka na ramię. Dalej przerabiać, aż długość robótki wynosi 66-68-70-72-74-76 cm i zakończyć. Drugie ramię przerabiać tak samo.

PRZÓD:
Nabrać oczka i przerabiać jak tył, aż długość robótki wynosi 60-62-64-66-68-70 cm. Umieścić teraz 20-20-22-24-26-28 oczek środkowych na nitce na dekolt i kończyć każde ramię oddzielnie. Dalej zamykać na początku każdego rzędu od strony dekoltu: 1 raz 2 oczka i 2 razy 1 oczko = zostaje 18-21-22-25-29-32 oczka na ramię. Dalej przerabiać aż długość robótki wynosi 66-68-70-72-74-76 cm, zakończyć. Drugie ramię przerabiać tak samo.

RĘKAWY:
Rękawy są przerabiane od dołu do góry, na okrągło, na drutach pończoszniczych/krótkich drutach z żyłką, dalej wykonujemy główkę rękawa w tę i z powrotem.

Na drutach pończoszniczych nr 4,5 nabrać 46-48-50-52-52-56 oczek włóczką Air i przerobić 1 okrążenie na prawo. Dalej przerabiać ściągaczem (1 oczko prawe / 1 oczko lewe) przez 8 cm. Dalej przerabiać na drutach pończoszniczych nr 5,5 dżersejem, w pierwszym okrążeniu równomiernie zamykając 8-8-8-8-8-10 oczek = 38-40-42-44-44-46 oczek. Umieścić nitkę marker na początku okrążenia = środek pod rękawem. Dalej przerabiać dżersejem, W TYM SAMYM CZASIE gdy długość robótki wynosi 10-10-10-10-12-12 cm, dodać 1 oczko z każdej strony nitki markera – patrz DODAWANIE OCZEK. W następnym okrążeniu przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów, aby uniknąć dziur. Dodawać tak samo w sumie 11-12-13-13-15-15 razy co 3½-3½-3-3-2-2 cm = 60-64-68-70-74-76 oczek. Gdy dł. rękawa wynosi 50-49-49-48-45-44 cm, zamknąć 3 oczka z każdej strony nitki markera (= zamkniętych 6 oczek na środku pod rękawem), dalej przerabiać w tę i z powrotem. Zamykać oczka na główkę rękawa na początku każdego rzędu z każdej strony następująco: 1 raz 2 oczka, 1 raz 3 oczka, następnie zamknąć pozostałe oczka. Drugi rękaw wykonać tak samo.

WYKOŃCZENIE:
Zszyć ramiona. Wszyć rękawy, zszywać boki w odległości 1 oczka od brzegu, aż zostaje 8 cm na dole = pęknięcia na bokach.

WYKOŃCZENIE DEKOLTU:
Na drutach z żyłką nr 4,5 nabrać ok. 92-106 oczek wokół dekoltu (w tym oczka na nitce, liczba oczek powinna być podzielna przez 2). Przerabiać ściągaczem (1 oczko prawe / 1 oczko lewe) przez 9 cm. Zakończyć. Zagiąć ściągacz na lewą stronę robótki i przyszyć – szew nie może być zbyt ścisły.

Schemat

Potrzebujesz pomocy do tego wzoru?

Dziękujemy za wybór wzoru DROPS Design! Jesteśmy dumni z tego, że udostępniamy bezbłędne i czytelne wzory. Wszystkie wzory są tłumaczone z języka norweskiego i zawsze można odnieść się do oryginalnego wzoru (DROPS 210-36) aby sprawdzić wymiary i obliczenia.

Komentarze / Pytania (29)

Rose-Marie 22.07.2020 - 14:18:

Jag tycker att det är en förvirrande beskrivning på en lätt tröja. Och strumpstickor är KORTA stickor som man använder till strumpor. (4st + 1). Jumperstickor heter dom man använder till annat.

Lise 17.07.2020 - 16:50:

ÆRME.Slutningen forvirrer mig,,,,Altsà fra 64 masker skal man tage 3 masker af i hver side....jeres svar til Lone, hvor det så ud til vi skulle have flere masker på efter indtagning...og 1 maske istedet for 3 ...forvirrdede ydeligere...

DROPS Design 30.07.2020 kl. 15:10:

Hej Lise, Når arbejdet måler 49 cm, lukker du 6 masker af midt under ærmet (3 før mærket og 3 efter mærket). Nu strikker du frem og tilbage, lukker 2 m af i starten af hver pind 1 gang i hver side, så 3 masker 1 gang i hver side. Når du har gjort det lukker du de sidste masker af og arbejdet måler nu 52 cm. God fornøjelse!

