Perkins by DROPS Design

Sweterek dziecięcy z fałszywym ściegiem angielskim z reglanem. Od 2 do 12 lat. Z włóczki DROPS BabyMerino lub DROPS Safran.

DROPS design: model nr bm-010-bn
Grupa włóczek A
----------------------------------------------------------
Rozmiary: 2 - 3/4 - 5/6 - 7/8 - 9/10 - 11/12 lat
Wzrost w cm: 92 - 98/104 - 110/116 - 122/128 - 134/140 - 146/152
Materiał:
DROPS BABY MERINO od Garnstudio (należy do Grupy włóczek A)
250-250-300-300-350-350 g kolor nr 42, petrol

LUB:
DROPS Safran od Garnstudio (należy do Grupy włóczek A)
300-300-350-350-400-400 g kolor nr 51, petrol

Może być również wykonany z:
"Alternatywnej włóczki (Grupa włóczek A)” - patrz link poniżej.

DRUTY POŃCZOSZNICZE I DRUTY Z ŻYŁKĄS (40 + 60 lub 80 cm) DROPS nr 3 – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 24 oczka i 32 rzędy otrzymać próbkę o wymiarach 10 cm na szerokość i 10 cm na wysokość.

DRUTY POŃCZOSZNICZE I DRUTY Z ŻYŁKĄS (40 i 80 cm) DROPS nr 2,5 na ściągacze – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 26 oczek i 34 rzędy otrzymać próbkę o wymiarach 10 cm na szerokość i 10 cm na wysokość.
----------------------------------------------------------

od 14.70 zł /50g
DROPS Baby Merino uni colour DROPS Baby Merino uni colour 14.70 zł /50g
włóczkowo
Zamów
DROPS Baby Merino mix DROPS Baby Merino mix 14.70 zł /50g
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 73.50zł. Więcej informacji.

Patrz schemat A.1.

DODAWANIE OCZEK:
Przerabiać aż zostaje 1 oczko przed nitką markerem. Wykonać 1 narzut, przerobić 2 oczka lewe (marker jest między tymi 2 oczkami), wykonać 1 narzut (= zostały dodane 2 oczka). W następnym okrążeniu przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów, aby uniknąć dziur. Przerabiać dodawane oczka wg schematu A.1, a przerabiać na lewo 2 oczka w miejscu nitki markera.

REGLAN:
Zamykać na reglan w miejscu każdego przejścia między rękawami, a tyłem/przodem.
Zaczynając 3 oczka przed nitką markerem, przerobić 2 oczka razem na prawo, 2 oczka prawe (nitka marker jest między tymi 2 oczkami), zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na prawo, 1 oczko prawe, przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem (= zostaje zamknięte 2 oczka).

ZAMYKANIE OCZEK:
Aby obliczyć gdzie zamykać oczka, należy wziąć ogólną liczbę oczek (np. 100 oczek) i podzielić ją przez liczbę oczek jaka ma być zamknięta (np. 19) = 5,3.
W tym przykładzie będziemy przerabiać razem na prawo ok. każde 4-te i 5-te oczko.
----------------------------------------------------------

SWETER:
Przerabiany na okrągło na drutach z żyłką.

TYŁ & PRZÓD:
Na drutach z żyłką nr 2,5 nabrać 156-168-174-186-192-204 oczka włóczką Baby Merino lub Safran i przerobić 1 okrążenie na prawo. Dalej przerabiać ściągaczem następująco: 1 oczko lewe, *1 oczko prawe, 2 oczka lewe*, powtórzyć od *-* aż zostaje 2 oczka i zakończyć przerabiając 1 oczko prawe i 1 oczko lewe. Dalej przerabiać ściągaczem tak samo przez 4 cm. Wziąć teraz druty z żyłką nr 3 i przerabiać schemat A.1 na okrągło ponad wszystkimi oczkami. ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI! Gdy dł. robótki wynosi 20-23-26-29-32-35 cm, przerabiać kolejne okrążenie następująco: zamknąć 4 oczka na podkrój rękawa, przerobić 70-76-79-85-88-94 oczka (= przód), zamknąć 8 oczek na podkrój rękawa, przerobić 70-76-79-85-88-94 oczka (= tył) i zamknąć 4 ostatnie oczka na podkrój rękawa. Odłożyć robótkę i wykonać rękawy.

