Agnes by DROPS Design

Dziecięcy rozpinany sweter na drutach, przerabiany od góry do dołu, z włóczki DROPS Sky, z zaokrąglonym karczkiem, ściegiem ażurowym, dżersejem i ściegiem francuskim. Od 3 do 12 lat.

DROPS Design: model nr sk-001-bn
Grupa włóczek B
-------------------------------------------------------

ROZMIARY:
3/4 – 5/6 – 7/8 – 9/10 – 11/12 ans
Na wzrost w cm:
98/104 - 110/116 - 122/128 - 134/140 - 146/152

MATERIAŁ:
DROPS SKY od Garnstudio (należy do Grupy włóczek B)
150-150-200-200-200 g kolor 13, jasny dżins

PRÓBKA:
21 oczek na szerokość i 28 rzędów na wysokość, dżersejem = 10 x 10 cm.

DRUTY:
DRUTY POŃCZOSZNICZE DROPS nr 4.
DRUTY Z ŻYŁKĄ DROPS nr 4 – 40 i 60 cm długości.
Rozmiar drutów jest orientacyjny. Jeżeli masz za dużo oczek na 10 cm, użyj większych drutów. Jeżeli jest za mało oczek na 10 cm, użyj mniejszych drutów.

GUZIKI DROPS Z MASY PERŁOWEJ, wklęsłe, białe NR 522: 6-6-6-7-7 szt.
-------------------------------------------------------

Czy wykonałaś ten lub inny z naszych wzorów? Otaguj zdjęcia na portalu społecznościowym #dropsdesign, abyśmy mogli je zobaczyć!

Chcesz użyć innej włóczki? Wypróbuj nasz zamiennik włóczek!

74% Alpaka, 18% Poliamid, 8% Wełna
od 16.10 zł /50g
DROPS Sky uni colour DROPS Sky uni colour 16.10 zł /50g
włóczkowo
Zamów
DROPS Sky mix DROPS Sky mix 16.10 zł /50g
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 48.30zł. Więcej informacji.

Objaśnienia do wzoru

WYKORZYSTYWANE TECHNIKI:

-------------------------------------------------------

Patrz schematy A.1 i A.2. Patrz schemat właściwy dla rozmiaru. Schematy przedstawiają wszystkie rzędy ściegu fantazyjnego, widok na prawej stronie robótki.

DODAWANIE OCZEK-1 (w regularnych odstępach):
Aby obliczyć gdzie dodawać oczka, należy wziąć ogólną liczbę oczek (np. 72 oczka) i podzielić ją przez liczbę oczek jaka ma być dodana (np. 17) = 4,2.
W tym przykładzie będziemy dodawać oczka wykonując 1 narzut za ok. każdym 4-tym oczkiem. W następnym rzędzie przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów, aby uniknąć dziur.

DODAWANIE OCZEK-2 (boki tyłu/przodów):
Przerabiać aż zostaje 1 oczko przed nitką markerem, 1 narzut, 2 oczka prawe (nitka marker znajduje się między tymi 2 oczkami), 1 narzut = zostają dodane 2 oczka. W następnym rzędzie przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów, aby uniknąć dziur. Dalej przerabiać dodawane oczka dżersejem.

ZAMYKANIE OCZEK (rękawy):
Zamknąć 1 oczko z każdej strony nitki markera następująco: przerabiać aż zostaje 3 oczka przed nitką markerem, 2 oczka razem na prawo, 2 oczka prawe (nitka marker znajduje się między tymi 2 oczkami), zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na prawo, 1 oczko prawe i przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem = zamknięte 2 oczka.

DZIURKI NA GUZIKI:
Wykonać dziurki na guziki na obszyciu prawego przodu (gdy sweter jest nałożony). 1 dziurka = zaczynając na lewej stronie robótki, przerobić razem na prawo 2-gie i 3-cie oczko od brzegu, wykonać 1 narzut. W następnym rzędzie przerobić narzut na prawo, powstanie otwór/dziurka.
Pierwszą dziurkę na guzik wykonać w odl. ok. 1 cm od brzegu, kolejnych 5-5-5-6-6 dziurek rozmieścić co 5-6-6-6-7 cm.