Lone 18.06.2020 - 12:43:

Hej Når man har taget 6 masker ind til ærmegab, hvor langt skal man strikke videre indtil man lukker 2m og 3m. Jeg har svært ved at se hvor mange pinde der skal strikkes efter de 6 masker til ærmegab

DROPS Design 22.06.2020 kl. 10:59:

Hei Lone. Første gang du skal felle til ermhull feller du 3 masker 1 gang på begynnelsen av pinnen (da blir det 3 masker fra retten og 3 masker fra vrangen), på neste begynnelse av pinnen feller du 2 masker 1 gang i hver side (2 masker fra retten og 2 masker fra vrangen). God Fornøyelse!

Therese 14.06.2020 - 20:09:

Hej! När man ska göra halskanten är det valbart hur många maskor man tar upp (så länge det är mellan spannet 92-106 maskor)? Och att ju fler maskor man plockar upp, desto lösare blir kanten?

DROPS Design 15.06.2020 kl. 11:43:

Hei Therese. Både ja og nei, maskeantallet 92 passer best/blir penest til den minste størrelsen og 106 til den største størrelsene (husk at maskeantallet må være delelig med 2). Plukker man opp 106 i den minste størrelsen blir halsen løs og den vil ikke se så bra ut på den minste størrelsene som det vil med 92 masker og omvendt. mvh DROPS design

Claudia 05.06.2020 - 06:49:

Hallo liebes Drops Team Ich bin mir nicht ganz sicher aber frage lieber mal nach.Wenn ich die Armkugel stricke sind das am Ende 3x1 oder 1x3?Diesen Pullover habe ich in Drops Air und jetzt in Drops Big Merinowolle gestrickt.Einfach traumhaft sehen die Pullover aus.

DROPS Design 05.06.2020 kl. 07:53:

Liebe Claudia, am Ende der Ärmel wird man zuerst 2 Maschen beidseitig abketten, dann 3 Maschen 1 Mal beidseitig (= 2 Maschen am Anfang jeder nächsten 2 Reihen dann 3 Maschen am Anfang jeder nächsten 2 Riehen). Dann ketten Sie die übrigen Maschen ab. Viel Spaß beim stricken!

Alisa 04.06.2020 - 13:55:

Hej, Vad ska jag göra när det står Sticka 1 varv rätt från rätsidan där det minskas 13-15-15-17-19-21 maskor jämnt fördelat – LÄS MINSKNINGSTIPS = 76-82-88-96-106-116 maskor. Fortsätt med slätstickning med 1 kantmaska i rätstickning i varje sida. Kan ni vara snälla och förklara mycket noggrant. Jag gör förresten den största storleken på min tröja.

DROPS Design 04.06.2020 kl. 14:19:

Hej Alisa. Du har 137 maskor och ska minska 21 m jämnt fördelat över varvet. Detta gör du genom att sticka växelvis ca var 5:e och var 6:e maska och var 6:e och var 7:e maska räta tillsammans på det varvet (enligt minskningstips). När du stickat det varvet och minskat så du har 116 mv på stickan. Du stickar då slätstickning med 1 kantmaska i rätstickning i varje sida tills arbetet mäter 52 cm. Mvh DROPS Design

Lotta Olsson 03.06.2020 - 18:47:

Är fundersam angående ärmarna. Längden det börjar med 50 cm och slutar med 44 cm. Har det blivit felaktigt i texten? Skall det vara 44 cm först? Tack

DROPS Design 04.06.2020 kl. 12:16:

Hej. Det är riktigt som det står nu att det är 50 cm i den minsta storleken och 44 cm i den största. I de större storlekarna kommer den totala vidden (från handled till handled) att vara större än i de mindre storlekarna, även om själva ärmen är kortare. De större storlekarna har längre ärmkupa samt bredare axelvidd. Detta resulterar i en bra passform i alla storlekar. Mvh DROPS Design

Mar 02.06.2020 - 08:38:

Als er staat “brei verder tot het werk 10 cm meet” , meet ik dan VANAF de boord? Of is dat inclusief de 8 cm boord...

DROPS Design 05.06.2020 kl. 12:17:

Dag Mar,

Dit is altijd vanaf het begin/opzetten gemeten, tenzij anders aangegeven, dus hier ook inclusief de boord.

Helaina 31.05.2020 - 07:32:

Is this pattern suitable for 14ply?

Olivia 21.05.2020 - 17:40:

Vill ni ha den oversized som på bilden gå upp en storlek! Har d i kläder stickade i den storleken och den sitter tight..

Dodaj komentarz do modelu DROPS 210-36