RĘKAWY:
Przerabiane na okrągło na drutach pończoszniczych/krótkich drutach z żyłką.
Na drutach pończoszniczych nr 2,5 nabrać 42-42-42-48-48-48 oczek włóczką Baby Merino lub Safran i przerobić 1 okrążenie na prawo. Dalej przerabiać ściągaczem następująco: 1 oczko lewe, *1 oczko prawe, 2 oczka lewe*, powtórzyć od *-* aż zostaje 2 oczka i zakończyć przerabiając 1 oczko prawe i 1 oczko lewe. Dalej przerabiać ściągaczem tak samo przez 4 cm. Wziąć teraz druty pończosznicze nr 3 i przerabiać schemat A.1 na okrągło ponad wszystkimi oczkami. Umieścić 1 nitkę marker na początku okrążenia (= środek pod rękawem). Gdy dł. robótki wynosi 6 cm dodać 1 oczko z każdej strony nitki markera - PATRZ DODAWANIE OCZEK! Powtórzyć dodawanie oczek w sumie 7-9-10-9-11-13 razy co 2½-2½-2½-3-3-2½ cm = 56-60-62-66-70-74 oczka. Gdy dł. robótki wynosi ok. 23-28-31-35-39-42 cm (dopasować, aby kończyć w tym samym okrążeniu schematu A.1 co z tyłu i przodu), zamknąć 8 oczek na środku pod rękawem (zamknąć 4 oczka z każdej strony nitki markera) = 48-52-54-58-62-66 oczek. Odłożyć robótkę i wykonać drugi rękaw.

KARCZEK:
Przełożyć oczka rękawów na te same druty z żyłką co tył i przód, ponad oczkami zamkniętymi na podkroje rękawów (bez ich wcześniejszego przerabiania) = 236-256-266-286-300-320 oczek. Umieścić 1 nitkę marker w miejscu każdego przejścia między rękawami, a tyłem/przodem (= 4 nitki markery).

REGLAN:
Dalej przerabiać na okrągło jak wcześniej, ponad wszystkimi oczkami przez 2 cm. W następnym okrążeniu zacząć zamykanie oczek na reglan – patrz powyżej (= 8 zamkniętych oczek). Dalej zamykać oczka na reglan co 2 okrążenia, aż oczka zostaną zamknięte w sumie 17-19-20-22-24-26 razy z każdej strony każdej nitki markera.
Po zamknięciu oczek na reglan jest 100-104-106-110-108-112 oczek, a długość robótki od ramienia wynosi ok. 36-40-44-48-52-56 cm.

WYKOŃCZENIE DEKOLTU:
Dalej przerabiać na drutach z żyłką nr 2,5. Przerobić 1 ściągacz ściegiem francuskim na okrągło ponad wszystkimi oczkami, W TYM SAMYM CZASIE w 1-szym okrążeniu ściągacza francuskiego równomiernie zamknąć 19-17-13-11-6-7 oczek – PATRZ ZAMYKANIE OCZEK = 81-87-93-99-102-105 oczek. Przerabiać ściągaczem, 1 oczko prawe/2 oczka lewe przez 3 cm i zamknąć oczka tak jak schodzą z drutu.

WYKOŃCZENIE:
Zszyć otwory pod rękawami.

Ten wzór został skorygowany. .

Aktualizacja on-line: 20.10.2020
Korekta: DODAWANIE OCZEK: Przerabiać aż zostaje 1 oczko przed nitką markerem. Wykonać 1 narzut, przerobić 2 oczka lewe (marker jest między tymi 2 oczkami), wykonać 1 narzut (= zostały dodane 2 oczka). W następnym okrążeniu przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów, aby uniknąć dziur. Przerabiać dodawane oczka wg schematu A.1, a przerabiać na lewo 2 oczka w miejscu nitki markera.

= wbić prawy drut w oczko poprzedniego okrążenia, przerobić 1 oczko prawe i spuścić oczko z lewego drutu

Potrzebujesz pomocy do tego wzoru?

Dziękujemy za wybór wzoru DROPS Design! Jesteśmy dumni z tego, że udostępniamy bezbłędne i czytelne wzory. Wszystkie wzory są tłumaczone z języka norweskiego i zawsze można odnieść się do oryginalnego wzoru (DROPS Children 30-9) aby sprawdzić wymiary i obliczenia.

Komentarze / Pytania (64)

Anette Dahl 24.11.2020 - 12:00:

Jag använder sticka 4 och 4,5. Får ändå göra okets avmaskningar var 3dje varv för att det ska stämma. Vanligast är att jag får gå ner ett halvt nummer på stickorna då jag stickar löst. Mvh Anette

Marit 16.11.2020 - 23:39:

Hva menes med å slippe maskene av pinnen.

DROPS Design 17.11.2020 kl. 11:10:

Hej Marit. Vi menar bara att maskene fra de to foregående p strikkes som én och att du släpper dessa av pinnen. Du kan se i denna video hur du ska göra, det är det vi i videon kallar dobbeltmaske som i denna oppskrift förklaras som "stikk høyre pinne gjennom masken fra forrige omgang, strikk 1 rett og slipp maskene av pinnen". Mvh DROPS Design

Stefanie Spira 15.10.2020 - 12:25:

Leicht verständliche Anleitung, für Kinder super bequem und darüber hinaus auch noch chic.