-------------------------------------------------------

ROBÓTKĘ ROZPOCZYNAMY TUTAJ:

-------------------------------------------------------

SWETER - SKRÓCONY OPIS ROBÓTKI:
Przerabiany od góry do dołu, w tę i z powrotem na drutach z żyłką. Następnie podzielić robótkę na tył/przody i rękawy. Kończyć tył/przody w tę i z powrotem na drutach z żyłką. Rękawy są przerabiane na okrągło na drutach pończoszniczych/krótkich drutach z żyłką.

KARCZEK:
Na drutach z żyłką nr 4 nabrać 72-76-80-86-92 oczka włóczką Sky. Przerobić 2 ŚCIĄGACZE FRANCUSKIE – patrz powyżej – nie zapomnieć o DZIURKACH NA GUZIKI na obszyciu prawego przodu – patrz powyżej. Przerobić 1 rząd na prawo, równomiernie dodając 17-19-21-23-24 oczka – PATRZ DODAWANIE OCZEK-1! = 89-95-101-109-116 oczek.
Przerobić 1 rząd na prawo na lewej stronie robótki. Umieścić nitkę marker w tym rzędzie i od tego momentu mierzyć stąd. Przerabiać wg schematów A.1 i A.2 na prawej stronie robótki następująco: 5 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim, schemat A.1 ponad następnym oczkiem, powtórzyć w sumie 13-14-15-14-15 razy schemat A.2 i zakończyć przerabiając 5 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim. ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI!
Gdy schematy A.1 i A.2 są zakończone, jest 219-235-251-263-281 oczek. W następnym rzędzie na prawej stronie robótki dopasować liczbę oczek do 219-235-253-261-283. Dalej przerabiać dżersejem, aż długość robótki wynosi 15-15-16-17-18 cm od nitki markera.
Przerobić kolejny rząd na prawej stronie robótki następująco: 5 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim, 30-32-35-36-37 oczek dżersejem (= przód), zdjąć 44-48-51-53-62 następne oczka na nitkę (= rękaw), nabrać 6 oczek pod rękawem, przerobić 61-65-71-73-75 oczek dżersejem (= tył), zdjąć 44-48-51-53-62 następne oczka na nitkę (= rękaw), nabrać 6 oczek, przerobić 30-32-35-36-37 oczek (= przód) i 5 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim.

TYŁ & PRZODY:
Jest 143-151-163-167-171 oczek. OD TEGO MOMENTU MIERZYĆ STĄD! Umieścić 1 nitkę marker na środku 6 nowych oczek nabranych z każdej strony. Przerabiać dżersejem w tę i z powrotem z 5 oczkami obszycia przodu ściegiem francuskim z każdej strony.
Gdy dł. robótki wynosi 3 cm, dodać 1 oczko z każdej strony każdego markera (= dodane 4 oczka) PATRZ DODAWANIE OCZEK-2! Powtarzać dodawanie oczek w sumie 3 razy co 3-4½-5½-6½-7½ cm = 155-163-175-179-183 oczka. Dalej przerabiać, aż dł. robótki wyniesie 15-17-20-23-26 cm (lub ma inną długość wg uznania, jest ok. 2 cm do końca). Przerabiać ściegiem francuskim przez 2 cm. Luźno zamykać oczka na prawo. Odciąć i wrobić nitkę.

RĘKAWY:
Wziąć z powrotem oczka z nitki z jednej strony robótki i przełożyć je na krótkie druty z żyłką/ druty pończosznicze nr 4 (= 44-48-51-53-62 oczka) i nabrać 1 oczko w każde z 6 oczek nabranych na tył/przody (= 50-54-57-59-68 oczek). Umieścić 1 nitkę marker na środku tych 6 oczek.
Przerabiać dżersejem na okrągło, aż długość rękawa wynosi 3 cm. Zamknąć teraz 1 oczko z każdej strony nitki markera – PATRZ ZAMYKANIE OCZEK. Dalej przerabiać dżersejem i powtarzać zamykanie oczek w sumie 5-6-7-8-10 razy co 4-4-4-4-3½ cm = 40-42-43-43-48 oczek. Przerabiać dżersejem, aż długość rękawa wynosi 23-28-31-35-38 cm.
Przerabiać ściegiem francuskim przez 2 cm. Zamykać oczka na prawo. Odciąć i wrobić nitkę.

Drugi rękaw wykonać tak samo.

WYKOŃCZENIE: Przyszyć guziki na obszyciu lewego przodu.

Ten wzór został skorygowany. .

Aktualizacja on-line: 04.04.2019
Korekta KARCZEK: Gdy schematy A.1 i A.2 są zakończone, jest 219-235-251-263-281 oczek. W następnym rzędzie na prawej stronie robótki dopasować liczbę oczek do 219-235-253-261-283.
Aktualizacja on-line: 10.04.2019
Korekta: TYŁ & PRZODY: Dalej przerabiać, aż dł. robótki wyniesie 15-17-20-23-26 cm (lub ma inną długość wg uznania, jest ok. 2 cm do końca).

Schemat

= 1 oczko prawe na prawej stronie robótki, oczko lewe na lewej stronie robótki
= 1 oczko prawe na lewej stronie robótki
= 2 oczka razem na prawo
= wykonać 1 narzut między 2 oczkami; w następnym rzędzie przerobić narzut na lewo, powstanie otwór/dziurka
= wykonać 1 narzut między 2 oczkami; w następnym rzędzie przerobić oczko przekręcone w miejscu narzutu, aby uniknąć dziur
= zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na prawo, przerobić 1 oczko prawe i przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem
= zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na prawo, przerobić 2 oczka razem na prawo i przełożyć oczko zdjęte ponad oczkami przerobionymi razem

Potrzebujsz pomocy do tego wzoru?

Dziękujemy za wybór wzoru DROPS Design! Jesteśmy dumni z tego, że udostępniamy bezbłędne i czytelne wzory. Wszystkie wzory są tłumaczone z języka norweskiego i zawsze można odnieść się do oryginalnego wzoru (DROPS Children 34-9) aby sprawdzić wymiary i obliczenia.

Komentarze / Pytania (25)

Barbara 18.11.2019 - 22:16:

Ein tolles Muster. Ich habe es gleich zweimal für meine beiden Töchter gestrickt und bin begeistert. Allerdings habe ich sehr viel mehr Wolle verbraucht als angegeben. Gestrickt mit Drops Merino Extra Fine (gleiche Garngruppe) waren es statt 200g bei Größe 11/12 Jahre fast 400g und 9/10 Jahre fast 350g.

DROPS Design 19.11.2019 kl. 09:21:

Liebe Barbara, das stimmt auch so, wenn Sie eine andere Wolle benutzen, sollen Sie die Lauflänge kalkulieren, unser Garnumrechner kann Ihnen damit helfen und gibt hier 200 g Sky = 362 g Merino Extra Fine = 400 g. hier lesen Sie mehr. Viel Spaß beim stricken!

Sharon Walton 30.10.2019 - 16:13:

Thanks for quick response to previous question. To be clear, I am considering Row 4, ( 2nd row of 2nd ridge) at neck edge in beginning to be the wrong side, or inside of garment. First row after cast on = RS or outside of garment; second and every evenly numbered row = WS or inside of garment. So when I begin Row 4, understanding “top down” I picture work as future open circle of garment, resulting in Row 4 beginning at left band, as worn on child. Wrong? Thanks

DROPS Design 04.11.2019 kl. 13:43:

Dear Mrs Walton, the first row after cast-on edge will be a RS row (= you start from RS with left front piece) so that the 4th row (= 2nd row of 2nd ridge) will be worked from WS. The buttonholes will be worked at the beginning of a WS row (= you start from WS with right front piece). Happy knitting!