Sabrina Claeys 30.09.2020 - 06:25:

Kunnen alle truien heen en weer gebreid worden zonder rondbrei naald ? Kan daar niet mee overweg

DROPS Design 21.10.2020 kl. 12:17:

Dag Sabrina,

Nee, hier zijn niet alle patronen geschikt voor helaas. Als er bijvoorbeeld een Scandinavisch patroon in de rondte gebreid wordt of andere kenmerkende structuren is het lastiger. Bij een aantal patronen kan het wel. Het gaat erom dat er naden in het patroon kunne worden gemaakt.

Om een patroon aan te passen zodat je deze met rechte naalden kunt breien hebben we een instructie geschreven. Deze vind je hier.

Saskia 18.08.2020 - 13:04:

Här kommer min andra fråga😊 Jag maskat av fram-och bakstycket för ärmhål avmaskas ju först 4 i början av varvet, sen 8 i mitten av varvet och till sist 4 maskor i slutet av varvet. Där blir jag lämnad med en maska på stickan som jag inte kan maska av eftersom maskorna som följer är de fyra första som redan är avmaskade. Vad gör jag med den? Tack för hjälp🙏🏼❤️

DROPS Design 20.08.2020 kl. 13:24:

Hej. Den sista maskan där som du ska avmaska (som då sitter mitt i ärmhålet) får du bara dra tråden igenom som du vanligtvis gör när du maskar av sista maskan på ett varv. Mvh DROPS Design

Saskia 18.08.2020 - 13:00:

Hej, Jag har två frågar. 1. Jag förstår inte hur jag ska sticka ökningarna på ärmen ”fortlöpande in i A1”, när det ökas med två maskor och A1 baseras på tre maskor? Tacksam för svar😊

DROPS Design 20.08.2020 kl. 13:22:

Hej. Du kommer inte få mönstret att stämma under ärmen eftersom du inte ökar mer än 2 maskor, utan du får bara se till att det stämmer med maskorna i bredden (eftersom det är mitt under ärmen så kommer det ändå inte att synas). Mvh DROPS Design

Thao 05.08.2020 - 11:36:

Hi I’m having trouble understanding how to increase at the sleeve whilst maintaining the rub pattern already established. The sleeve increases by 2 stitches but A1 is a 3 stitch rib pattern.

DROPS Design 05.08.2020 kl. 16:29:

Dear Thao, if the first stitch after/before increase has to be worked as the 1st or 3rd st in A.1, work the increase as the 2nd st in A.1 and if the first stitch before/after increase has to be worked as the 2nd stitch in A.1, work the increase as the 1st or as the 2nd st in A.1. That way, pattern will continue to be worked the same ways on each piece. Happy knitting!

Antonia 09.07.2020 - 09:00:

Im Diagramm wird aber mit tiefer gestochenen Maschen gearbeitet, nicht mit verschränkten

DROPS Design 09.07.2020 kl. 09:44:

Liebe Antonia, die Zunahmen werden doch mit Umschläge gestrickt, bei der nächsten Runde sollen diese Umschläge verschränkt gestrickt, damit keine Löcher entstehen, wenn diese Maschen die 2. von A.1 sein soll, dann stricken Sie diese Masche rechts anstatt tiefer gestochen. Viel Spaß beim stricken!

Antonia 08.07.2020 - 15:24:

Hallo, beim Zunahmetipp steht, dass man zwischen den Umschlägen zwei Maschen rechts strickt, dem Muster zufolge sind da aber zwei Maschen links an der unteren Ärmelmitte. Was ist richtig?

DROPS Design 08.07.2020 kl. 16:39:

Liebe Antonia, die Zunahmen werden verschränk wie in A.1 gestrickt, aber richtig, es sind 2 Maschen links unten, Sie können dann beidseitig diese 2 linke Maschen zunehmen (unser Design Team ist jetzt im Sommerurlaub und wird das erst später mal prüfen). Viel Spaß beim stricken!

Sofie 06.07.2020 - 16:34:

Hei! Når man skal øke på ermene står det at man skal ta 1 kast, 2 r, 1 kast. På neste omgang skal kastene strikkes vridd, og "maskene strikkes fortløpende inn i A.1". Hvorfor skal det være 2 r mellom kastene, når maskene i utgangspunktet er vrange? Skal disse 2 maskene være rette oppover hele ermet, eller skal de være vrange der det passer med A.1?

DROPS Design 07.07.2020 kl. 15:55:

Hej Sofie, det lyder til at det er pænest hvis de fortsætter med at være vrange masker... God fornøjelse!

Dodaj komentarz do modelu DROPS Children 30-9

s30-9 Perkins

Elly's Knitting Days, Bulgaria

Zoe's blue electric sweater

Esti Juango, Spain