Sharon Walton 29.10.2019 - 20:18:

Buttonhole. Instructions say for right sided buttonhole as for a girl, to put bh in while starting a WS row (while WS is facing me.) This creates buttonhole on left side of garment. Instructions wrong or am I missing something? Thanks, Sharon

DROPS Design 30.10.2019 kl. 14:04:

Dear Sharon! Because we knitting from top-down, we start the row on the wrong side with the right band. Happy knitting!

Ana 12.10.2019 - 17:08:

Me gusta mucho este tipoo de chaqueta pero, suelen tener demasiado escote😔

Kari Holberg 13.09.2019 - 10:07:

Jeg strikker str 7/8. Kommer til første økning i diagram A2, 101 masker. Skal øke 15 ganger med 7 masker mellom. Stolper er tilsammen 10 m, A1 er 1 maske, rest 90 masker. 90 : 7 er ikke 15. Hva gjør jeg galt.

DROPS Design 17.09.2019 kl. 14:03:

Hej Kari, Du skal strikke efter A.2 for størrelse 7/8 år, da er udtagningen på 5.pind og efter hver 6. maske. God fornøjelse!

Christine Sautron 11.09.2019 - 18:21:

Je fais la taille 3ans et quand je fini mon diagramme A1A2 mon ouvrage mesure plus de 15 cm voire 4cm de plus .dois je commencer à diviser mon ouvrage avant la fin de mon diagramme ? Ou ne pas tenir compte de la mesure et terminer mon diagramme

DROPS Design 12.09.2019 kl. 08:31:

Bonjour Mme Sautron, est-ce que votre échantillon en largeur est correct? Car il semble que votre tension en hauteur ne l'est pas. Vérifiez auparavant si vous ne devriez pas utiliser des aiguilles plus fines, vous pouvez ensuite ajuster pour terminer le diagramme après la division, mais il faudra vérifier que votre nombre de mailles est juste, sinon les mesures ne le seront pas. Bon tricot!

Sonja 10.09.2019 - 17:59:

I denne model strikkes der frem og tilbage , altså glatstrikning, altså ret på forsiden og vrang på bagsiden. Allerede ved første udtagning ser det ud på fotoet som om der strikket vrang

DROPS Design 12.09.2019 kl. 10:13:

Hej Sonja, lige inden du starter med Mønster A.1 tager du ud jævnt fordelt fra retsiden og strikker 1 pind ret fra vrangen ifølge opskriften. Er det ikke den udtagning du mener, så skriv hvor du er i opskriften :)

Jasmin 24.08.2019 - 17:46:

Kan ik SKY vervangen door PUNA?

DROPS Design 31.08.2019 kl. 14:22:

Dag Jasman,

Ja, dat kan, Sky is een prima alternatief voor Puna. Het is iets lichter in gewicht.

Line 23.08.2019 - 20:22:

Compris en relisant attentivement ! Peut-on faire un autre type d'augmentation ( en repiquant une maille ?)

DROPS Design 26.08.2019 kl. 08:30:

Bonjour Line, vous pouvez effectivement utiliser la technique que vous préférez pour augmenter. Bon tricot!

Line 23.08.2019 - 15:23:

D'accord, merci ! Donc on commence le diagramme par le bas. On commence au 3eme rang après les 2 rangs de point mousse, c'est bien ça ?

DROPS Design 23.08.2019 kl. 15:51:

Bonjour Line, vous tricotez d'abord 2 côtes mousse (= 4 rangs endroit), puis 1 rang end en augmentant à intervalles réguliers, puis 1 rang end sur l'envers et vous tricotez ensuite les diagrammes en les commençant par le 1er rang en bas - cf comment lire un diagramme. Bon tricot!

Dodaj komentarz do modelu DROPS Children 34-9

Kofta

Jeanette, Norway